خانه
بلاگ
حساب کاربری

جاذبه‌های گردشگری دبی؛ از ساحل تا صحرا

جاذبه‌های گردشگری دبی؛ از ساحل تا صحرا
تاریخ انتشار: 1402/1/19

دیدنی‌های دبی کجا هستند؟ دبی به خاطر جاذبه‌های دیدنی معاصر مانند برج خلیفه (بلندترین ساختمان جهان) و مراکز خرید که با آکواریوم‌های ماموت و پیست‌های اسکی سرپوشیده همراه هستند، مشهور است. این شهر مدرن در حاشیه خلیج فارس رکورددار زیباترین و خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری در جهان است که هر کسی در طول سفر خود باید از آن‌ها دیدن کند. اگر شما هم قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، تا انتهای این مقاله از توریک همراه ما باشید!

۱. برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی - جاذبه‌های گردشگری دبی

برج خلیفه

ساختمان دیدنی دبی و جاذبه اصلی توریستی، برج خلیفه است که با 829.8 متر بلندترین ساختمان جهان و مشهورترین مکان دیدنی این شهر است. برای اکثر بازدیدکنندگان، سفر به عرشه دیدبانی در طبقه 124 این برج بسیار شگفت انگیز است و مناظر سراسر افق شهر از این چشم انداز به شکل خیره کننده‌ای دیده می‌شود. بازدیدهای شبانه از این عرشه به دلیل چشم‌اندازهای مشهور نور شهر دبی در بین عکاسان محبوبیت خاصی دارد. اگر قصد دارید از این برج دیدن کنید، بهتر است بلیط ورودی برج خلیفه خود را از قبل بخرید تا در صف‌های طولانی منتظر نمانید، به خصوص اگر قصد دارید در آخر هفته از آن بازدید کنید.

۲. نمایش فواره دبی

نمایش فواره دبی - جاذبه‌های گردشگری دبی

فواره دبی

اطراف برج خلیفه، مسیرهای پیاده‌روی که پر از مجسمه‌های هنر مدرن هستند، قرار دارد. پارک برج جایی است که می‌توانید نمایش فواره دبی را در دریاچه برج ببینید. این آبنما که از فواره‌های معروف بلاجیو در لاس وگاس الگوبرداری شده است، بلندترین آبنمای جهان است که دارای نمایشگرهای آبی تا ارتفاع 150 متری در هوا است و از جمله محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی محسوب می‌شود.

نمایش‌های طولانی 30 دقیقه‌ای این فواره به‌طور منظم پس از تاریک شدن هوا انجام می‌شوند. سکوی شناور فواره دبی یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌ها در دبی است، همچنین در اطراف این فواره امکان سوار شدن به آبرا (قایق چوبی سنتی) روی دریاچه برج برای دیدن فواره‌ها از روی آب وجود دارد.

۳. دبی مال

دبی مال - جاذبه‌های گردشگری دبی

دبی مال

دبی مال، مرکز خرید برتر شهر و یکی از بهترین مکان‌های شهر برای بازدید، خرید و سایر فعالیت‌های تفریحی است. اگر به دنبال گزینه‌های سرگرمی و بازی بیشتری در دبی مال هستید، یک پیست اسکیت روی یخ، منطقه بازی و مجموعه سینما نیز وجود دارد. رویدادهای ویژه مانند موسیقی زنده و نمایش مد در این مرکز خرید نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. معروف‌ترین این رویدادها جشنواره خرید سالانه دبی در ژانویه و فوریه و جشنواره سورپرایزهای تابستانی دبی در ماه جولای و آگوست است.

۴. آکواریوم آبی دبی

آکواریوم آبی دبی - جاذبه‌های گردشگری دبی

آکواریوم آبی دبی

یکی از برترین دیدنی‌های دبی، آکواریوم آن است که 140 گونه از جانداران دریایی را در مخزن معلق بزرگ طبقه همکف دبی مال در خود جای داده است. اگرچه امکان بازدید رایگان از این آکواریوم در دبی مال وجود دارد، اما یکی از مزایای بازدید از این آکواریوم وارد شدن به آن و تماشای گونه‌های مختلف جانداران با مناظر سه طبقه و 270 درجه در طول تونل‌های شیشه‌ای است. آکواریوم دبی علاوه بر تماشای حجم عظیمی از حیات دریایی، تجربیات آبی فراوانی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند..

۵. پارک آبی آتلانتیس آکواونچر

پارک آبی آتلانتیس آکواونچر - جاذبه‌های گردشگری دبی

پارک آبی آتلانتیس آکواونچر

پارک آبی آتلانتیس آکواونچر، مستقر در آتلانتیس، نخل روی نخل جمیرا، مکانی عالی برای استراحت پس از چند روز خرید و گشت و گذار پر هیجان در دبی است.
سرسره آبی این پارک، طولانی‌ترین سرسره آبی جهان است. همچنین در این پارک آبی سافاری‌های زیر آب با استفاده از کلاه ایمنی Sea TREK وجود دارد و یک منطقه آب بازی اختصاصی برای کودکان کوچکتر با سرسره ایجاد شده است. پارک آبی آتلانتیس آکواونچر یکی از مهیج‌ترین دیدنی‌های دبی است که پیشنهاد می‌کنیم حتما در طول سفر خود از آن بازدید کنید.

۶. صحرای دبی

صحرای دبی - جاذبه‌های گردشگری دبی

صحرای دبی

تپه‌زارها و صحرای حفاظت‌شده صحرای دبی و تپه‌های شنی نارنجی ماله‌ها (در واقع در امارت شارجه) در فاصله یک روزه از شهر قرار دارند و از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های دبی محسوب می‌شوند. تورهای ماجراجویی صحرای دبی شامل طیف وسیعی از فعالیت‌های مختلف هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به از ساندبورد سواری، شتر سواری، و سافاری 4WD دبی ، نمایش سنتی شاهین عربی و شام در صحرا زیر ستارگان و … اشاره کرد.

همچنین گزینه‌هایی برای کمپینگ شبانه در زیر ستاره‌های این صحرا وجود دارد که سفر لذت بخش و بی‌نظیری را برای شما به ارمغان می‌آورد. سافاری صحرای دبی 4×4 یک ماجراجویی نیم روزه در صحرا را ارائه می‌دهد و شامل شترسواری، آموزش سندبرد، باربیکیو غروب آفتاب و نمایش رقص عربی است.

۷. برج العرب

برج العرب - جاذبه‌های گردشگری دبی

برج العرب

برج العرب با ارتفاع 321 متر در جزیره مصنوعی خود در خط ساحلی دبی، بلندترین هتل جهان و یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های دبی با تفریحات لوکس در دبی است. نمای بیرونی این برج که شبیه به بادبان‌های قایق بادبانی طراحی شده است، با یک نمایش نورپردازی رنگی و طراحی شده در شب روشن می‌شود. برج العرب که از هر نظر منحط شده است، یکی از گران‌ترین هتل‌های جهان است که مجلل‌ترین سوئیت‌های آن برای یک شب بیش از 15000 دلار قیمت دارند. با دریافت ویزای دبی و سفر به این شهر باشکوه می‌توانید شام را در رستوران زیر آب المهارا رزرو کنید، جایی که پنل‌های شیشه‌ای از کف تا سقف در دیوارهای اتاق غذاخوری به شما امکان می‌دهد در حین غذا خوردن، تماشای زندگی دریایی در بهترین هتل دبی را تجربه کنید.

۸. اسکی در مرکز خرید امارات

اسکی در مرکز خرید امارات - جاذبه‌های گردشگری دبی

اسکی در مرکز خرید امارات

Mall of the Emirates یکی از معروف‌ترین مراکز خرید شهر است که امکانات دیدنی (و سورئال) اسکی دبی در داخل آن قرار دارد. پیست اسکی سرپوشیده با تله کابین و محفظه پنگوئن، همه در دمای مداوم -4 درجه سانتیگراد کامل شده است. همچنین یک مجتمع سینمایی و یک مرکز تفریحی خانوادگی با مجموعه‌ای از وسایل تفریحی برای افراد بزرگ و کوچک در این مجموعه احداث شده است که جزو جاذبه‌های گردشگری دبی محسوب می‌شود.

۹. خور دبی

خور دبی - جاذبه‌های گردشگری دبی

خور دبی

خور دبی یکی دیگر از دیدنی‌های دبی است که شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند که دیره در شمال و بر دبی در جنوب قرار دارد. خور دبی یکی از عناصر تأثیرگذار در رشد شهر بوده است و ابتدا ساکنان اینجا را برای غواصی ماهی و مروارید جذب کرده است. روستاهای کوچکی در کنار نهر تا 4000 سال پیش رشد کردند، در حالی که دوران مدرن در دهه 1830 آغاز شد، زمانی که قبیله بنی یاس در این منطقه ساکن شدند. خور دبی جایی است که می‌توانید با قایق‌های تفریحی و توریستی مناظر شهر را از روی آب تماشا کنید.

در سمت نهر بور دبی، که با محله بستکیه منسجم می‌شود، این اسکله به ‌عنوان منطقه السیف بازسازی شده است که یک مکان عالی برای قدم زدن با چشم انداز عالی آب است. در جنوب شرقی پایین نهر، در ساحل دیره در شمال پل المکتوم، اسکله دوو قرار دارد که هنوز هم که هنوز است توسط تاجران کوچک از سراسر خلیج که با کشتی‌های خود به سمت کویت، ایران، عمان و هند حرکت می‌کنند، استفاده می‌شود.

در انتهای جنوب شرقی نهر دبی، درست قبل از پیوستن نهر به کانال دبی، بندر تازه توسعه یافته نهر دبی با یک راهروی ساحلی قرار دارد که چشم اندازهای عالی و بی‌نظیری از شهر زیبای دبی را ارائه می‌دهد.

۱۰. باغ معجزه دبی

باغ معجزه دبی - جاذبه‌های گردشگری دبی

باغ معجزه دبی

هنگام دریافت ویزای توریستی و سفر به دبی، از تماشای باغ معجزه دبی یا میراکل گاردن غافل نشوید! باغ معجزه دبی زیباترین باغ تاریخ است. دبی که به ساختن بزرگترین ساختمان‌ها و مراکز خرید دنیا راضی نیست، بزرگترین باغ گل جهان را ایجاد کرده است که 2000 متر مربع وسعت دارد و 100 میلیون گل مشهور را در خود جای داده است. از دیدنی‌های این باغ زیبا و شگفت انگیز می‌توان به کلبه‌هایی به سبک انگلیسی و آسیاب‌های بادی و کامیون‌های به شکل گل اشاره کرد. با سفر به دبی می‌توانید در پیاده‌روهای این باغ زیبا قدم بزنید و از تماشای گل‌های جذاب و رنگارنگ و عکس گرفتن از آن‌ها لذت ببرید.

۱۱. محله الفهیدی (دبی قدیم)

محله الفهیدی (دبی قدیم) - جاذبه‌های گردشگری دبی

محله الفهیدی

محله الفهیدی (که قبلاً به عنوان محله بستکیه شناخته می شد) در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد تا خانه تاجران ثروتمند ایرانی باشد که عمدتاً به مروارید و منسوجات علاقه داشتند و تجارت رایگان و دسترسی به نهر دبی به این شهر مهاجرت کرده‌اند. الفهیدی بخش شرقی بر دبی را در امتداد نهر اشغال می‌کند، و ساختمان‌های مرجانی و آهکی در اینجا، که بسیاری از آنها دیوارهایی با برج‌های بادگیر دارند، به خوبی حفظ شده‌اند.

برج‌های بادی شکل، تهویه مطبوع را برای خانه‌ها فراهم می‌کردند و تاجران ایرانی احتمالاً این عنصر معماری را که اغلب در خانه‌های ساحلی ایران رایج است را از کشورمان به دبی منتقل کرده‌اند. در این منطقه، گالری‌هایی با مجموعه‌ای از سرامیک‌ها و مبلمان سنتی عربی که در یک برج بادی قرار دارد و بنیاد فرهنگی السرکال را با فروشگاه، کافه، و نمایشگاه‌های هنری نیز خواهید دید که بسیار معروف هستند و جزو مشهورترین دیدنی‌های دبی محسوب می‌شوند.

۱۲. دهکده‌ جهانی دبی

دهکده‌ جهانی دبی - جاذبه‌های گردشگری دبی

دهکده‌ جهانی

دهکده جهانی یکی از جاذبه‌های گردشگری دبی است که بسیار پرطرفدار بوده و از اکتبر تا آوریل، این پارک تفریحی سرگرمی‌های خانوادگی را با پیام خاصی که بازدیدکنندگان را به سفر سراسر جهان می‌برد، ارائه می‌کند. غرفه‌های 26 کشور در دهکده جهانی، از عراق گرفته تا ژاپن و روسیه تا کره جنوبی، هر کدام تجربه‌ای منحصر به فرد و متفاوت از فرهنگ، سرگرمی و میراث آن کشور ارائه می‌دهند.

دهکده جهانی گزینه‌ای منحصر به فرد برای سرگرمی‌های شبانه برای خانواده‌هایی است که بچه‌های کوچک دارند و علاقمند به تاریخ و فرهنگ کشورهای جهان هستند. در این دهکده علاوه بر غرفه‌های متعدد، گزینه‌های زیادی برای غذاخوری و خرید در محل نیز وجود دارد.

۱۳. مدینه جمیرا

مدینه جمیرا - جاذبه‌های گردشگری دبی

مدینه جمیرا

مجتمع توسعه مدینات جمیرا یک منطقه با چندین رستوران و بازار و چند هتل پنج ستاره است که همگی در امتداد کرانه‌های حاشیه درختان نخل شبکه کانال مصنوعی قرار دارند و از معروف‌ترین جاذبه‌های دبی محسوب می‌شوند. تمام مدینه جمیرا به تقلید از معماری سنتی خلیج فارس با برج‌های بادگیر و جزئیات مشربیه طراحی شده است.

Souk Madinat Jumeirah در اینجا خریدهای آسانی را با تنوع زیادی از صنایع دستی و سوغاتی های سنتی از خلیج فارس و سراسر خاورمیانه ارائه می‌دهد، اما دلیل اصلی سفر به اینجا، سوار شدن بر آبرا (قایق چوبی کوچک) و گشت و گذار در کانال است. آبراها به طور منظم از تفرجگاه سوق مدینه جمیرا خارج شده و در اطراف کانال حلقه می‌زنند و فرصت‌های زیادی برای عکس گرفتن از باغ‌های سرسبز و معماری سنتی مدینه جمیرا با بادبان بلند برج العرب برای شما فراهم می‌کند.

۱۴. ساحل جمیرا

ساحل جمیرا - جاذبه‌های گردشگری دبی

ساحل جمیرا

ساحل جمیرا با زیبایی جذاب و خیره کننده‌ای که دارد، مقصد شماره یک بازدیدکنندگان دبی برای استفاده از یکی از تفریحات رایگان دبی است. برخی از محبوب‌ترین استراحتگاه‌های ساحلی دبی در تمام طول این ساحل قرار گرفته‌اند و این مکان را به یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای اقامت گردشگران در دبی تبدیل کرده‌اند. این ساحل وسیع دارای امکانات عالی برای گردشگران است؛ صندلی‌های آفتاب‌گیر فراوان، رستوران‌ها، ناجیان غریق که در مناطقی که برای شنا در نظر گرفته شده گشت‌زنی می‌کنند، و اپراتورهای ورزش‌های آبی که جت اسکی، اجاره کایاک، پاراسلینگ و قایق سواری را ارائه می‌دهند.

۱۵. موزه تاریخی دبی

موزه تاریخی دبی - جاذبه‌های گردشگری دبی

موزه تاریخی

موزه عالی دبی در قلعه الفهیدی قرار دارد که در سال 1787 برای دفاع از نهر دبی ساخته شده است. دیوارهای این قلعه از بلوک‌های مرجانی سنتی ساخته شده و با آهک در کنار هم نگه داشته شده‌اند. طبقه فوقانی ساختمان این موزه توسط تیرهای چوبی نگه داشته شده و سقف آن از شاخه‌های خرما، گل و گچ ساخته شده است. این قلعه در تاریخ خود به عنوان محل سکونت خانواده حاکم، مقر حکومت، پادگان و زندان بوده است.

در سال 1971 و بار دیگر در سال 1995 به طور گسترده بازسازی شد و اکنون موزه برتر شهر است و به عنوانی یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های دبی شناخته می‌شود. ورودی این موزه دارای یک نمایشگاه جذاب از نقشه‌های قدیمی امارات و دبی است که گسترش عظیمی از این شهر را نشان می‌دهد که پس از رونق نفت، منطقه را تحت تاثیر قرار داده است. سالن سمت راست به سلاح‌ها و سالن سمت چپ آلات موسیقی اماراتی را به نمایش می‌گذارد.

در زیر طبقه همکف سالن‌هایی وجود دارد که جنبه‌های مختلف زندگی سنتی اماراتی (از جمله صید مروارید و زندگی صحرای بادیه‌نشین) را پوشش می‌دهد و شامل آثاری از قبرهای 3000 تا 4000 ساله باستان‌شناسی القصیس هستند.

پیشنهاد می‌شود: موزه دبی؛ کشف گذشته شهر

۱۶. موزه آینده دبی

موزه آینده دبی - جاذبه‌های گردشگری دبی

موزه آینده

موزه آینده دبی Museum of The Future Dubai از جمله جدید‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی است که در سال ۲۰۲۲ افتتاح شد. این موزه با معماری منحصر به فردی که دارد، در مساحتی به وسعت ۱۷ هزار متر مربع ایجاد شده است که نمای اصلی آن به شکل چشم بوده و نماینگر آینده و چشم انداز آینده دبی است. این موزه در واقع دروازه‌ای است که جهان ۵۰ سال بعد را نمایش می‌دهد و به توسعه اقتصاد و معماری با استفاده از هوش مصنوعی و واقعیت افزوده می‌پردازد که می‌تواند زندگی ما را در نسل‌های آینده به طور چشمگیری بهبود بخشد.

۱۷. قاب دبی

دبی فریم - جاذبه‌های گردشگری دبی

دبی فریم

این قاب عکس فوق‌العاده یکی دیگر از جاذبه‌های دبی است با ارتفاع 150 متر است در میان محله‌های قدیمی‌تر دبی که در اطراف نهر جمع شده‌اند و فضای مدرن شهر را در بر می‌گیرد. در داخل دبی فریم (Dubai Frame)، مجموعه‌ای از گالری‌ها قبل از سفر به عرشه آسمان، که در آن مناظر فوق‌العاده‌ای از دبی قدیمی و جدید وجود دارد که می‌توانید روی سکوهای تماشا ببینید، تاریخ شهر را مرور می‌کنند و میراث اماراتی را کاوش می‌کنند. در قاب دبی همچنین می‌توانید گالری Future Dubai و چشم انداز آینده این شهر را تماشا کنید.

۱۸. ساحل لامر

ساحل لامر - جاذبه‌های گردشگری دبی

ساحل لامر

ساحل لامر در جمیرا با طبیعتی زیبا ‌و درختان نخل، مکانی راحت برای استراحت یک روز کامل در آفتاب و دریا است. ورزش‌های آبی مانند سفرهای جت اسکی، قایق‌سواری، پرواز سواری و کایاک سواری را برای ساحل ‌نشینان پیشنهاد می‌شود. کافه‌ها و رستوران‌ها نیز برای صرف میان‌ وعده و وعده‌های غذایی کامل، در اطراف این ساحل وجود دارند. لامر یک خلیج سرپوشیده با آب آرام است، بنابراین یک انتخاب مطمئن هم برای خانواده‌ها و هم برای شناگران مبتدی است.

در این ساحل نیز مانند تمام سواحل اصلی دبی، در طول روز به طور منظم توسط ناجیان غریق گشت زنی می‌شود. در قسمت شمال شرقی ساحل نیز، پارک آبی لاگونا با چندین سرسره آبی وجود دارد که تفریحات دبی شما را تکمیل می‌کنند.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *