خانه
بلاگ
حساب کاربری

۱۰ ساحل رویایی تایلند که باید دید!

سواحل تایلند: آرامش یا ماجراجویی؟
تاریخ انتشار: 1402/4/24

کشور تایلند، به لطف برخورداری از جزایر گرمسیری زیبا در جنوب خود و همچنین دریای آندامان، بدون شک یکی از بهترین مقاصد ساحلی در جهان به شمار می‌آید. سواحل تایلند با شن‌های سفید نرم، دریاهای شفاف و آرام، وزش نسیم خنک و امکانات تفریحی و رفاهی متعدد، این کشور را به بهشت منطقه تبدیل کرده‌ است و سالانه نیز میزبان هزاران گردشگر از سراسر جهان می‌باشد. از آنجایی که تایلند سواحل زیبای بی‌شماری دارد، انتخاب بهترین و مناسب‌ترین ساحل می‌تواند کار دشواری باشد، به همین دلیل، در این مطلب از آژانس توریک تصمیم داریم تا ده مورد از بهترین و زیبا‌ترین سواحل تایلند را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

 

۱. Pataya

یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین سواحل تایلند، سواحل پاتایا است که در فاصله ی ۱۵۰ کیلومتری از شهر بانکوک، پایتخت تایلند واقع می‌باشد. ساحل پاتایا ۴ کیلومتر طول داشته، به سه بخش شمالی، جنوبی و مرکزی تقسیم شده و شکل آن نیز به هلال ماه شباهت دارد. در این ساحل انواع مختلفی از ورزش‌ها و تفریحات ساحلی و آبی مانند پاراسیلینگ، جت اسکی، قایق سواری و موج سواری وجود دارد، که موجب جذب تعداد زیادی گردشگر در طول سال می‌شود. از ویژگی‌های بسیار خوب سواحل پاتایا، رواج داشتن زندگی شبانه در آن است. علاوه بر این، ساحل پاتیا در مرکز شهر قرار دارد و به همین دلیل به بسیاری از مراکز اصلی شهر بانکوک نزدیک می‌باشد.

 

 

 

۲. Kate Beach، Phuket

Kate Beach، Phuket - سواحل تایلند

 

ساحل کاتا، یک ساحل 1.5 کیلومتری با شن‌های طلایی است که به دلیل ترکیبی از زیبایی، امکانات و فعالیت‌های متعدد، از محبوب‌ترین و بهترین سواحل تایلند در پوکت به حساب می‌آید. هر روز صدها نفر به این ساحل می‌آیند تا خورشید را تماشا کرده و در دریا شنا کنند. این ساحل که اغلب شلوغ است، از بسیاری جهات دلپذیر است. در طول فصل بادهای موسمی شمال شرقی (از نوامبر تا آوریل)، دریا در این ساحل زیبا، شفاف و فیروزه‌ای است. فصل بادهای موسمی جنوب غربی (مه تا اکتبر) اما می‌توانند شرایط سخت‌تری را برای شنا کردن ایجاد کنند، اما در این زمان از سال است که موج‌سواران برای لذت بردن از امواج به این ساحل می‌آیند.

در روزهایی که پرچم‌های هشدار قرمز به اهتزاز در می‌آیند، به دلیل جزر و مد و موج‌های خطرناک، امکان وارد شدن به ساحل و دریا وجود ندارد. در اواخر سال با آرام شدن آب‌ دریا، ساحل Kate میزبان قایق‌های تفریحی می‌باشد که از سراسر منطقه می‌آیند تا در مسابقات جام پادشاهی دسامبر، یکی از رویدادهای برتر قایقرانی آسیا، شرکت کنند.

 

۳. Ao Manao

یکی دیگر از سواحل تایلند، ساحل Manao است که با نام ساحل Lime نیز شناخته می‌‌شود. Manao، یک ساحل بسیار محبوب و زیبا در مجاورت شهر Prachuap Khiri Khan است که سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان می‌باشد. ساحل Ao Manao، دارای مناظر دیدنی بسیار زیبا با شن‌‌های سفید است که دارای امکانات رفاهی متنوع زیادی مانند چند رستوران با غذاهای دریایی، بار و اقامتگاه می‌باشد.

اگر علاقه دارید تا به تایلند سفر کرده و از سواحل زیبای آن دیدن کنید، در قدم اول باید به دریافت ویزای تایلند اقدام کنید. برای این کار می‌توانید به توریک، آژانس معتبر گردشگری ارائه دهنده انواع خدمات مربوط ویزا،  مراجعه کرده و به ساده‌ترین شیوه و در سریع‌ترین زمان ممکن، ویزای خود را دریافت کنید.

 

۴. Hua Hin Beach، Hua Hin Island

Hua Hin Beach، Hua Hin Island - سواحل تایلند

 

ساحل Hua Hin، یکی از زیبا‌ترین سواحل تایلند است که در فاصله کمی از شهر بانکوک و در جزیره‌ای به همین نام قرار دارد. مسافران شهر بانکوک، با طی مسافتی سه ساعته از این شهر، می‌توانند به جزیره هوآهین و سواحل زیبای آن برسند. یکی مزایای این ساحل، جو خانوادگی و مناسب بودن آن برای استراحت افراد به صورت خانوادگی می‌باشد. به همین دلیل، امکان راحت شنا کردن در این ساحل وجود ندارد، اما در عوض تفریحات آبی مختلف دیگری برای گردشگران وجود دارد.

علاوه بر این، در این ساحل حوضچه‌های آب گرم و زمین‌های گلف عالی وجود دارد که بسیار معروف و محبوب هستند. تا جایی که سالانه افراد زیادی فقط برای بهره مندی از این حوضچه‌ها به این ساحل سفر می‌کنند.

 

۵. Sichon, Nakhon Si Thammarat

برای بازدید از یک ساحل بکر که توسط گردشگران کشف نشده است، به سیچون در استان جنوبی ناخون سی تامارات بروید. در این ساحل می‌توانید از قایق‌های رنگارنگ و دلفین‌های منطقه که گمان می‌رود زیرگونه‌ای از دلفین‌های سفید چینی هستند بازدید کرده و با ماهیگیران ملاقات و معاشرت کنید. پیشنهاد می‌شود در این ساحل حتماً غذاهای مخصوص محلی را امتحان کنید. مارماهی‌های تازه صید شده، صدف‌های بخار پز محلی و ماهی خال مخالی که توسط رستوران‌های کوچک ساحلی پخته می‌شوند، از غذاهای محبوب این ساحل هستند.

 

 

 

۶. Phang Nga، Ko Similan

Phang Nga، Ko Similan - سواحل تایلند

 

جزایر سیمیلان را می‌توان بهترین مکان برای سفر در تایلند و انجام فعالیت‌ها و ورزش‌های آبی معرفی کرد. در میان 9 جزیره مجمع الجزایر در دریای آندامان، جزیره شماره 8 بزرگترین و محبوب‌ترین جزیره است. این جزیره Phang Nga نام دارد که با متوسط ​​عمق آب ۲۵ متر (۸۲ فوت)، بهترین مکان‌ها برای غواصی را در اختیار دارد.

در خلیج کوچک کو سیمیلان در ضلع غربی جزیره، صخره‌های مرجانی، بادبزن‌های عظیم دریایی، انبوهی از حیات دریایی متنوع، مسیرهای شنا، صخره‌ها و توده‌های سنگی به چشم می‌خورند. در این ساحل، مسیرهای پیاده‌روی با چشم‌اندازهای زیبا از دریا وجود دارند که برای افرادی که علاقه‌ای به دریا ندارند، بسیار عالی است.

 

۷. Nui Beach، Ko Phi Phi

ساحل Nui یکی از زیباترین سواحل بکر پوکت است، در فاصله 3 کیلومتری جنگل، در جاده‌ای که سواحل کاتا و نای هارن را به هم وصل می‌کند، قرار دارد. Nui، ساحلی است که به خوبی نگهداری شده و یک مقصد رویایی استوایی است که سالانه مسافران زیادی را جذب می‌کند.

ساحل بکر Nui در Ko Phi Phi Don، دارای امکانات زیادی مانند بار، رستوران، اسپا و فعالیت‌های تفریحی مانند غواصی، والیبال ساحلی، و کایاک سواری در دریا است که می‌توان گفت زیرساخت‌های بسیار مناسب و خوبی برای پذیرایی از گردشگران را دارد. در این ساحل می‌توانید تجهیزات غواصی و کایاک‌های دریایی را اجاره کنید.

 

۸. Haad Rin Nai, Ko Pha-Ngan

Haad Rin Nai, Ko Pha-Ngan - سواحل تایلند

 

ساحل سامویی که در خلیج تایلند در سواحل سورات تانی واقع شده است، با ساحل پوکت به عنوان محبوب‌ترین مقصد گرمسیری کشور رقابت می‌کند. همانطور که سامویی بیش از حد توسعه یافته و شلوغ شده است، جزیره همسایه آن یعنی کو فا-نگان – و ترکیبی از خلیج‌های شنی و جنگل‌های داخلی آن، مسافران زیادی را به خود جذب کرده است. در این ساحل فستیوال‌های ماهانه‌ای برگزار می‌شوند که در آن‌ها، بیش از 30000 شرکت‌کننده، بدن خود را رنگ می‌کنند. همچنین، اجرای موسیقی زنده، سرو نوشیدنی‌های سرد و اجرا‌های هیجان انگیز خیابانی، از برنامه‌هایی هستند که در این رویداد‌ها اجرا می‌شوند.

 

۹. Railay Beach، Krabi

ساحل Railay، یکی از محبوب‌ترین مقاصد ساحلی در کشور تایلند است. این ساحل با داشتن شن و ماسه‌های بسیار زیبایی که توسط صخره‌های دریایی عظیم در بر گرفته شده‌اند، جلوه بسیار چشم نوازی دارد. اگرچه ساحل ریلی در جزیره‌ای واقع نشده است، اما برای رسیدن به آن باید از قایق استفاده کرد. ساحل Railay خود دارای چهار ساحل مختلف، از جمله ساحل Railay، ساحل Phra Nang، ساحل Ton Sai که بین صخره نوردان بسیار محبوب است و ساحل Railay East که آن هم مسیرهای صخره نوردی دارد، می‌باشد. سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از این ساحل، به جزیره زیبای Krabi سفر می‌کنند.

 

 

 

۱۰. Sunset Beach، Koh Lipe

Sunset Beach، Koh Lipe - سواحل تایلند

 

آخرین ساحل از صد‌ها ساحل تایلند، ساحل Sunset در Koh Lipe است. Koh Lipe یکی از سواحل محبوب در تایلند است که مکانی فوق‌العاده خنک برای استراحت و آفتاب گرفتن می‌باشد. ساحل سان ست در طرف مقابل جزیره از ساحل سان رایز و دور از ساحل شلوغ پاتایا واقع شده و  همانطور که از نامش پیدا است، مکانی مناسب برای تماشای غروب خورشید نیز می‌باشد. ساحل سان ست را می‌توان آرام‌ترین نقطه جزیره Koh Lipe معرفی کرد.

 

سخن آخر

اگر تا به اینجای مطلب با ما همراه بودید، حتما وسوسه شدید تا به تایلند سفر کرده و در سواحل زیبای آن به استراحت و آفتاب گرفتن بپردازید، دریافت ویزای تایلند اولین قدمی است که برای این منظور باید بردارید. توریک، شما را در این مسیر همراهی کرده و شما می‌توانید علاوه بر اخذ ویزای کشور تایلند، ویزای کشور‌های متعدد دیگر را از طریق آن دریافت کنید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *