خانه
بلاگ
حساب کاربری

راهنمای سفر به روسیه + نکاتی که قبل از سفر باید بدانید!

راهنمای سفر به روسیه + نکاتی که قبل از سفر باید بدانید!
تاریخ انتشار: 1401/9/12

روسیه بزرگ‌ترین کشور جهان با تاریخ غنی، فرهنگ متنوع و عشق به هنرهای مختلف و مجموعه‌ای جذاب از تجربیات جدید برای توریستان و گردشگران است. گنبدهای نمادین و رنگارنگ کرملین تصویری ماندگار از کشوری وسیع و اسرارآمیز است. روسیه امروزه به دلیل دارا بودن فرهنگ و تاریخ غنی و مکان‌های تاریخی و امکانات گردشگری بی‌نظیر مقصد بسیاری از گردشگران از سراسر جهان است. در این مطلب از آژانس توریک قصد داریم به ارائه یک راهنمای سفر به روسیه و معرفی شهرهای توریستی آن بپردازیم.

 

 

کشور روسیه

روسیه پهناور و وسیع‌ترین کشور دنیا و یکی از همسایگان شمالی کشورمان است که با جاذبه‌های تاریخی و گردشگری فراوان همه ساله میزبان گردشگران و مسافران بسیاری از سراسر جهان است. روسیه با دارا بودن اماکن تاریخی مختلف همچون قلعه‌ ها با دیوارهای باشکوه، کاخ‌های بزرگ و سر به فلک کشیده، امپراتوری گذشته خود را به تصویر می‌کشد. اگرچه مسکو و سن پترزبورگ قدرت‌های سیاسی روسیه هستند، اما قلب هنر و فرهنگ این کشور و از جمله محبوب‌ترین مقصد گردشگری در این کشور نیز محسوب می‌شوند.

کشور روسیه همچنین دارای تنوع فرهنگی گسترده است که با سفر به این کشور می‌توانید مجموعه مختلفی از فرهنگ‌های این کشور را از نزدیک ببینید و با آن‌ها آشنا شوید. در واقع سفر کردن به کشورها و شهرهای مختلف یکی از بهترین تفریحاتی است که می‌توانید در طول عمر خود داشته باشید. از طریق سفر به کشورها و شهرهای مختلف، می‌توانید با فرهنگ‌های مختلفی آشنا شده و تجربیات بی‌نظیری کسب  کنید.

 

بهترین زمان برای سفر به کشور روسیه

 

بهترین زمان برای سفر به کشور روسیه

 

از آنجایی که کشور روسیه دارای اقلیم آب و هوایی سرد در بیشتر ماه‌های سال است، بهترین زمان سفر به این کشور، فصل تابستان می‌باشد. فصل تابستان، اوج گردشگری روسیه محسوب می‌شود. در این فصل هوا مطبوع بوده و نسبتاً گرم است. گردشگران نیز اغلب این فصل را برای سفر به روسیه و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن انتخاب می‌کنند.

فصل بهار نیز برای سفر به روسیه مناسب است. از آنجایی که بسیاری از جشنواره‌ها در بهار برگزار می‌شوند، بهترین زمان برای دیدن فرهنگ محلی روسیه می‌باشد. در فصل بهار تمامی جاذبه‌های گردشگری به روی عموم باز هستند و با ظرفیت کامل در حال فعالیت هستند که این زمان خوبی برای گشت و گذار در موزه‌ها و کاخ‌های روسیه است. تئاترهای اصلی روسیه مانند بولشوی و مارینسکی و اپرا و باله نیز در فصل تابستان و بها به نمایش در می‌آیند که گردشگران می‌توانند از تماشای آن‌ها لذت ببرند.

برخی از گردشگران نیز فصل پاییز را برای سفر به روسیه انتخاب می‌کنند. پاییز فصل خوبی برای سفر به حومه شهر است که در آن کشاورزان برای برداشت محصولات خود جشن می‌گیرند. دریاچه بایکال در این زمان از سال نیز بسیار زیبا است. بارش برف از اواسط نوامبر شروع می‌شود و بخش‌های زیادی از شهرهای این کشور را به رنگ سفید درمی‌آورد. فصل زمستان روسیه نیز بسیار دیدنی است و تعدادی از گردشگران نیز این فصل را برای بازدید و تفریحات زمستانی انتخاب می‌کنند.

 

 

غذاهای روسیه

 

غذاهای روسیه - راهنمای سفر به روسیه

 

یکی از مواردی که در راهنمای سفر به روسیه به آن اشاره می‌شود، منوی غذایی این کشور است. قلمرو وسیع کشور روسیه، منابع طبیعی همچون جنگل‌ها، دره‌ها و رودخانه‌های آن، سنت‌های مردم روسیه و غذاهای ملی آن را شکل داده است. در تاریخ گذشته این کشور اسلاوها غلات و سبزیجات کشت می‌کردند، فرنی و خورش را از آنها می‌پختند، ماهی می‌گرفتند، شکار می‌کردند و حیوانات مختلفی را پرورش می‌دادند.

دستور العمل‌های غذایی روسیه بر اساس استفاده از غلات، انواع توت‌ها، سبزیجات، آرد و ماهی ایجاد شده است. غذاهای روسی نیز به میزان قابل توجهی با دستور العمل‌های غذایی کشورهای همسایه غنی شده است. به عنوان مثال، تاتارهای عشایری شیشلیک، بره و آبگوشت استخوان را به روسیه آوردند. چای‌های مختلف، حلوا و کوفته‌های مختلف از کشورهای آسیایی و سس‌ها و دسرهای مختلف از کشورهای اروپایی وارد منوی غذایی این کشور شده است.

از جمله غذاهای محبوب این کشور برای توریستان و گردشگران می توان به بورش | Borscht، آکروشکا | Okroshka، چاک چاک | Chak-Chak،  پلمنی | Pelmeni، سوپ کلم Sweet and sour cabbage، قارچ جولیان | Mushroom Julienne و شاه ماهی ملبس | Dressed Herring اشاره کرد. قیمت یک وعده غذا در مسکو در رستوران های مختلف متفاوت و بین ۷ تا ۳۰ دلار متغیر است. این هزینه برای وعده غذایی یک نفر در نظر گرفته شده است و برای افراد بیشتر با وعده های غذایی متنوع، افزایش خواهد یافت.

 

هزینه سفر به روسیه

اگر می خواهید تجربه خوبی از سفر به روسیه داشته باشید باید قبل از سفر، برنامه ریزی مالی داشته باشید. هزینه مسافرت به روسیه شامل هزینه‌های حمل و نقل، هزینه اقامت در هتل‌های روسیه، هزینه خورد و خوراک، هزینه‌‌های بازدید از مکان‌های تاریخی، رستوران و مکان‌های سرگرمی‌های، هزینه خرید سوغاتی، هزینه ویزا و همچنین هزینه بلیط رفت و برگشت به روسیه می‌باشد. برای تخمین هزینه سفر به مسکو و شهرهای دیگر روسیه می‌توانید از افرادی که قبلاً به این کشور سفر کرده‌اند و یا آژانس‌های گردشگری معتبر، کمک بگیرید.

 

 

 

مراکز خرید روسیه

 

مراکز خرید روسیه - راهنمای سفر به روسیه

 

روسیه یکی از کشورهای پر رفت و آمد و یکی از مقاصد گردشگری محبوب در جهان است که جاذبه‌ها و اماکن تاریخی متنوعی را در خود جای داده است. این کشور همچنین دارای شاپینگ مال‌ها و مراکز خرید بسیار بزرگی است که کالاهای لوکس و منحصر به فردی را به مشتریان عرضه می‌کنند. از آنجایی‌ که بیشتر مسافران و گردشگران بدون خريد در روسيه این کشور را ترک نمی‌کنند، آشنایی با مراکز خرید معروف این کشور ضروری است.

 

۱. مرکز  خرید آتریوم  Atrium Mall

یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید در مسکو، آتریوم می‌باشد. این مرکز خرید شامل فروشگاه‌ها و مغازه‌های متنوع است که کالاهای مختلفی از جمله پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی لوکس و برندهای مختلف را عرضه می‌کنند. این مرکز خرید همچنین دارای رستوران و کافی شاپ و همچنین فضایی برای استراحت مسافران می‌باشد.

 

۲. مرکز خرید  Mall of Baltia

این مرکز خرید، یکی از مال‌های جدید و مدرن در شهر کالینینگراد می‌باشد. این مرکز خرید در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد و علاوه بر فروشگاه‌ها و واحدهای تجاری لوکس، دارای امکانات تفریحی متعدد نیز می‌باشد. این مرکز خرید همچنین دارای نمایندگی‌هایی از برندهای لوکس است که آن را در میان گردشگران ایرانی محبوب کرده است.

 

۳. مرکز خرید گوم  GUM Shopping Center

مرکز خرید گوم از جمله قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید مسکو محسوب می‌شود. این مرکز خرید در میدان سرخ مسکو واقع شده و دارای فروشگاه‌های مختلف، واحدهای تجاری لوکس، رستوران، کافی شاپ و سالن بازی برای کودکان است که یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم این شهر نیز محسوب می‌شود.

 

شهرهای توریستی روسیه

روسیه کشوری با مساحت گسترده و تاریخ و فرهنگ بی‌نظیر است که موزه‌ها و اماکن گردشگری و تاریخی بسیار متنوعی را در خود جای داده است. شهرهای بزرگ و باشکوه روسیه با فرهنگ فنی و جاذبه‌های گردشگری، مقصد بسیاری از گردشگران از سراسر جهان هستند. در راهنمای سفر به روسیه، به آثار تاریخی و فرهنگی متنوع آن همچون قلعه‌های مرتفع، کلیساهای تاریخی، موزه‌ها و جاذبه‌ها و مناظر باشکوه آن اشاره شده است.

از جمله شهرهای توریستی روسیه که آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است، می‌توان به مسکو، سنت پترزبورگ، کازان، سوچی، یکاترینبورگ و ایرکوتسک اشاره کرد.

 

۱. مسکو

 

مسکو - راهنمای سفر به روسیه

 

مسکو پایتخت روسیه، شهری با آثار تاریخی شگفت انگیز است و کرملین و میدان سرخ مسکو بدون شک از نقاط برجسته آن محسوب می‌شوند. بازدید در قلعه تاریخی، که در مرکز شهر قرار دارد، یک تجربه شگفت‌انگیز است. همچنین کلیسای جامع سنت باسیل یکی از مقاصد گردشگری محبوب در این شهر است. شهر مسکو همچنین به دلیل هنرهای نمایشی خود در سراسر جهان شناخته شده می‌شود و تماشای باله یا اپرا در یکی از سالن‌های تئاترهای آن، جزو تجربیات فراموش نشدنی سفر به این شهر است.

 

۲. سنت پترزبورگ

 کاخ‌‌های زیبا و کلیساهای بزرگ در این شهر به وفور یافت می‌‌شود که جلوه‌ای از اروپای غربی را به سنت پترزبورگ می‌دهد. سنت پترزبورگ توسط رودخانه‌ها و کانال‌‌های آب محاصره شده و پل‌‌های جذابی روی آب‌‌ها قرار گرفته‌‌اند. این شهر دارای جاذبه‌های گردشگری همچون موزه ارمیتاژ، موزه هنر، کلبه پیتر کبیر، کشتی کروز بر روی دریاچه بایکال، کاخ پتروف و … است. رستوران‌های لوکس، گالری‌ها و مراکز خرید و نمایندگی برندهای لوکس که در خیابان نوفسکی پروسکت این شهر قرار گرفتند، پاتوق اصلی گردشگران و توریستان می‌باشد.

 

۳. کازان

 

کازان - راهنمای سفر به روسیه

 

این شهر بر روی رودخانه ولگا قرار گرفته است و بسیاری از مردم روسیه آن را به عنوان پایتخت سوم این کشور می‌شناسند. شهر کازان دارای فرهنگ‌های متنوع آسیایی و اروپایی بوده و به همین دلیل نیز در گذشته مورد توجه تزارهای روس بوده است. از جمله جاذبه‌های دیدنی شهر کازان یا قازان می‌توان به مسجد قول شریف، کلیسای کازان و خیابان باومن اشاره کرد.

 

۴. سوچی

سوچی‌نیز یکی از شهرهای معروف روسیه و مقصد بسیاری از گردشگران سراسر جهان است. این شهر دارای یک تفرجگاه ساحلی باشکوه با چند کلوب شبانه و رستوران‌‌های لوکس است و معروف‌ترین استراحتگاه ساحلی روسیه است. به دلیل دلپذیر بودن آب و هوای سوچی، این شهر در اکثر اوقات سال، میزبان گردشگران و توریستان می‌باشد.

 

۵. ولیکی نووگورود

 

ولیکی نووگورود - راهنمای سفر به روسیه

این شهر که در سواحل رودخانه ولخوف قرار دارد، اولین پایتخت روسیه در قرن نهم بود. مرکز باستانی شهر با کلیساهای قدیمی متعدد، این شهر را برای سفر بسیار جذاب کرده است. کلیسای جامع سنت سوفیا متعلق به قرن یازدهم در کنار دیگر مکان‌های دیدنی به همراه کلیسای جامع سنت جورج، جزو قدیمی‌ترین آثار باستانی کشور روسیه در این شهر است. ولیکی نووگورود در یک‌ مسیر تجاری که آسیای مرکزی را به هم متصل می‌کند، واقع شده است.

 

 

 

شماره تلفن‌های ضروری کشور روسیه

اگر شما نیز قصد دارید به عنوان توریست به این کشور سفر کنید، بهتر است راهنمای سفر به روسیه را مطالعه کنید و از شرایط آب و هوایی، جاذبه‌های دیدنی، رستوران‌ها و مراکز خرید آن مطلع شوید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، دانستن شماره تلفن‌های ضروری این کشور است. در صورتی‌ که حین سفر با هر مشکلی مواجه شدید، از طریق تماس با شماره تلفن‌های ضروری، از سازمان‌های مختلف می‌توانید درخواست کمک کنید.

 

  • کد تلفن کشور روسیه: ۷+
  • پلیس: ۱۰۲
  • آتش نشانی: ۱۰۱
  • آمبولانس: ۱۰۳

 

سوغاتی‌های روسیه

 

سوغاتی های روسیه - راهنمای سفر به روسیه

 

بسیاری از مسافران و‌ گردشگرانی که به روسیه سفر می‌کنند، دوست دارند به هنگام برگشت به عزیزان خود به عنوان سوغاتی این کشور هدیه بدهند. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که دوست دارید یاد و خاطر این کشور را در ذهن خود و عزیزانتان ماندگار کنید، می‌توانید سوغاتی‌های محبوب این کشور را خریداری نمایید. از جمله سوغاتی‌های مشهور کشور روسیه می‌توان به عروسک سنتی ماتریوشکا (که نماد ملی این کشور است)، کلاه روسی و شال اورنبرگ، چکمه‌های ساخته شده از خز گوزن شمالی، ظرف‌های خولخوم روسیه، جعبه‌های دکوری با طرح‌های افسانه‌ای و لباس‌های محلی روسیه اشاره کرد.

 

 

 

اجاره خانه در مسکو

اگر در طول مدت سفر خود به مسکو قصد دارید به جای هتل،  در خانه‌های اجاره‌ای اقامت داشته باشید باید از قبل درخواست خود را مبنی بر اجاره خانه به آژانس‌های گردشگری اطلاع دهید. بیشتر آژانس‌ها و شرکت‌های گردشگری متناسب با بودجه و مدت زمان اقامت شما، محل مناسبی را برای شما در نظر می‌گیرند که با پرداخت مبلغ اجاره می‌توانید در طول مدت زمان سفر خود، از آن بهره‌مند شوید. هزینه اجاره خانه در مسکو به دلیل موقعیت اقتصادی آن نسبت به سایر شهرهای روسیه کمی بیشتر است و ماهانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار هزینه دارد.

17 0

اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *