خانه
بلاگ
حساب کاربری

مقایسه کیش و قشم؛ کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟

مقایسه کیش و قشم
تاریخ انتشار: 1402/11/24

اگر قصد سفر به جزایر جنوبی ایران را دارید، تور قشم و تور کیش بهترین گزینه‌ها هستند! هر دوی آن‌ها از پرطرفدارترین جزیره‌های جنوبی ایران محسوب می‌شوند و هر سال گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند. 

یکی از سوالاتی که برای گردشگران پیش از سفر پیش می‌آید، این است که تور کیش بهتر است یا تور قشم؟ اوقات میان دوراهی گیر می‌کنید و نمی‌دانید که کدام گزینه بهتری برای سفر به جزایر زیبای جنوب کشور است.

در این مقاله قصد داریم به مقایسه این دو جزیره بپردازیم تا راحت‌تر در مورد انتخاب قشم و کیش تصمیم بگیرید.

مقایسه مساحت کیش و قشم

اولین تفاوت کیش و قشم، مساحت آن‌ها است. قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران و خلیج فارس محسوب می‌شود و مساحت آن 1491 کیلومتر مربع است. در حالی که کیش با 91 کیلومتر مربع است.

افراد در تور کیش خود می توانند در مدت زمان کمتر، تعداد بیشتری از تفریحات و جاذبه‌های گردشگری کیش را تجربه کنند و در مقابل، وسعت قشم به شما فرصت بازدید از جاذبه‌های بکر بیشتری را خواهد داد.

تفاوت آب‌وهوای کیش و قشم

کیش و قشم هر دو جزایر خلیج فارس هستند و تنها 280 کیلومتر فاصله دارند! این فاصله را می‌توانید با پرواز داخلی یا سفر دریایی طی کنید. با توجه به این که هر دو جزیره مربوط به خلیج فارس هستند، تفاوت زیادی در آب‌وهوای آن‌ها وجود ندارد. تابستان‌ها گرم و مرطوب و زمستان‌ها معتدل هستند.

 میانگین دمای کیش 26.6 درجه و میانگین دمای قشم 26 درجه سانتی‌گراد است. البته آب‌وهوای کیش معتدل‌تر است و به رطوبت کمتری دارد. همچنین قشم به دلیل بزرگ‌تر بودن، تنوع آب‌وهوایی بیشتری دارد.

مقایسه سواحل کیش و قشم

قشم و کیش هر دو جزیره هستند و احتمالاً مهم‌ترین انگیزه شما برای سفر به این مقصد گردشگری تماشای سواحل آن است. هر دو جزیره سواحل بسیار زیبایی دارند و تفریحات ساحلی سفر به این دو جزیره را جذاب‌تر کرده است. 

با این حال، سواحل کیش از سواحل قشم شلوغ‌تر هستند که دلیل آن مساحت بیشتر جزیره قشم است. اگر به دنبال امکانات بیشتر هستید، تور کیش برای شما مناسب است. اگر هم به دنبال سواحل خلوت هستید، تور قشم گزینه بهتری است.

مقایسه اقامتگاه‌های کیش و قشم

در هر دو جزیره اقامتگاه‌های مختلفی پیدا می‌شود. البته با توجه به این که گردشگری در کیش رونق بیشتری دارد، هتل‌های لوکس uall بیشتری در کیش وجود دارد. اگر اهل اقامت در هتل‌های لوکس و باکیفیت هستید، کیش گزینه بهتری است.

البته در قشم اقامتگاه‌های بوم‌گردی بیشتری وجود دارد و اگر اهل اقامت بوم‌گردی هستید، تور قشم گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

در کیش خرید کنیم یا قشم؟

کیش یک جزیره توریست‌پذیرتر و لوکس‌تر نسبت به قشم است! همین مسئله باعث شده تا هزینه خرید نسبت به قشم بیشتر باشد. از خریدهای روزانه گرفته تا خرید لباس! در حالی که هزینه‌های خرید در قشم کمتر است. این موضوع نه تنها در مورد خریدهای سفر، بلکه در مورد خرید ملک هم صدق می‌کند.

مقایسه کیش و قشم

مقایسه تفریحات کیش‌ و قشم

در مقایسه تفریحات کیش و قشم، برگ برنده دست جزیره کیش است. در کیش تنوع تفریحات بسیار زیاد است و هر چند روز که آن جا بمانید باز هم تفریحات دیگری برای شما وجود دارد. به خصوص که اگر اهل تفریحات آبی هستید، تفریحات آبی کیش گزینه مناسبی است. در کیش پلاژ آقایان و خانم‌ها به صورت جداگانه وجود دارد اما در قشم خبری از پلاژ جداگانه نیست. برخی از تفریحات آبی در هر دو جزیره وجود دارد! برای مثال غواصی را می‌توانید در قشم و کیش تجربه کنید.

مقایسه رستوران‌های کیش و قشم

خوردن غذاهای جدید و خوشمزه یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر است. تنوع رستوران‌ها در کیش و قشم زیاد است و به راحتی می‌توانید انواع رستوران‌های اقتصادی و لاکچری پیدا کنید. نکته مهم در مقایسه رستوران‌های این دو جزیره، این است که گردشگری در کیش پر رونق‌تر است و به همین دلیل، رستوران‌های بیشتر و متنوع‌تری در آن وجود دارد.

البته اگر به غذاهای بومی علاقه دارید، رستوران‌های قشم تمرکز بیشتری روی غذاهای سنتی و محلی دارند. همچنین قسمت غذاهای کیش با توجه به پرتردد بودن این جزیره، از قشم و گاهی تهران هم گران‌تر است.

تفاوت جاذبه‌های گردشگری کیش و قشم

اگر اهل جاذبه‌های دیدنی و طبیعی هستید، قشم یک گزینه عالی است. با وجود آن که این دو جزیره نزدیک به هم هستند، اما با توجه به وسعت بیشتر قشم جاذبه‌های طبیعی آن هم بیشتر است.

البته در کیش هم جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبایی وجود دارد اما با توجه به کوچک بودن جزیره کیش، تنوع آن کمتر است.

مقایسه کیش و قشم

بررسی هزینه‌های سفر به کیش و قشم

یکی از فاکتورهای مهمی که در انتخاب مقصد گردشگری وجود دارد، هزینه‌ها است. افراد زیادی برای سفر ابتدا به بررسی هزینه‌های تور کیش و تور قشم می‌پردازند و ممکن است هزینه‌ها در تصمیم نهایی تاثیرگذار باشد. به صورت کلی، می‌توان گفت سفر به کیش هزینه بیشتری دارد. چرا که:

  • وجود هتل‌های 5 ستاره و گران‌تر در کیش
  • وجود تفریحات گران ‌قیمت و لوکس در کیش
  • هزینه خرید بالاتر در کیش

تمام این موارد روی هزینه نهایی سفر تاثیرگذار است و در نهایت، هزینه سفر به کیش برایتان گران‌تر تمام می‌شود. البته مدیریت هزینه‌های سفر به کیش و قشم دست خودتان است. با مدیریت درست هزینه سفر، می‌توانید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. البته اگر هم نگران هزینه‌های سفر به کیش هستید و تنها دلیل‌تان برای صرف‌نظر از انتخاب تور کیش هزینه‌ است، می‌توانید از اقامتگاه‌ها و تفریحات ارزان‌تر استفاده کنید.

در نهایت، از میان تور کیش و تور قشم کدام را انتخاب کنیم؟

تور قشم و تور کیش راه‌کاری است که می‌تواند هزینه شما را برای سفر کاهش دهد! چرا که استفاده از تور برای سفر تا حدودی در هزینه‌های شما نسبت به زمانی که به صورت شخصی سفر می‌کنید، صرفه‌جویی می‌کند. شاید انتخاب میان تور کیش و تور قشم کمی سخت باشد! چرا که هر کدام از این جزایر جاذبه‌ها و مزایای خاص خود را دارند.

اگر تا به حال به هیچ‌کدام از این جزایر سفر نکرده باشید، انتخاب سخت‌تر هم می‌شود. اما اگر سفر یکی از این جزیره‌ها را در گذشته تجربه کرده‌اید، جای تعلل نیست و بهتر است جزیره دیگر را برای سفر انتخاب کنید.

ما در این مقاله از مجله گردشگری توریک سعی کردیم همه چیز را در مورد تور کیش و تور قشم مقایسه کنیم. اکنون همه چیز برایتان روشن شده است و شما به راحتی می‌توانید یکی از آن‌ها را برای سفر خود انتخاب کنید.

برای انتخاب سفر به کیش یا قشم، همه چیز بستگی به خودتان دارد! با وجود آن که هر دو جزیره کیش و قشم دیدنی هستند، اما در نهایت سلیقه و شرایط شما تعیین‌کننده مقصد گردشگری است.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *