خانه
بلاگ
حساب کاربری

سفر به دبی با کشتی؛ هر نکته‌ای که لازم است بدانید!

سفر به دبی با کشتی؛ هر نکته‌ای که لازم است بدانید!
تاریخ انتشار: 1403/1/15

روش‌های مختلفی برای سفر به دبی وجود دارد که یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین آن‌ها سفر با کشتی است. سفر دریایی به دلیل وجود مرز آبی مشترک میان کشور ما و امارات امکان‌پذیر است و درصورتی‌که می‌خواهید سفری ارزان و مهیج داشته باشید، بهترین پیشنهاد برای شما راه دریایی است. برای سفر به دبی با کشتی می‌توانید به‌صورت غیرحضوری اقدام به تهیه ویزای آنلاین دبی کنید و سپس بعد از رفتن به بنادر جنوب کشور، از طریق کشتی به هر نقطه‌ای از این شهر زیبا سفر کنید.

مزایای سفر به دبی با کشتی

روش سفر به دبی با کشتی مخصوص افرادی است که علاقه‌مند به هیجان و سرگرمی و تجربه مسیرهای جدید هستند. سفر دریایی با تور دبی به شما کمک می‌کند تجربه‌های تازه‌ای داشته باشید و از مسیر پیش روی خود در سفر لذت ببرید.

تماشای موجودات آبی و جاذبه‌های دریایی

تماشای موجودات آبی و جاذبه‌های دریایی

می‌توان ادعا داشت که یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب سفر دریایی توسط بسیاری از گردشگران، تماشای موجودات دریایی و زیبایی‌ها و جاذبه‌های خلیج‌فارس به عنوان تفریحات رایگان دبی در سفر با کشتی است. دیدن آب‌های آبی و مواج زیر نور خورشید، سکوت و آرامش دریا و تماشای موجودات داخل آب، سفر به دبی با کشتی را با وجود مسافت طولانی‌تر، لذت‌بخش‌تر می‌سازد.

امکان بردن بار بیشتر در سفر با کشتی نسبت به هواپیما

در سفر با کشتی به دبی مقدار بار مجاز ۵۰ کیلوگرم است و به‌ازای هر کیلوگرم بار اضافه نیز باید مبلغ بسیار کمی پرداخت کنید؛ اما در سفر با هواپیما مقدار بار مجاز ۲۰ کیلوگرم است و به‌ازای هر کیلو بار اضافی هم مجبور به پرداخت مبلغ بالایی خواهید بود. البته این که با کدام یک از شرکت‌های هواپیمایی برای سفر به امارات را انتخاب می‌کنید نیز در این موضوع تأثیرگذار است.

امکانات متنوع کشتی

کشتی‌هایی که در سفر دریایی به دبی مورداستفاده قرار می‌گیرند، امکانات متنوع و غذاهای مختلف و خوشمزه دارند که باعث می‌شوند از مسیر لذت ببرید و بازدید از سواحل خلیج فارس و سواحل دبی را به صورت رایگان (بدون هزینه اضافه) انجام دهید.

هزینه سفر کمتر

به‌طورکلی هزینه سفر به دبی با کشتی از هزینه سفر با هواپیما کمتر است؛ بنابراین در سفر دریایی با تور دبی، علاوه بر لذت‌بردن از مسیر و جاذبه‌های طبیعی، هزینه کمتری هم متقبل می‌شوید.

معایب سفر به دبی با کشتی

با اینکه روش سفر به دبی با کشتی نسبت به سایر روش‌های مسافرت مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ اما مدت‌زمانی که باید صرف کنید تا به مقصد برسید و نیز مشکلاتی که ناشی از تغییرات دما و آب‌وهوا است، معایبی برای سفر دریایی ایجاد می‌کنند که شامل موارد زیر می‌شود:

طولانی‌تر شدن سفر

یکی از بزرگ‌ترین معایب سفر به دبی با کشتی، طولانی‌بودن زمان سفر است. علاوه بر این که به‌طورکلی سفر دریایی کندتر از سفر هوایی است، این نوع مسافرت دوقسمتی هم محسوب می‌شود؛ چراکه ابتدا باید مسیری را با قطار، اتوبوس، هواپیما یا ماشین شخصی طی کنید تا به بندرلنگه برسید و سپس با کشتی از بندرلنگه به دبی بروید. مسیر دریایی ایران به دبی تقریباً ۵ الی ۷ ساعت طول می‌کشد. البته لازم به ذکر است که برخی از افراد طولانی‌بودن سفر را ترجیح می‌دهند؛ زیرا دوست دارند که از مسیر هم لذت ببرند.

امکان تأخیر در زمان حرکت

حرکت کشتی به شرایط آب‌وهوایی و جوی بستگی دارد و درصورتی‌که هوا طوفانی یا نامساعد باشد، امکان تأخیر در زمان حرکت وجود خواهد داشت. به‌طورکلی بهتر است در سفر دریایی به دبی، از ساعاتی قبل در بندر حاضر شوید.

مسیر سفر دریایی به دبی

مسیر سفر دریایی به دبی

مسیر سفر دریایی به دبی، به شهر شما و وسیله‌ای که با آن به بندرلنگه می‌روید بستگی دارد. اگر قصد دارید با اتوبوس یا قطار به بنادر بروید، باید ابتدا به بندرعباس رفته و سپس از آنجا با اتوبوس به بندرلنگه بروید و بعد از آنجا هم با کشتی به دبی راهی شوید. دقت کنید که حتماً پیش از سفر، مجموع هزینه‌های حمل‌ونقل به بندرعباس، بندرلنگه و دبی را بسنجید تا اگر بیشتر از هزینه سفر با هواپیما شد، سفر هوایی را جایگزین کنید.

روزها و ساعت حرکت کشتی از بندر لنگه به دبی و بالعکس

در حال حاضر زمان حرکت کشتی از بندرلنگه به دبی، روزهای یکشنبه و چهارشنبه ساعت ۹ صبح و زمان حرکت کشتی از دبی به بندرلنگه، روزهای یکشنبه و پنجشنبه ساعت ۱۰ صبح است.

نحوه رفتن به بندر لنگه

هواپیما

بندرلنگه فرودگاه دارد و می‌توانید از تهران با پرواز به بندرلنگه بروید؛ اما از‌آنجایی‌که تعداد پروازهای این مسیر کم است، توصیه می‌شود که ابتدا با پرواز به بندرعباس بروید و سپس با تاکسی یا اتوبوس خود را به بندرلنگه برسانید. مدت‌زمان پرواز از تهران به بندرلنگه ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه است.

قطار

در بندرلنگه خط ریلی وجود ندارد و اگر قصد دارید با قطار از تهران به بندر بروید، باید به بندرعباس رفته و سپس با ماشین یا اتوبوس خود را به بندرلنگه برسانید. این روش کم‌هزینه‌تر از هواپیما و ساده‌تر از اتوبوس و سواری است. مدت‌زمان سفر از تهران به بندرلنگه با این روش حدود ۱۹ ساعت است.

اتوبوس

سفر از تهران به بندرلنگه از طریق اتوبوس هم امکان‌پذیر است؛ اما باید توجه داشت که خط اتوبوس مستقیمی از تهران به بندرلنگه وجود ندارد و ابتدا باید با یک اتوبوس به شیراز یا بندرعباس بروید، سپس از آنجا با اتوبوس دیگری راهی بندرلنگه شوید. این روش نسبت به هواپیما و قطار طولانی‌تر، سخت‌تر و در مقابل ارزان‌تر است. سفر به بندرلنگه از تهران و با اتوبوس حدوداً ۲۰ ساعت طول می‌کشد.

ماشین شخصی

دیگر روش سفر از تهران به بندرلنگه، ماشین شخصی است که حدوداً ۱۵ ساعت طول می‌کشد. البته این مدت‌زمان ممکن است با توقف در مسیر طولانی‌تر شود.

مسیر کشتی بندرعباس به دبی

مسیر کشتی بندرعباس به دبی

بندرعباس به دبی کشتی مستقیم ندارد و ابتدا باید به شارجه در ۴۰ کیلومتری دبی بروید، سپس با اتوبوس یا تاکسی خود را به مقصد برسانید. کشتی‌های این مسیر در روزهای دوشنبه و پنجشنبه ساعت ۹ حرکت می‌کنند. مدت‌زمان سفر از بندرعباس به شارجه ۷ الی ۸ ساعت و از شارجه به دبی هم با تاکسی حدود ۳۰ دقیقه است.

دریافت بلیت برای سفر به دبی با کشتی

تهیه بلیت برای سفر به دبی با کشتی هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت آنلاین امکان‌پذیر است. برای دریافت ویزای آنلاین و خرید غیرحضوری بلیت، می‌توانید از طریق سایت معتبر در زمان مناسب اقدام کنید؛ اما درصورتی‌که می‌خواهید خرید حضوری انجام دهید، می‌توانید به آژانس‌های مسافرتی شهر خود یا آژانس‌های مسافرتی و کشتیرانی بندرلنگه، بندرعباس، بوشهر، خرمشهر و شهرهای ساحلی واجد شرایط مراجعه کنید.

هزینه بلیت سفر به دبی با کشتی

هزینه سفر به دبی با کشتی بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و یکی از ارزان‌ترین روش‌های مسافرت است. برای تهیه بلیت سفر به دبی با کشتی و از بندرلنگه، باید حدود ۳.۳۵۰.۰۰۰ تومان هزینه کنید. قیمت بلیت بندرعباس تا شارجه هم ۳.۷۰۰.۰۰۰ تومان و مبلغ موردنیاز برای تهیه بلیت رفت‌وبرگشت نیز ۵.۸۸۰.۰۰۰ تومان است. لازم به ذکر است سفر به دبی با کشتی، هزینه‌های دیگری مثل اخذ ویزای دبی و پیمودن مسافت لازم برای رسیدن به بندرلنگه یا بندرعباس را نیز دارد.

نحوه دریافت ویزای امارات برای سفر به دبی با کشتی

  • می‌توانید بدون رفتن به سفارت و با مراجعه به آژانس مسافربری، ویزای یک‌ماهه امارات را دریافت کنید.
  • برای اخذ ویزا، مصاحبه حضوری لازم نیست؛ زیرا سفارت این کشور در صدور ویزای مسافران خارجی دخالتی ندارد.
  • برای اخذ ویزای دبی، پاسپورت شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

روش سفر به دبی با کشتی به چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

روش سفر به دبی با کشتی به چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

  • کودک یا سالمند، به دلیل خسته‌کننده بودن مسیر.
  • کسانی که حوصله ماجراجویی یا تغییر و تأخیر در حرکت ندارند.
  • بیماران خاص یا افرادی که احتمال دارد که به پزشک نیاز داشته باشند؛ زیرا در کشتی اقدامات اورژانسی وجود ندارد و برگشت به مبدأ هم ممکن نیست.
  • افرادی که تحمل گرما را ندارند در تابستان سفر نکنند؛ زیرا گرما و شرجی طولانی روی آب طاقت‌فرسا است.

نکات مهم هنگام سفر به دبی با کشتی

  1. یکی از نکات مهم در سفر به دبی با کشتی، زمان تهیه بلیت است؛ برای مثال اگر تمایل دارید که در تابستان سفر کنید باید زودتر به خرید بلیت اقدام نمایید؛ زیرا تابستان نسبت به دیگر فصل‌ها شلوغ‌تر است.
  2. توصیه می‌شود چند ساعت قبل از حرکت کشتی، در محل حاضر شوید.
  3. در فصول سرد بهتر است پتو به همراه داشته باشید زیرا آب و هوای دبی در این فصول بسیار سرد است.
  4. باتوجه‌به اینکه در کشتی بوفه و غذا وجود دارد، نگران خوردوخوراک نباشید.
  5. هنگام چک‌این آنلاین، فقط روی چمدان‌ها و ساک‌هایی که می‌خواهید به اتاقتان تحویل داده شود برچسب بار مسافرتی بزنید و روی کیف‌هایی که با خود به کشتی می‌برید برچسب نزنید تا خدمه بدانند کدام بار را کدام قسمت قرار دهند.
  6. در سفر به دبی با کشتی، جهت پیشگیری از بروز هرگونه مشکل بهتر است نهایت همکاری را با مسئولان کشتی داشته باشید.
  7. پس از سوارشدن به کشتی با وسایل ایمنی و راه‌های اضطراری آشنا شوید.
  8. باتوجه‌به مسیر چندساعته، اگر سابقه دریازدگی دارید بهتر است قبل از سوارشدن قرص‌های مربوطه را تهیه و مصرف کنید.

در نهایت با کشتی به دبی سفر کنیم یا نه؟

سفر به دبی با کشتی یکی از ارزان‌ترین و مهیج‌ترین روش‌های مسافرت برای علاقه‌مندان به ماجراجویی و کسانی است که می‌خواهند هزینه کمتر و معقول‌تری برای مسیر مسافرت خود بپردازند. بی‌شک سفر دریایی مانند هر روش مسافرتی دیگری معایب خاص خود را هم دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به طولانی‌شدن مسیر سفر اشاره کرد. در کل هر شخصی باید هنگام سفر به دبی از طریق کشتی، تمام جوانب را در نظر بگیرد تا انتخاب هوشمندانه‌تر و مطمئن‌تری داشته باشد. شما تابحال تجربه سفر به دبی با کشتی را داشته‌اید؟

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *