خانه
بلاگ
حساب کاربری

تفریحات رایگان دبی؛ نگران پولش نباش!

تفریحات رایگان دبی؛ نگران پولش نباش!
تاریخ انتشار: 1402/6/27

دبی بیشتر به خاطر ساختمان‌های مرتفع، هتل‌ها، مراکز خرید که به عنوان جاذبه‌های گردشگری باشکوه و لوکس دبی، شناخته می‌شود. شهر دبی در یک دهه اخیر پیشرفت و رشد بسیار خوبی داشته، به طوری که سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان برای بازدید از بیشمار دیدنی‌های لوکس این شهر به آن سفر می‌کنند. اگرچه دبی شهر تفریحات لوکس و گران قیمت است، اما با این حال اگر قصد سفر به دبی را داشته و بودجه کمی دارید، ممکن است این سوال برایتان مطرح شود که تفریحات رایگان دبی چه چیز‌هایی هستند؟!

در کنار تمام تجربیات و جاذبه‌های مجلل، دبی مکان‌ها و تفریحات رایگان زیادی برای انجام دادن وجود دارد که می‌توانید بدون پرداخت هزینه و یا با کم‌ترین مقدار، از آن‌ها بهره‌مند شده و لذت ببرید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید، تا با هم با چند نمونه از تفریحات رایگان دبی آشنا شویم.

۱. کاوش در خیابان‌های السیف

ال سیف یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید رایگان در دبی است که ترکیبی عالی از دبی قدیمی و جدید می‌باشد. السیف در امتداد منطقه نهر دبی واقع شده است که توسط Meraas بازسازی و زنده شده است که در آن می‌توانید از تماشای مناظر آب‌های نهر لذت ببرید. علاوه بر این، ال سیف به دلیل میزبانی فستیوال‌های مختلف که برخی از بهترین فعالیت‌های رایگان در دبی را ارائه می‌دهند، مشهور است. خیابان السیف که ریشه در فرهنگ و میراث دبی دارد، یکی از پربازدیدترین مکان‌های دبی به شمار می‌آید که گردشگران زیادی سالانه با اخذ ویزای دبی، به دبی سفر کرده و از این خیابان بازدید می‌کنند.

آدرس: منطقه السیف در نهر دبی

۲. تماشای هنرهای خیابانی در AL KARAMA

تماشای هنرهای خیابانی در AL KARAMA - تفریحات رایگان دبی

یکی از تفریحات رایگان دبی این است که در خیابان‌های پرجنب‌وجوش Karama، یکی از قدیمی‌ترین قسمت‌های شهر و از بهترین مکان‌های دارای هنر خیابانی در دبی قدم بزنید و در خیابان 18b، نقاشی‌های دیواری بزرگی را تماشا کنید. در این مکان، 24 قطعه هنری خیره‌کننده در سراسر خیابان به نمایش گذاشته شده است که بخشی از یک پروژه بزرگ برای ایجاد چهره شهری زیبا و منحصر به فرد هستند. هنردوستان مطمئناً از این فعالیت رایگان در دبی لذت خواهند برد. پس به مرکز شلوغ دبی قدیم بروید و از هنر خیابانی که همه چیز را از هنر سه بعدی گرفته تا گرافیتی و نقاشی‌های انتزاعی را پوشش می‌دهد، دیدن کنید.

۳. تماشای جشنواره شتر‌‌دوانی

فستیوال مشهور مسابقه شتر‌دوانی، یکی از سرگرمی‌های رایگانی است که می‌توان در دبی به تماشای آن نشست. مسابقه شتر‌دوانی مسابقه‌ای واقعاً دیدنی است که می‌توانید در بازه زمانی اکتبر تا آوریل به صورت زنده شاهد آن باشید. این مسابقات معمولاً در یک محیط غیررسمی، صبح زود در تعطیلات آخر هفته برگزار می‌شود. بزرگ‌ترین مسیر برگزاری مسابقات در دبی، مسیر مسابقه شتر Al Marmoom است که در فاصله نیم ساعتی از شهر قرار دارد. این مسابقه سالانه هزاران بازدید کننده را به خود جذب می‌کند.

آدرس: جاده العین، المرموم

۴. بازدید از فلامینگوها در مرکز حیات وحش راس‌الخور

بازدید از فلامینگوها در مرکز حیات وحش راس‌الخور - تفریحات رایگان دبی

در فاصله چند متری از شهر شلوغ دبی، تالاب‌های پناهگاه حیات وحش راس الخور به وسعت 6.2 کیلومتر مربع که به نام دماغه نهر شناخته می‌شوند و دارای انواع نمکزار، پهنه‌های گلی جزر و مدی و جنگل‌های حرا که پرندگان از آنها برای لانه‌ها و زیستگاه‌های فردی خود استفاده می‌کنند وجود دارند که یکی از جالب‌ترین مکان‌ها و به عنوان یکی از تفریحات در سفر دبی شناخته می‌شود.

این پناهگاه محل زندگی تعداد زیادی از گونه‌های پرندگان مانند فلامینگوها می‌باشد که پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آن را حتماً در تور دبی خود جای دهید. این پناهگاه راهی ایده‌آل برای مشاهده گله‌ها در زیستگاه طبیعی‌شان و بیش از 60 گونه پرنده و 500 نوع گیاه و جانور بدون صرف هیچ هزینه‌ای برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند و در این پناهگاه بازدیدکنندگان می‌توانند پرندگان را از نزدیک ببینند.

آدرس: جاده راس الخور، راس الخور.

۵. لذت از ساحل Kite دبی

سواحل مکان‌های محبوبی در تمام جهان هستند که می‌توان در آن‌ها یک روز خاطره‌انگیز را سپری کرد و سواحل دبی از این قائده مستثنا نیست. ساحل کایت در دبی که در نزدیکی ساحل جمیرا قرار دارد نیز ساحلی زیبا با  امکانات و تفریحات متنوع است که دراز کشیدن در آن و آفتاب گرفتن، تفریحی رایگان و لذت‌بخش در دبی به شمار می‌آید. این ساحل محل خوبی برای بادبادک بازی است که همه روزه می‌توانید بازی بادبادک‌ها در آن را تماشا کنید. در این ساحل می‌توانید از امکاناتی از جمله پیست‌های دویدن، زمین والیبال و پارک‌های اسکیت نیز به صورت رایگان  بهره ببرید. ساحل JBR و ساحل جمیرا، دو مورد دیگر از سواحل رایگان در دبی هستند.

آدرس: منطقه ام سقیم، مجاورت ساحل جمیرا. ساحل کایت.

۶. لحظاتی عاشقانه در پل Love Lock دبی

لحظاتی عاشقانه در پل Love Lock دبی - تفریحات رایگان دبی

پل Love Lock که نمونه مشابه آن در کشور‌های دیگری مانند پاریس نیز وجود دارد، در  منطقه الخوانیج (Al Khawaneej) قرار دارد و یکی از سرگرمی‌های رایگان در این شهر به شمار می‌آید. این پل محلی است که زوج‌ها و عاشقان در آن یک قفل بر فنس‌های این پل بسته و پیمان عشق خود را محکم می‌کنند. می‌توانید قفلی را که با حروف اول نام خود و پارتنرتان سفارشی شده است را روی پل قرار داده و کلید را از روی پل پرتاب کنید.

آدرس: الخوانیج، آخرین خروجی D89، پل Love Lock

۷. تماشای فواره‌های رقصنده دبی

فواره رقص در مرکز خرید دبی یکی از بزرگترین سیستم فواره‌های طراحی شده جهان و یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید به صورت رایگان در دبی از آن دیدن کنید. تماشای رقص فواره‌ها در زیر نور آفتاب دبی مال را می‌توانیم از محبوب‌ترین جاهای تفریحی دبی معرفی کنیم. کافی است به مرکز خرید دبی بروید و از نمایش دیدنی بزرگترین سیستم آبنمای دنیا تا 140 متر در هوا که با آهنگ‌ها و‌ موسیقی‌های محبوب ویتنی هیوستون و سلین دیون، موسیقی سنتی عربی و بسیاری دیگر همراه است، لذت ببرید. زمان بندی فواره دبی مال عصرها هر نیم ساعت یکبار، از ساعت 18:00 تا 11:00 شب دایر است.

آدرس: مرکز شهر، دبی مال.

۸. تماشای نمایش Imagine دبی

تماشای نمایش Imagine دبی - تفریحات رایگان دبی

یکی از تاثیرگذارترین نمایش‌های دبی که هر روز عصر در مرکز خرید دبی فستیوال سیتی مال برگزار می‌شود و حضور در آن برای همه رایگان است، نمایش Imagine است. Imagine، یکی از نمایش‌های جذاب شبانه دیی است که در خلیج فستیوال برگزار می‌شود و جلوه‌ای شگف‌انگیز را به نمایش می‌گذارد. این نمایش با بزرگ‌ترین صفحه نمایش آب در جهان، موسیقی‌های جذاب و نورپردازی فوق‌العاده، یک شب خاطره‌انگیز را برای شما رقم می‌زند. آدرس: جاده کرسنت، دبی فستیوال سیتی مال، فستیوال دبی، نمایش Imagine.

۹. تماشای هنر معاصر جهان در مرکز هنرهای جمیل دبی

مرکز هنرهای جمیل که در امتداد سواحل نهر تاریخی دبی واقع شده است، یکی از نقاط هنری و خلاقانه شهر است که به طور رایگان می‌توانید از آن بازدید کنید. این مکان دارای چندین گالری است که آثار شناخته شده‌ معاصری از سراسر جهان را در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی و همچنین به صورت همکاری‌های ویژه، به نمایش می‌گذارد. در این مرکز می‌توانید جدیدترین آثار هنرمندان از سراسر خاورمیانه و شبه قاره هند، از جمله آثار سفارشی از مجموعه Art Jameel را تماشا و خریداری کنید.

آدرس مرکز هنری جمیل: اسکله جداف دبی، مرکز هنری جمیل.

اگر علافه‌مند هستید تا با کم‌ترین بودجه ممکن سفر به دبی را تجربه کتید و در عین حال در آن به تفریح و سرگرمی بپردازید، با کمک تیم مجرب شرکت خدمات گردشگری توریک، به هدف خود خواهید رسید.

۱۰. تماشای آبزیان متنوع در آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی

تماشای آبزیان متنوع در آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی - تفریحات رایگان دبی

در میان محبوب‌ترین مقاصد شهر دبی، دبی مال فضایی بزرگ و وسیع است که بهترین برندها و جاذبه‌های جهانی از جمله آکواریوم دبی و باغ‌وحش زیر آب را در خود جای داده است. بازدید از آکواریوم دبی که یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های سرپوشیده در نوع خود در جهان است، یکی از تفریحات ارزان دبی به شمار می‌آید. در این باغ وحش و آکواریوم، می‌توانید بیش از صد گونه‌ متنوع را آبزیان را تماشا کنید. البته اگر بخواهید از نزدیک از این اکواریوم بازدید کنید، باید بلیط بخرید تا بتوانید وارد تونل 48 متری عبوری شوید.

آدرس آکواریوم دبی: مرکز شهر دبی، دبی مال، سطح 2.

۱۱. تماشای ریورلند دبی

ریورلند دبی که یکی از بخش‌های دبی پارکز اَند ریزورتز است، از چهار منطقه شامل پارک‌ها و استراحتگاه‌های دبی تشکیل شده است که شامل بورد واک یا تفریحگاهی در کنار ساحل، دهکده فرانسوی، دروازه هند و شبه‌جزیره‌ای در قلب ریوِرلَند تشکیل شده است. در ریورلند به طور منظم جشنواره‌ها و کنسرت‌های زیادی در فضای بزرگی که با رودخانه احاطه شده است، برگزار می‌شوند. می‌توانید به صورت رایگان، در مقابل این فضا نشسته و اجرای نوازندگان و آکروبات‌ها در این منطقه را به صورت زنده تماشا کنید.

آدرس ریورلند: خیابان شیخ زاید، اوپ پالم جبل علی.

۱۲. دوچرخه‌سواری در مسیر کوهستانی پارک Mushrif دبی

دوچرخه‌سواری در مسیر کوهستانی پارک Mushrif دبی - تفریحات رایگان دبی

آخرین مورد از تفریحات رایگان دبی که معرفی می‌کنیم، دوچرخه‌سواری در مسیر 20 کیلومتری پارک ملی مشریف دبی است که می‌توانید در دل کوهستانی با طبیعت زیبا با جاده‌ای پیچ در پیچ، به دوچرخه‌سواری بپردازید. این اولین مسیر دوچرخه‌سواری در دبی است که به زودی 30 کیلومتر دیگر هم گسترش خواهد یافت. این مسیر به گونه‌ای طراحی شده است که تا حداکثر 3000 علاقه‌مند می‌توانند در آن به دوچرخه‌سواری و ورزش در دبی را بپردازند.

آدرس مسیر دوچرخه‌سواری پارک مشرف: خیابان ال خوانیج، پارک ملی مشرف.

مدیریت هزینه‌ها با تفریحات رایگان دبی

سفر به دبی گزینه بسیار مناسبی برای سفر ایرانیان به شمار می‌رود و اما تنها گزینه در بازدید از دبی نیست. پیشنهاد توریک استفاده مسافرات از تفریحات رایگان دبی در کنار سایر تفریحات دبی است تا هزینه سفر به دبی برای شما کاهش پیدا کند.

تجربه شما از تفریحات رایگان دبی به چه شکل بوده و چه چالش‌هایی برای اینکار داشته اید؟

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *