خانه
بلاگ
حساب کاربری

اجاره خودرو در دبی؛ شرایط + هزینه اجاره روزانه ماشین

اجاره خودرو در دبی؛ شرایط + هزینه اجاره روزانه ماشین
تاریخ انتشار: 1402/2/16

دبی یکی از منحصربه‌ فردترین شهرهای جهان است و در طول سفر به این شهر، اجاره خودرو در دبی، گشت و گذار در آن را بسیار آسان می‌کند. اجاره ماشین در دبی به شما این امکان را می‌دهد که هم دبی را بگردید و هم به سایر نقاط امارات سفر کنید و همچنین در هزینه‌های مربوط به حمل و نقل صرفه جویی کنید. علاوه بر این، می‌توانید از سوار شدن بر خودروهای لوکس و گشت و گذار در خیابان‌های مدرن دبی لذت ببرید. در این راهنما از توریک، با معرفی شرایط و نحوه اجاره خودرو در دبی همراه ما باشید!

 


قصد سفر به دبی رو داری؟ همین حالا برای ویزای امارات اقدام کن!

 

 

شرایط اجاره خودرو در دبی چیست؟

قبل از اجاره ماشین در دبی، مطمئن شوید که تمام مدارک و مجوزهای لازم را دارید و از قوانین و شرایط اجاره خودرو اطمینان حاصل کنید. از جمله شرایط لازم برای اجاره خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. مجوز رانندگی بین المللی

دارندگان گذرنامه از تمام کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، بریتانیا، ایالات متحده و کانادا می‌توانند از گواهینامه رانندگی صادر شده از کشور خود برای رانندگی در دبی استفاده کنند.  گردشگران از کشورهای دیگر باید مجوز بین المللی رانندگی معتبر (IDP) داشته باشند.  قوانین مربوط به رنت ماشین در دبی می‌توانند تغییر کنند، بنابراین بهتر است مستقیماً با شرکت‌های ارائه دهنده این خدمان مانند ارتباط داشته باشید و مجوزهای لازم  را بررسی کنید.

۲. سن

برای اجاره ماشین در دبی باید بیش از ۲۱ سال سن داشته باشید.

۳. کارت اعتباری

اکثر شرکت‌های اجاره خودرو در دبی از شما می‌خواهند که از کارت اعتباری به عنوان پرداخت هزینه رنت ماشین استفاده کنید، که در صورت پرداخت جریمه یا هزینه، به طور خودکار از آن استفاده می‌شود.

۴. بیمه

طبق قانون امارات متحده عربی، اجاره خودروها در دبی شامل پوشش شخص ثالث طبق قانون می‌شود. برخی از بیمه نامه‌های مسافرتی نیز ممکن است اجاره خودرو را پوشش دهند، اما اکثر شرکت‌های اجاره‌ای بیمه اضافی را با هزینه‌ای بالاتر ارائه می‌دهند. بنابراین بهتر است از قبل برنامه‌ریزی کنید تا مطمئن شوید که بیمه مناسبی را با بهترین قیمت ممکن دریافت کرده‌اید.

سفر به خارج از امارات متحده عربی با خودروی اجاره شده چگونه است؟

اگر قصد دارید با خودرو رنت شده به یک کشور دیگر مانند عمان سفر کنید، برای انجام این کار به مدارک اضافی از شرکت‌های اجاره‌ خودرو نیاز  دارید که اغلب این اجازه را نمی‌دهند. بنابراین قبل از اجاره خودرو بهتر است برنامه سفر خود را نیز در نظر بگیرید.

 

 

 

اجاره خودرو در دبی به چه صورت است؟

اجاره خودرو در دبی به چه صورت است؟

 

دبی شهری جذاب با آب و هوای گرم و معتدل و جاذبه‌های گردشگری بسیار متعدد است. اجاره خودرو و داشتن ماشین شخصی در طول سفرتان به دبی به شما این امکان را می‌دهد که از سفر خود به این شهر نهایت لذت را ببرید و در هزینه‌های تاکسی و حمل و نقل صرفه جویی کنید. شرکت‌های کرایه‌ای ماشین‌های زیادی در دبی وجود دارند و قیمت‌ها نیز بر اساس استانداردهای بین‌المللی بسیار مناسب است و کیفیت خودروها بسیار عالی است که می‌توانید تجربه رانندگی با خودروهای لوکس را نیز داشته باشید. از نوشیدن چای بعدازظهر در برج العرب گرفته تا خرید در مرکز خرید دبی و بازدید از برج خلیفه، اجاره خودرو در دبی به شما کمک می‌کند که از سفر خود به این شهر جذاب، نهایت استفاده را ببرید.

اگر شما نیز ویزای دبی خود را دریافت کرده‌اید، هرچه زودتر به این شهر زیبا و توریستی سفر کنید و جاذبه های گردشگری آن را از نزدیک ببینید. با رنت خودرو در دبی همچنین می‌توانید به راحتی از سایر مکان‌های دیدنی امارات مانند ابوظبی و مسجد جامع آن یا سایت میراث جهانی خیره کننده العین یونسکو دیدن کنید.

 

هزینه اجاره خودرو در دبی چقدر است؟

هزینه اجاره خودرو در دبی

 

هزینه رنت خودرو در دبی معمولاً بسیار مقرون به صرفه است. برای اطمینان از بهترین قیمت‌های مربوط به اجاره خودرو، می‌توانید ماشین خود را قبل از سفر به دبی از طریق شرکت‌های رنت خودرو  رزرو کنید. اگر ویزای توریستی دبی را دریافت کرده‌اید و قصد دارید برای چند روز در این شهر اقامت داشته باشید، با اجاره خودرو می‌توانید تمام جاهای دیدنی دبی را ببینید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

توجه داشته باشید که هزینه اجاره ماشین در دبی به نوع و مدل خودرو و مدت زمان قرارداد اجاره خودرو بستگی دارد، اما اجاره روزانه ماشین دبی هزینه‌های کمتری را شامل می‌شود که برای این منظور می‌توانید قبل از سفر خود با کارشناسان مربوط مشورت کنید. اجاره خودرو در دبی به طور کلی فقط بیمه و خسارت شخص ثالث را به طور پیش فرض پوشش می‌دهد، بنابراین شما باید به فکر اضافه کردن یک بیمه اضافی برای کاهش مسئولیت خود در صورت آسیب دیدن ماشین خود باشید.

این هزینه معمولاً به صورت روزانه برای CDW (معافیت خسارت ناشی از برخورد) و حذف هر گونه آسیب دیگر که در صورت بروز حادثه یا آسیب تصادفی مسئول آن خواهید بود، می‌باشد. توجه داشته باشید که هزینه اجاره خودرو در دبی به مدت یک روز بسته به نوع و مدل خودرو بین ۲۵۰ تا ۷۰۰ درهم برای خودروهای لوکس متغیر است. هزینه اجاره خودروهای vip در دبی نیز مبلغی حدود ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ درهم می‌باشد.

 

 

 

نکات رانندگی در دبی

رانندگی در دبی - اجاره خودرو در دبی

 

۱. در حالی که جاده‌های دبی کیفیت خوبی دارند و مسیرها به ‌خوبی به زبان‌های عربی و انگلیسی علامت‌گذاری شده‌اند، اما رسیدن به مقصدی که می‌خواهید می‌تواند کمی سخت باشد!  بنابراین توصیه می‌شود که هنگام رانندگی در دبی از یک برنامه مسیر یابی استفاده کنید.

۲. به دلیل وجود تابلوها و خطوط متعدد در جاده، یافتن ورودی‌های مراکز خرید و دیدنی‌های دبی دشوار است و ممکن است در طول مسیر مقصد را گم کنید، از این رو بهتر است از برنامه مسیر یابی Google Maps برای رانندگی و گشت و‌گذار در دبی استفاده کنید.

۳. یکی دیگر از ویژگی‌های رانندگی در دبی این است که در برخی ساعات ترافیک به خصوص در امتداد بزرگراه از طریق شهر دبی، جاده شیخ زاید، بسیار سنگین می‌شود، و رانندگی در این زمان چندان لذت‌بخش نیست.

۴. همچنین محدودیت‌های سرعت در بزرگراه‌های دبی و امارات بین 100 تا 120 کیلومتر در ساعت است، اگرچه در برخی مناطق این سرعت کاهش می‌یابد. محدودیت سرعت جاده‌های شهری نیز از 40 تا 60 کیلومتر در ساعت متغیر است و سرعت خودروها در سراسر امارات توسط پلیس کنترل می‌شود.

۵. هزینه‌های مربوط به پارکینگ یکی از سؤالات  رایجی است که گردشگران به هنگام اجاره خودرو در دبی می‌پرسند. اکثر هتل‌های دبی پارکینگ رایگان ارائه می‌دهند و پارکینگ خدماتی دارند. هزینه‌های پارکینگ در مرکز خرید دبی نیز رایگان است اما استفاده از پارکینگ شبانه مجاز نیست. همچنین هزینه پارکینگ برای مرکز خرید Mall of the Emirates برای 4 ساعت اول رایگان است و بعد از آن حدود 20 درهم در هر ساعت می‌باشد.

 

 

گواهینامه رانندگی و مجوز بین المللی رانندگی (IDP)

گواهینامه رانندگی و مجوز بین المللی رانندگی (IDP) برای اجاره خودرو در دبی

 

شهروندانی که دارای گواهینامه رانندگی از کشورهای خاص هستند می‌توانند هنگام رنت ماشین در دبی از گواهینامه‌های خارجی خود استفاده کنند. این گردشگران برای اجاره ماشین نیازی به IDP ندارند. از جمله کشورهایی که گردشگران آن‌ها برای اجاره خودرو در دبی به گواهینامه بین‌المللی نیاز ندارند:

شامل استرالیا، اتریش، بحرین، بلژیک، بلغارستان، قبرس، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، هلند، هنگ کنگ، مجارستان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، عربستان سعودی، کویت، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ،  هلند، نیوزلند، نروژ، عمان، جمهوری خلق چین، لهستان، پرتغال، قطر، ایالت کبک در کانادا، رومانی، صربستان، سنگاپور، اسلواکی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، جمهوری مونته نگرو،  ترکیه، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا می‌باشد.

 

 

 

قوانین رانندگی در دبی چیست؟

قوانین رانندگی در دبی - اجاره خودرو در دبی

 

اگر مراحل دریافت ویزا را برای سفر به دبی طی می‌کنید، باید با برخی از قوانین جاده‌ای و رانندگی دبی نیز آشنا باشید تا در صورت اجاره خودرو، آن‌ها را به خوبی رعایت کنید.

به هنگام اجاره خودرو در دبی مطمئن شوید که قوانین رانندگی در جاده‌های شهر را می‌دانید که عبارتند از:

 

  • در سمت راست رانندگی کنید: اگر از کشوری می‌آیید که در سمت چپ رانندگی می‌کند، آماده باشید که سمت رانندگی خود را عوض کنید.
  •  محدودیت سرعت بر حسب کیلومتر در ساعت است: با مایل اشتباه نگیرید.
  •  حداقل محدودیت سرعت: در بزرگراه‌های شلوغ ممکن است حداقل سرعتی که باید با آن رانندگی کنید، معمولاً 60 کیلومتر در ساعت باشد در حالیکه این سرعت می‌تواند در جاده‌های دیگر متفاوت باشد.
  •  حواستان به دوربین‌های سرعت باشد: ایمنی جاده‌ها در دبی بسیار بالاست و در صورت ثبت سرعت بالای شما، مشمول جریمه‌ی سنگینی خواهید شد.
  • با الکل رانندگی نکنید: هیچ مقدار قانونی الکل برای رانندگان در دبی مجاز نیست و در صورت مشاهده همچین تخلفی باید جریمه سنگینی را بپردازید.

 

اجاره خودرو در دبی از طریق اپلیکیشن‌های مخصوص!

 

اکثر شرکت‌ها طیف وسیعی از خودروهای لوکس را برای اجاره در دبی ارائه می‌دهند. همانطور که گفتیم، قیمت اجاره ماشین در دبی به مدل خودرو، مسافت طی شده و مدت زمان اجاره خودرو بستگی دارد، اما با این حال اگر در طول مدت اجاره آسیبی به خودرو وارد شود، با هزینه‌های مربوط به تعمیر و بیمه را نیز پرداخت کنید. امروزه همچنین یک روش جدید برای اجاره خودرو در دبی وجود دارد و آن استفاده از اپلیکیشن‌های اجاره‌ای هوشمند خودرو مانند Udrive و Ekar هستند.  این سرویس‌ها وسایل نقلیه را در سراسر شهر دبی ارائه می‌دهند که از طریق برنامه‌های آنها قابل دسترسی است.

 

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *