خانه
بلاگ
حساب کاربری

جاذبه های تایلند؛ از بانکوک تا پاتایا

جاذبه های تایلند؛ از بانکوک تا پاتایا
تاریخ انتشار: 1401/9/13

کشور تایلند یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران از سراسر جهان است و امکانات و خدمات تفریحی بی‌شماری را در خود جای داده است. اگر تا به حال به تایلند سفر کرده باشید، حتما با جاذبه های تایلند و سواحل و طبیعت بکر و دست نخورده آن آشنایی دارید. معابد و اماکن تاریخی باشکوه، سواحل و خلیج‌های زیبا، پارک‌های ملی، جنگل‌های مرتفع و بازارهای شناور آن از جمله جاذبه های تایلند محسوب می‌شوند که یک تجربه سفر شگفت انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورند. در این مطلب قصد داریم شما را با جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این کشور و شهرهای توریستی آن آشنا کنیم، پس تا پایان این مقاله با آژانس توریک همراه باشید.

 

سفر به تایلند

تایلند کشوری در جنوب شرقی آسیا با آب و هوای معتدل، جاذبه‌های تاریخی، سواحل جذاب و امکانات تفریحی و رفاهی بسیار است و به همین دلیل نیز سالانه میزبان گردشگران ایرانی و خارجی از سراسر جهان می‌باشد. معروف‌ترین جاذبه های تایلند شامل آبشارهای اراوان، آئو نانگ، بازارهای شناور، ساحل هواهین و پارک‌های ملی و آبی می‌باشد که تجربه یک سفر بی‌نظیر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

اگر شما تایلند را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اید، بهتر است با جاذبه‌های دیدنی و نحوه سفر به این کشور آشنا شوید. علاوه بر گردشگران و علاقه‌مندان به سفر، افراد دیگری نیز با اهداف مختلف به این کشور سفر می‌کنند. افرادی که در این کشور کسب و کاری راه انداخته‌اند و ویزای تجاری تایلند را دارند، نیاز به دریافت ویزای جداگانه برای سفر ندارند و تنها باید برای بلیط سفر به تایلند را تهیه کنند. اگر شما نیز قصد سفر به تایلند و بازدید از جاذبه های تایلند را دارید، برای دریافت ویزای توریستی تایلند می‌توانید از تیم مجرب و حرفه‌ای توریک کمک بگیرید.

 

آیا سفر به تایلند نیازمند اخذ ویزا است؟

آیا تایلند ویزا میخواهد؟ - جاذبه های تایلند

 

شما برای سفر به تایلند نیز مانند بسیاری از کشورها نیاز به دریافت ویزا دارید. بیشتر ویزاهایی که برای تایلند صادر می شوند، از نوع توریستی هستند، هرچند که ویزای کاری و تجاری نیز برای برخی از افراد صادر می‌شود. برای صدور ویزای توریستی توریک کار شما را ساده کرده است! کافی‌ست درخواست خود را ثبت کرده و مدارک لازم را آپلود کنید تا در سریع‌ترین زمان ویزای شما صادر شود! در صورت هرگونه سوال یا مشکل می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

مدارکی که شما باید برای دریافت ویزای تایلند ارائه دهید، شامل موارد زیر می‌باشد:

 

  • اصل پاسپورت با ۷ ماه اعتبار
  • ۲ قطعه عکس پرسنلی جدید ۴*۶ با پس زمینه سفید
  • کپی کارت ملی
  • کپی شناسنامه
  • بلیط پرواز رفت و برگشت
  • واچر هتل
  • بیمه نامه مسافرتی
  • تمکن مالی حداقل ۵۰ میلیون تومان برای هر نفر

 

 

 

جاذبه‌های دیدنی تایلند

این کشور زیبا و توریستی پر از جاذبه‌های طبیعی و اماکن تاریخی است که اگر قصد سفر به این کشور را دارید، می‌توانید این جاذبه‌های دیدنی را در لیست سفر خود قرار دهید. از جمله جاهای دیدنی تایلند می‌توان به بازارهای شناور، معبد Wat Arun، خلیج مایا، پارک ملی تایلند Khao Yai، آبشار تایلند Erawan، پناهگاه فیل، معبد سفید Wat Rong Khun، جزایر سامویی و سیمیلان اشاره کرد.

 

۱. خلیج مایا:

خلیج مایا - جاذبه های تایلند

 

خلیج مایا یکی از زیباترین و بکرترین مناطق دیدنی تایلند است که در که در جزیره معروف کوه فی فی قرار گرفته است. این منطقه به دلیل بکر و دست نخورده بودن و زیبایی شگفت انگیزی که دارد، توجه گردشگران سراسر جهان را به خود جلب کرده است. شما با سفر به تایلند و بازدید از این منطقه می‌توانید از تفریحات آبی و قایق سواری لذت ببرید و یا در میان شن‌های درخشان این خلیج استراحت کنید و از میوه‌های استوایی این منطقه میل کنید.

۲. بازار شناور بانگ نام پئونگ Bang Namphueng Floating Market:

اگر تاکنون به کشور تایلند سفر کرده باشید، حتما با بازارهای شناور آن آشنایی دارید. بازار شناور بانگ نام پئونگ در کناره رود Chao Phraya برپا می شود که در آن اجناس متنوعی را به فروش می‌رسانند. با محبوب شدن بازارهای شناور که در حاشیه رودها برپا می شوند، امروزه تعداد آن‌ها افزایش یافته است و تجربه بی‌نظیری از فرهنگ و غذاهای یک منطقه از تایلند را برای شما رقم می‌زند.

 

 

۳. معبد وات آرون:

این معبد باشکوه در محله وات چانگ در غرب رودخانه چائو پرایا واقع شده است. این معبد همچنین با نام معبد سپیده دم temple of the dawn نیز شناخته می‌شود، چرا که به هنگام غروب آفتاب، زیبایی آن دوچندان می‌شود. ارتفاع این معبد بیشتر از ۷۰ متر است و مناره‌های مخروطی آن جلوه زیباتری به آن بخشیده است. شما با دریافت ویزا و سفر به تایلند می‌توانید از نزدیک شاهد زیبایی های این معبد بسیار باشکوه باشید.

 

۴. پارک ملی تایلند Khao Yai:

پارک ملی تایلند Khao Yai - جاذبه های تایلند

 

اگر جزو افرادی هستید که به طبیعت و حیات وحش علاقه دارید، پارک ملی خائو یای بی‌شک یکی از برترین جاذبه های تایلند است که می‌توانید از آن دیدن کنید. این پارک ملی با مساحتی بالای  2168 کیلومتر مربع در سال ۱۹۶۸ میلادی تاسیس شد که با جنگل‌های مرتفع و جاذبه‌های طبیعی متعدد زیستگاه بسیاری از جانوران و پرندگان مختلف است.

 

۵. معبد سفید تایلند:

کشور تایلند با معابد و اماکن تاریخی متعدد و منحصر به فردی که دارد، هنر و خلاقیت معماری تاریخ خود را برای شما به نمایش می‌گذارد. هر بخش این معبد دارای معانی متفاوتی است و شما را تشویق می‌کند تا از آموزه‌های بودا درک بیشتری پیدا کنید. از جمله قسمت‌های مختلف این معبد می‌توان به پل چرخه تولد دوباره، دروازه بهشت و مجسمه طرح ابلیس اشاره کرد.

 

 

 

جاذبه های گردشگری پاتایا

جاذبه های گردشگری پاتایا - جاذبه های تایلند

 

 پاتایا یکی از مهم‌ترین مناطق دیدنی تایلند با بناهای تاریخی و سواحل زیبا است که یک تجربه سفر استثنایی و منحصر به فرد را برای شما به رقم می‌زند. جمعیت مهاجرانی که در این شهر ساکن هستند، بسیار زیاد است و همین موضوع موجب تنوع فرهنگی و اقلیمی در این شهر شده است. همچنین به دلیل وجود موقعیت‌های گردشگری و جاذبه ها و جاهای دیدنی پاتایا، از لحاظ اقتصادی بسیار رونق یافته است و بخش زیادی از سرمایه های وارد شده به این کشور صرف ایجاد امکان تفریحی و گردشگری متعدد شده است.

از جمله جاذبه های تایلند در شهر پاتایا می‌توان باغ استوایی نانگ نوچ، بازار شناور پاتایا، گالری هنر در بهشت هنر، موزه Ripley’s Believe It Or Not، پله‌های Wat Phra Khao Yai، زیپلاین فلایت آف د گیبون، موزه Anek Kusala Sala و ساحل کوه لارن را نام برد.

 

جاهای دیدنی بانکوک

جاهای دیدنی بانکوک - جاذبه های تایلند

 

بانکوک یکی از دیدنی های تایلند و در واقع قلب گردشگری این کشور توریستی شناخته می‌شود. شما می‌توانید با هزینه‌ای بسیار کم به بانکوک سفر کرده و از تماشای جاذبه های گردشگری، طبیعی و بناهای تاریخی آن لذت ببرید. از جمله جاهای دیدنی بانکوک که نمای بسیار متفاوت و منحصر به فردی را برای شما ترسیم می‌کند، می‌توان به معبد وات پراکائو Wat Phra Kaew، هتل Banyan Tree، شهربازی دریم ورلد، پارک لومپینی ، Grand Palace، عمارت ویمانمک، موزه خانه جیم تامپسون و موزه ملی بانکوک اشاره کرد.

سفر به بانکوک و تماشای این بناها سفر شما را به یاد ماندنی‌تر می‌کند. برای سفر به این شهر توریستی در تایلند ما در توریک درکنار شما هستیم تا در سریع‌ترین زمان ویزای توریستی را اخذ نمایید. البته خدمات توریک محدود به اخذ ویزا نیست و کارشناسان ما در اموری چون گرفتن وقت سفارت، پیکاپ ویزا و حتی رزرو تورهای سفر در کنار شما هستند.

 

دیدنی های پوکت

دیدنی های پوکت - جاذبه های تایلند

 

یکی از زیباترین اماکن دیدنی تایلند و بزرگترین جزیره آن، پوکت است. این جزیره یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران است که جاذبه های دیدنی فراوانی دارد و به سواحل زیبای خود مشهور است. از جمله جاذبه ها و جاهای دیدنی پوکت که مورد توجه بسیاری از گردشگران است می توان به ساحل کاتا، ساحل سورین، پارک فانتاسی، بازار واکینگ اِستریت، ساحل کارون، معبد جوی توی و ساحل پاتونگ اشاره کرد.

 

هزینه سفر به تایلند چقدر است؟

یکی از موضوعاتی که قبل از سفر به هر کشوری مطرح می‌شود، هزینه‌های مربوط به آن است و بسیاری از افراد قبل از سفر به یک کشور خارجی، مقصد خود را با توجه به هزینه‌های کلی تعیین می‌کنند. سفر به تایلند نیز از این قاعده مستثنی نیست و بیشتر شما قبل از سفر به این‌ کشور، اطلاعات کاملی در رابطه با قیمت هتل‌های تایلند و محل اقامت خود، قیمت غذا در تایلند و تهیه سوغاتی و خرید در تایلند به دست می‌آورید تا هنگام سفر با کسری بودجه مواجه نشوید.

برای سفر به تایلند همچنین اطلاع از قیمت ویزا و بلیط رفت و برگشت هواپیما، هزینه‌های جانبی ضروری است. اگر شما نیز قصد سفر به این کشور توریستی را دارید، می‌توانید برای دریافت ویزا و خرید بلیط و رزرو هتل با تیم توریک تماس بگیرید.

14 0

اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *