خانه
بلاگ
حساب کاربری

مالدیو یا تایلند؟ مقایسه دو مقصد رویایی برای سفر

مالدیو یا تایلند؟ مقایسه دو مقصد رویایی برای سفر
تاریخ انتشار: 1402/7/10

مالدیو یا تایلند؟ کدامیک بهتر است؟ برای تعطیلات خود کدام مقصد را انتخاب کنیم؟ مالدیو و تایلند کشورهایی در منطقه جنوب شرقی آسیا هستند که به عنوان رویایی‌ترین مقصد گردشگری در جهان در نظر گرفته می‌شوند. مالدیو یک کشور جزیره‌ای متشکل از 26 جزیره مرجانی و تایلند دارای 76 استان مختلف با جاذبه‌های طبیعی و توریستی جذاب و بی‌نظیر است که سفر به یاد ماندنی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

این دو کشور از نظر آب و هوا، توپوگرافی، زندگی دریایی و سواحل و موارد دیگر شباهت‌های زیادی دارند، اما با این حال برخی از تفاوت‌ها موجب شده است تا گردشگران یکی از این مقاصد را به دیگری ترجیح دهند. اگر شما هم به دنبال مقصدی رویایی برای تعطیلات خود هستید، در این راهنما از آژانس توریک با مقایسه مالدیو یا تایلند همراه ما باشید!

 

 

آب و هوا و زمان بازدید در مالدیو و تایلند

آب و هوا و زمان بازدید در مالدیو و تایلند

 

در مقایسه مالدیو و تایلند اولین موردی که باید به آن توجه داشت، شرایط آب و هوایی و زمان سفر به آن‌هاست. این دو کشور تا حدودی آب و هوای یکسانی دارند، بنابراین می‌توانید یکی از این دو مقصد را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب کنید. مالدیو عمدتاً دو فصل دارد: تابستان‌های گرم و خشک و باران‌های موسمی که در کل سال دیده می‌شوند.

مالدیو با قرار گرفتن در انتهای جنوبی نزدیک خط استوا، آب و هوای گرمسیری دارد و در بیشتر اوقات سال تقریباً هیچ تغییری در دما دیده نمی‌شود. فصل مرطوب در مالدیو از ماه می تا اکتبر با میانگین بارندگی ثبت شده 200 میلی‌متر است که زمان مناسبی برای سفر نمی‌باشد. از نوامبر تا آوریل دمای هوا در مالدیو به 29-30 درجه سانتیگراد می‌رسد و از شدت باران‌های موسمی کاسته می‌شود که بهترین زمان برای سفر به این این جزیره رویایی است.

تایلند نیز مانند مالدیو یک قلمرو استوایی است که فصل مرطوب باران های موسمی را از اکتبر تا آوریل تجربه می‌کند. فصل خشک تایلند از اردیبهشت تا شهریور با عصرهای خنک و وزش باد و میانگین دمای 30-31 درجه شروع می‌شود. اگر برای دریافت ویزای تایلند و سفر به این کشور برنامه ریزی می‌کنید، تابستان‌ها بهترین زمان برای سفر شما خواهد بود.

 

هزینه‌های سفر به مالدیو و تایلند

هزینه‌های سفر به مالدیو و تایلند

 

مالدیو یا تایلند؟ هزینه‌های سفر به کدام اقتصادی‌تر است؟  یکی دیگر از مواردی که به هنگام انتخاب مقصد سفر باید به آن توجه داشت، هزینه‌های مربوط به سفر است. در این میان مالدیو به دلیل شهرت بالای جهانی آن، هزینه‌های بیشتری را شامل می‌شود. اگر می‌خواهید تعطیلات لوکسی را در بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های مالدیو بگذرانید، می‌توانید میانگین هزینه روزانه 1000 تا 1200 دلار برای یک نفر در روز برای اقامت، غذا، نوشیدنی و حمل‌ونقل را در نظر بگیرید. اما اگر به دنبال سفر اقتصادی‌تری هستید، می‌توانید با اقامت در هتل‌های سه ستاره و معمولی، هزینه سفر خود را تا 200 دلار در روز کاهش دهید.

قطعاً سفر به تایلند در مقابل مالدیو ارزان‌تر است و هزینه‌های کمتری را شامل می‌شود. اقامتگاه‌های مقرون به صرفه، رستوران‌ها، حمل‌ونقل عمومی و سایر تفریحات می‌توانند حدود 30 تا 50 دلار برای هر نفر برای یک روز هزینه داشته باشند. با این حال اگر بخواهید تجربه لوکس و به یاد ماندنی از سفر به تایلند داشته باشید، می‌توانید در هتل‌های پنج ستاره و یا ویلاهای مشرف به ساحل اقامت داشته باشید و پس از گشت و گذار در مراکز تجاری، از جاذبه‌ها و معابد باشکوه آن دیدن کنید.

 

اقامت در مالدیو و تایلند

اقامت در مالدیو و تایلند

 

در مقایسه تایلند بهتر است یا مالدیو یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها، رزرو هتل یا ویلا برای اقامت است. با وجود اینکه هر دو این مقاصد هتل‌ها و ویلاهایی را برای اقامت ارائه می‌دهند، اما تایلند گزینه‌های بیشتر و نسبتاً ارزان‌تری برای اقامت‌های لوکس و در عین حال مقرون به صرفه خواهد داشت.

همه ما تصاویری از خانه‌های ویلایی آبی در جزایر مرجانی مالدیو را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود دیده‌ایم و شاید به همین دلیل است که مجذوب این سرزمین رویایی شده‌ایم. برای اینکه بتوانید این فانتزی را به طور کامل تجربه کنید، برخی از بهترین جزایر و اقامتگاه‌ها را برای شما ارائه کرده‌ایم:

 

  • در جنوب آتول ماله، جزیره مافوشی قرار دارد که مکان‌های غواصی، تالاب شفاف و صخره‌های مرجانی نفیس و سواحل دیدنی را در خود جای داده است. این مکان به دلیل مقرون به صرفه بودن با چندین هتل اقتصادی، مورد علاقه بسیاری از مسافران است.
  • جزیره کوچک Bodufolhudhoo در شمال مرجانی آری یکی دیگر از مناطق دیدنی مالدیو است که مسافران با رزرو تور مالدیو می‌توانند در هتل‌های آن اقامت داشته باشند و از تفریحات آبی در سواحل مرجانی و آب‌های فیروزه‌ای لذت ببرند.
  • جزیره خصوصی Velaa واقع در Noonu Atoll برای گردشگران ثروتمندی است که می‌توانند تجربه‌ای فراتر از تصور را برای خود رقم بزنند. از کلبه‌های اقیانوسی گرفته تا رستوران‌های میشلن و تفریحات آبی مهیج، این جزیره خصوصی بهترین تجربه شما از سفر به مالدیو خواهد بود.
  • ماله پایتخت مالدیو و بزرگترین جزیره این کشور، هتل‌ها و استراحتگاه‌های لوکس و اقامتگاه‌های ارزان‌قیمتی را ارائه می‌دهد که برای هر نوع بودجه‌ای مناسب است.

در مقایسه مالدیو یا تایلند و اینکه به کدام یک از این کشورها سفر کنیم، تایلند مقصد تعطیلات بسیاری از مردم آسیایی و سایر نقاط جهان است و گزینه‌های متعددی برای اقامت و گشت و گذار در قسمت‌های توریستی کشور را ارائه می‌دهد.

  • بانکوک، پایتخت تایلند، جایی است که سفر شما در این کشور آغاز می‌شود. هتل‌ها و ویلاهایی که در این شهر توریستی واقع شده‌اند، امکانات رفاهی متعددی را ارائه می‌کنند و تجربه سفر بی‌نظیری را برای شما رقم می‌زنند.
  • کو سامویی جزیره‌ای در شرق تایلند است که به عنوان بهشت استوایی در تایلند شناخته می‌شود. اگر به دنبال جواب این سوال هستید که بین مالدیو یا سامویی کدامیک را انتخاب کنیم، پیشنهاد ما به شما سامویی است، چراکه گزینه‌های اقامت بسیار شیک و رستوران‌های جذاب و غذاهای عالی را با قیمتی باورنکردنی و ایده‌آل ارائه‌ می‌دهد.
  • پوکت نیز جزو بهترین مقاصد گردشگری در تایلند است که برای تعطیلات لوکس و در عین حال اقتصادی گزینه خوبی در نظر گرفته می‌شود. هتل‌ها و اقامتگاه‌های جذاب با امکانات متنوع، تفریحات آبی، رستوران‌های متعدد و گشت و گذار در کشتی تفریحی، یک سفر جذاب و به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

غذاهای محبوب مالدیو و تایلند

غذاهای محبوب مالدیو و تایلند

 

غذا شناسی یکی دیگر از فاکتورهایی است که به هنگام مقایسه مالدیو یا تایلند باید آن را در نظر گرفت. هر دو این کشورها با توجه به فرهنگ دیرینه خود، غذاهای خاص خود را دارند که مورد علاقه بسیاری از گردشگران است.

غذاهای محلی مالدیو بیشتر به طعم غذاهای هندی شباهت دارند و از آنجایی که مالدیو یک کشور اسلامی است، می‌توان طیف وسیعی از غذاهای ادویه‌ای را همراه با نان، انواع سبزیجات و رستوران‌های حلال را پیدا کرد. غذاهای دریایی تازه و محلی در بیشتر رستوران‌های مالدیو رایج است و مورد علاقه بسیاری از گردشگرانی است که به جزایر مختلف مالدیو سفر می‌کنند.

اما با این حال رستوران‌ها و غذاهای این کشور در مقایسه با تایلند کمی محدود است. از جمله محبوب‌ترین غذاهای مالدیو که پیشنهاد می‌کنیم حتماً طعم آن‌ها را بچشید، می‌توان به مسروشی (خمیر سرخ شده با ماهی تن و ادویه)، Garudhiy  (یک سوپ دریایی)،  Aluvi Boakibaa (کیک کاساوا و نارگیل) و Saagu Bondibai (یک پودینگ شیرین) اشاره کرد.

با رزرو تور تایلند و سفر به شهرهای توریستی این کشور می‌توانید از جاذبه‌های متنوع آن دیدن کرده و طعم لذیذ غذاهای خیابانی و تایلندی را در رستوران‌های متنوع امتحان کنید. غذاهای سنتی تایلندی شامل تام (غذاهای آب پز)، یام (سالادهای تند) و غذاهای بخارپز الهام گرفته از طعم‌های چینی می‌شود. استفاده از گوشت و غذاهای دریایی در فرهنگ غذایی این کشور بسیار رایج است، اما برای وگان‌ها نیز غذاهای متنوعی وجود دارد.

برخی از غذاهای مشهور تایلندی که پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن‌ها را امتحان کنید، شامل Guay Teow (سوپ رشته فرنگی)، سوم تام (سالاد پاپایای سبز تند)، پانانگ (کاری تایلندی)،  Khao Niew MaMuang (انبه و برنج)، پد تای (نودل برنج سرخ شده با گوشت و سبزیجات) و تام یام گونگ (سوپ تند تایلندی با میگو و سبزیجات) هستند.

 

 

 

تفریحاتی که می‌توانید مالدیو و تایلند انجام دهید!

تفریحاتی که می‌توانید مالدیو و تایلند انجام دهید!

 

تایلند بریم یا مالدیو؟ کدامیک تفریحات و جاذبه‌های دیدنی هیجان انگیزتری دارد؟ تا به اینجا و در مقایسه مالدیو یا تایلند، تایلند به دلیل ارائه اقامتگاه‌ها و رستوران‌های متعدد و هزینه‌های کمتر سفر مقصد مناسبی برای سفر بوده است. اما کدامیک از این کشورها تفریحات و جاذبه‌های بهتری دارند؟

مجمع‌الجزایر مالدیو به دلیل مکان‌های غواصی، تالاب‌ها و صخره‌های مرجانی رنگارنگ، یک مقصد رویایی در تمام دنیا شناخته می‌شود. بنابراین ناگفته نماند که همه علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی زمانی را برای سفر به مالدیو و غواصی در اعماق اقیانوس برای کاوش در دنیای زیر آب اختصاص خواهند داد. فعالیت‌های آبی مانند قایق‌سواری، کشتی‌های تفریحی، چتربازی و غیره نیز از جمله تفریحات هیجان انگیزه این جزیره هستند.  حتی اگر علاقه‌ای به فعالیت‌های آبی نداشته باشید، پیاده روی در طبیعت بکر این جزیره، گشت و گذار، خرید، رستوران‌ها و بارهای ساحل شما را در طول سفر به مالدیو سرگرم می‌کند.

تایلند نیز مانند مالدیو دارای سواحل و جزایر خیره کننده‌ای است که در آن می‌توان فعالیت هایی مانند کایاک سواری، قایق سواری، کروز و غیره را انجام داد. علاوه‌بر تفریحات آبی، مکان‌های دیگر مانند گشت و گذار، خرید در بازارهای شناور، تورهای غذای خیابانی، سفرهای یک روزه به باغ‌ وحش‌ها و پارک‌های تفریحی، سافاری، تفریحات شبانه در بارها و کلاب‌ها، نمایش‌های تئاتر و غیره تعطیلات به یاد ماندی را در تایلند برای شما رقم می‌زنند.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *