خانه
بلاگ
حساب کاربری

سفر به دبی با راهنمای کامل و قدم به قدم توریک

سفر به دبی
تاریخ انتشار: 1402/11/30

دبی به داشتن آسمان‌خراش‌های بلند، مراکز خرید مدرن و جزایر مصنوعی خود شهرت دارد. سواحل بی‌نظیری چون جمیرا و مناطق تجاری یا گردشگری این شهر برای گردشگران در سراسر دنیا جذاب هستند. اما قبل از سفر به دبی باید یک سری نکات را بدانید و با راهنمای سفر به دبی آشنا شوید.

دبی کجاست؟

دبی یکی از شهرهای زیبای امارات متحده عربی است که در سواحل زیبای خلیج‌فارس قرار گرفته است. این شهر در شمال پایتخت امارات متحده عربی، یعنی شهر ابوظبی قرار دارد. شهرهای معروف دیگر امارات مانند شارجه نیز در شمال شرقی دبی قرار دارند. این کشور با عمان هم همسایه است و مسافران ایرانی برای سفر به این کشور نیاز به اخذ ویزای دبی دارند. بهترین روش برای سفر به دبی رزرو تور است. زیرا مسافران با خرید تور، مشکلی بابت دریافت ویزا، رزرو هتل و بازدید از جاهای دیدنی دبی نخواهند داشت و این جزو مزایای سفر با تور دبی است.

بهترین زمان برای سفر به دبی

پیش از اینکه درباره بهترین زمان سفر به دبی صحبت کنیم، ابتدا باید بدانید که آب‌وهوای و هزینه سفر به دبی چقدر است ؟
دبی در تمام فصل‌های سال گرم است. در تابستان به‌قدری دمای هوا بالا می‌رود که بیشتر مسافران ترجیح می‌دهند سفر خود را در این فصل کنسل کنند. زیرا دمای هوا ممکن است به ۵۰ درجه سانتی‌گراد هم برسد.

البته سیستم تهویه هوا در شهر دبی بسیار پیشرفته و مدرن است. حتی در بعضی از مکان‌ها، پیاده‌روها نیز مجهز به سیستم‌های سرمایشی هستند. در کل تابستان‌های دبی گرم و شرجی است. به همین دلیل قیمت هتل و انواع تور دبی در این فصل بسار ارزانتر از سایر فصول سال است. اگر به دنبال سفری ارزان به دبی هستید، سفر در فصل تابستان یکی از گزینه‌های شماست.

توصیه شرکت توریک برای سفر به دبی، فصل پاییز و زمستان است که دمای هوای دبی بسیار مناسب‌تر از سایر فصول سال است.

اوایل بهار نیز برای سفر به دبی ازنظر آب‌وهوایی مناسب است. اما اگر می‌خواهید بدانید گرانترین زمان سفر به دبی ازنظر هزینه‌های سفر چه موقعی است، باید این نکته را بدانید که با افزایش تعداد مسافران در فصل پاییز و زمستان، هزینه سفر شما در این شهر بالا می‌رود.

بنابراین به این راحتی‌ها نمی‌توانید هتل‌های ارزان در دبی پیدا کنید. حتی نمی‌توانید بلیط هواپیما را با قیمت مناسب تهیه کنید. زیرا هزینه‌های سفر در این فصل‌ها افزایش پیدا می‌کند.

روش‌های سفر به دبی

مسافرانی که قصد رفتن به دبی را داشته باشند، می‌توانند با خرید تور دبی به‌صورت هوایی یا دریایی به این شهر سفر کنند. اکثر افرادی که ترجیح می‌دهند سریع‌تر به مقصدشان برسند، بلیط هواپیما را انتخاب می‌کنند اما سفر دریایی به دبی هم گزینه بسیار جذابی است.

سفر به دبی

سفر هوایی به دبی

اگر فرصت کافی برای خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و سایر کارهایی که قبل از سفر باید انجام دهید را ندارید، می‌توانید خیلی راحت یک تور دبی رزرو کنید و تمام مسئولیت‌ها را به عهده کارگزاران تور بگذارید. به این صورت می‌توانید در زمانی که برای پرواز مقررشده به فرودگاه بروید و بعد از 2 ساعت، در فرودگاه‌های دبی به زمین بنشینید.

سفر دریایی به دبی

کمتر کسی است که بخواهد از راه دریا به دبی سفر کند. اما آن دسته از افراد که اهل ماجراجویی هستند و می‌خواهند هزینه‌های سفر خود را کاهش دهند، سفر دریایی را انتخاب می‌کنند. مدت زمان رسیدن به دبی با کشتی ۶ تا ۸ ساعت است و ممکن است به خاطر شرایط جوی، افزایش هم پیدا کند.

هزینه سفر به دبی با کشتی کمتر از سفر با هواپیما است. البته اگر در فصل‌های گرم سال بخواهید با کشتی سفر کنید، مطمئناً دچار مشکلات بسیاری می‌شوید. ولی به هر صورت می‌توانید از طریق شهرهای جنوبی ایران و کشتی‌هایی که به سمت دبی حرکت می‌کنند، سفر خود را آغاز کنید.

مدارک لازم برای سفر به دبی

دریافت پاسپورت ایرانی معتبر و گرفتن ویزای دبی برای سفر به امارات متحده عربی مهم‌ترین کاری است که باید انجام بدهید.

البته شرایط اخذ ویزای طلایی دبی برای افرادی که بخواهند در این کشور اقامت کنند، متفاوت است. زیرا این افراد می‌توانند از طریق روش‌های دیگری مانند سرمایه‌گذاری، خرید ملک و تحصیل در دبی، ویزا بگیرند. مدارک لازم برای سفر به دبی عبارت‌اند از:

  • ویزای توریستی
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی مسافران
  • بیمه مسافرتی

اگر قصد سفر به دبی را دارید، می‌توانید روی شرکت توریک برای خرید بلیط، رزرو هتل و اخذ ویزای دبی و امارات متحده عربی در کوتاهترین زمان حساب کنید.

دریافت ارز‌مسافرتی برای سفر به دبی

دریافت ارز مسافرتی گزینه مناسبی برای کاهش هزینه‌های سفر به دبی شماست. به دلیل تغییر شرایط دریافت و مبلغ ارز مسافرتی بهتر است به مقاله ارز مسافرتی چیست در مجله گردشگری توریک مراجعه نمایید.

هزینه سفر به دبی

اگر می‌خواهید بدانید در سفر به دبی چقدر باید پول همراه خودتان ببرید، باید بگوییم که این مبلغ می‌تواند برای هرکسی متفاوت باشد. علاوه بر هزینه خرید تور دبی، باید درباره هزینه‌های مربوط به خوردوخوراک، تفریحات دبی، حمل‌ونقل عمومی و خرید هم فکر کنید. هزینه اخذ ویزا را هم فراموش نکنید. هزینه خرید هر وعده غذایی در دبی از ۲۵ تا ۷۰۰ درهم متغیر است.

هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل در دبی هم بین ۲ تا ۷۵ درهم است. حالا اگر بخواهید از مراکز خرید مدرن و لوکس دبی خرید کنید، خودتان باید هزینه‌های سفر را پیش‌بینی کنید. در ادامه می‌توانید جزئیات بیشتری درباره هزینه‌های سفر به دبی را مشاهده نمایید.

هزینه دریافت ویزا دبی

هزینه اخذ ویزای دبی آنلاین در شرکت توریک به شرح زیر است.

 

نوع ویزا زمان تحویل هزینه ویزا (درهم)
ویزای ۱۰ روزه یکبار ورود ۱ الی ۳ روز کاری ۲۹۰ درهم
ویزای ۳۰ روزه یکبار ورود ۱ الی ۳ روز کاری ۳۰۵ درهم
ویزای ۳۰ روزه چندبر ورود ۱ الی ۳ روز کاری ۵۱۰ درهم
ویزای ۶۰ روزه یکبار ورود ۱ الی ۳ روز کاری ۴۸۰ درهم
ویزای ۶۰ روزه چندبار ورود ۲ الی ۵ روز کاری ۷۹۰ درهم
تمدید یک‌ماهه ویزای امارات بدون خروج از کشور ا الی ۲ روز کاری ۱۱۰۰ درهم

سفر به دبی

هزینه رزرو هتل در دبی

با توجه به اینکه شما از طریق تور دبی به این شهر سفر می‌کنید، نگرانی بابت اقامت در هتل‌های این شهر نخواهید داشت. زیرا کارگزاران تور، بهترین هتل‌های دبی را با امکانات رفاهی مناسب برای مسافران رزرو می‌کنند.

به این صورت هزینه‌های سفر آن‌ها نیز کاهش پیدا کند و این یکی از مزایای خرید تور دبی است که باعث می‌شود مسافران دغدغه‌ای بابت رزرو هتل نداشته باشند. هزینه یک شب اقامت در هتل‌های دبی به شرح زیر است.

نوع هتل مدت اقامت هزینه اقامت درهم امارات
هتل ۳ ستاره یک شب ۱۴۵ الی ۴۰۰ درهم
هتل ۴ ستاره یک شب ۱۷۰ الی ۷۰۰ درهم
هتل ۵ ستاره یک شب ۲۸۰ الی ۱۰۰۰۰ درهم
هاستل یک شب ۷۰ الی ۱۷۰ درهم
آپارتمان یک شب ۴۰ الی ۱۵۰۰ درهم

هزینه خورد و خوراک در دبی

باتوجه‌به اینکه هزینه خرید غذا در دبی به عهده مسافران است، می‌توانند در رستوران‌های اقتصادی و ارزان دبی غذا بخورند تا هزینه سفر آن‌ها کاهش پیدا کند. در این شهر لوکس و مدرن، اکثر غذای فوری زنجیره‌ای مانند مک‌دونالد شعبه دارند و قیمت خرید غذا در رستوران‌های گران و لوکس بسیار بالا است. اما هزینه غذا به‌صورت کلی در دبی به شرح زیر است.

نوع رستوران تعداد نفرات هزینه خرید غذا (درهم امارات)
رستوران ارزان یک نفر ۲۰ الی ۵۰ درهم
رستوران اقتصادی یک نفر ۶۰ الی ۱۵۰ درهم
رستوران لوکس و گران یک نفر ۲۰۰ درهم به بالا
رستوران‌های مک‌دونالد یک نفر ۲۰ الی ۳۵ درهم

هزینه عوارض خروج از کشور

تمام ایرانیانی که قصد دارند از کشور خارج شوند، باید هزینه‌ای را به‌عنوان عوارض خروج از کشور بپردازند. این هزینه برای سفر اول، دوم و سفرهای بعدی متفاوت است.

سفر عوارض خروج
سفر اول ۲۶۴ هزار تومان
سفر دوم ۳۹۶ هزار تومان
سفر سوم ۵۲۸ هزار تومان

سفر به دبی

شماره‌تلفن‌های اضطراری در دبی

درست است که سفر با تور خیال مسافران را راحت می‌کند و نگرانی بابت مشکلات پیش آمده در طول سفر نخواهند داشت. اما بد نیست مسافران با شماره تلفن‌های اضطراری آشنا باشند تا در شرایط بحرانی بتوانند از خدمات ارائه شده در این شهر استفاده کنند. در جدول زیر می‌توانید لیست شماره‌های کاربردی مربوط به سازمان‌های مختلف را پیدا کنید.

نوع خدمات شماره تلفن
اورژانس 998
پلیس 999
گارد ساحلی 996
آتش نشانی 997

قوانین و مقررات دبی

قبل از سفر به دبی بهتر است حتماً درباره قوانین و مقررات این شهر اطلاعات کافی داشته باشید.

  • هیچ نوع مواد مخدر یا روان‌گردانی را نمی‌توانید در سفرتان به دبی با خود ببرید.
  • داروهای آرام‌بخش، داروهای کدئین دار و … نیز بدون داشتن نسخه پزشک غیرمجاز هستند.
  • در دبی از افراد دیگر عکس نگیرید.
  • در مکان‌هایی مانند فرودگاه، بندرها، ایستگاه پلیس یا ساختمان‌های نظامی، عکاسی نکنید.
  • مصرف مشروبات الکلی در هتل و بعضی از مکان‌های مشخص شده فقط برای افراد غیرمسلمان امکان‌پذیر است. بنابراین اگر مشکوک به استفاده از مشروبات الکلی یا مواد مخدر باشید از شما آزمایش گرفته می‌شود و به‌عنوان مجرم به زندان خواهید افتاد. زیرا استفاده از این مواد در مکان‌های عمومی، جرم محسوب می‌شود.
  • در صورت استفاده از لنز، بهتر است هنگام اسکن چشم در فرودگاه‌های دبی از قبل به مأموران اطلاع دهید. زیرا اگر از لنز تماسی استفاده کنید، ممکن است اطلاعات شما غلط باشد و اجازه ورود به شما داده نشود.
  • در صورت نیاز به استفاده از تفریحات رایگان دبی، قبل از استفاده از رایگان بودن آن مطمئن شوید زیرا بسیاری از تفریحات رایگان دبی برای افراد خاصی رایگان است و نیاز به رزرو هتل یا مجموعه خاصی دارد.

شرایط حمل‌ونقل عمومی در دبی

بهترین روش برای گشت‌وگذار در دبی استفاده از تاکسی است. البته بهتر است از قبل مسیرهای مورد نظرتان را شناسایی کنید تا به مشکل برنخورید. زیرا بعضی از راننده‌ها محلی نیستند. البته می‌توانید از خودروهایی که به مسافران اجاره داده می‌شوند هم استفاده کنید. اما موقع رانندگی حواستان را جمع کنید.

زیرا آمار تصادفات در دبی بالا است. علیرغم اینکه در کشور امارات قوانین رانندگی بسیار سختگیرانه است و نرخ جرم و جنایت پایین است، اما سرعت رفتن با ماشین‌های لوکس و آخرین مدل یکی از تفریحات مردم دبی است و باعث تصادف‌های جاده‌ای می‌شود. اگر خودرو اجاره کردید حتماً برای عابران پیاده بایستید.

زیرا حق تقدم با آن‌ها است. وسایل حمل‌ونقل عمومی دیگری مانند مترو، اتوبوس و کشتی‌های دریایی هم وجود دارند که برای استفاده از آن‌ها می‌توانید نول کارت را به مبلغ 3 تا 70 درهم تهیه کنید و در طول مدت اقامت خود در دبی از این کارت استفاده کنید. هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل در دبی به شرح زیر است.

نوع وسیله نقلیه عمومی هزینه
مترو ۳ الی ۷.۵ درهم
اتوبوس ۳ الی ۸.۵ درهم
تراموا ۴ الی ۸.۵ درهم
تاکسی عمومی از ۱۲ درهم به بالا
قایق از ۱ درهم به بالا
اتوبوس آبی ۳ الی ۵ درهم

خرید سیم‌کارت در دبی

در دبی می‌توانید سیم‌کارت خودتان را استفاده کنید. اما به دلیل اینکه هزینه رومینگ خیلی زیاد می‌شود، بهتر است از اپراتورها در دبی سیم‌کارت تهیه کنید. به این صورت خیلی راحت می‌توانید از شبکه اینترنت استفاده کنید و هزینه‌های تماس خود را کاهش دهید.

  • سیم‌کارت اتصالات دبی یکی از سیم‌کارت‌هایی است که هزینه بالایی دارد. اما آنتن دهی و سرعت اینترنت خیلی خوبی دارد.
  • سیم‌کارت دو موبایل نیز یکی دیگر از سیم‌کارت‌هایی است که مسافران معمولاً از آن استفاده می‌کنند و قیمت کمتری نسبت به سیم‌کارت قبلی دارد.

نکته: قبل از خرید سیم‌کارت در دبی بهتر است درباره ویژگی‌های هر یک از آن‌ها، قیمت بسته‌های اینترنتی، خدمات و پوشش دهی اپراتور مربوطه تحقیق کنید.

امنیت در سفر به دبی

دبی یکی از امن‌ترین شهرهای جهان برای گردشگران است. اما زمانی که تعداد گردشگران افزایش می‌یابد و به نوعی های سیزن محسوب می‌شود، بهتر است حتماً نکات ایمنی را رعایت کنید. آمار جرم و جنایت در این شهر بسیار پایین است و اگر گردشگران از قوانین این شهر سرپیچی کنند به‌سرعت از کشور امارات دیپورت می‌شوند. دوربین‌های مداربسته و گشت‌های بازرسی پلیس در مناطق گردشگری همیشه مستقر هستند. اما نمی‌توان گفت که امنیت به‌صورت کامل در این شهر برقرار است. بنابراین بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید.

  1. در مناطق ساحلی و جاهای شلوغ مواظب وسایلتان باشید.
  2. از انجام کارهای ممنوعه در دبی مانند حمل و استعمال مواد مخدر، مشروبات الکلی و پوشیدن لباس‌های نامناسب در مراکز عمومی پرهیز کنید.
  3. در مناطق ناامن و محله‌هایی مانند سوناپور گردش نکنید. زیرا نه جاذبه‌ای برای گردشگری دارند و نه امنیت زیادی دارند.
  4. در مناطقی مانند دیره و بر دبی بیشتر از جاهای دیگر مراقب وسایلتان باشید. زیرا تعداد گردشگران در این قسمت‌ها زیاد است.

سفر به دبی

جاهای دیدنی دبی

تعداد جاذبه‌های گردشگری دبی به‌قدری زیاد است که می‌توانید ماه‌ها برای دیدن آن‌ها وقت صرف کنید. شما در سفر با تور دبی فرصت کافی برای دیدن مهم‌ترین جاهای دیدنی دبی و جاذبه‌های گردشگری دبی را خواهید داشت. درست است که هر کس سلیقه خاصی دارد و بودجه مشخصی را برای سفرش در نظر گرفته است. اما تنوع جاهای تفریحی به‌قدری زیاد هستند که هر کس با هر سلیقه و هر بودجه‌ای می‌تواند از آن‌ها دیدن کند. مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی عبارت‌اند از:

  • پارک دنیای ماجراجویی دبی IMG WORLD OF ADVENTURE
  • ساحل کایت
  • پارک آبی آکوا ونچر| آتلانتیس دبی
  • آکواریوم دبی
  • برج خلیفه
  • موزه دبی
  • محله قدیمی بستکیه
  • خور دبی
  • مسجد جمیرا
  • ساحل جمیرا
  • برج العرب
  • دهکده میراث و غواصی دبی
  • خیابان آلسرکال
  • خانه شیخ سعید آل مکتوم
  • باغ میراکل
  • مراکز خرید دبی
  • سواحل دبی

بهترین مراکز خرید دبی

اگر به دبی سفر می‌کنید و می‌خواهید از این شهر معروف برای عزیزانتان سوغاتی تهیه کنید، می‌توانید از مراکز خرید معروف دبی انواع کالاهای لوکس و برند را تهیه کنید. دبی سوغات خاصی به‌جز خرما، ادویه‌های عربی، شکلات‌هایی که با شیر شتر درست می‌شوند و بخور ندارد.

اما انواع لباس، پارچه، فرش، تابلو فرش، عطرهای عربی، شال پشمی، ساعت شنی، خنجر و ادویه‌های معطر را می‌توانید از این شهر به سوغات ببرید. طلاها و جواهرات دبی هم خیلی معروف هستند. قیمت لوازم الکترونیکی در دبی تقریباً بالا است. بنابراین توصیه نمی‌کنیم برای سوغاتی این وسیله‌ها را انتخاب کنید. بهترین مراکز خرید دبی که می‌توانید این سوغاتی‌ها و هر آنچه برای خودتان نیاز دارید را ازآنجا تهیه کنید، عبارت‌اند از:

  • دبی مال
  • مرکز خرید مرکاتو
  • اوت لت مال دبی
  • مرکز خرید جمیرا
  • مرکز خرید ابن بطوطه
  • مارینا مال دبی
  • سیتی لند مال
  • بازار مرشد
  • بازار مدینه جمیرا
  • امارات مال
  • مرکز خرید وافی
  • مرکز خرید برجمان
  • مرکز خرید دراگون مارت
  • سیتی سنتر دیره
  • مرکز خرید الغدیر
  • بازار طلای دبی
  • بازار البحار
  • بازار ادویه دبی

همچنین برای خرید اقتصادی باید به ارزانترین مراکز خرید دبی مراجعه نمایید.

بهترین رستوران‌های دبی

اگر می‌خواهید در شهر دبی غذاهای خوشمزه‌ای مانند مچبوس، ماهی دودی مکرل، قوزی، ماندی، شاورما و سایر غذاهای خوشمزه اماراتی را امتحان کنید، توصیه می‌کنیم به یکی از رستوران‌هایی که در ادامه لیست آن‌ها را مشاهده می‌کنید، مراجعه نمایید. این رستوران‌ها جزو بهترین رستوران‌های دبی هستند.

  • رستوران La Petite Maison
  • رستوران Tom & Serg
  • رستوران Dinner In The Sky
  • رستوران Latitude
  • رستوران TOMO
  • رستوران Naya
  • رستوران Shayan
  • رستوران Loca
  • رستوران Downtown Toko
  • رستوران 101 Dining Lounge and Bar
  • رستوران Wild & The Moon
  • رستوران Bu Qtair

بهترین هتل‌های دبی کدم‌اند؟

اگر با تور مسافرتی به دبی سفر کنید، دیگر دغدغه رزرو اتاق در هتل‌های پرتعداد دبی را ندارید. به‌این‌ترتیب لازم نیست پس از رسیدن به مقصد، تازه به فکر رزرو اتاق باشید. زیرا تمام این کارها توسط کارگزاران تور برای شما انجام می‌شود. اما درصورتی‌که می‌خواهید با هتل‌های دبی آشنا شوید، ما در این قسمت درباره بهترین‌های هتل‌های دبی صحبت می‌کنیم.

دبی تنها شهری است که یک هتل ۷ ستاره با امکانات تجملاتی و شگفت‌انگیز دارد. این هتل در برج العرب قرار گرفته و جزو مشهورترین هتل‌های جهان است. البته تعداد هتل‌های ۵ ستاره لوکس دبی هم کم نیست که همه آن‌ها دارای امکانات بسیار مدرن و تجملاتی هستند. اما معروف‌ترین هتل‌های دبی عبارت‌اند از:

 

نام هتل تعداد ستاره آدرس
هتل جی دبیلو ماریوت مارکوییس دبی JW Marriott Marquis Hotel Dubai

 

5 ستاره امارات، دبی، خیابان شیخ زاید
هتل سوئیسوتل الغریر Swissotel Al Ghurair

 

5 ستاره امارات، دبی، دیره، خیابان عمر ابن خطاب
هتل کرون پلازا دیره دبی Crowne Plaza Dubai Deira

 

5 ستاره امارات، دبی، دیره، شارع الصفا
هتل Holiday Inn Bur Dubai – Embassy District

 

4 ستاره امارات، دبی، خیابان شیخ خلیفه ابن زاید، خیابان ۲۰، ساختمان خالد بن ‌ولید
هتل هیلتون گاردن این مال آف امارات دبی Hilton Garden Inn Dubai Mall Of The Emirates

 

4 ستاره امارات، دبی، خیابان شیخ زاید، خیابان آلبرشا
هتل آلوفت سیتی سنتر دیره Aloft City Centre Deira

 

4 ستاره امارات، دبی، منطقه دیره، خیابان بنی یاس
هتل عربین پارک Arabian Park Hotel

 

3 ستاره امارات، دبی، منطقه الجداف، پشت بیمارستان لطیفه، خیابان الجداف
هتل کویینز دبی Queen’s Hotel Dubai

 

2 ستاره امارات، دبی، خیابان الخلیج، خیابان الخور، خیابان السبخه

 لوازم مورد نیاز برای سفر به دبی

پس از رزرو تور دبی باید لوازم مورد نیاز خود را برای سفر آماده کنید. اول‌ازهمه باید مدارک سفر را آماده کنید که در بخش‌های پیش به آن‌ها اشاره کردیم. سپس باید وسایل دیگری که در طول سفر به آن‌ها احتیاج پیدا می‌کنید را جمع کنید که شامل موارد زیر می‌شوند.

 لباس مناسب

پوشیدن هر لباسی در دبی آزاد است. اما خانم‌ها بهتر است لباس‌های بدن‌نما و تنگ در مکان‌های عمومی نپوشند. زیرا فرهنگ دبی هنوز هم یک فرهنگ سنتی است. اگر می‌خواهید از تفریحات ساحلی استفاده کنید، می‌توانید در مناطق ساحلی مایو بپوشید یا لباس کوتاه و یقه‌باز به تن کنید. اما در مناطق عمومی و مراکز خرید کمتر کسی پیدا می‌شود که این لباس‌ها را بپوشد. بهتر است لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید نخی و سبک باشند.

 دارو و کمک‌های اولیه

در بخش‌های پیش اشاره کردیم که همراه داشتن دارو بدون نسخه پزشک غیرمجاز است. بنابراین اگر داروی خاصی استفاده می‌کنید همراه با نسخه پزشک همراه خودتان داشته باشید تا اگر دچار سردرد یا جراحت سطحی شدید، بتوانید از داروها و کمک‌های اولیه خودتان استفاده کنید.

کرم ضد آفتاب؛ کلاه و عینک آفتابی

یکی از مهم‌ترین وسایلی که در سفر به دبی باید همراهتان ببرید، کرم‌های ضد آفتاب، عینک آفتابی و کلاه است تا بتواند شما را از شر گرمای شدید دبی نجات دهد.

مدارک سفر

علاوه بر مدارک هویتی، ویزای دبی، پاسپورت معتبر، بیمه مسافرتی و سایر مدارک، بهتر است گواهینامه بین‌المللی هم داشته باشید. زیرا برای رانندگی در دبی و اجاره خودرو باید گواهینامه داشته باشید.

پول نقد

همراه داشتن ارز رایج دبی یعنی درهم یا دلار برای سفر به دبی ضروری است. چراکه بعضی اوقات لازم است از اسکناس‌های کاغذی استفاده کنید. می‌توانید در فرودگاه دبی یا بعضی از صرافی‌های دبی، درهم تهیه کنید. البته اگر بتوانید در کشور خودمان این کار را انجام دهید به‌صرفه‌تر است. برای خرید می‌توانید از کارت‌های اعتباری بین‌المللی هم استفاده کنید. البته می‌توانید در شهر دبی از عابر بانک‌های دبی پول نقد بگیرید.

سفر به دبی

سفر به دبی با شرکت خدمات گردشگری توریک

آشنایی با راهنمای سفر به دبی و داشتن اطلاعات کافی درباره نکات و اطلاعات ضروری قبل از سفر می‌تواند به شما کمک کند تا سفری به‌یادماندنی و لذت‌بخش را تجربه کنید. به همین خاطر ما در این نوشتار درباره نکات ضروری که قبل از سفر باید درباره آن‌ها اطلاعات داشته باشید، صحبت کردیم.

همچنین شرکت خدمات گردشگری توریک برای راحتی هرچه بیشتر شما، انواع تورهای دبی برای تمامی افراد با هر بودجه را طراحی کرده تا بدون هیچ دردسری به سفر خود بپردازید. اگر قصد استفاده از تور را ندارید، خدمات سفر به دبی مانند رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما و رزرو انواع تفریحات دبی را برای شما انجام خواهد داد. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان وریک در تماس باشید.

0 2
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. sommi گفت:

    هر چیزی که میخواستم اینجا بود عالیییی