خانه
بلاگ
حساب کاربری

تفریحات مناسب کودکان در دبی

تفریحات مناسب کودکان در دبی
تاریخ انتشار: 1402/6/13

دبی یکی از عجیب‌ترین شهرهای مدرن دنیاست! چرا که روزگاری یک تکه بیابان بود اما امروزه، با امکانات تفریحی و رفاهی فراوانی که دارد، به یکی از بهترین و مدرن‌ترین شهرهای جهان تبدیل شده و باید آن را یکی از قطب‌های گردشگری در جهان دانست. این شهر برای هر سن و سلیقه‌ای تفریح و سرگرمی دارد. فرقی نمی‌کند که یک کودک 7 ساله باشید یا یک جوان 30 ساله، در هر صورت حوصله‌تان در طول مسافرت به دبی سر نخواهد رفت!

در این مطلب قصد داریم چند مورد از جاهای تفریحی دبی که برای کودکان مناسب است را بررسی کنیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید و یا قصد اخذ ویزای امارات و سفر به این کشور را دارید و می‌ترسید این سفر برای کودکانتان مناسب نباشد، با ما تا انتهای این مطلب از آژانس توریک همراه باشید.

با کودکانمان در دبی کجا برویم؟

۱. به پارک آبی آکوا ونچر بروید

پارک آبی آکوا ونچر را باید یکی از جاذبه‌های تفریحی کشور دبی دانست که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مناسب است. پدر و مادرها می‌توانند در این پارک همراه با کودکانشان سوار سرسره‌های آبی شوند و هیجان را تجربه کنند.

یک قسمت این پارک واتر ساید نام دارد که دارای سرسره‌هایی به شکل U، سقوط آزاد، چاله فضایی و مسابقه‌ سرعت دارد. همچنین شما می‌توانید در این پارک سوار تیوپ سرعت شوید، موج‌سواری نمایید و با آن خودتان را داخل استخر بیاندازید.

در یک قسمت از این پارک می‌توانید به سراغ سافاری کوسه‌ها بروید و یک تجربه جدید را توی دفتر ذهنتان به ثبت برسانید. در این پارک یک استخر وجود دارد که پر از سفره ماهی است. همچنین می‌توان در این پارک آب بازی کرد.

۲. کودکانتان را با دلفین‌ها آشنا کنید

کودکانتان را با دلفین‌ها آشنا کنید - تفریحات مناسب کودکان در دبی

یکی از جاهایی که با کودکتان در سفر به دبی می‌توانید بروید، خلیج دلفین‌هاست. در این خلیج می‌توانید از تماشای دلفین‌ها لذت ببرید و به کودکانتان یاد دهید که با حیوانات دوست باشند. بیشتر کودکانی که از خلیج دلفین‌ها بازدید می‌کنند، پس از این بازدید دلفین‌ها را بهترین دوستانشان می‌دانند.

۳. ماجراجویی کنید!

یکی از بهترین پارکهای‌ جهان با نام پارک ام جی دبی، به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک سرپوشیده جهان است. این پارک از شش بخش دنیای مارول، بخش کارتون نتورک، دهکده گم شده، بخش مخصوص کودکان و بلوار ای ام جی تشکیل شده است که در هرکدام می‌توان چیزهایی مربوط به جهان مربوط به خودشان را دید. بازدید از بخش مارول این پارک به تمام کسانی که به دنیای ابرقهرمان‌ها علاقه دارند، بسیار مناسب است. تنها نکته مهمی که باید درباره ام جی بدانید این است که کودکان زیر 12 سال باید همراه با یک بزرگسال از این پارک موضوعی بازدید کنند.

۴. کودکتان را با هالیوود آشنا کنید!

کودکانتان را با هالیوود آشنا کنید - تفریحات مناسب کودکان در دبی

یکی دیگر از پارک‌های موضوعی که می‌توانید در سفر به دبی کودکانتان را به بازدید از آن ببرید، موشن گیت نام دارد. موضوع این پارک هالیوود است و بازدید از آن می‌تواند به علاقمندان به فیلم‌ها و انیمیشن‌ها جذاب باشد. درواقع کودکانتان می‌توانند در موشن گیت در دنیای کارتون‌ها زندگی کنند. در میان هزینه تفریحات دبی،هزینه بازدید از این پارک کمی بالاست اما به هیجان‌زده شدن کودکانتان می‌ارزد. برای بازدید از موشن گیت باید یک بزرگسال با کودکان زیر 12 سال همراه باشد.

۵. به پارک مشاغل کیدزانیا بروید!

کیدزانیا به‌عنوان یک مجموعه خاص که برای کودکان طراحی شده و باید آن را یک پارک مشاغل دانست. در این پارک بچه‌ها می‌توانند از خودشان در لباس‌های شغل‌های مختلف عکس بگیرند و امکان تجربه کردن خدمات عمومی شهری، صنعت غذا، ساختمان یا شغل‌های کم خطر را دارند. از آنجایی که معمولا چنین تجربه‌هایی برای کودکان جذاب است، بازدید از کیدزانیا را به شما توصیه می‌کنیم.

۶. آکواریوم زیر آب را تجربه کنید.

کودکانتان را به آکواریوم زیر آب ببرید - تفریحات مناسب کودکان در دبی

اکواریوم دبی نیز یک گزینه مناسب برای یک بازدید خانوادگی است. ظرفیت آب در این آکواریوم بیشتر از 10میلیون لیتر است. کودکانتان در این فضا می‌توانند از نزدیک با موجوداب آبزی آشنا شوند و آنها را هنگام عبور از تونل این آکواریوم ببینند. در این اکواریوم امکان غواصی هم وجود دارد که شاید فعالیت مناسبی برای کودکان نباشد. به‌طورکلی برای بازدید از این جاذبه گردشگری دبی حتما باید یک بزرگسال کنار کودک باشد.

پیشنهاد می‌شود: آکواریوم دبی: جادوی زیرآب

۷. بازی و سرگرمی در پیست اسکی

اگر می‌خواهید یک روز مفرح برای کودکانتان بسازید، آنها را به پیست اسکی دبی ببرید. بله درست شنیدید! دبی با وجود آب و هوای بیابانیش دارای یک پیست اسکی 4هزار و 500 متری است. این پیست 5 سطح دارد. یعنی هم کودکان می‌توانند در امنیت کامل اسکی کنند و هم بزرگسالان می‌توانند به تفریح بپردازند. در این پیست حتی می‌توانید پنگوئن‌ها را هم ببینید و این جانوران بامزه را با کودکانتان آشنا کنید.

۸. شهر را از بالای چرخ و فلک عین‌الدبی‌ ببینید

چرخ و فلک عین‌الدبی را باید بزرگ‌ترین چرخ فلک دنیا دانست. زمانی که با کودکتان سوار این وسیله می‌شوید و دبی را از بالا نگاه می‌کنید، درحال ذخیره یک تجربه فوق‌العاده در ذهنتان هستید. باید بدانید که کودکان زیر 16 سال حتما باید همراه با یک بزرگسال بالای 21 سال سوار این وسیله شوند.

۹. به اردوی خانوادگی بروید!

چند ساعت با کودکانتان در سیاره سرسبز باشید - تفریحات مناسب کودکان در دبی

اگر می‌خواهید برای چند ساعت یک اردوی خانوادگی و جذاب با کودک خود داشته باشید، باید به سراغ سیاره سبز یا گرین پلنت بروید. در این فضا بیشتر از 3 هزار نوع گیاه وجود دارد که همگی مخصوص جنگل‌های بارانی است. همچنین زیست جانوری بسیار غنی‌ای در این فضا وجود دارد و کودکان می‌تواند با گونه مختلف پرندگان و حیوانات آشنا شوند. در این فضای سبز امکان کمپ کردن و تفریح و گردش خانوادگی وجود دارد.

۱۰. شهربازی، بهشت کودکان!

فرقی ندارد در دبی باشید یا در ایران، شهربازی را باید یکی از مکان‌های محبوب‌ برای کودکان دانست. شهربازی‌های دبی یکی دو تا نیست و شما می‌توانید پس از بررسی امنیت، هزینه بازی‌ها و… یکی را انتخاب کنید و با کودکانتان یک روز هیجان‌انگیز را بسازید. شهربازی واندرلند می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد زیرا هم از نظر امنیت دستگاه‌ها قابل قبول است و هم قیمت مناسبی دارد.

کلام آخر

برای خانواده‌هایی که همراه با کودکشان به سفر می‌روند همیشه یکی از دغدغه‌ای سفر این است که به کودکشان هم خوش بگذرد و بتواند از سفر لذت ببرد. بنابراین در این مطلب چند مورد از تفریحاتی را که می‌توانید در دبی همراه با کودکان انجام دهید به شما معرفی کردیم. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگرا هم بهره ببرند.  امید است این مطلب برایتان ممفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *