خانه
بلاگ
حساب کاربری
قصد سفر داری؟ بی دردسر ویزا بگیر

فهرست مطالب

سفر به تایلند

سفر به تایلند
تاریخ انتشار: 1402/12/10

سفر به تایلند در چند سال گذشته توانسته به یکی از گزینه‌های رؤیایی برای گردشگران تبدیل شود. تایلند کشوری در جنوب شرقی آسیا با مذهب بودایی و مسلمان است. این کشور دارای نظام سلطنتی مشروطه است و در طی سال‌های گذشته ازنظر صنعت گردشگری پیشرفت چشمگیری داشته است.

زمان این کشور ۳ ساعت و نیم از زمان محلی ایران جلوتر است.  اگر شما هم می‌خواهید به این نگین سرسبز جنوب شرق آسیا بروید، قبل از اینکه راهی شوید راهنمای سفر به تایلند، سرزمين لبخندها از مجله گردشگری توریک را مطالعه کنید.

کارهایی که باید پیش از سفر به تایلند انجام دهید

اگر سواحل زیبای تایلند، جنگل‌های سرسبز و غذاهای شگفت انگیزش حواس شما را پرت کرده و نمی‌دانید قبل از سفر چه کارهایی باید انجام دهید، نگران نباشید. ما اینجا هستیم تا از صفر تا صد راهنمای سفر به تایلند را برای شما توضیح بدهیم. قبل از سفر به این کشور، باید کارهای زیر را انجام دهید.

اخذ ویزای تایلند

برای اخذ ویزای تایلند باید به سفارت تایلند در میدان بهارستان تهران قرار گرفته مراجعه نمایید. البته امکان دریافت ویزای الکترونیکی تایلند از طریق کارگزاری این کشور هم فراهم‌شده است (این خدمات در شرکت توریک برای متقاضیان ویزا فعال نیست و فقط در زمینه اخذ ویزای لیبلی تایلند فعالیت دارد)

بین ۱۰ تا ۲۰ روز طول می‌کشد تا ویزای توریستی تایلند شما در شرکت خدمات گردشگری توریک صادر شود.

لیست مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تایلند

  • پاسپورت دارای 7 ماه اعتبار
  • تصویر عکس پرسنلی جدید ۳ در ۴ با پس زمینه سفید
  • مدارک شناسایی و هویتی
  • تمکن مالی حداقل 50 میلیون تومان (20 هزار بات) برای هر فرد و 100 میلیون تومان (40 هزار بت) برای خانواده
  • رزرو بلیط هواپیما و هتل
  • بیمه‌نامه مسافرتی به مبلغ ۱۰۰ هزار یورو
  • فرم تکمیل شده ویزای تایلند

خرید بلیط هواپیمای تهران تایلند

خرید بلیط هواپیما برای سفر به تایلند دومین کاری است که باید انجام دهید. البته اگر رزرو تور تایلند را انتخاب کنید، خرید بلیط هواپیما هم به عهده کارشناسان تور است. اما اگر به‌صورت انفرادی می‌خواهید به تایلند سفر کنید، بهتر است بدانید که مسافرت هوایی تنها روش سفر به تایلند نیست.

امکان سفر زمینی به تایلند هم وجود دارد، اما فاصله ایران تا تایلند بیش از ۵۰۰۰ کیلومتر است. پس برای رفتن به آنجا باید از چندین کشور و شهر مختلف عبور کنید. البته فکر نمی‌کنیم بخواهید برای چند کشور ویزا بگیرید یا هزینه‌های اضافی برای مسافرت زمینی پرداخت کنید.

بلیط هواپیما تایلند همیشه موجود است و از کشورمان هر هفته یک پرواز به‌طرف این کشور می‌رود. اگر پرواز مستقیم را انتخاب کنید، ۷ ساعت در راه هستید. اما اگر بخواهید پرواز غیرمستقیم را انتخاب کنید، اول باید به قطر بروید و ازآنجا مجدداً سوار هواپیما شوید و راهی تایلند شوید. این‌طوری مسیر سفر شما طولانی‌تر (حدود ۱۰ ساعت) خواهد شد.

قیمت بلیط هواپیمای تهران تایلند

به گزارش scyscaner قیمت بلیط هواپیمای تهران تایلند در ماه‌های مختلف سال در سال 2023 – 2024 به شرح زیر است:

قیمت بلیط هواپیمای تهران تایلند

به گزارش اسکای اسکنر ارزانترین ماه برای خرید بلیط هواپیمای تهران تایلند در اسفند – فروردین است و قیمت بلیط در اردیبهشت تا اواسط خرداد نیز متعادل است و گرانترین بلیط‌ها برای سفر به تایلند در تابستان قابل خریداری است. البته که قیمت بلیط در مابقی سال هم بالا است.

رزرو هتل در تایلند

داشتن یک محل اقامت در تایلند برای گرفتن ویزا لازم است. به همین خاطر باید مدارک مربوط به واچر هتل و رزرو اقامتگاه در این کشور را قبل از اخذ ویزا، آماده کنید.

خبر خوب: یکی از کارهایی که ما در توریک برای مسافران و هم‌وطنان عزیز انجام می‌دهیم، رزرو بهترین هتل‌های تایلند با مناسب‌ترین قیمت‌ها است. البته اگر قصد خرید تور تایلند را ندارید، مشکلی نیست همچنان می‌توانید مواردی چون رزرو هتل و خرید بلیط را به عهده کارشناسان ما بگذارید.

آب‌وهوای کشور تایلند

مهم نیست چه فصلی را برای سفر به تایلند انتخاب می‌کنید، هیچ موقع نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که آب‌وهوا در شهرهای مختلف چگونه خواهد بود.

این کشور دارای آب‌وهوای متنوعی است و ممکن است در یک زمان و یک فصل در بعضی از شهرها هوا خنک‌تر باشد، اما در بعضی از شهرها، هوا گرم‌تر و بارانی باشد.

تصویر زیر از وبسایت accuweather.com وضعیت آب و هوای بانکوک تایلند در نوروز 1403 را نمایش می‌دهد:

آب و هوای تایلند در نوروز 1403

به‌عنوان‌مثال در زمستان به‌خصوص ماه ژانویه، مناطق شمالی کشور تایلند، خنک‌تر هستند. اما سایر مناطق آب‌وهوای معتدلی دارند. در ماه فوریه هم بخش‌های شرقی تایلند درگیر باران‌های شدید می‌شوند. اما سایر مناطق دارای آب‌وهوای گرم و خشکی هستند!

زمان سفر به تایلند

زمان سفر به تایلند یکی از فاکتور های بسیار مهم در انتخاب تور یا برنامه‌ریزی برای سفر به تایلند است. شما نمی‌خواهید در زمان بارندگی یا گرمی زیاد به این کشور سفر کنید.

همچنین فاکتور هایی به جز بارندگی و گرمای هوا مانند شلوغی و تعطیلات بودایی هم باید در نظر گرفته شود.

به گزارش thailandstartshere.com بهترین و بدترین ماه سال برای بازدید از تایلند به شرح زیر است:

بهترین زمان سفر به تایلند

  1. اواسط دی تا اواسط بهمن که هوای کمی سرد و خنک است و شلوغی تعطیلات کریسمس در تایلند کمتر شده است.
  2. اواسط آبان تا اوسط آذر که بارش‌های عمده تایلند به پایان رسیده است و گردشگران کمتری در تایلند حضور دارند و قیمت‌ها در این زمان از سال مناسب است.
  3. نیمه دوم فروردین ماه که حجم سفر‌های نوروزی ایرانیان به تایلند کاهش یافته و هوا رو به گرمی خواهد رفت دقت داشته باشید که هوای تایلند در اردیبهشت ماه گرم است.
  4. بهترین زمان سفر به تایلند ازلحاظ شرایط آب‌وهوایی از نیمه آبان تا نیمه اسفند است. بنابراین اگر می‌خواهید در بهترین حالت آب‌وهوایی تایلند به این کشور سفر کنید، ماه‌های نوامبر تا فوریه را انتخاب کنید.

بدترین زمان برای سفر به تایلند

  1. اواسط بهمن تا اواسط اسفند به دلیل آلودگی هوای بسیار بالای بانکوک.
  2. تیر ماه و مرداد ماه به دلیل تعطیلات بسیار زیاد بودایی.
  3. مرداد، شهریور و مهر که بیشترین حجم بارش در این سه ماه سال است.‎

واحد پول تایلند

اگر قصد داشته باشید به کشور تایلند سفر کنید، حتماً مسائل مالی برایتان اهمیت پیدا می‌کند. بهتر است از قبل بدانید که واحد پول این کشور بات (BAHT) و علامت اختصاری آن THB است.

خرید سیم‌کارت در تایلند

به خاطر اینکه هزینه‌های مکالمه از طریق رومینگ خیلی گران تمام می‌شود، بهتر است هنگام ورود به کشور تایلند یک سیم‌کارت تایلندی بخرید.

در این کشور ۴ اپراتور فعال هستند که می‌توانید از آن‌ها سیم‌کارت بخرید. یک خبر خوب هم به شما بدهیم که قیمت سیم‌کارت در این کشور خیلی ارزان است. حتی می‌توانید برای خرید شارژ سیم‌کارتتان به سوپرمارکت‌های معمولی هم مراجعه کنید و اگر نیاز داشتید سیم‌کارتتان را پانچ کنید، همان‌جا از فروشنده بخواهید تا این کار را نیز برای شما انجام بدهد.

خرید سیمکارت در تایلند

سیم‌کارت AIS

اگر می‌خواهید یک سیم‌کارت با آنتن دهی قوی تهیه کنید، خرید سیم‌کارت AIS پیشنهاد ماست. این سیمکارت مدت 8 روز اعتبار دارد و از 5G هم پشتیبانی می‌کند. قیمت سیمکارت AIS هشت روزه 299 بت تایلند است که 15 گیگ انترنت هم دارد.

سیم‌کارت dtac

سیم‌کارت dtac هم جزو سیم‌کارت‌های خوب است و آنتن دهی مناسبی در سراسر این کشور دارد. هزینه سیمکارت 8 روزه dtac با 15 گیگ اینترنت 5G حدود 8 یورو است.

سیم‌کارت tot

سیم‌کارت tot جزو سیم‌کارت‌های ارائه شده توسط مخابرات است و علاوه بر آنتن دهی خوب، سرعت اینترنت بالایی هم دارد.

سیم‌کارت Move True

سیم‌کارت Move True قیمت بسیار پایینی دارد. اما متأسفانه آنتن دهی آن ضعیف است. البته قیمت آن با هشت روز اعتبار و 15 گیگ اینترنت 5G حدود 9 دلار آمریکا است.

تلفن‌های ضروری کشور تایلند

هم‌وطنان عزیزی که از طریق خرید تور تایلند به این کشور سفر می‌کنند، توسط کارگزاران تور و تور لیدرهای باتجربه توجیه می‌شوند. زیرا اطلاعات لازم مانند تلفن‌های ضروری در این کشور در اختیارشان قرار داده می‌شود. شماره تلفن‌های ضروری در تایلند عبارت‌اند از:

پیش‌شماره کشور تایلند شماره پلیس توریست شماره اورژانس پلیس تایلند شماره آتش‌نشانی شماره تلفن سفارت ایران در تایلند
۰۶۶ ۱۱۵۵ ۱۵۵۴ ۱۱۹۵ ۱۹۹ ۰۰۶۶۲۳۹۰۰۸۷۱ الی ۳

 

شرایط حمل‌ونقل عمومی در تایلند

گردشگران می‌توانند از وسایل حمل‌ونقل عمومی مختلفی در کشور تایلند استفاده کنند. در شهرهای بزرگ مترو، اتوبوس، تاکسی، قایق، کشتی، قطار و هواپیما برای حمل‌ونقل بین‌شهری و درون‌شهری قابل‌استفاده هستند.

یکی از وسایل نقلیه محبوب گردشگران ‌هم توک توک است. توک توک همان موتورهای سه‌چرخه بدون درب است که برای جابجایی در مسیرهای کوتاه بهترین انتخاب هستند.

شرایط حمل‌ونقل عمومی در تایلند

هزینه حمل و نقل عمومی در تایلند

برای درک بهتر هزینه‌های انواع وسایل نقلیه عمومی در تایلند به لیست زیر دقت نمایید:

  1. هزینه استفاده از قطار ترن هوایی درون شهری (skytrain) از 16 تا 59 بت تایلند (50 سنت تا 1.9 دلار) است.
  2. هزینه مترو در تایلند از 15 تا 50 بت تایلند (45 سنت تا 1.6 دلار) است. مشاهده نقشه مترو بانکوک
  3. قیمت تاکسی روی آب از 30 سنت تا 3 دلار (برای گردش یک روزه) هزینه دارد.
  4. هزینه تاکسی در تایلند بسته به تاکسی‌متر نصب شده روی تاکسی است. همه تاکسی ها در تایلند تاکسی‌متر دارند و در صورتی که درخواست هزینه بیشتر و یا عدم استفاده از تاکسی‌متر راننده را مشاهده کردید از تاکسی دیگری استفاده کنید.

جاهای دیدنی تایلند و معروف‌ترین شهرها

جاهای دیدنی تایلند علاوه بر شهرهای بزرگ این کشور در جزایر زیبای تایلند هم قرارگرفته‌اند. معروف‌ترین شهرهای تایلند عبارت‌اند از:

  • پوکت
  • پاتایا
  • بانکوک
  • آیوتایا
  • هواهین
  • ناکون راتچاسیما
  • کانچا نابوری
  • سوراتانی

جاذبه‌های گردشگری معروف تایلند که در این شهرها قرار دارند نیز شامل مواردی می‌شوند.

سواحل زیبا و سحرانگیز تایلند

بهترین سواحل تایلند علاوه بر شهرهایی چون پاتایا و پوکت در جزیره‌های این کشور هم قرارگرفته‌اند. معروف‌ترین سواحل تایلند که دارای امکانات تفریحی مدرنی هستند و برای گردش و تفریح شرایط خوبی دارند، در ادامه آمده است.

ساحل آزادی

ساحل آزادی پوکت یکی از شلوغ‌ترین سواحل تایلند است که با پرداخت یک مبلغ بسیار ناچیز می‌توانید در آنجا استراحت و تفریح کنید. در این ساحل انواع رستوران‌ها و کافه‌های ساحلی وجود دارند و امکان استفاده از تفریحات آبی هم فراهم‌شده است.

ساحل ریلی

ساحل ریلی تایلند در کرابی قرار گرفته است. این ساحل دارای صخره‌های سرسبز و ناهمواری است که در امتداد سواحل شنی این منطقه قرارگرفته‌اند. جانورانی چون میمون‌های بازیگوش و پرندگان خوش‌آواز هم در این ساحل زندگی می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید ساعاتی را به استراحت بپردازید و به آواز پرندگان گوش کنید به ساحل دریای آندمان یعنی همان ساحل ریلی بروید.

ساحل مایا بی

جزیره مشهور فی فی یک ساحل بسیار زیبا دارد که نام آن مایا بی است. شن‌های سفید و درخشان این ساحل و آب‌های کریستالی و شفافش هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند.

ساحل پاتونگ

سواحل تایلند

ساحل پاتونگ پر از کافه‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید و بارهای شلوغی است که محل اجتماع گردشگران هستند. این ساحل در جزیره پوکت قرار دارد. تفریحاتی مانند جت اسکی، چتربازی، هاوکینگ و شب‌زنده‌داری در این ساحل برای گردشگران فراهم‌شده است.

ساحل لامای

این ساحل نیز در جزیره ساموئیل قرار گرفته و به خاطر درختان نخل بلند و زیبایش که در امتداد سواحل ماسه‌ای سفیدرنگ قرارگرفته‌اند، یک تابلوی نقاشی منحصربه‌فرد است. کلیه امکانات تفریحی و آبی در این ساحل وجود دارند و شما می‌توانید پس از استراحت و آفتاب گرفتن، نوشیدنی‌های خوشمزه را در رستوران‌ها و کافه‌های این ساحل سفارش بدهید.

ساحل کاتا

ساحل کاتا هم در پوکت قرار گرفته است. این ساحل که محل برگزاری فستیوال‌های مهم گیاهخواران است، چشم‌اندازهای خارق‌العاده‌ای دارد. اما به‌جز روزهای برگزاری جشنواره در باقی روزهای سال آرام و ساکت است.

ساحل پاتایا

ساحل معروف پاتایا تایلند که طرفداران زیادی هم دارد پوشیده از مناظر طبیعی و بکر است. این ساحل امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی برای مسافران دارد.

معابد معروف تایلند

معابد تایلند جزو مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور محسوب می‌شوند. با توجه به اینکه بیشتر مردم تایلند پیرو مذهب بودایی هستند در سراسر نقاط این کشور معابد بسیار زیبا با معماری‌های خاص و منحصربه‌فرد وجود دارد. در این قسمت به بعضی از معروف‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

معابد تایلند

معبد بات فو Wat pho

معبد بات فو که احتمالاً عکس آن را در بیشتر سایت‌های گردشگری دیده‌اید، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین معبد در شهر بانکوک است. این معبد دارای گنبدهای بسیار مرتفع با رنگ‌های زیبا است.

  • توضیحات: در این معبد مجسمه یک بودای خفته به طول ۴۶ متر و ارتفاع ۱۵ متر قرار دارد. درصورتی‌که علاقه داشته باشید می‌توانید در این معبد از خدمات ماساژ توسط راهبان استفاده کنید.

معبد پراتات دوی سوتپ Phra That Doi Suthep

معبد پراتات دوی سوتپ در شهر چیانگ مای تایلند قرار گرفته است. مناره زیبا و طلایی‌رنگ مخروطی شکل این معبد باعث شهرت آن شده و حدود ۱۵ کیلومتر دورتر از شهر ساخته شده است.

معبد بات آرون Wat Arun

معبد زیبای بات آرون نیز در شهر بانکوک و در جوار رودخانه چائوفرایا قرار گرفته است. این معبد ۵ برج دارد که ارتفاع هرکدام از آن‌ها ۷۰ متر است. برج‌ها با استفاده از کاشی‌های رنگی و سرامیک تزیین‌شده‌اند.

  • توضیحات: گردشگران می‌توانند از پله‌های این برج‌ها بالا بروند و چشم‌انداز بسیار زیبایی را از شهر بانکوک تماشا کنند.

معبد بات سوتات Wat Suthat

این معبد نیز در شهر بانکوک قرار گرفته و گفته می‌شود در سال‌های ۱۸۰۷ تا ۱۸۴۷ ساخته شده است. معبد بات سوتات یکی از معابد سلطنتی کشور تایلند است که فاصله کمی تا گرند پالاس دارد.

  • توضیحات: مجسمه بودای بزرگ و طلایی، ۱۵۶ نقاشی بسیار زیبا از بودا و همچنین یک آونگ قرمزرنگ بزرگ در این معبد قرار گرفته است که گردشگران می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند.

 معبد رونگ خون Rong Khun

این معبد که با نام معبد سفید هم شناخته می‌شود در شهر چانگ رای قرار گرفته است. رنگ این معبد سفید است و برای معماری نمای آن از تکه‌های شیشه استفاده‌شده است.

معبد بات تام فا پلونگ Wat Tham Pha Plong

در شمال کشور تایلند و در میان جنگل‌های چیانگ دائو یک معبد بسیار زیبا قرار گرفته که با گنبد طلایی‌رنگ خود در میان طبیعت سرسبز این منطقه نمای بسیار سحرانگیزی را پدید آورده است.

  • توضیحات: این معبد ۵۰۰ پله دارد. بنابراین برای دیدن ساختمان اصلی آن باید توانایی جسمی کافی داشته باشید.

معبد فا سورن کائو Pha Sorn Kaew

هرچه از زیبایی ظاهری این معبد بگوییم کم گفته‌ایم. بسیاری از گردشگران این معبد را با نام صخره شیشه‌ای می‌شناسند. این معبد در سال ۲۰۰۴ ساخته شده است و در حوالی شهر خیام سان تایلند قرار دارد.

  • توضیحات: این معبد سفیدرنگ و زیبا در بالای قله‌ای به ارتفاع ۸۳۰ متر ساخته شده است و به خاطر اینکه دسترسی به آنجا کمی دشوار است، کمتر موردتوجه قرار گرفته است.

معبد ماهاتات Mahatat

معبد زیبای ماهاتات با مجسمه‌های کوچک تا بزرگ بودای سفیدرنگش، یکی از زیباترین معابد تایلند است. این معبد در شهر آیوتایا قرار گرفته است و در نزدیکی آن‌یک بازار محلی باصفا وجود دارد.

معروف‌ترین جاهای دیدنی تایلند

پس از معرفی سواحل زیبا و معابد تاریخی و منحصربه‌فرد تایلند، نوبت به معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین جاهای دیدنی تایلند می‌رسد. در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

جاهای دیدنی تایلند

 دریاچه زمرد سبز

در خلیج مایا و جزیره کو فی فی یک دریاچه بسیار زیبا قرار گرفته که به خاطر رنگ آبش به دریاچه زمرد سبز شهرت دارد. سال ۲۰۰۱ یک فیلم با بازی لئوناردو دی کاپریو در این جزیره فیلم‌برداری شده که باعث شهرت آن در کل دنیا شده است. اگر شما هم فیلم ساحل دیکاپریو را دیده‌اید، برای دیدن دریاچه زیبایی که تایلندی‌ها به آن خلیج طلایی می‌گویند، حتماً سری به جزیره کو فی فی بزنید.

آبشار تی لاسو

تی لا سو یک آبشار بسیار بزرگ با ارتفاع ۳۰۰ متر است که در مسیر رودخانه ماکلونگ قرار گرفته است. اگر علاوه بر شهرهای بزرگ، سری هم به شهرهای کوچک مانند تاک زدید، حتماً از این آبشار زیبا و پناهگاه حیات‌وحش طبیعی آن دیدن کنید.

کوه فو چی فا

یکی از جاذبه‌های طبیعی و جادویی کشور تایلند این کوه مقدس است که در نزدیکی مرز لائوس و تایلند قرار گرفته است. مناظر زیبایی که می‌توانید از بالای این کوه و لابلای ابرهای شناور ببینید، مانند خواب و رؤیا است. البته نیازی نیست نگران باشید. زیرا می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای رسیدن به قله استفاده کنید و مسیر سختی پیش رو ندارید.

دره سام فان بوک

یک دره صخره‌ای عجیب و بسیار زیبا در نزدیکی رودخانه خونک قرار گرفته که افسانه‌های محلی بسیاری درباره آن وجود دارد. نام دیگر این دره گرند کانیون تایلند است و داستان‌های عجیب و غریب زیادی درباره این محل گفته می‌شود.

غار تام لوت

غار بزرگ تام لوت در شمال کشور تایلند قرار گرفته است. این غار بسیار عظیم توسط باستان شناسان مورد کاوش قرار گرفته، تابوت‌های چوبی و ظروف سفالی بسیاری در این غار پیداکرده‌اند.

هتل میلینیوم هیلتون بانکوک

هتل هیلتون بانکوک یکی دیگر از جاهای دیدنی تایلند است که به خاطر داشتن بارهای شلوغ و استخرهای بسیار زیبا در پشت‌بام خودش، یکی از مکان‌های اصلی است که گردشگران برای دیدن آن هیجان دارند.

جاهای دیدنی تایلند

پارک طبیعی فیل‌ها

در چیانگ مای یک منطقه حیات‌وحش طبیعی قرار گرفته که در آنجا فیل‌های بامزه و باهوش زندگی می‌کنند. برای دیدن حمام کردن این فیل‌ها و غذا خوردنشان می‌توانید به این پارک هم سری بزنید.

بازارهای شناور بانکوک

احتمالاً در فیلم‌های سینمایی یا سایت‌های اینترنتی زیاد دیده‌اید که مردم آسیایی روی قایق‌های کوچک و بزرگ خود دست‌فروشی می‌کنند. مردم محلی از راه‌های آبی پرپیچ‌وخم استفاده می‌کنند و سبزیجات و میوه‌های تازه استوایی را می‌فروشند. اگر می‌خواهید غذاهای خوشمزه تایلندی را امتحان کنید و میوه‌های رنگارنگ استوایی را از نزدیک ببینید. حتماً از این بازار شناور دیدن کنید.

رودخانه چائو پرایا

این رودخانه یکی از مسیرهای آبی کشور تایلند است که در اطراف آن جاذبه‌های گردشگری مهمی قرارگرفته‌اند. در سفرتان به بانکوک حتماً در این رودخانه قایق‌سواری کنید و اگر بودجه کافی داشتید در کروزهای تفریحی هم یک شام خوشمزه میل کنید.

بهترین تفریحات تایلند

شاید بازدید از جاهای دیدنی تایلند برای شما کافی باشد. اما بعضی از افراد هستند که می‌خواهند تفریحات هیجان‌انگیز و جذاب این کشور را هم امتحان کنند. این تفریحات عبارت‌اند از:

  • قایق‌سواری
  • سقوط آزاد
  • زیپ لاین
  • غارنوردی
  • غواصی
  • جنگل نوردی
  • آبشار نوردی
  • فیل‌سواری
  • پیاده‌روی در ساحل
  • تفریحات شبانه در بارها
  • رستوران گردی
  • بازدید از بازارهای شناور
  • گشت‌وگذار در مکان‌های تاریخی و معابد

بهترین رستوران‌های تایلند

یکی از اطلاعات موردنیاز گردشگران برای سفر به تایلند، آشنایی با بهترین رستوران‌های این کشور است. همان‌طور که می‌دانید در شهرهای مختلف تایلند غذاهایی سرو می‌شود که باسلیقه ما ایرانی‌ها جور نیست. اگر از خوردن حشرات خوشتان نمی‌آید، نگران نباشید در تایلند اصلاً گرسنه نمی‌مانید. رستوران‌های متنوعی در این کشور وجود دارند که انواع غذاهای حلال را سرو می‌کنند. تعداد غذای فوری معروف هم در تایلند زیاد است. بنابراین می‌توانید با خیال راحت انواع غذاهای خوشمزه گیاهی و دریایی را در این کشور امتحان کنید.

بهترین رستوران‌های تایلند

رستوران مزا لونا

این رستوران در شهر بانکوک و در طبقات بالایی هتل لبوا قرار گرفته است. برای امتحان کردن غذاهای خوشمزه و گران این رستوران باید زحمت بکشید به طبقه 65 هتل بروید و انواع غذاهای بین‌المللی، باکیفیت و البته گران‌قیمت را امتحان کنید.

رستوران لیدو

رستوران لیدو هم یکی از بهترین رستوران‌ها در بانکوک است. این رستوران غذاهای خوشمزه ایتالیایی مانند پیتزا، اسپاگتی و پاستا را سرو می‌کند. بنابراین اگر به غذاهای ایتالیایی علاقه دارید، سری به این رستوران بزنید که طرفداران زیادی دارد.

رستوران سیامی ایسایا

رستوران سیامی ایسایا در یک باغ سرسبز و بزرگ قرار گرفته که به خاطر داشتن مناظر طبیعی برای زوج‌های جوان بسیار مناسب است. اگر به سفر ماه‌عسلتان رفته‌اید، می‌توانید یک قرار رمانتیک در این رستوران بگذارید و از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی تایلند هم استفاده کنید.

  • نکته: این رستوران در بانکوک قرار گرفته، اما به خاطر اینکه دسترسی به آن کمی دشوار است، ممکن است نتوانید مسیر را پیدا کنید. بنابراین از مسیریاب‌های دقیق استفاده کنید.

رستوران آتلیه ژوئل غوبوشون

رستوران فرانسوی شهر بانکوک یکی از معروف‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای است که در تمام شهرهای تایلند شعبه دارد. در این رستوران انواع غذاهای خوش‌طعم بین‌المللی سرو می‌شود. به هر یک از شهرهای تایلند سفر کردید و رستوران‌هایی را با طراحی قرمز و مشکی شیک دیدید، بدانید که این همان رستوران فرانسوی غوبوشون است.

رستوران دو دو

رستوران کوچک دو دو به خاطر اینکه غذاهای بسیار خوشمزه مدیترانه‌ای، آسیایی و فرانسوی را سرو می‌کند، بین مردم محلی و گردشگران خیلی شهرت دارد. این رستوران هرساله منوی خود را عوض می‌کند و هیچ‌وقت غذاهای تکراری سرو نمی‌کند. اگر به پوکت رفتید حتماً در این رستوران یک غذای خوشمزه میل کنید.

رستوران آکوا

آکوا یکی از زیباترین و مدرن‌ترین رستوران‌های تایلند است. این رستوران در ساحل پاتونگ قرار گرفته و غذاهای ایتالیایی سرو می‌کند. اگر تور تایلند پوکت را رزرو کرده‌اید و عازم این شهر هستید، بد نیست در رستوران آکوا هم غذاهای ایتالیایی را میل کنید و از موسیقی زنده این رستوران لذت ببرید.

هزینه سفر به تایلند

اگر تور تایلند را از طریق مجموعه گردشگری توریک رزرو کنید، هزینه‌های سفر شما ارزان‌تر تمام می‌شود. اما اگر می‌خواهید بدانید به‌طورکلی اقامت در تایلند و یک سفر گردشگری به این کشور چقدر هزینه دارد، با ما همراه باشید تا به‌صورت کامل هزینه‌های سفر به این کشور را محاسبه کنیم.

هزینه هزینه‌های پیش از سفر

هزینه‌های سفر به تایلند به دودسته کلی تقسیم می‌شوند.

  • هزینه‌های بعد از سفر
  • هزینه‌های قبل از سفر

شما برای رفتن به تایلند نیاز به ویزا دارید. بنابراین باید اول یک پاسپورت معتبر داشته باشید تا بتوانید بعد برای اخذ ویزا اقدام کنید. همچنین باید هزینه‌های عوارض خروج از کشور و خرید بلیط هواپیما را هم بپردازید. شرح کامل این هزینه‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌فرمایید.

هزینه دریافت پاسپورت هزینه اخذ ویزا تایلند عوارض خروج از کشور هزینه بلیط هواپیما تایلند
۴۲۰ الی ۴۷۰ هزار تومان برای بزرگ‌سالان ۶۰ یورو سفر اول ۴۰۰ هزار تومان با توجه به زمان سفر متغیر است. بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان

هزینه‌های بعد از سفر به تایلند

هزینه‌های بعد از سفر مربوط به هزینه خرید غذا، اقامت در تایلند و تفریح و خرید می‌شود. با توجه به سبک زندگی افراد و اینکه به‌صورت انفرادی به تایلند رفته‌اند یا تور مسافرتی خریده‌اند، این هزینه‌ها متفاوت است. اما اگر می‌خواهید بدانید در سفر به تایلند چقدر پول باید همراه خودتان ببرید.

باید بگوییم برای اقامت روزانه در تایلند باید ۴۰ دلار پول داشته باشید. البته اگر ولخرج باشید که این هزینه افزایش پیدا می‌کند و باید روزانه ۵۰ دلار یا بیشتر خرج کنید.

  • توضیحات: بهتر است علاوه بر واحد پول تایلند در صرافی‌ها دلار و یورو هم تهیه کنید.

یک سفر لوکس و مجلل به کشور تایلند بیشتر از این‌ها هزینه برمی‌دارد و برای هر نفر باید ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار در نظر بگیرید. این‌طوری می‌توانید در هتل‌های لوکس بمانید. غذاهای گران بخورید. در تایلند با هواپیما سفر کنید و از جاذبه‌های گردشگری شهرهای مختلف دیدن کنید.

هزینه غذا در تایلند

در این قسمت با جزئیات، قیمت خرید غذا در انواع رستوران‌های تایلند را مشاهده می‌نمایید.

غذاهای خیابانی ۵ تا ۲۰ بات
غذاهای سنتی تایلند ۱۰۰ تا ۵۰۰ بات
رستوران‌های ارزان‌قیمت تایلند ۴۰ تا ۱۵۰ بات
رستوران‌های متوسط تایلند ۲۵۰ تا ۸۰۰ بات
رستوران‌های گران‌قیمت تایلند ۱۰۰۰ تا ۳۵۰۰ بات
رستوران‌های اقتصادی تایلند ۴۰۰ بات
مک‌دونالد در تایلند ۲۰۰ بات

هزینه حمل‌ونقل در تایلند

برای دیدن جاذبه‌های گردشگری متعدد تایلند، حتماً باید از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید و درباره هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل هم اطلاعات کافی داشته باشید.

هزینه تاکسی در تایلند برای هر کیلومتر ۷ بات هزینه ورودی ۵۰ بات
هزینه توک توک در تایلند ۳۰ بات
هزینه ترن هوایی در تایلند ۱.۵ بات
هزینه اتوبوس در تایلند ۸ الی ۲۵ بات
هزینه قایق در تایلند ۲۰ بات

هزینه بازدید از جاهای دیدنی و تفریح در تایلند

برای بازدید از معبدهای معروف تایلند باید مبلغ اندکی را برای خرید بلیط بپردازید. انجام تفریحات آبی در سواحل تایلند هم هزینه‌های متفاوتی دارد. اگر بخواهید در تایلند از خدمات ماساژ استفاده کنید نیز باید هزینه‌های جداگانه‌ای بپردازید که همه را در جدول زیر موردبررسی قرار می‌دهیم.

هزینه خرید بلیط پارک آبی راما یانا در پاتایا هزینه خرید بلیط معبد بات فو هزینه خرید بلیط پارک مینی سیام در پاتایا هزینه خرید بلیط معبد بات آرون هزینه غواصی و کایاک هزینه ماساژ در تایلند بازدید از موزه‌های شهر
۱۱۹۰ بات ۱۰۰ بات ۳۰۰ بات ۵۰ بات ۱۵۰ بات ۲۰۰ تا ۵۰۰ بات ۱۸۰ بات

هزینه رزرو هتل در تایلند

اگر با تور مسافرتی به تایلند می‌روید، بهترین هتل‌های 3 ستاره و 4 ستاره در تایلند برای شما رزرو می‌شود و هزینه‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای را برای اقامتتان در شهرهای زیبای تایلند می‌پردازید. اما اگر خودتان قصد سفر به تایلند را دارید، باید بدانید اقامت در بهترین و لوکس‌ترین هتل‌های تایلند ممکن است به ۱۰۰ میلیون تومان ‌هم برسد. البته قیمت هتل‌ها در این کشور از 600000 تومان شروع می‌شود.

  • توضیحات: اگر قصد دارید انفرادی سفر کنید بهتر است از قبل به‌صورت اینترنتی و از طریق سایت‌های معتبر محل اقامتتان را رزرو کنید. این‌طوری هزینه‌های اقامت برای شما کمتر تمام می‌شود.

قیمت هتل‌های 3 ستاره و 4 ستاره تایلند

قیمت رزرو هتل‌های سه ستاره و چهار ستاره باکیفیت تایلند نیز از ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و ممکن است قیمت این هتل‌ها تا ۱۰ میلیون تومان ‌هم افزایش پیدا کند. با توجه به امکانات هتل و زمان رزرو، هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

قیمت هتل‌های 5 ستاره تایلند

رزرو هتل‌های ۵ ستاره بانکوک نیز از 10 میلیون تومان شروع می‌شود و در هتل‌های باکیفیت و عالی ممکن است قیمت آن چندین برابر باشد.

هتل در تایلند

بهترین هتل‌های 3 ستاره، 4 ستاره ۵ ستاره بانکوک عبارت‌اند از:

  • هیها هتل
  • هالیدی این اکسپرس بانکوک ساتورن
  • ترو سیام فایا تای هتل
  • ریوا سوریا بانکوک
  • یوسو خومویت بانکوک
  • ایستین گرند هتل ساتورن
  • اوکورا پرستیژ بانکوک

هزینه خرید در تایلند

هزینه خرید در تایلند با توجه به اینکه از کدام‌یک از مراکز خرید سوغاتی یا وسایل موردنیازتان را خریداری می‌کنید، متفاوت است. بنابراین بهتر است قبل از سفرتان حتماً نام مراکز خرید ارزان تایلند را پیدا کنید تا بتوانید برای کاهش هزینه‌های سفر ازآنجا خرید کنید. اگر می‌خواهید حدودی بدانید که هزینه خرید پوشاک در تایلند چقدر است، بد نیست بدانید که برای خرید یک پیراهن زنانه باکیفیت باید 1000 بات هزینه کنید. اگر می‌خواهید یک جفت کفش بخرید باید ۲۵۰۰ بات بپردازید. در شهرهای مختلف تایلند مراکز خرید متعددی دارند. اما ما در این قسمت به بهترین مراکز خرید بانکوک اشاره می‌کنیم.

  • مرکز خرید سیام پاراگون، لوکس و گران‌قیمت
  • بازار چاتو چاک، بازار سنتی
  • بازار پراتو نام، بازار شبانه روزی و ارزان
  • بازار تالاد روت فای، بزرگ‌ترین بازار وسایل آنتیک
  • بازار مدرن MBK، محبوب مسافران و توریست‌ها
  • مرکز خرید پلاتینیوم، بازار عمده‌فروشی و مشهور تایلند

تور تایلند در شرکت خدمات گردشگری توریک

اگر می‌خواهید یک سفر اقتصادی به تایلند داشته باشید و نمی‌خواهید زیاد خرج کنید، بهترین راهکار برای شما رزرو تور تایلند از طریق شرکت خدمات گردشگری توریک است. در سفر با تورهای ما نه لازم است خودتان هتل رزرو کنید، نه نیاز است هزینه‌های آن‌چنانی برای خرید بلیط هواپیما بپردازید. فقط کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و تمام کارها را به عهده آن‌ها بگذارید. شما فقط از سفر رؤیایی‌تان به تایلند لذت ببرید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *