خانه
بلاگ
حساب کاربری

سوغاتی‌های تایلند؛ بار برگشتو اینجوری ببند!

سوغاتی‌های تایلند؛ بار برگشتو اینجوری ببند! - توریک
تاریخ انتشار: 1402/1/11

از تایلند چی بخریم؟ این فقط سؤال شما نیست. بلکه بسیاری از گردشگران این سؤال را در ذهن خود دارند که سوغاتی‌های تایلند چیست. تایلند از آن دسته از کشور‌هایی است که شما را عاشق گردشگری خواهد کرد. در این کشور، شهر‌های مدرنی وجود دارد که هنگام پیاده‌روی در خیابان‌های تمیز و زیبای آن‌ها، تفاوتی بین این شهر‌ها با شهر‌های اروپایی نمی‌بینید. تایلند امروزه یکی از قطب‌های گردشگری در شرق آسیا محسوب می‌شود که طرفداران زیادی دارد. جالب است بدانید که بخش زیادی از گردشگران خارجی تایلند را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند. اما در سفر به تایلند، مساله فقط بازدید از شهر‌های زیبا و تفریح در سواحل بهشتی آن نیست. شما باید حتما از این کشور یا خودتان سوغاتی بیاورید. سوغات در واقع، شیرینی سفر شما است که  می‌توانید برای خودتان و هر کسی که دوست دارید بخرید.

حالا سؤال اینجاست که از تایلند چی بخریم؟ اگر قول بدهید تا انتهای مقاله را بخوانید، جواب این سؤال به‌جا و درست شما را با معرفی سوغاتی‌های تایلند خواهیم داد.

 


قصد سفر به تایلند رو داری؟ همین حالا برای ویزای تایلند اقدام کن!

 

 

از تایلند چی بخریم؟

تایلند، به کشور فیل‌ها معروف است. در این کشور هزار رنگ و نگار، انواع و اقسام سوغاتی‌ها وجود دارد. شما هر کالایی که در تایلند می‌بینید را می‌توانید به عنوان یک سوغاتی حساب کنید. در این کشور می‌توانید چیز‌های زیادی را به عنوان سوغاتی بردارید. سوغات تایلند شامل مواردی مثل ظروف، جواهرات، ابریشم تایلندی، سس و ادویه، مجسمه‌های کوچک، محصولات چوبی و خیلی چیزهای دیگر می‌شود که اگر بخواهم همه آن‌ها را نام ببریم، مغزتان سوت می‌کشد. در میان این تعداد باورنکردنی از سوغاتی، هر شهر سوغاتی‌های مخصوص خود را دارد. احتمالا الان دارید لحظه شماری می‌کنید که هر چه زودتر به بخش معرفی سوغات تایلند برسیم. پس دیگر حاشیه نمی‌رویم و درباره اصل موضوع این مقاله با شما صحبت می‌کنیم. بنابراین در ادامه، اطلاعات جالبی درباره سوغاتی‌هایی که با گرفتن ویزای تایلند و سفر به این کشور توریست پسند، می توانید به عنوان یادگاری بردارید، خواهید خواند.

 

ظروف سفالی و سرامیکی

ظروف سفالی و سرامیکی - سوغاتی‌های تایلند

 

ظروف سفالی و سرامیکی بسیار با کیفیتی در تایلند وجود دارد که بسیار زیبا هستند. این محصولات کشور تایلند در جهان مشهور هستند و افراد زیادی مایل به خرید آن‌ها هستند. این ظروف سرامیکی و سفالی در حقیقت کار دست صنعتگران خوش‌ذوق تایلندی است. ظرف بنچارونگ از جمله معروفترین و با کیفیت‌ترین ظروف در این کشور محسوب می‌شوند. شهر چیانگ مایی، محل اصلی است که در آن می‌توانید این نوع ظروف شکیل و خاص را پیدا کنید. شما در این شهر به هر مرکز خریدی بروید می توانید نمونه‌هایی از ظروف پلاستیکی و سفالی را بخرید. این ظروف به عنوان وسایل دکوری و تزئینی گزینه‌های خوبی هستند که می‌توانید به عزیزان خودتان هدیه داده و همراه با آن، حس خوب صمیمیت را به آن‌ها منتقل کنید.

 

 

 

جواهر دست ساز

جواهر دست ساز - سوغاتی‌های تایلند

 

جواهر دست ساز یکی از سوغات تایلند است که یک کالای ارزشمند منحصر به فرد محسوب می‌شود. اگر به جواهرات علاقه دارید، این مورد می‌تواند یک سوغاتی خوب و در حقیقت یک هدیه بسیار عالی به خودتان باشد. شاید هم در بین عزیزان‌تان کسی وجود دارد که می‌خواهید به او هدیه‌ای مناسب خودش هدیه کنید. اگر اینگونه باشد، باز هم می‌توانیم جواهر دست ساز تایلند را به عنوان یک سوغاتی و هدیه خوب معرفی کنیم.

در بیشتر شهر‌های تایلند می‌توانید جواهرات دست ساز را خریداری کنید. اما از آنجایی که این نوع اجناس، قیمت بالایی دارند، باید اطلاعاتی درباره کیفیت و اصل یا غیر اصل بودن آن‌ها داشته باشید. چون اگر بدون اطلاعات به بازار جواهرات بروید و به کیفیت آن‌ها دقت نکنید، خیلی راحت گول می‌خورید و سرتان شیره می‌مالند.

 

 

 

حصیر

حصیر - سوغاتی‌های تایلند

 

محصولات حصیری یکی دیگر از انواع سوغات تایلند هستند. پس اگر قصد اخذ ویزای توریستی تایلند را دارید پیشنهاد می‌کنیم برای خرید سوغاتی، حصیر را یکی از گزینه‌های خود قرار دهید. وقتی از محصولات حصیری تایلند صحبت می‌کنیم، منظورمان طیف وسیعی از محصولاتی است که از حصیر ساخته شده و شما می‎‌‌توانید آن را به عنوان کادو به ایران بیاورید. حصیر به کار رفته در این محصولات بیشتر از نی و بامبو است. از حصیر محصولاتی مثل کلاه‌های حصیری، کیف، قاب عکس و جعبه و … تولید می‌شود. اگر خانم هستید یا قصد خرید کادو برای یکی از خانم‌های فامیل دارید، یان لیپایو، یکی از محصولات حصیری مناسب برای این منظور است. در واقع یان لیپایو نوعی کیف زنانه است که هدیه‌ای مناسب و با ارزش برای خانم‌ها به شمار می‌رود.

محصولات حصیری بیشتر در بانکوک پیدا می‌شوند. بنابراین می‌توان آن‌ها را جزو سوغاتی‌های بانکوک به حساب آورد. البته منظور ما این نیست که در شهر‌های دیگر تایلند، امکان خرید این سوغاتی را ندارید. شما می‌توانید در همه شهر‌های این کشور در فروشگاه‌های صنایع دستی و سوغاتی فروشی‌ها، محصولات حصیری را به عنوان یکی از سوغاتی‌های تایلند بخرید.

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل - سوغاتی‌های تایلند

 

روغن نارگیل یکی دیگر از سوغات تایلند بوده و می‌توانید آن را در سراسر تایلند پیدا کرده و خریداری کنید. شما همین که پای‌تان به خیابان‌ها و فروشگا‌های تایلند برسد، چشم‌تان به روغن نارگیل می‌افتد. این روغن‌ها در بسته بندی خاصی وجود دارد که نوشته‌های روی آن به زبان انگلیسی است. این روغن مقوی کاربرد‌های زیادی دارد. اکثر غذا‌های تایلندی به جای روغن‌های پالم که ضرر‌های بی‌شماری برای سلامتی انسان دارند، با روغن نارگیل پخته می‌شوند. شما هم اگر آن را با خود به ایران بیاورید، می‌توانید در هر غذایی مخصوصا غذاهای سرخ کردنی، از این روغن بریزید. این روغن علاوه بر سلامتی، طعم و مزه خاصی نیز به غذا می‌دهد. برخی از اهالی تایلند روغن نارگیل را روی پوست خود قرار می‌دهند تا با هم بیماری‌های پوستی را درمان کنند و هم این که پوستی زیبا و با طراوت داشته باشند. برای همین است که روغن نارگیل را می‌توانید به عنوان یکی از بهترین سوغات تایلند شناخته و برای مصرف شخصی، آن را بخرید. البته نباید خودخواه باشید! بلکه باید این روغن پر خاصیت را به دیگران نیز بدهید تا از خواص آن بهره‌مند شوند.

 

 

 

کاسه‌های پوست نارگیل

کاسه‌های پوست نارگیل - سوغاتی‌های تایلند

 

خواص نارگیل تنها در چیز‌هایی که گفتیم خلاصه نمی‌شود. از پوست نارگیل کاسه‌هایی ساخته می‌شود که دارای طراحی‌های جذابی هستند. این کاسه‌ها، زیبایی خیره‌کننده‌ای دارند. اگر به بازار‌های تایلند سری بزنید، حتما این کاسه‌ها را در قسمتی از بازار خواهید دید که با طراحی‌های بی‌نظیر خود می‌درخشند و جلب توجه می‌کنند. در شهر چیانگ مای می‌توانید کاسه‌های پوست نارگیل را با قیمت ارزانی بخرید. هر چند این کاسه‌ها حسو سوغاتی‌های پاتایا و سراسر تایلند محسوب می‌شوند. اما در شهر‌هایی که تعداد گردشگران در آن‌ها زیاد است، قیمت اجناس مختلف از جمله سوغاتی‌ها نیز بیشتر خواهد بود. راستی اگر جدی جدی خواستید این کاسه‌های زیبا را بخرید، باید چهار چشمی حواس‌تان باشد تا گول نخورید. داخل کاسه‌های نارگیلی باید کاملا صاف باشد. اگر کاسه‌ای را به شما دادند که چوب‌های داخل آن برجسته شده بود و آن را از حال صافی در آورده بود، با احترام باید به شما بگوییم که می‌خواهند سرتان کلاه بگذارند. خلاصه از ما گفتن و از شما شنیدن!

 

لباس چرمی

لباس چرمی - سوغاتی‌های تایلند

 

تایلند یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان چرم در دنیا به شمار می‌رود. بنابراین طبیعی است که انتظار داشته باشید که محصولات چرمی از جمله لباس را به وفور در همه شهر‌های آن و در لباس فروشی‌ها ببینید. جالب است بدانید که شما به عنوان گردشگر خارجی می‌توانید لباس‌های چرمی با کیفیت تایلند را با قیمت بسیار مناسبی نسبت به دیگر کشور‌ها خریداری کنید. حتما می‌پرسید که چگونه ممکن است؟ جواب این سؤال را چند خط بالاتر داده‌ایم. از آنجایی که  این کشور، یکی از تولید کنندگان بزرگ چرم است، قیمت چرم در آن پایین است. در نتیجه قیمت محصولات چرمی مثل لباس نیز با پیروی از آن پایین خواهد بود. لباس‌های چرمی به قدری در تایلند فراوان است که در هر مرکز خرید و لباس فروشی که بروید، امکان خرید آن‌ها را به عنوان سوغات تایلند دارید.

البته لباس‌های چرمی در بیشتر کشور‌های آسیای شرقی وجود دارد. مثلا اگر ویزای سنگاپور را گرفته و برای بازدید آن بروید، می‌توانید لباس‌های چرمی با کیفیتی را خریداری کنید.

 

لوازم تزیینی چوبی

لوازم تزیینی چوبی - سوغاتی‌های تایلند

 

نجاران تایلندی با استفاده از چوب ساج، شاهکارهای هنری خلق می‌کنند که نمی‌توانید چشم از آن‌ها بردارید. نمونه‌هایی از این صنایع دستی، لوازم خانگی مثل کمد و گلدان و میز و دیگر چیز‌های تزیینی و دکوری هستند که بیشتر در شهر چیانگ مایی می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. شاید فکر کنید که چنین لوازمی را که بعضا سنگین و حجیم هستند، چگونه باید با خود حمل کرده و به ایران برسانیم. ما به شما می‌گوییم که نگران نباشید. نجارانی که این صنایع چوبی را از آن‌ها می‌خرید، شما را برای حمل و نقل لوازم خریداری شده راهنمایی می‌کنند تا بتوانید آن‌ها را از مرز عبور داده و به ایران بیاورید. بعد از آن‌ است که می‌توانید وسایلی تزیینی ساخته شده از چوب را به هر کس که عشق‌تان می‌کشد، هدیه کنید.

 

 

 

ابریشم

ابریشم - سوغاتی‌های تایلند

 

ابریشم نیز یکی دیگر از اقلام با ارزشی است که تایلند به خاطر آن‌ها، شهرت زیادی در جهان به دست آورده است.

در واقع کسانی که به پارچه‌های ابریشمی علاقه دارند، باید حتما نگاهی به محصولات ابریشمی تایلند بیندازند. این محصولات شامل شال و روسری، توپ،کیف و …. می‌شوند. شما می‌توانید برای هر سلیقه‌ای محصولات ابریشمی بخرید. مثلا برای خانم‌ها، روسری و یا کیف ابریشمی زنانه، یک کادوی بسیار خوشحال‌کننده و مناسب است. در بانکوک مراکز مختلفی وجود دارد که محصولات ابریشمی خوش ساختی را به فروش می‌گذارند. با خرید این نوع از سوغات تایلند و هدیه آن‌ها به آشنایان خود، مطمئن خواهید بود که آن‌ها خوششان می‌آید و این کادوی ارزشمند و محبوب را می‌پسندند.

 

شیرینی‌های تایلندی

شیرینی‌های تایلندی - سوغاتی‌های تایلند

 

در تایلند شیرینی‌های خوشمزه‌ای تولید می‌شود که در هیچ کجای جهان وجود ندارد. نارگیل یکی از مواردی است که با آن‌ شیرینی‌های لذیذی درست می‌کنند. این شیرینی‌ها حتی در خود تایلند هم طرفدار زیاد دارند. آبنبات و شکلات‌های تایلندی از جمله شیرینی‌هایی به حساب می‌آیند که گزینه‌های خوبی برای خرید به عنوان سوغاتی به نظر می‌رسند. این سوغاتی هم برای همه سن و سلیقه‌ و جنسیتی مناسب است. اگر بخواهید آن‌ها را با خودتان به ایران بیاورید حتما باید این موضوع را به مسئولان پرواز اطلاع دهید. به این صورت که در برگه مخصوص قبل از پرواز که در آن از شما خواسته می‌شود اجناسی که همراه‌تان است را مشخص کنید، یک تیک جلوی این شیرینی‌ها بگذارید. علاوه بر شیرینی‌های مذکور، شکلات‌های دیگری در تایلند وجود دارد که با شکل‌های خاصی از جمله مجسمه بودا، فیل و دیگر حیوانات درست می‌شود. این شیرینی‌ها هم یکی از سوغات تایلند هستند که نوعی کالای فانتزی محسوب می‌شوند.

 

جمع‌بندی

خرید سوغاتی و کادو برای آشنایان کار بسیار جذابی است که همه افراد در سراسر جهان از آن‌ استقبال می‌کنند. چون حس خوبی از آن می‌گیرند.

این رسم قدیمی و قشنگ باعث نزدیکی شما و اطرافیان‌تان به هم دیگر شده و روابط شما را بهتر خواهد کرد. اما باید سعی کنید برای هر فرد سوغاتی بخرید که به درد او بخورد. مخصوصا در کشوری مثل تایلند که بهشت سوغاتی فروشان است. آن‌ها از فروش سوغات تایلند به گردشگران داخلی و خارجی، حسابی نان‌شان توی روغن است. پس دیگر بهانه‌ای برای شما باقی نمی‌ماند، چون در مورد خرید سوغاتی انتخاب‌های زیادی دارید و می‌توانید برای افراد با سلیقه‌های متفاوت، کادو‌هایی بخرید که برای آن‌ها مناسب باشد.‌

حالا که با سوغاتی‌های تایلند آشنا شدید، حالا نوبت آن است که در بخش کامنت‌ها به ما بگویید که کدام یک از این سوغاتی‌ها را بیشتر از بقیه می‌پسندید؟

1 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *