خانه
بلاگ
حساب کاربری

حمل و نقل در تایلند | این نکات رو باید بدونی!

حمل و نقل در تایلند | این نکات رو باید بدونی!
تاریخ انتشار: 1402/8/23

اگر به دنبال یک تور گردشگری جذاب و منحصر به فرد هستید، تور تایلند می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما باشد. تایلند یکی از کشورهای جذاب با طبیعت فوق‌العاده است که می‌توانید اوقات خوبی را در آن سپری کنید. بعد از دریافت ویزای تایلند، شما به ‌سادگی می‌توانید اقدامات لازم و مورد نیاز را برای سفر به این کشور انجام دهید. یکی از نکاتی که در زمان سفر به تایلند باید به آن توجه داشته باشید، حمل و نقل در تایلند است. شما برای رفتن به اماکن و جاذبه‌های مختلف، نیاز دارید که اطلاعات و آگاهی خود را درباره حمل و نقل در تایلند ارتقا دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این موضوع آشنا شوید.

سیستم حمل و نقل تایلند

می‌دانیم که تایلند یک کشور توریست‌پذیر بوده و سالانه میلیون‌ها نفر از آن بازدید می‌کنند. از این رو، این میزان از مسافر نیاز به یک سیستم حمل و نقل بسیار گسترده دارند تا بتواند پاسخگوی نیاز تمام افراد باشد. سیستم حمل و نقل عمومی در تایلند به‌ خوبی سازماندهی شده و از گستردگی نسبتا مناسبی برخوردار است. این سیستم به نحوی طراحی‌ شده که می‌تواند بخش‌های مختلف را به‌ خوبی پوشش دهد. از این رو شما می‌توانید دسترسی مناسبی به قسمت‌های مختلف و جاذبه‌های گردشگری داشته باشید.

لازم به ذکر است گستردگی سیستم حمل و نقل در تایلند تا حد زیادی به شهری که در آن اقامت دارید وابسته است. شهر بانکوک گستردگی بیشتری در این زمینه داشته و خدمات مطلوب‌تری را ارائه می‌دهد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. نکته دیگری که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید، هزینه حمل و نقل در تایلند است. حمل و نقل عمومی در این کشور معمولا هزینه مطلوب و مناسبی داشته و شما می‌توانید با خیال راحت از این خدمات بهره ببرید.

 

کارت حمل و نقل

کارت حمل و نقل تایلند

در صورتی که تمایل دارید در مدت اقامت خود در این کشور، از حمل و نقل عمومی بهره ببرید، باید از همان ابتدا کارت حمل و نقل خریداری کنید. این کارت‌ها به ‌عنوان یک پروژه جدید و درحال‌توسعه ارائه‌ شده‌اند. شما برای استفاده از برخی وسایل نقلیه عمومی مانند قطار، مترو، کشتی و … نیاز به این کارت‌ها دارید. کارت‌های حمل و نقل در مدل‌های مختلفی ارائه می‌شوند. برخی از این مدل‌ها برای مدت‌زمان مشخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. خرید این کارت‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا در مدت‌زمان حضور خود در تایلند، بتوانید به‌ سادگی در شهر تردد کنید.

 

مترو

یکی از رایج‌ترین خطوط حمل و نقل در تایلند، مترو است. متروها از دوشنبه تا جمعه از ساعت 6 صبح تا نیمه‌شب فعال هستند و شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای اینکه بتوانید با کمترین میزان هزینه از این خطوط بهره ببرید، می‌توانید به سراغ کارت‌های حمل و نقل بروید.

 

اتوبوس

اتوبوس در تایلند

از دیگر لوازم حمل و نقل عمومی رایج بین مردم تایلند، می‌توانیم به اتوبوس اشاره کنیم. اتوبوس می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مسیرهای داخل و بین‌شهری باشد. خطوط اتوبوس، اکثر بخش‌ها را پوشش داده و دسترسی فوق‌العاده‌ای در این کشور دارند. شما در شهرهای مختلف تایلند، می‌توانید اتوبوس‌های متنوعی با طرح و رنگ‌های متفاوت ببینید که مشغول تردد هستند. اتوبوس‌ها در تایلند به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ یک دسته اتوبوس‌های دولتی و دیگری دسته شرکت‌های خصوصی هستند که تفاوت‌های زیادی از نظر امکانات و تهویه با یکدیگر دارند. اتوبوس‌های خصوصی کیفیت و امکانات بیشتر و قیمت بالاتری نسبت به نمونه‌های دولتی دارند.

خطوط اتوبوس معمولا از 5 صبح تا 11 شب در تایلند فعال بوده و مشغول جابه‌جایی مسافر هستند. توجه داشته باشید که کرایه اتوبوس‌های مختلف در این کشور، بر اساس رنگ اتوبوس‌ها مشخص می‌شود. کمترین میزان کرایه‌ای که شما برای استفاده از اتوبوس باید پرداخت کنید، از 7 بات شروع شده و تا حدود 19 بات ادامه پیدا می‌کند.

 

قطار

اگر به دنبال کم‌هزینه‌ترین نوع حمل و نقل در تایلند هستید، قطار می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. این قطارها سرعت پایینی دارند و معمولا در شرایطی که شما عجله‌ای برای رسیدن به مقصد ندارید، می‌توانند انتخاب خوب و مناسبی محسوب شوند. قطارهای تایلند پوشش‌دهی کمتری نسبت به سایر گزینه‌های حمل و نقل در این کشور دارند، اما اگر هزینه برای شما اولویت بالاتری دارد، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این قطارها 3 کلاس مختلف دارند که از نظر راحتی و امکانات رفاهی، با یکدیگر متفاوت هستند. کلاس سه آن‌ها ارزان‌ترین مدل بوده که هیچ امکانات ویژه‌ای در این زمینه ندارد.

 

تاکسی

تاکسی در تایلند

از آنجایی که تایلند به ‌صورت کلی یک کشور توریستی محسوب می‌شود، خطوط تاکسیرانی فوق‌العاده‌ای برای آن در نظر گرفته شده است. اکثر تاکسی‌های فعال در این شهر تاکسی‌متر دارند و هزینه نهایی بر اساس مسیری که شما طی می‌کنید، مشخص می‌شود. هزینه حمل و نقل در تایلند با تاکسی نسبتا ارزان بوده و شما می‌توانید برای بازدید از جاذبه‌های مختلف و تردد در شهر، از آن‌ها استفاده کنید. برخلاف سرتاسر دنیا که معمولا تاکسی‌ها به رنگ زرد هستند، شما در تایلند می‌توانید تاکسی‌هایی با رنگ‌های متنوع مشاهده کنید که هرکدام به شرکت‌های مخصوصی تعلق داشته و در برخی از مواقع کارایی آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است.

 

Songthaew

دسته دیگری از لوازم حمل و نقل در تایلند، Songthaew نام دارند. این ماشین‌ها را می‌توانیم بین اتوبوس و تاکسی در نظر بگیریم. در قسمت پشتی این ماشین‌ها صندلی‌های چوبی تعبیه شده است؛ اما در برخی از مواقع، ممکن است مجبور شوید تا زمان رسیدن به مقصد، سرپا بمانید. معمولا برای طی کردن مسیرهای کوتاه و داخل شهری از این ماشین‌ها استفاده می‌کنند و کرایه آن‌ها باید بر اساس مسیر مورد نظر پرداخت شود. توصیه می‌کنیم قبل از اینکه سوار این ماشین‌ها شوید، درباره قیمت با راننده به توافق برسید تا در انتخاب مسیر دچار مشکلی در این زمینه نشوید.

موتور تاکسی

موتور تاکسی در تایلند

از دیگر روش‌هایی که می‌توانید برای تردد سریع و ارزان‌قیمت در تایلند استفاده کنید، موتور تاکسی است. راننده این موتورها معمولا لباس نارنجی‌رنگ پوشیده‌اند و از این طریق، قابل ‌شناسایی هستند. موتور تاکسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای فرار از ترافیک بانکوک محسوب می‌شوند. توصیه می‌کنیم قبل از اینکه سوار موتور تاکسی شوید، درباره قیمت آن به توافق برسید.

 

توک توک

از دیگر لوازم رایج حمل و نقل در تایلند برای مسیرهای کوتاه، توک توک است. این وسیله معمولا در تمام شهرهای تایلند وجود دارد و شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در حال حاضر بیشتر از 35 هزار توک توک در شهرهای مختلف تایلند وجود دارد که هرکدام از آن‌ها بیشتر از 2 تا 3 نفر گنجایش دارند. توک توک یک ماشین سه‌چرخه جالب بوده که در هند هم کاربرد بسیار زیادی دارد. توصیه می‌کنیم در سفر به تایلند حداقل یک‌بار از این وسیله‌ها استفاده کنید. از آنجایی ‌که این وسیله در بین توریست‌ها بسیار رایج است، قیمت بالاتری هم نسبت به موتور تاکسی و Songthaew دارد.

 

اسکای ترین

یکی از مدرن‌ترین لوازم نقلیه عمومی در تایلند که شما می‌توانید مورد استفاده قرار دهید، اسکای ترین یا قطارهای اسکای هستند. از ویژگی‌های این لوازم حمل و نقل می‌توانیم به ‌سرعت بالا و در عین حال قیمت مناسب اشاره کنیم. این وسیله حمل و نقل در تایلند معمولا از 6 صبح تا نیمه‌شب فعال بوده و بسیار شلوغ است. به منظور استفاده از اسکای ترین باید برای خرید کارت‌های مخصوص از کیوسک‌هایی که در ایستگاه‌ها هستند، اقدام کنید. به‌ صورت میانگین هزینه سفر شما با اسکای ترین حدود 35 بات بوده که نسبتا به‌صرفه است.

 

خطوط هوایی

خطوط هوایی در تایلند

یکی از بهترین روش‌های حمل و نقل بین‌شهری، استفاده از خطوط هوایی است. در تایلند 6 فرودگاه بین‌المللی و 23 فرودگاه داخلی وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. استفاده از این خطوط هوایی در تایلند بسیار رایج بوده و تا حدی می‌توانیم بگوییم مقرون‌به‌صرفه است.

 

سفر به تایلند

یکی از بهترین سفرهایی که شما می‌توانید در زندگی خود تجربه کنید، تور تایلند است. تایلند کشور هیجان‌انگیز و جذابی بوده که می‌تواند یک مقصد منحصربه‌فرد و دوست‌داشتنی باشد. در صورتی که به کشورهای مشابه در این زمینه علاقه دارید، می‌توانید تور مالدیو، تور بالی و حتی تور دبی را انتخاب کنید. اخذ ویزای دبی و سایر کشورهای معرفی‌شده، برای شما که علاقه‌مند به مسافرت هستید، به کمک توریک به ‌سادگی امکان‌پذیر است.

 

سخن پایانی

کشور توریستی و جذاب تایلند، نیاز به خطوط حمل و نقل متعدد و متنوعی دارد که بتواند پاسخگوی نیاز تمام مسافرین باشد. در بخش‌های قبلی به ‌صورت کامل به بررسی حمل و نقل عمومی در تایلند پرداختیم تا قبل از سفر به این کشور، اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. همچنین هزینه حمل و نقل در تایلند با اتوبوس و سایر لوازم را مورد بررسی قراردادیم تا شما بر این اساس بتوانید بهترین انتخاب‌ها را برای سفرهای داخل و یا بین‌شهری داشته باشید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *