خانه
بلاگ
حساب کاربری

دبی گردی در ۳ روز با توریک

دبی گردی در 3 روز با توریک
تاریخ انتشار: 1401/11/17

در سال‌های اخیر دبی گردی از جمله گزینه‌های گردشگری بوده است که ایرانی‌ها برای آن سر و دست می‌شکنند. در این سال‌ها هم‌ وطنان‌مان به قدری به دبی سفر کرده‌اند که می‌توان کشور امارات و شهر دبی را حیاط خلوت ایرانی‌ها به حساب آورد. سرمایه گذاری دولت امارات روی گردشگری، دبی را به شهری بسیار دیدنی و جذاب تبدیل کرده است که گردش و بازدید از جاذبه‌های آن، آرزوی هر گردشگری در جهان است. شما با سفر به دبی حس می‌کنید که به یک کشور مدرن اروپایی رفته‌اید. چون دبی مناظر شهری مدرن و فریبنده‌ای دارد.

با همه این تعاریف آیا دوست دارید قبل از اینکه به امارات بروید و دبی گردی را تجربه کنید، به صورت مجازی به این شهر سفر کرده و این شهر شگفت‌انگیز را بهتر بشناسید؟ پس در ادامه این مطلب با توریک همراه باشید.

قصد سفر به دبی رو داری؟ همین حالا برای ویزای امارات اقدام کن!

برنامه سفر 3 روزه به دبی

همانطور که برای سفر به تایلند نیاز به ویزای تایلند دارید، سفر به دبی نیز ویزا لازم دارد. با صدور ویزای توریستی دبی و در واقع ویزای امارات، باید برای یک ماجراجویی در یکی از کشور‌های ثروتمند خاورمیانه آماده شوید. در برنامه سفر به دبی جاذبه‌های منحصر به فردی را می‌بینید که شما را محو تماشای خود خواهند کرد. به هر نقطه از دبی که بروید جاذبه‌ای با ارزش وجود دارد که می‌تواند خاطرات به یاد ماندنی را برای شما رقم بزند.

دبی گردی به شما این امکان را می‌دهد که در خیابان‌های این شهر پر جاذبه، گشت بزنید.  برج‌ها و آسمان خراش‌های خیره کننده را ببینید که هنگام  تماشای بلندی آن‌ها  گردن‌تان درد می‌گیرد. در هر روز از برنامه سفر 3 روزه به دبی جز شگفتی و زیبایی چیزی نخواهید دید. با اینکه در این 3 روز نمی‌توانید از  همه جاذبه‌های دبی  بازدید کنید، اما در ادامه چند مورد از معروف‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم که در هر روز از این سفر دلپذیر می‌توانید بازدید کنید.

در روز اول سفر به دبی کجاها بریم؟

روز اول از سفر به دبی یک فرصت کوتاه برای شماست که البته می‌توانید از آن بهترین استفاده را ببرید. شما به هر قسمتی از دبی که بخواهید می‌توانید بروید. در این بخش با معرفی چند مورد از جاذبه‌های دیدنی دبی، شما را در اولین روز از برنامه سفر به دبی راهنمایی می‌کنیم.

این جاذبه‌ها را دست کم نگیرید! هر کدام از مواردی که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید محبوبیت بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. به گونه‌ای که توریست‌های بسیار زیادی سالانه ویزای توریستی دریافت و به بازدید این جاذبه‌های خیره کننده  دبی می‌روند.

۱. برج خلیفه

برج خلیفه - دبی گردی

Burj Khalifa

یکی از اولین جاذبه‌هایی که در دبی گردی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، برج خلیفه  است. چون این برج ۸۲۹ متر ارتفاع دارد و از همه نقاط دبی می‌توان آن را دید. این شاهکار هنری و معماری بی‌نظیر، بلندترین برج جهان محسوب می‌شود. در واقع برج خلیفه از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های امارات است که شهر دبی را با این برج می شناسند. اگر به طبقه ۱۲۴ برگ دبی بروید مناظر شهری فوق العاده‌ای در معرض دید شما قرار می‌گیرد. چیزی که این مناظر را جذاب‌تر می‌کند، دیدن آن‌ها از ارتفاع بالا است. به طوری که ممکن است به فکر فرو روید که چگونه یک بیابان طی چند سال تبدیل به چنین بهشت رویایی شده است؟

شاید به این فکر می‌کنید که بالا رفتن از پله‌های چنین برج مرتفعی کار بسیار خسته کننده‌ای است و از جذابیت بازدید آن کم می‌کند. اما لازم نیست به این موضوع فکر کنید. چون آسانسور‌های این برج در کوتاه‌ترین زمان ممکن شما را به بالای برج خلیفه می‌رسانند. بدون اینکه آب در دلتان تکان بخورد. اگر قصد دارید در دبی گردی، به بازدید از این برج بروید، باید به موقع برای دریافت بلیط آن اقدام کنید. چرا که تعداد علاقه‌مندان به این برج به حدی زیاد است که ممکن است بلیط گیرتان نیاید.

۲. موزه دبی

موزه دبی - دبی گردی

Dubai Museum

موزه دبی یکی دیگر از جاذبه‌هایی است که پیشنهاد می‌شود در دبی گردی حتما از آن بازدید کنید. این موزه در سال ۱۹۷۱ میلادی تاسیس شده و امروزه یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های فرهنگی دبی به شمار می‌رود. موزه دبی در واقع در یک قلعه تاریخی قرار دارد که قدمت آن به بیش از ۲۰۰ سال پیش بر می‌گردد.

هنگام ورود به حیاط این موزه با قایق‌ها و بادگیر‌هایی مواجه می‌شوید که با برگ درخت نخل پوشیده شد‌ه‌اند.  در موزه دبی می‌توانید نقشه متعلق به امارات را ببینید که بیانگر تاریخ این کشور از ابتدا تا دوران معاصر است. این نقشه زندگی مردم امارات، پس از اکتشاف طلای سیاه را به وسیله تصاویر و مدل‌های جذاب، به خوبی به تصویر می‌کشد.

۳. دبی مال

دبی مال - دبی گردی

Dubai Mall

دبی مال قبل از اینکه یک جاذبه گردشگری باشد، یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در دنیا است. شما از این مرکز خرید به برج خلیفه نیز دسترسی دارید و می توانید به آنجا بروید. اگر در زمانی که به دبی گردی مشغول هستید دلتان هوای   بازارگردی و یک خرید لذت‌بخش را کرد، دبی مال با امکانات متنوع در اختیار شماست تا تجربه‌ای بی نظیر از خرید را برای شما به ارمغان بیاورد. اجازه دهید که یک خبر خوش به شما بدهیم.

مرکز خرید دبی مال، در فصل زمستان جشنواره‌های تخفیفی برگزار می‌کند. بنابراین می‌توانید هر نوع کالایی را که بخواهید، با قیمت به صرفه تهیه کنید. همچنین در این مرکز خرید عظیم، امکاناتی همچون سینما، زمین بازی،  و زمین اسکیت وجود دارد که برای رفاه بیشتر مشتریان ساخته شده‌اند. حین خرید، موسیقی‌های گوش نوازی نیز پخش می‌شود تا آرامش شما را تضمین کند.

برنامه سفر به دبی در روز دوم

بعد از استراحت و رفع خستگی ناشی از دبی گردی در روز اول ، حالا باید خودتان را برای برنامه سفر به دبی در روز دوم آماده کنید. در این فرصت کوتاه یک روزه هم شما امکان رفتن به مکان‌های بسیار زیبا و جذابی را دارید. خب سرتان را درد نیاوریم! قبل از اینکه حوصله‌تان سر برود، بیاید به روز دوم از این سفر مجازی برویم و با تفریحات و جاذبه‌های که در این روز می‌توانید برای بازدید گردشگران مهیا هستند را بشناسیم‌.

۱. مسجد جمیرا

مسجد جمیرا - دبی گردی

Jumeirah Mosque

اگر به مکان‌های فرهنگی و مذهبی علاقه دارید، در روز دوم دبی گردی، بازدید از مسجد جمیرا، زیباترین مسجد دبی را به شدت به شما پیشنهاد می‌کنیم. در ساخت این مسجد تاریخی که قدمت آن به دوران خلافت فاطمیان برمی گردد، از سبک معماری مسجد الازهر در مصر الهام گرفته شده است. با این تفاوت که وسعتی چند برابر بزرگتر از مسجد الازهر دارد. در هنگام بازدید از این مسجد دو مناره سنگی آن، نگاه شما را به سمت خود می‌کشند.

اگر در شب به این مسجد بروید جلوه‌ای بسیار زیباتر از آن خواهید دید. چون در شب در مناره‌های مسجد جمیرا نورپردازی‌های خیره‌کننده‌ای انجام می‌شود. این مناظر جان می‌دعد برای عکاسی و ثبت تصاویر زیبایی که خاطرات شما از این مسجد خواهند بود.

۲. بزرگراه شیخ زاید

بزرگراه شیخ زاید - دبی گردی

Sheikh Zayed Road

یکی دیگر از مکان‌هایی که در دبی گردی باید حتما ببینید، بزرگترین و مهمترین بزرگراه شهر دبی است. این بزرگراه شیخ زاید نام دارد که شما در وسعت بسیار زیاد آن گم خواهید شد. در کنار این بزرگراه یک دیوار شیش‌ای بسیار زیبا و درخشان ساخته شده است که تا مسافت زیادی در امتداد آن ادامه دارد.

در واقع اگر به بزرگراه شیخ زاید بروید، با یک تیر چند نشان زده‌اید. چون می‌توانید علاوه بر لذت بردن از مناظر شهری مدرن و هیجان‌انگیز این بزرگراه، معروف‌ترین جاذبه‌های دبی که در مجاورت آن قرار دارند را هم ببینید. آسمان خراش‌ها و مراکز خرید مدرن، از جمله مکان‌های دیدنی در این بزرگراه هستند. برای مثال بنای مرکز تجارت جهانی دبی که یک آسمان‌خراش شگفت‌انگیز است، به شما این امکان را می‌دهد که از بالای آن بزرگراه شیخ زاید را ببینید و مناظر جذاب‌تری در زاویه دیدتان قرار بگیرد.

۳. آکواریوم دبی

آکواریوم دبی - دبی گردی

Dubai Aquarium

آکواریوم دبی نیز یکی از جاذبه‌های کم‌نظیر در این شهر است که هنگام دبی گردی یک مکان مناسب برای بازدید گردشگران محسوب می‌شود. این اکواریوم در بازار دبی قرار دارد. جالب است بدانید که با ورود به تونل‌های آکواریوم دبی می‌توانید حدود ۱۴۹ گونه جانوری را ببینید. پس می‌توان گفت که با بازدید از این آکواریوم در حقیقت شما از یک نوع باغ وحش دریایی بازدید کرده‌اید و گونه‌هایی را مشاهده می‌کنید، که به احتمال زیاد تا به حال ندیده‌اید.

یکی از جذابیت‌های این مکان این است که می‌توانید با قایق  به داخل آن بروید و از قایق سواری لذت ببرید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که در آکواریوم دبی به غواصی بپردازید.

روز سوم دبی گردی

بعد از دو روز ماجراجویی و دبی گردی، حق دارید که خسته و کوفته باشید. اما جاذبه‌هایی که در روز سوم منتظر شما هستند، خستگی شما را رفع خواهد کرد. به خواندن ادامه دهید تا در این بخش به طور کامل با مکان‌هایی که می‌توانید بازدید از آن‌ها را در روز سوم برنامه سفر به دبی قرار دهید، آشنا شوید.

۱. جزیره نخل جمیرا

جزیره نخل جمیرا - دبی گردی

Palm Jumeirah

جزیره نخل جمیرا یک جاذبه مصنوعی در خلیج فارس است که به علت شباهت آن با درخت نخل، به این نام معروف شده است. در جزیره نخل حمیرا هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های لوکسی وجود دارد که افراد می‌توانند در آن‌ها استراحت کنند. این جاذبه دیدنی در دبی با دیگر جاذبه‌های این شهر کمی تفاوت دارد. به طوری که می‌توانید از بالای آن، از هواپیما بپرید و لحظاتی سرشار از آدرنالین را تجربه کنید.

البته اگر ترس از ارتفاع دارید و با فکر کردن به آن دست و پای‌تان شروع به لرزیدن می‌کنند، اصلا غصه نخورید. چون می‌توانید با هلیکوپتر اختصاصی نیز از بالای این جزیره عبور کنید و مناظر آن را ببینید. تماشای جزیره نخل جمیرا از بالا بسیار جذاب است. برای دیدن آن از این زاویه همچنین می‌توانید با رزرو جایی در طبقات برج‌های مجاور آن، تماشای این برج از ارتفاع را به تجربیات‌تان اضافه کنید.

۲. باغ معجزه دبی

باغ معجزه دبی - دبی گردی

Dubai Miracle Garden

باغ معجزه دبی یکی از مکان‌های دیدنی و آرامش‌بخش این شهر است که باید در دبی گردی حتما ببینید. این باغ زیبا، یک رکورد دست نیافتنی را در گینس ثبت کرده است. این رکورد، در واقع یک مجموعه خارق‌العاده از گل‌هاست که به شکل هواپیمای A380 بوده و وزن آن به بیش از ۱۰۰ تن می‌رسد.

در این مجموعه حدود ۵ میلیون گل به کار رفته است که در دنیا نظیر ندارد. برای بازدید از باغ معجزه دبی، باید در روزهای گرم سال به آنجا بروید. چون در این زمان است که درهای آن باز می‌شوند. از دیگر آثار هنری در این مکان، تابلو فرش عظیم متشکل از ۱۰۰ گل است که طراحی زیبایی از میکی موس در آن دیده می‌شود. گست ‌زنی در باغ معجزه دبی یکی از بهترین تفریحات دبی گردی است که خستگی این ۳ روز را از تن شما به در می‌کند.

نتیجه

شهر امیرنشین دبی یک منطقه گردشگری مدرن است که بسیار مورد توجه گردشگران جهانی قرار می گیرد. به طوری که در هر فصلی از سال که به این شهر سفر کنید ازدحام گردشگران شما را شگفت‌زده می‌کند. البته این را هم بگوییم که دبی  به خاطر آب و هوای گرمی که دارد، مکان مناسبی برای سفر در زمستان است.

بسیاری از افراد تنها برای خرید اجناس ارزان به دبی سفر می‌کنند. هر چند دبی گردی، یک تیر و چند نشان است و علاوه بر خرید‌های به صرفه، امکان تفریح و گشت و گذار در خیابان‌های تمیز و زیبا، دیدن مکان‌های تاریخی، جاذبه‌های گردشگری مدرن و بازدید از جاذبه‌های گردشگری رایگان دبی را نیز برای توریست‌ها فراهم می‌کند. شاید شما هم با خواندن این مقاله و آشنایی با جاذبه‌های دبی برای سفر به آن‌جا لحظه‌شماری می‌کنید. خب طبیعی است. دبی یک بهشت پر جاذبه است که گردشگران را مجذوب خود می‌کند.

 

1 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *