خانه
بلاگ
حساب کاربری
قصد سفر داری؟ بی دردسر ویزا بگیر

مالزی یا تایلند؛ کدام برای سفر بهتر است؟

مالزی یا تایلند؛ کدام برای سفر بهتر است؟
تاریخ انتشار: 1403/1/18

اگر تصمیم به سفر خارجی گرفته باشید، اولین سوالی که پیش می‌آید این است که به کجا سفر کنید! در چنین شرایط معمولاً چند مقصد در نظر گرفته می‌شود تا بتوانید تصمیم نهایی را بگیرید. مالزی و تایلند دو مقصد پرطرفداری هستند که ما ایرانی‌ها به عنوان مقصد سفر خارجی خود انتخاب می‌کنیم. در میان تورهای مختلف گردشگری، تور مالزی و تور تایلند دو گزینه بسیار مناسب برای سفر خارجی محسوب می‌شوند.  حال اگر شما هم این سوال برایتان پیش آمده که مالزی بهتر است یا تایلند، نیاز به مقایسه این دو مقصد با یک‌دیگر دارید.

در این مقاله همراه ما باشید تا بخش‌های مختلف سفر به مالزی و تایلند را با هم مقایسه کنیم! پس از آن، به راحتی می‌توانید بهترین مقصد را انتخاب کنید تا از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

مالزی کجاست؟

مالزی کجاست؟

مالزی نام کشوری دیدنی و جذاب است که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است. مساحت آن حدود ۳۳۰ هزار کیلومتر مربع است و حدود ۳۳ میلیون نفر جمعیت دارد. مهم‌ترین مسئله‌ای که باعث شده تا مالزی به یکی از کشورهای گردشگری و دیدنی تبدیل شود، طبیعت بسیار بکر این کشور است. در طبیعت این کشور کوه‌های دیدنی، دریای پهناور، جنگل‌های سرسبز و جاذبه‌های توریستی مختلفی وجود دارد. همین مسئله باعث شده تا سالیانه میلیون‌ها گردشگر به این کشور سفر کنید و تجربه فراموش نشدنی از سفر به این کشور داشته باشد.

آب ‌و هوای این کشور گرم و استوایی است! بنابراین بهترین زمان برای سفر به آن بستگی به هدف سفر شما دارد! اما اگر به دنبال آب‌ و هوای بی‌نظیر و دلنشین هستید، بهتر است در فصل‌های پاییز و زمستان به این کشور دیدنی سفر کنید. پایتخت این کشور شهر کوالالامپور است و مردم آن به زبان مالایی و انگلیسی صحبت می‌کنند. دین اصلی این کشور اسلام و واحد پولی آن‌ها رینگیت است. برای سفر به این کشور تا ۱۴ روز نیاز به ویزا ندارید، اما اگر قصد دارید بیشتر از دو هفته در این کشور بمانید اخذ ویزای مالزی اجباری‌ست.

تایلند کجاست؟

تایلند کجاست؟

تایلند یکی دیگر از کشورهای زیبا و دیدنی است که در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. مساحت این کشور حدود ۵۱۳ هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن بیش از ۷۰ میلیون نفر است. بنابراین مساحت و جمعیت این کشور نسبت به مالزی بیشتر است. در تایلند انواع جاذبه‌های طبیعی وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جنگل‌های پهناور، دریای زیبا، آبشارهای مختلف و… اشاره کرد. همچنین جاذبه‌های توریستی دیگری هم در آن وجود دارد که باعث شده تا گردشگران زیادی سالانه به این کشور سفر کنند.

تایلند آب‌ و هوای گرم و مربوطی دارد و همین مسئله باعث شده تا طبیعت بسیار زیبا و بکری داشته باشد! بهترین زمان برای سفر به تایلند از بهمن تا خرداد است و در فصل‌های تابستان و پاییز بارش‌های بسیار زیادی در این کشور وجود دارد. مردم تایلند به زبان تایلندی صحبت می‌کنند و دین ۹۵ درصد از مردم آن بودایی است. واحد پول این کشور بات است. برای سفر به تایلند و ورود به مرزهای این کشور، نیاز به دریافت ویزای تایلند دارید.

مقایسه مالزی و تایلند؛ کدام برای سفر بهتر است؟

اکنون که با تایلند و مالزی آشنا شدید، زمان آن رسیده است که ببینید کدام مقصد برای سفر جذاب‌تر است! ممکن است برای برخی افراد تایلند مقصد جذاب‌تری باشد و برای برخی دیگر مالزی. بنابراین هر شخص باید مقصد سفر را خودش تعیین کند و ببیند که کدام مقصد متناسب با اهداف و علایقش است. در این بخش از مقاله می‌خواهیم به مقایسه مالزی و تایلند در مسائل مختلف بپردازیم تا ببینید که کدام مقصد برای سفر بهتر است.

مقایسه موقعیت جغرافیایی مالزی و تایلند

اولین مقایسه مالزی و تایلند مربوط به موقعیت جغرافیایی آن می‌شود! جالب است بدانید که هر دو کشور در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است:

موقعیت جغرافیایی مالزی

کشور مالزی از شمال با تایلند و از جنوب با سنگاپور هم‌مرز است. همچنین از طریق دریای چین به دو بخش شرقی و غربی تقسیم‌بندی شده است.

موقعیت جغرافیایی تایلند

کشور تایلند از شمال با میانمار و از جنوب با مالزی هم‌مرز است. همچنین از طرف شرق به لائوس و کامبوج می‌رسد. این کشور 3219 کیلومتر مرز آبی و 4846 کیلومتر مرز زمینی است.

بنابراین از نظر جغرافیایی هر دو کشور حدوداً در یک موقعیت جغرافیایی قرار گرفته‌اند و هم‌مرز هستند. اگر بودجه و زمان کافی داشته باشید، می‌توانید به صورت هم‌زمان از هر دو کشور بازدید کنید. البته برای بازدید از آن‌ها نیاز به ویزای توریستی دارید تا بتوانید بدون مشکل از مرزهای این دو کشور عبور کنید.

مقایسه آب ‌و هوای مالزی و تایلند

مقایسه آب ‌و هوای مالزی و تایلند

یکی از مهم‌ترین مقایسه‌هایی که می‌توان بین مالزی و تایلند انجام داد، مقایسه آب‌ و هوای این دو کشور است. هنگام انتخاب مقصد گردشگری باید حتماً حواستان به آب‌ و هوای آن منطقه باشد تا بتوانید بهترین فصل را برای سفر انتخاب کنید. گاهی اوقات گردشگران بدون توجه به این موضوع سفر می‌کنند و در نهایت با آب ‌و هوای بسیار گرم و شرجی روبرو می‌شوند.

آب‌ و هوای مالزی

کشور مالزی آب‌ و هوای استوایی دارد! این موضوع باعث شده تا در تمام فصل‌های سال آب ‌و هوای گرم و مرطوبی داشته باشد. جالب است بدانید که این کشور در دو فصل کاملاً بارانی است و در دو فصل دیگر بارش‌های کمی در آن صورت می‌گیرد. به همین دلیل، بهترین زمان برای سفر به مالزی ماه‌های مارس تا اکتبر است.

آب‌ و هوای تایلند

کشور تایلند آب ‌و هوای گرم‌سیری دارد! اگر قصد سفر به تایلند را دارید، باید بدانید که در آن بارش‌های زیادی صورت می‌گیرد و همیشه مرطوب است. دمای هوای تایلند در اکثر روزهای سال بالا است و انتخاب بهترین فصل برای سفر به تایلند اهمیت زیادی دارد. بهترین زمان سفر به تایلند بین ماه‌های نوامبر تا فوریه است که دمای هوای تایلند کمی کاهش پیدا می‌کند و به ۲۸ درجه می‌رسد.

با توجه به نزدیک بودن موقعیت جغرافیایی مالزی و تایلند، آب‌ و هوای آن هم مشابه هم هستند و فرق زیادی ندارند.

مقایسه رفت ‌و آمد در تایلند و مالزی

مقایسه رفت ‌و آمد در تایلند و مالزی

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های گردشگران برای سفر به کشورهای مختلف، رفت و آمد است. مالزی و تایلند کشورهای نسبتاً پیشرفته‌ای هستند و به همین دلیل دغدغه رفت و آمد در آن‌ها وجود ندارد.

رفت و آمد در مالزی

رفت و آمد در کشور مالزی به راحتی انجام می‌شود! در آن وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی پیدا می‌شود و می‌توانید با استفاده از اتوبوس، تاکسی، مونوریل، قطار به شهرهای دیگر سفر کنید. همچنین برای رفت و آمد روزانه می‌توانید از خودروهای با راننده یا بدون راننده استفاده کنید. البته برای سفرهای آبی خود باید از قایق استفاده کنید تا یک تجربه لذت‌بخش و فراموش نشدنی است.

رفت و آمد در تایلند

رفت و آمد در کشور تایلند هم بسیار راحت است! وسایل حمل و نقل در تایلند شامل انواع اتوبوس، موتورهای سه چرخ، دوچرخه کرایه‌ای و تاکسی است که می‌توانید از آنها استفاده کنید. در این کشور هم اگر بخواهید سفر آبی داشته باشید، باید از قایق استفاده کنید که باز هم یک تجربه لذت‌بخش و هیجان‌انگیز است.

وسایل رفت و آمد در مالزی و تایلند تقریباً یکسان است! البته هزینه کرایه در مالزی کمی ارزان‌تر از تایلند است.

مقایسه جاذبه‌های گردشگری مالزی و تایلند

مقایسه جاذبه‌های گردشگری مالزی و تایلند

اگر قصد سفر به مالزی یا تایلند را داشته باشید، یکی از موضوعاتی که باید بین این دو کشور مقایسه کنید جاذبه‌های گردشگری است. هر دو کشور با توجه به وسعت و گردشگرپذیر بودنشان جاذبه‌های مختلفی دارند و می‌تواند نظر شما را به خود جلب کند.

جاذبه‌های گردشگری کشور مالزی

جاذبه‌های گردشگری کشور مالزی بسیار زیاد هستند! از جاذبه‌های طبیعی گرفته تا جاذبه‌های مدرن آن. از مهم‌ترین جاذبه‌های آن می‌توان به جنگل تامان نگارا، برج‌های دوقلوی پتروناس، پل آسمان لنکاوی، باغ پرندگان، مجسمه بلند ایستاده، طولانی‌ترین سرسره آبی جهان و… اشاره کرد.

جاذبه‌های گردشگری تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند بسیار متنوع و گوناگون هستند! به طوری‌که پاسخ تمام سلیقه‌های ممکن را می‌دهد و برای هر فرد با علاقه خاص، جاذبه دیدنی و زیبایی دارد. از طبیعت بکر و تماشایی گرفته تا مکان‌های تفریحی این کشور همگی در اختیار گردشگران قرار دارد. از مهم‌ترین جاذبه‌های آن می‌توان به جزایر فی‌فی، پارک ملی موکوچانگ، جزایر سیمیلان، خلیج فانگ انگا، بازار آخر هفته چاتوچاک، پارک ملی خائوسوک، مجسمه بزرگ بودا، آبشارهای مختلف و فراوان، باغ وحش ببرها و… اشاره کرد.

مالزی و تایلند هر دو جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی و فراوانی دارند! بنابراین هر دو کشور می‌توانند مقصدی دیدنی و جذاب برای گردشگران باشد.

مقایسه خرید در تایلند و مالزی

مقایسه خرید در تایلند و مالزی

در سفر به کشورهای خارجی ممکن است به فکر خرید باشید! اگر بخشی از هدف سفرتان خرید است، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که برای خرید مالزی بهتر است یا تایلند؟ برای آن که بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید، نیاز است تا این دو کشور را از نظر خرید با هم مقایسه کنیم:

مراکز خرید در کشور مالزی

کشور مالزی دارای بازارهای متعددی است که در آن می‌توانید انواع محصولات مختلف را پیدا و خریداری کنید. مرکز خرید تایمز اسکوئر، مرکز خرید سوریا، مرکز خرید پاویلیون، مرکز خرید بزرگ میدولی از مهم‌ترین مراکز خرید مالزی هستند. همچنین اگر اهل بازار شبانه هستید ما به شما بازار باتو فرینگی، بازار جانکر والک، یک‌شنبه بازار خیابان گایا، بازار مرکزی کوالالامپور را پیشنهاد می‌کنیم.

مراکز خرید در کشور تایلند

در کشور تایلند هم بازارهای سنتی و مدرن مختلفی وجود دارد. از مهم‌ترین بازارهای مدرن می‌توان به توک کام آی تی من، مایک شاپینگ مال، سنترال فستیوال و… اشاره کرد. همچنین بازار شناور بانکوک، بازار شبانه‌ی چیانگ مای و بازار آخر هفته‌ی چاتو چاک از مهم‌ترین بازارهای سنتی و خیابانی این کشورند که بهترین محل برای خرید سوغاتی تایلند هستند.

در هر دو کشور بازارهای سنتی و مراکز خرید مختلفی وجود دارد که می‌توانید انواع وسایل موردنظر را از آن‌جا خرید کنید! البته مراکز خرید تایلند بیشتر هستند و تنوع بیشتری دارند. بنابراین از نظر خرید تایلند کشور بهتری نسبت به مالزی است.

 مقایسه سواحل مالزی و تایلند

 مقایسه سواحل مالزی و تایلند

در سفر به تایلند و مالزی قطعاً یکی از جاذبه‌هایی که باید از آن دیدن کنید، سواحل هستند. از نظر سواحل تایلند بهتر است یا مالزی؟ در این بخش سواحل مالزی و تایلند را بررسی می‌کنیم:

سواحل مالزی

سواحل مالزی بسیار زیبا و دیدنی هستند! در سواحل آن می‌توانید از تفریحات هیجان‌انگیز آبی استفاده کنید یا تنی به آب بزنید. از مهم‌ترین سواحل مالزی می‌توان به سواحل پورت دیکسون، ساحل مُریب، ساحل باگان لالانگ، ساحل تیومان و… اشاره کرد.

سواحل تایلند

سواحل تایلند حس آرامش به شما می‌دهند! تایلند به سواحل بسیار زیبا و دیدنی معروف است. در سواحل تایلند ترکیبی از شن‌های سفید، آب و سکوت است که می‌تواند نظر هر گردشگری را به خود جلب کند. از مهم‌ترین سواحل تایلند می‌توان به ساحل پاتونگ، ساحل آزادی، ساحل سورین، ساحل رایلی، ساحل لانگ بیچ و… اشاره کرد.

از نظر سواحل دریا تایلند و مالزی هر دو شرایط مشابهی دارند و می‌توانید از سواحل زیبای هر دو کشور نهایت لذت را ببرید.

مقایسه غذا و رستوران‌های تایلند و مالزی

مقایسه غذا و رستوران‌های تایلند و مالزی

اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که می‌خواهید غذاهای خوشمزه و لذیذ را در سفر خارجی خود تجربه کنید، احتمالاً به مقایسه غذا و رستوران‌های تایلند و مالزی نیاز دارید. در این کشورها غذاهای مختلفی سرو می‌شود و می‌توانید غذاهای خوشمزه میل کنید.

رستوران‌های مالزی

غذا و رستوران در مالزی بسیار زیاد است! در این کشور غذاهای مختلفی سرو می‌شود و خوردن آن می‌تواند نظرتان را راجع به غذاهای این کشور عوض کند. از مهم‌ترین رستوران‌های بی‌نظیر مالزی می‌توان به رستوران سافولک هاوس، رستوران اسپایس مارکت، رستوران اِناک کِی اِل، رستوران تِرویکا اسکای داینینگ و رستوران مارینیز و… اشاره کرد. همچنین در این کشور غذاخوری‌های خیابانی زیادی هم وجود دارد که می‌توانید در با استفاده از آن در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

رستوران‌های تایلند

غذا و رستوران در تایلند تنوع بالایی دارد! تایلند به غذاهایش هم معروف است و توانسته پاسخگوی هر سلیقه و ذائقه‌ای باشد. در این کشور انواع رستوران‌های لوکس وجود دارد که به صورت شبانه‌روزی غذاهای خوشمزه در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. از مهم‌ترین رستوران‌های تایلند می‌توان به به رستوران آکوا، رستوران دودو، رستوران لیدو، رستوران سیامی ایسایا، رستوران مِزالونای بانکوک و… اشاره کرد. جالب است بدانید که غذاهای خیابانی تایلند نیز بسیار معروف هستند و حتی جز دیدنی‌های این کشور محسوب می‌شود. همچنین رستوران‌های حلال تایلند نیز در این کشور بسیارند و کیفیت مناسبی هم دارند که سبب می‌شود مسلمانان دغدغه خورد و خوراک نداشته باشند.

تنوع غذایی بالا و سرویس‌دهی بی‌نظیر در مالزی و تایلند باعث شده تا در هر دو کشور با مشکل غذا روبرو نباشید! البته گردشگران معمولاً از غذاهای تایلندی بیشتر خوششان می‌آید؛ چرا که با ذائقه ما ایرانی‌ها سازگارتر است.

مقایسه هتل‌های مالزی و تایلند

مقایسه هتل‌های مالزی و تایلند

یکی دیگر از مسائلی که در سفر خارجی باید در نظر بگیرید، هتل و اقامتگاه است! در مقایسه هتل‌های مالزی و تایلند می‌توان گفت:

اقامتگاه و هتل‌های مالزی

در سفر به کشور مالزی هیچ‌گونه نگرانی بابت اقامتگاه و هتل وجود ندارد. دلیل آن هم این است که انواع هتل ارزان یا گران وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید؛ مسافرخانه، مهمان‌پذیر، هتل آپارتمان، هتل‌های لوکس و… از مهم‌ترین گزینه‌های مسافران برای اجاره اقامتگاه است. از مهم‌ترین هتل‌های مالزی می‌توان به هتل اِوِر گرین لورل، هتل پارک رویال، هتل دابل تری هیلتون، لاشانگری هتل و هتل رویال چولان اشاره کرد.

اقامتگاه و هتل‌های تایلند

در تایلند هم انواع اقامتگاه‌ها با بودجه‌های مختلف وجود دارد. از هتل‌های لاکچری و گران گرفته تا هتل‌های ارزان. از بهترین هتل‌های تایلند می‌توان به هتل وِراندا های ریزورت، هتل پِنینسولای بانکوک، هتل دابلیو ریتریت کو ساموئی، هتل بانیان تری بانکوک، هتل سِری پانوا،خانه‌ی جنگلی خائو سوک و هتل رایا وادی ریزورت اشاره کرد.

طبیعتاً اقامت در یک هتل لوکس می‌تواند تجربه سفر بهتری برای شما فراهم کند. شرایط هتل‌ها و خدمات ارائه‌شده توسط آن‌ها در مالزی و تایلند مشابه یک‌دیگر است. با این حال، هزینه اقامتگاه‌های مالزی مقداری کمتر از تایلند است.

هزینه سفر به مالزی و تایلند چگونه است؟

اکنون که مقایسه‌های مختلفی در مورد تایلند و مالزی را خواندید، احتمالاً این سوال برایتان پیش می‌آید که هزینه سفر به تایلند و مالزی چقدر فرق می‌کند؟

به صورت کلی می‌توان گفت که هزینه سفر از ایران به این دو کشور تقریباً یکسان است. چرا که در برخی موارد تایلند ارزان‌تر است و در برخی موارد مالزی. هزینه سفر شما هم بستگی به تفریحات، علایق، کارهایی که در طول سفر انجام می‌دهید، رستوران‌ها، اقامتگاه و… دارد. طبیعتاً هر چقدر تفریحات و اقامت شما لاکچری‌تر باشد، هزینه سفر هم بیشتر خواهد بود.

چگونه ویزای توریستی مالزی و تایلند را دریافت کنیم؟

اگر قصد سفر به تایلند را دارید، اولین کاری که باید انجام دهید دریافت ویزای توریستی است. دریافت ویزای توریستی برای هر کشور نیازمند شرایط، مدارک و تمکن مالی خاص خود است. همانطور که قبل‌تر نیز اشاره کردیم، برای سفر به مالزی تا ۱۴ روز نیاز به دریافت ویزا نیست اما اگر این زمان بیشتر باشد اخذ ویزا لازم است. اگر نیاز به دریافت ویزای توریستی مالزی یا ویزای توریستی تایلند دارید، با مشاوران ما در توریک تماس بگیرید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنند. توریک در زمینه دریافت ویزای توریستی به شما کمک می‌کند تا در سریع‌تر و راحت‌تر ویزای خود را دریافت کنید.

در نهایت، مالزی بهتر یا تایلند؟

پاسخ به این سوال کار ساده‌ای نیست! چرا که هر کسی با توجه به سلیقه و علاقه خود می‌تواند یکی از مقصدهای خارجی را برای سفر انتخاب کند. در این مقاله سعی کردیم به مقایسه کامل سفر به مالزی و تایلند را بررسی کنیم. تقریباً هر چیزی که نیاز است در مورد این دو کشور بدانید را بررسی و مقایسه کردیم. اکنون خودتان به راحتی می‌توانید بین این کشورها یکی را برای سفر انتخاب کنید.

اگر شما هم تجربه سفر به مالزی یا تایلند را دارید، از طریق بخش نظرات می‌توانید تجربه‌های ارزشمند خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. همچنین اگر سوالی در مورد این مقاله دارید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *