خانه
بلاگ
حساب کاربری

ویزای اسپانسرشیپ؛ پیش نیازها و مراحل دریافت آن

ویزای اسپانسرشیپ؛ پیش نیازها و مراحل دریافت آن

مهاجرت، تصمیمی است که افراد در طول زندگی خود به دلایل مختلفی مانند تحصیل، کار، زندگی و با دلایل دیگر می‌گیرند. حتماً می‌دانید که پروسه مهاجرت می‌تواند تا حدودی دشوار و طولانی بوده و نیازمند مولفه‌های مختلفی باشد. اما در این میان، مواردی وجود دارند که می‌توانند افراد را در این فرآیند همراهی کرده و این پروسه را آسان‌تر کنند.

اسپانسرینگ ویزا که به اصطلاح ویزای اسپانسرشیپ نامیده می‌شود، یکی از همین موارد است که می‌تواند فرد متقاضی برای مهاجرت را در دریافت ویزا و اقامت در کشور مورد نظر، همراهی کند. در ادامه این مطلب از آژانس خدمات گردشگری توریک، قصد داریم تا به توضیح بیشتر و کامل‌تر ویزای اسپانسرشیپ و مسائل پیرامون آن بپردازیم.

 

ویزای اسپانسرشیپ چیست؟

ویزای اسپانسرشیپ به این معنی است که شخص یا نهادی که به عنوان حامی مالی شناخته می‌شود، مسئولیت و اقدامات لازم برای دریافت ویزای فرد متقتضی را در طول اقامت او در آن کشور بر عهده بگیرد. این حامی اساساً دادخواستی را به دولت ارسال می‌کند که از آن‌ها اجازه ورود می‌خواهد. بسته به عواملی مانند کشور و نوع ویزا، تغییرات زیادی برای شرایط این ویزا وجود دارد. در این شرایط، معمولاً یک عنصر مالی دخیل است، جایی که اسپانسر اعلام می‌کند در صورت لزوم از شما حمایت مالی خواهد کرد.

بسته به کشور و هدف از سفر، فرد ممکن است نیاز به اسپانسرینگ ویزا داشته و یا نداشته باشد. اصطلاح ویزای اسپانسرشیپ یا همان ویزای حمایتی، برای افرادی به‌کار برده می‌شود که تمام هزینه‌های افرادی را که گواهی مبتنی بر کفایت مالی برای پرداخت هزینه‌های خود در طول سفر به خارج از کشور ندارند را، تحت پوشش قرار می‌دهند. بسیاری از کشورها، به ویژه کشور‌های اعضای شنگن، به اطلاعات متقاضیان ویزا یا دانشجویانی که کار نمی‌کنند یا هزینه‌های سفر خود را پرداخت نمی‌کنند، نیاز دارند.

بنابراین، افرادی که این هزینه‌ها را پوشش می‌دهند، حامی یا اسپانسر نامیده می‌شوند. اگر به فکر رفتن به خارج از کشور هستید، اما فردی با حقوق و دستمزد بالا و ثابت نیستید، به یک اسپانسر نیاز خواهید داشت.

 

 

در چه شرایطی فرد به ویزای اسپانسرشیپ نیاز دارد؟

شرایط مختلفی وجود دارد که فرد  در میان انواع ویزا به ویزای پشتیبانی نیاز دارد، این شرایط عبارتند از:

۱. اسپانسرشیپ مبتنی بر حمایت مالی

اغلب اوقات برخی از کشورها، به ویژه کشور‌هایی که به ویزای شنگن نیاز دارند، از فرد می‌خواهند که مدرکی ارائه دهد که نشان دهد در طول اقامت خود از نظر مالی ثبات خواهد داشت. به عبارت بهتر، مدرکی دال بر برخورداری از تمکن مالی. این کار معمولاً با ارائه صورت‌حساب بانکی به عنوان مدرکی مبنی بر داشتن وجوه کافی انجام می‌شود. مبلغ درخواستی به شرایط فردی آن کشور و نوع ویزا بستگی دارد. در صورتی که فرد نمی‌تواند این الزامات مالی را برآورده کند، به یک اسپانسر ویزا نیاز است تا او هزینه‌های سفر فرد را تا زمانی که در آن کشور حضور دارد، به‌طور کامل پوشش می‌دهد.

۲. اسپانسرشیپ مبتنی بر اشتغال

اتباع خارجی اغلب اوقات مجاز به ورود به کشور با مقاصد شغلی هستند. در این شرایط، این افراد معمولاً باید توسط یک کارفرما حمایت مالی شوند که به آنها پیشنهاد شغلی رسمی داده است. به این صورت که کارفرما بیان می‌کند که متقاضی ویزا برای آنها کار خواهد کرد که این موضوع، فرد را مقیم کار قانونی آن کشور می‌کند.

 

 

 

۳. اسپانسرشیپ مبتنی بر مهاجرت خانواده

مهاجرت مبتنی بر خانواده یکی از رایج‌ترین انواع اسپانسرشیپ، برای ویزای کشورهایی مانند ویزای آمریکا و کانادا است. در این روش، یک شهروند یا مقیم دائم کشور مربوطه می‌تواند واجد شرایط حمایت از یکی دیگر از اعضای خانواده در درخواست ویزای خود باشد.

مدارک لازم برای ویزای اسپانسرشیپ

مدارک لازم برای ویزای اسپانسرشیپ

 

روند ارائه ویزای اسپانسرشیپ، به هر کشور و سیاست و قوانین ویزای آن بستگی دارد. برای مثال، برای کشورهایی با ویزاهایی مانند ویزای شینگن، اسناد و مدارک مورد نیاز عبارتند از: نامه امضا شده توسط فرد اسپانسر، یک کپی اسکن شده از شناسه یا پاسپورت فرد اسپانسر، اسناد مالی حامی مالی و اثبات آدرس فرد.

چرا برای سفر، به اسپانسر نیاز داریم؟

همان طور که گفته شد، اگر مدرکی وجود نداشته باشد که نشان دهد هزینه‌های سفر توسط متقاضی ویزا پوشش داده می‌شود و به عبارت بهتر فرد از تمکن مالی برای زندگی در کشور مورد نظر را ندارد، درخواست اسپانسر می‌شود.  این بدان معناست که اگر گردش حساب بانکی شما در سه ماه گذشته به میزان مورد قبول نباشد و مبلغ درخواستی را نداشته باشد، به اسپانسر نیاز خواهید داشت.

 چه کسی می‌تواند اسپانسر ویزا باشد؟

 چه کسی می‌تواند اسپانسر ویزا باشد؟

 

شرایط لازم برای اسپانسر شدن ویزا توسط قوانین کشور مورد نظر تعیین می‌شود. اما به طور عمومی، تنها یکی از سرپرستان قانونی و درجه 1 فرد می‌تواند حامی او باشد. به عبارت بهتر، بستگان درجه یک مانند مادر، پدر، همسر و فرزندان می‌توانند اسپانسر باشند. در مواردی که فامیل درجه یک وجود ندارد می‌توانید با مدارک لازم قیم قانونی خود را به عنوان کفیل به کشور مربوطه معرفی کنید.

کسانی که پدرشان از کار بازنشسته شده است، می‌توانند مستمری خود را به عنوان وثیقه نشان دهند. کسانی که می‌گویند فقط مادرم زنده است و او نیز خانه‌دار است هم می‌توانند اقوام درجه دو و سه خود را به عنوان اسپانسر نشان دهند. البته در برخی کشورها این کار می‌تواند غیر قانونی باشد و مشکل ایجاد کند.

مدارک مورد نیاز فرد اسپانسر برای ویزای شینگن

در صورت درخواست مدارک اسپانسر به همراه فرم درخواست ویزا، اسپانسر باید مدارک زیر را به‌طور کامل و دقیق تهیه کرده و به کشور مورد نظر ارائه دهد:

  • نامه‌ای که توسط اسپانسر نوشته شده به‌همراه با امضای رسمی او
  • اسناد تجاری حامی
  • مدارک حاکی از وضعیت مالی او مانند گواهینامه وسیله نقلیه، سند منزل، صورتحساب و …
  • بخشنامه‌های امضا شده توسط اسپانسر
  • نمونه‌ای از کپی گواهی هویت فعلی اسپانسر

 

 

آیا دریافت ویزا بدون وجود حامی امکان‌پذیر است؟

افرادی که درآمد مشخصی ندارند ممکن است تحت شرایط خاصی دیگران را به عنوان حامی خود نشان دهند. دوستی که در خارج از کشور زندگی می‌کند می‌تواند برای شما دعوت نامه بفرستد یا حتی از شما حمایت مالی کند. این تأثیر مثبتی بر روند دریافت ویزا و اقامت در کشور مورد نظر دارد.

کنسولگری‌ها نیز همچنین احتمال «نقض مهلت روادید» و «عدم بازگشت» این افراد را مورد بررسی قرار می‌دهند. به عبارت دیگر، اگر مقدار کافی پس‌انداز داشته باشید، می‌توانید بدون اسپانسر ویزای خود را اخذ کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره و اخذ ویزا بدون اسپانسر، می‌توانید به وب سایت توریک، که یک آژانس فعال در حوزه خدمات اخذ ویزا و گرفتن وقت سفارت کشور‌های مختلف مانند گرفتن وقت سفارت انگلیس است، مراجعه کنید.

کشورهایی که ویزای اسپانسرشیپ صادر میکنند؟

کشورهایی که ویزای اسپانسرشیپ صادر میکنند؟ 

 

همانطور که گفتیم، ویزای اسپانسرشیپ برای افرادی صادر می‌شود که توانایی پرداخت هزینه‌های خود در طول سفر را ندارند. اسپانسرشیپ در واقع یک حامی مالی است که می‌تواند در صورت فراهم بودن شرایط افراد برای مهاجرت، امکان اقامت را برای آن‌ها آسان‌تر کند و تمامی هزینه‌های افراد را در طول سفر پوشش دهد.

اگر شما نیز شهروند یک کشور خارجی باشید، می‌توانید به عنوان اسپانسر هزینه‌های زندگی خانواده خود (همسر و فرزندان) را در کشور مقصد تامین کنید. اسپانیا یکی از کشورهایی است که ویزای اسپانسر شیپ صادر می‌کند اما شرایط خاص خود را دارد. افرادی که قصد دارند به عنوان حامی در ویزای اسپانسرشیپ اسپانیا نقش داشته باشند، باید بالغ باشند و بالای ۱۸ سال سن داشته باشند، شهروندی و یا اقامت دائم داشته باشند، درآمد و منابع مالی کافی برای حمایت از خانواده و فرزندان خود داشته باشند و‌ محکومیت و سوء پیشینه مالی نداشته باشند.

امروزه کشورهای بسیاری ویزای اسپانسری صادر می‌کنند که اسپانیا یکی از آن‌هاست. از دیگر کشورهایی که این نوع ویزا را صادر می‌کنند، می‌توان به کشورهای حوزه شینگن، کانادا، آمریکا، انگلیس و … اشاره کرد. تمامی کشورهایی که ویزای اسپانسرشیپ را صادر می‌کنند، تقریباً شرایط یکسانی دارند و آن تمکن مالی، داشتن شهروندی دائم، عدم سوء پیشینه و داشتن شغل مناسب با درآمد کافی است.

 

 

 

مثالی از شرایط و ضوابط بهره مندی از اسپانسر برای اخذ ویزا

برای توضیح بهتر و بیشتر ویزای اسپانسرشیپ، شرایط و قوانین بهره مندی از آن برای اخذ ویزای کشوری مانند کانادا را مثال می‌زنیم. همان طور که گفته شد، اسپانسر برای دریافت ویزا، فردی است که در صورت واجد شرایط بودن، مقدمات مهاجرت و اخذ اقامت را برای فرد فراهم کرده و فرآیند آن را تسهیل می‌بخشد. فرد اسپانسر برای دریافت ویزای کانادا نیز به فردی گفته می‌شود که دارای اقامت دائم و یا شهروندی کانادا می‌باشد و می‌تواند با طرح اسپانسرینگ کشور کانادا، شرایط اقامت و زندگی در کانادا و همچنین کار و تحصیل در آن را برای یکی از اقوام و یا اعضای خانواده خود فراهم کند.

در اصل، کشور کانادا یکی از کشور‌هایی است که بهترین قوانین مهاجرتی را در حوزه اسپانسرشیپ دارد و هر ساله افراد زیادی به وسیله این ویزا، به این کشور مهاجرت می‌کنند. برای ویزای پشتیبانی کانادا، اسپانسر می‌تواند همسر (که حداقل باید ۱۸ سال سن داشته باشد) و یا فرزند خود را تحت حمایت قرار دهد. البته برای این کار، می‌بایست سوابق امنیتی و پزشکی هم فرد مالی و هم افراد مورد حمایت واقع شده، مورد بررسی قرار گیرد.

فردی که فصد دارد در نقش حامی برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، ظاهر شود، حتماً باید از شرایطی برخوردار باشد که این شرایط عبارتند از: برخورداری از حداقل ۱۸ سال سن، داشتن تابعیت کانادا و داشتن اقامت دائمی کانادا. در قوانین مهاجرتی کانادا، علاوه بر اقوام درجه یک، امکان اسپانسر شدن دیگر اعضای خانواده مانند خواهر یا برادر، فرزندخوانده، نوه، خواهرزاده یا برادرزاده و غیره نیز تحت شرایط ویژه‌ای وجود دارد. لازم به ذکر است، در صورتی که اسپانسر همسر و با فرزند خود هستید، باید درخواست خود را در کلاس خانوادگی کشور کانادا به ثبت برسانید.

 

0 1
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. Hanifa گفت:

    ممنون از معلومات تون. میشه لطفا بگین کسی که سپانسر برای یک دانشجو ایرانی باشد تا ان شخص بیاد در المان درس بخواند درامد ماهانه ان فرد سپانسر باید چندباشد؟