خانه
بلاگ
حساب کاربری

دیدنی‌های انگلیس؛ سفری به دنیای تاریخ و فرهنگ

دیدنی‌های انگلیس؛ سفری به دنیای تاریخ و فرهنگ
تاریخ انتشار: 1402/1/20

کشور انگلیس، از زیباترین و تاریخی‌ترین کشور‌های جهان است که در قاره اروپا واقع شده است. با سفر به انگلیس، می‌توان در سراسر آن المان‌هایی از فرهنگ و تاریخچه این کشور را مشاهده کرد. یکی از مواردی که در مورد انگلیس مطرح است، تنوع در مکان‌های تاریخی و دیدنی آن، از خلیج‌های کوچک در سواحل دور دست گرفته تا دهکده‌های کوچک زیبا و تاریخی و طبیعت زیبا و چشم‌نواز آن است. با توجه به این که دیدنی‌های انگلیس بسیار زیاد هستند، گردشگران به هنگام سفر به این کشور، ممکن است سردرگم شوند. در همین راستا در این مقاله آژانس توریک قصد داریم تا به معرفی تنها چند مورد از دیدنی‌های انگلیس بپردازیم.

 

 

آشنایی با کشور انگلستان

کشور انگلیس (England)،کشوری در قاره اروپا است که در همسایگی کشور‌های ایرلند، اسکاتلند و ولز، در نزدیکی اقیانوس اطلس شمالی و در جنوبی‌ترین بخش بریتانیا واقع شده است. بیکت‌ها اولین افرادی بودند که حدود 10 هزار سال پیش به این کشور وارد و در آن ساکن شدند، در قرن هشتم میلادی نیز سلت‌ها به انگلیس وارد شده و بیکت‌ها به سمت شمال یعنی اسکاتلند رفته و در آن ساکن شدند. در سال 43 میلادی، رومی‌ها به انگلیس حمله کرده و آن را به تصرف خود درآوردند. به همین دلیل، این کشور حدود 400 سال مستعمره رم بود. در سال 927 میلادی اما، انگلیس تحت عنوان یک کشور مستقل اعلام وجود کرده و امروزه نیز از آن به عنوان نخستین کشور صنعتی جهان یاد می‌شود.

انگلستان که با رودخانه‌های بزرگ و نهرهای کوچک احاطه شده است، سرزمینی حاصلخیز است و سخاوتمندی خاک آن برای هزاران سال از اقتصاد کشاورزی پر رونق حمایت کرده است. در اوایل قرن نوزدهم، انگلستان به کانون انقلاب صنعتی در سراسر جهان تبدیل شد و به صنعتی‌ترین کشور جهان شد. شهرهایی مانند منچستر، بیرمنگام و لیورپول با جذب منابع از هر قاره، مواد خام را به کالاهای تولیدی برای بازار جهانی تبدیل کردند، در حالی که لندن، پایتخت کشور، به عنوان یکی از شهرهای برجسته جهان و قطب سیاسی، اقتصادی ظاهر شد.

امروزه نیز منطقه شهری لندن بخش اعظمی از جنوب شرقی انگلستان را در بر می‌گیرد و همچنان به عنوان مرکز مالی اروپا و مرکز نوآوری عمل می‌کند. کشور انگلستان نیز همانند دیگر کشورهای اروپایی، از جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبای و منحصر به فردی برخوردار است که سالانه گردشگران زیادی را از سراسر جهان با خود جذب می‌کند.

در ادامه این مطلب، با چند مورد از جاذبه‌های گردشگری انگلیس آشنا می‌شویم:

 

 

۱. استون هنج Stonehenge, Wiltshire

استون هنج Stonehenge, Wiltshire - دیدنی‌های انگلیس

Stonehenge

 

استون هنج، در 10 مایلی شمال شهر تاریخی سالزبری در دشت سالزبری، شناخته شده‌ترین بنای ماقبل تاریخ اروپا است که در آن، سنگ‌هایی به شکل چند دایره و تو در تو در محوطه سالزبری قرار گرفته‌اند. این مکان به قدری محبوب است که بازدیدکنندگان برای تضمین ورود باید از قبل یک بلیط زمان بندی شده خریداری کنند. در این مکان، نمایش‌هایی وجود دارند که از طریق تجربیات سمعی و بصری و بیش از 250 شی باستانی نحوه برپایی مگالیت‌ها را بین 3000 تا 1500 قبل از میلاد توضیح می‌دهند.

آنها همچنین بینش‌ها و اطلاعات جالبی در مورد زندگی در این دوران نیز به بازدید کنندگان ارائه می‌دهند. استون هنج گذشته مرموزی دارد و روایت‌ها و داستان‌های مختلفی درباره آن وجود دارند. برای مثال، برخی از مردم معتقدند استون هنج به وسیله مرلین، جادوگر افسانه آرتورین، بنا شده و او با استفاده از قدرت جادویی خود این سنگ‌ها را از ایرلند به این مکان حمل کرده و محلی برای غول‌ها به وجود آورده است.

روایت دیگری نیز وجود دارد که طبق آن، استون هنج ویرانه‌های یک معبد رومی بوده است. برخی ستاره شناسان هم می‌گویند این منطقه در زمان‌های گذشته محلی برای رصد ستارگان و آسمان و به عبارتی رصدخانه بوده است. پس از قدم زدن در نقاط مختلف استون هنج، پیشنهاد می‌شود حتماً از خانه‌های نوسنگی و ابزار و وسایل زندگی روزمره نوسنگی نیز بازدید کنید.

 

۲. برج لندن (Tower of London)

برج لندن - دیدنی‌های انگلیس

Tower of London

 

زندان، قصر، خزانه گنج و رصدخانه، عناوینی بودند که در گذشته برج لندن محل انجام آن‌ها بوده و امروزه نیز یکی از برترین و شناخته شده‌ترین جاذبه‌های انگلیس است. این مکان، یک میراث جهانی مهم در انگلستان به حساب می‌آید که در آن موارد دیدنی بسیاری وجود دارند و می‌تواند بازدیدکنندگان را ساعت‌ها مشغول نگه دارد. مرکز این قلعه سمت تیمز برج سفید است. این مکان که در سال 1078 توسط ویلیام فاتح ساخته شد، میزبان نمایشگاه‌های شگفت‌انگیزی مانند نمایشگاه Line of Kings است.

این مجموعه که قدیمی‌ترین جاذبه جهان برای بازدیدکنندگان است، در سال 1652 با نمایش قابل توجهی از زره‌های سلطنتی تأسیس شد. اگرچه امروزه دیگر نمی‌توانید در ساعات عادی به داخل این برج رفته و در آن پرسه بزنید، اما می‌توانید از طریق English Heritage که سایت را مدیریت می‌کند، دسترسی ویژه‌ای را در اوایل صبح یا اواخر عصر به آن داشته باشید. سایر موارد دیدنی دیگری که در این برج وجود دارند عبارتند از نمایشگاه کراون جواهرات، تورهای کلاسیک Yeoman Warder، ضرابخانه سلطنتی و نمایشگاه‌ها و نمایش‌هایی در مورد زندانیان و اعدام‌ها.

اگر با کودکان به این برج سفر می‌کنید، حتماً رویدادهای ویژه کودکان که شامل مدرسه شوالیه‌ها و دیگر برنامه‌ها برای  ایجاد بینشی سرگرم کننده از تاریخ قلعه است را نیز امتحان کنید.

 

 

 

۳. حمام‌های رومی شهر Bath؛ Somerset

حمام‌های رومی شهر Bath؛ Somerset - دیدنی‌های انگلیس

Bath؛ Somerset

 

اگر تنها برای بازدید از یکی از زیباترین شهرهای کوچک انگلستان زمان دارید، شهر Bath گزینه بسیار خوبی است. این شهر فوق‌العاده زیبا در سامرست دارای جاذبه‌های توریستی خارق‌العاده‌ای است که فراتر از آن چیزی که می‌توان انتظار داشت می‌باشد. Bath، در حالی که بیشتر به خاطر حمام‌های رومی با قدمت 2000 ساله ساخته شده در اطراف چشمه‌های آب گرم شهرت دارد، اما به‌خاطر خانه‌های شهری گرجی رنگ عسلی‌اش، مانند خانه‌های رویال کرسنت، نیز بسیار معروف است.

بازدید از یکی از این خانه‌ها یعنی خانه شماره 1 رویال کرسنت، برای عموم آزاد بوده و نگاهی جذاب به زندگی در Bath در دوره گرجستان را ارائه می‌دهد. حدود 500 ساختمان این شهر دارای پیشینه و اهمیت تاریخی یا معماری هستند، واقعیتی که منجر به ثبت میراث جهانی به کل شهر شده است. یکی از جالب‌ترین مکان‌هایی که در شهر Bath باید از آن بازدید کرد، موزه هولبورن با مجموعه‌های بزرگ آثار هنری، نقره و مبلمان قدیمی است.

همچنین مرکز جین آستن و خانه فرانکشتاین مری شلی، که داستان دو تن از مشهورترین ساکنان باث را روایت می‌کنند نیز در این شهر واقع شده است. باث همچنین دارای مکان‌های ایده‌آل دیگری مانند دره آون، تپه‌های مندیپ، کوتس‌ولدز، و تعداد بی‌شماری دیگر نقاط دیدنی خارق‌العاده سامرست است.

 

 

۴. موزه بریتانیا؛ Bloomsbury، لندن

موزه بریتانیا؛ Bloomsbury، لندن - دیدنی‌های انگلیس

Bloomsbury

 

بازدید از موزه بریتانیا، با مجموعه‌ای از آثار باستانی که از بهترین‌های جهان هستند، بدون شک یکی از بهترین کارها در شهر لندن است. این موزه عالی بیش از 13 میلیون اثر از آشور، بابل، مصر، یونان، امپراتوری روم، چین و اروپا را در خود جای داده است. معروف‌ترین آثار باستانی آن، مرمرهای الجین از پارتنون در آتن و همچنین سنگ معروف روزتا هستند.

مجموعه مصر باستان، بزرگترین مجموعه خارج از قاهره، و گنجینه نقره رومی متعلق به قرن چهارم که به عنوان گنجینه میلدنهال شناخته می شود و در سال 1942 در سافولک کشف شد نیز از دیگر آثار دیدنی در این موزه هستند. سفر به انگلیس و بازدید از مکان‌های دیدنی مختلف آن، نیازمند اخذ ویزا و گرفتن وقت سفارت انگلیس است که برای این کار می‌توانید به وب سایت توریک، مراجعه کنید.

 

 

۵. York Minster و Yorkshire تاریخی

York Minster و Yorkshire تاریخی - دیدنی‌های انگلیس

York Minster

 

مینستر باشکوه یورک پس از کلیسای جامع کانتربری از نظر اهمیت در میان کلیساهای انگلستان، در رتبه دوم قرار دارد. این شهر در مرکز شهر تاریخی یورک قرار دارد و اطراف آن را خانه‌ها و مغازه‌های نیمه‌چوبی، تالارهای صنفی قرون وسطایی و کلیساها احاطه کرده‌اند. خیابان‌های زیبا و رمانتیک یورک توسط سه مایل دیوارهای شهری باشکوه احاطه شده است که می‌توانید از بالای آن‌ها عبور کرده و مناظر فوق العاده‌ای از شهر و اطراف آن را تماشا کنید.

به یاد داشته باشید، هنگام سفر به این مکان، حتما از موزه راه آهن ملی، یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری انگلیس دیدن کنید. یورک همچنین مکان خوبی برای کاوش در شمال شرق انگلستان، به ویژه مناطق یورکشایر دیلز و مورهای یورک شمالی است. در مکان دیگری از این گوشه از کشور، برخی از زیباترین شهرهای تاریخی انگلستان، از جمله دورهام، معروف به قلعه و کلیسای جامع و بورلی را مشاهده خواهید کرد.

 

 

 

۶. قلعه Windsor؛ Berkshire

قلعه Windsor؛ Berkshire - دیدنی‌های انگلیس

Windsor

 

انگلستان کشوری است که ریشه‌های عمیقی در سنت، فرهنگ و تاریخ دارد. بنابراین، جای تعجب نیست که برخی از بزرگ‌ترین جاذبه‌ها برای گردشگران در اینجا حول محور خانواده سلطنتی می‌چرخند، که برای قرن‌ها نقش مهمی در شکل ‌دهی کشور داشته‌اند. قلعه Windsor یکی از دیدنی‌های انگلیس است در فاصله 40 دقیقه‌ای از مرکز لندن قرار داشته و تحت عنوان یکی از اقامتگاه‌های رسمی خانواده سلطنتی معروف است.

این قلعه، از نظر تاریخی، بسیار غنی است و می‌تواند ریشه‌های آن را تا قرن یازدهم، زمانی که ویلیام فاتح پیروز، قلعه‌ای را در همین نقطه بنا کرد، جستجو کرد. مکان‌های دیدنی که در قلعه ویندزور وجود دارند، شامل کلیسای کوچک قلعه، آپارتما‌ن‌های دولتی و همچنین گالری باشکوه ملکه می‌شود.

 

 

 

۷. پارک ملی Lake District؛ Cumbria

پارک ملی Lake District؛ Cumbria - دیدنی‌های انگلیس

Lake District

 

پارک ملی Lake District که حدود 900 مایل مربع مساحت دارد،  از دیگر دیدنی‌های انگلیس است که مسافران به انگلستان باید از آن بازدید کنند. در این پارک ملی با وسعت ۲۰۰۰ مایلی، 12 مورد از بزرگ‌ترین دریاچه‌های کشور وجود دارند که با مناظر و طبیعت باشکوهی که دارد، مانند یک اثر هنری می‌باشد.

فعالیت‌های دیگری که می‌توان در این پارک انجام داد، بازدید از آبشارهای متعدد پارک، از جمله Scafell Pike است که با ارتفاع 3210 فوت بلندترین کوه انگلستان است. پیشنهاد می‌شود حتما زمانی را صرف بازدید از برخی از شهرهای کوچک و روستاهای بکری مانند گراسمر که در سرتاسر این منطقه پراکنده شده‌اند، اختصاص دهید. همچنین، با قایق‌های تور در دریاچه ویندرمر و اولس‌واتر رفته و از زیباترین مناظر این مکان لذت ببرید.

 

 

۸. کلیسای جامع Canterbury؛ Kent

کلیسای جامع Canterbury؛ Kent - دیدنی‌های انگلیس

Canterbury

 

کلیسای جامع Canterbury در قلب شهر تاریخی Kent واقع شده است که میراث جهانی یونسکو و محل اسقف اعظم کانتربری و مهد مسیحیت انگلیسی می‌باشد. داستان این کلیسا از آنجا شروع شد که سنت آگوستین در سال 597، زمانی که اولین اسقف بود، آنگلوساکسون‌های بت پرست را در اینجا تغییر دین داد.

کلیسای کانتربری همچنین یک مقصد فرهنگی و سرگرمی محبوب با فروشگاه‌ها، گالری‌ها و کافه‌های عالی، و همچنین جاذبه‌های گردشگری دیگر است. برای مثال، برخی از بهترین مکان‌های دیگر برای بازدید در کانتربری عبارتند از: شهر قدیمی، ویرانه‌های کلیسای سنت آگوستین و خانه قرون وسطایی Beaney. برای تجربه یک روز واقعا به یاد ماندنی، پیشنهاد می‌شود حتماً یک شب را در محوطه Canterbury Cathedral Lodge اقامت داشته باشید.

 

 

۹. گالری ملی؛ شهر Westminster، لندن

گالری ملی؛ شهر Westminster، لندن - دیدنی‌های انگلیس

Westminster

 

گالری ملی با نمایش جامع‌ترین مجموعه‌های نقاشی در جهان، دومین موزه پربازدید لندن و از جاذبه‌های گردشگری انگلیس است. این مجموعه‌ها، که مقطعی تقریباً کامل از نقاشی اروپایی را از سال‌های 1260 تا 1920 ارائه می‌کنند، آثار اساتید هلندی و مدارس ایتالیایی قرن‌های 15 و 16 را شامل می‌شوند. در این گالری‌، آثار هنرمندانی چون فرا آنجلیکا، جوتو، بلینی، بوتیچلی، کورجو، تیتیان، تینتورتو و ورونز وجود دارند و می‌توانید آثاری چون «مدونا و کودک با یک فرشته» لئوناردو داوینچی، «مصلوب» اثر رافائل، و «محفظه» اثر میکل آنژ را تماشا کنید.

در گالری‌های آلمان و هلند نیز آثاری از دورر، ون دایک، فرانس هالز، ورمیر و رامبراند وجود دارند. در میان هنرمندان قرن 18 تا 1920، آثار برجسته، هوگارت، رینولدز، سارجنت، گینزبورو، پاسبان و ترنر هستند. بازدید از این گالری ملی رایگان است و یکی از بهترین کارهایی است که در لندن به صورت رایگان انجام می‌شود. در این گالری همچنین، تورهایی همراه با راهنما و سخنرانی‌ها و توضیحاتی به صورت رایگان نیز در دسترس هستند.

 

 

۱۰. موزه‌های سلطنتی Greenwich، لندن

موزه‌های سلطنتی Greenwich، لندن - دیدنی‌های انگلیس

Greenwich

 

آخرین مورد از دیدنی‌های انگلیس که قصد معرفی آن را داریم، موزه‌های سلطنتی Greenwich در شهر لندن است. در قسمت پایینی پل Tower، گرینویچ پایگاه نیروی دریایی سلطنتی در لندن بوده و بزرگترین وسعت معماری و پارک های تاریخی حفظ شده انگلستان را در خود جای داده است. اگرچه این موزه، مقصد مورد علاقه عاشقان به دریا و دریانوردی است، اما در اینجا چیزهای بیشتری از کشتی‌ها و قایق‌ها نیز وجود دارد. محبوب‌ترین موردی که در موزه گرینویچ وجود دارد و بیشتر بازدیدکنندگان علاقه‌مند به بازدید از آن هستند، کشتی Cutty Sark، آخرین بازمانده از کلیپرهای قرن نوزدهمی از تجارت پرسود چای بین بریتانیا و چین، است.

کاتی سارک که در سال 1869 ساخته شد، یکی از بهترین و سریع‌ترین کشتی‌های زمان خود بود که می‌توانید برای کاوش وارد آن شوید. در مرکز بازدیدکنندگان دیسکاور گرینویچ، نمایشگاه‌ها بیش از 500 سال تاریخ دریایی انگلیس را به نمایش می‌گذارند. در خانه ملکه، موزه ملی دریانوردی، بزرگترین موزه در نوع خود در جهان است که نیروی دریایی سلطنتی از زمان تودور تا جنگ‌های ناپلئون را به نمایش می‌گذارد.

پارک گرینویچ، متعلق به قرن پانزدهم و قدیمی‌ترین پارک از هشت پارک سلطنتی لندن، مملو از باغ‌های زیبا است که در آن، یک رصدخانه سلطنتی قدیمی را مشاهده خواهید کرد. با سفر به لندن و تماشای جاذبه‌های دیدنی آن می‌توانید تجربه منحصر به فردی برای خود به رقم بزنید.

 

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *