خانه
بلاگ
حساب کاربری

غذاهای خیابانی تایلند٬ هم ارزون هم خوشمزه!

غذاهای خیابانی تایلند
تاریخ انتشار: 1402/9/8

تایلند یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار است که سالانه افراد زیادی برای سفر به این کشور زیبا اقدام می‌کنند. تنها هدف برخی افراد از سفر به کشورهای مختلف، می‌تواند چشیدن مزه و طعم غذاهای آن کشور باشد. این افراد به دنبال آن هستند تا در عین لذت بردن از طعم غذاهای مختلف با فرهنگ آن کشور نیز آشنا شوند. چشیدن طعم غذاهای خیابانی تایلند می‌تواند یکی از دلایل جذاب برای سفر به این کشور باشد. ما در ادامه این مطلب قصد داریم تا درباره غذاهای خیابانی تایلند صحبت کنیم. در صورتی که قصد سفر به تایلند را دارید، می‌توانید برای دریافت اطلاعات لازم درباره نحوه رزرو تور تایلند به سایت توریک مراجعه کنید.

 

معرفی خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی تایلند

غذاهای خیابانی تایلند شهرت زیادی دارند و این مسئله باعث شده تا رستوران‌های تایلند در دیگر کشورهای جهان نیز به راحتی پیدا شوند. شما می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی تایلند را هم در کنار خیابان و هم در رستوران‌ها میل کنید. در ادامه بهترین غذاهای خیابانی تایلند را معرفی می‌کنیم:

 

کلوآی تاد – Kluay Tod

کلوآی تاد - غذاهای خیابانی تایلند

Kluay Tod

یکی از ارزان‌ترین غذاهای خیابانی تایلند و در عین حال خوشمزه‌ترین آن‌‌ها، میان وعده کلوآی تاد است. در این میان‌وعده شما موزهای کوچک سرخ‌شده پیدا می‌کنید. موزها را در خمیری از نارگیل خشک شده و کنجد غلت می‌‌دهند و آن‌ها را سرخ می‌کنند. شما می‌توانید این دسر خوشمزه را در جزیره پوکت تایلند میل کنید. برای تهیه تور پوکت می‌توانید از طریق توریک، اطلاعات لازم را به‌ دست آورید.

 

پاد سی ایو – Pad See Eiv

پاد سی ایو - غذاهای خیابانی تایلند

Pad See Eiv

از دیگر غذاهای خوشمزه تایلندی که ترکیب اسپاگتی و کوفته‌قلقلی است، می‌توان به پاد سی ایو اشاره کرد. این غذای خوشمزه شامل نودل‌های برنج پهن، سس سویا تیره در کنار بروکلی، کاهوی چینی و مرغ یا گوشت است. اگر عاشق غذاهای تند و طعم‌دار هستید، حتماً پاد سی ایو را امتحان کنید.

 

سوم تام – Som Tom

سوم تام - غذاهای خیابانی تایلند

Som Tom

اگر به دنبال غذاهای خیابانی حلال تایلند هستید، سوم تام می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این غذا شامل پاپایای سبز، هویج، بادام‌زمینی خرد شده، گوجه، شکر، سیر، سس ماهی، جوانه لوبیای خشک، آب‌لیمو و چیلی است. مواد تشکیل‌دهنده این غذا را در هاون می‌کوبند تا طعم‌های آن به ‌خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. البته قبل از سفارش این غذا بهتر است، تند بودن آن را در نظر بگیرید.

 

گای تاد – Gai Tod

گای تاد - غذاهای خیابانی تایلند

Gai Tod

اصولاً قیمت غذاهای خیابانی تایلند چندان بالا نیست و شما از طریق سفارش آن‌ها می‌توانید تا حد زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. اگر به دنبال غذایی خاص در تایلند هستید، Gai Tod می‌تواند برای شما مناسب باشد. این غذای خوشمزه، مرغ سرخ‌شده است. این مرغ با ادویه‌های مختلف و آرد برنج ترکیب شده است. برای اضافه‌کردن طعم بیشتر نیز می‌توانید از سس چیلی استفاده کنید. این غذا به‌ راحتی در همه جای تایلند پیدا می‌شود.

 

کای جیو – kai Jeow

کای جیو - غذاهای خیابانی تایلند

kai Jeow

اگر می‌خواهید طعم غذاهای خوشمزه تایلندی را بچشید و اطلاعاتی درباره نحوه دریافت ویزای تایلند ندارید، می‌توانید به سایت توریک مراجعه کنید. یکی از ارزان‌ترین غذاهای خیابانی تایلند kai Jeow نام دارد. این غذا شامل املت تایلندی است که روی برنج قرار دارد. فضای داخلی این املت‌ها نرم بوده و قسمت بیرونی آن به ‌صورت طلایی است. این غذا را با سس ماهی و چیلی تهیه می‌کنند.

 

گای تیو – Guay Teow

گای تیو - غذاهای خیابانی تایلند

Guay Teow

مالدیو یکی از کشورهای آسیایی زیبا و پرطرفدار برای گردشگری است که غذاهایی با طعم متفاوت و لذیذ دارد. شما می‌توانید درباره تور مالدیو از طریق توریک اطلاعات لازم را به دست آورید. اگر به سوپ نودل علاقه‌مند هستید، Guay Teow می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. در تهیه این سوپ از آب مرغ، نودل برنج، تخم‌مرغ و یا گوشت استفاده می‌کنند. این سوپ مزه‌ای متفاوت دارد و می‌توانید آن را به شکل‌های متنوع پیدا کنید. اگر به غذاهای آسیایی علاقمندید پیشنهاد می‌کنیم تور مالدیو را رزرو کرده و سری به این جزیره زیبا بزنید و خوراکی‌های محلی آن را نیز امتحان کنید.

 

کائو نیو ما موآنگ – Kao Niew Ma Muang

کائو نیو ما موآنگ - غذاهای خیابانی تایلند

Kao Niew Ma Muang

از غذاهای ساده و بسیار خوشمزه تایلند می‌توان به Kao Niew Ma Muang اشاره کرد. این غذا شامل برنج چسبناک، شیره نارگیل و انبه تازه است. اگر به غذاهای شیرین علاقه‌مند هستید، این غذا را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این غذای ارزان را در فصل انبه می‌توانید میل کنید. البته در دیگر فصل‌های سال نیز می‌توانید کائو نیو ما موآنگ را پیدا کنید.

 

پاد کرا پائو – Pad Kra Pao

پاد کرا پائو - غذاهای خیابانی تایلند

Pad Kra Pao

Pad Kra Pao از دیگر غذاهای خیابانی تایلند است که از ترکیب مرغ یا گوشت چرخ‌کرده، فلفل، ریحان تایلندی و برنج سفید تشکیل شده است. این غذا طعمی تند و قوی دارد و شاید چندان برای همه ذائقه‌ها مناسب نباشد. البته می‌توانید از فروشنده درخواست کنید تا غذا را خیلی تند نکند. در این غذا تکه‌های مرغ سرخ‌شده و نیمرو پیدا می‌شود.

 

سخن آخر

ما در این مقاله لیستی از غذاهای خیابانی تایلند را معرفی کردیم که شما در سفر به این کشور زیبا می‌توانید آن‌ها را تست کنید. این غذاها جزو خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی محسوب می‌شوند که قیمت مناسبی هم دارند. البته غذاهای خیابانی اغلب مقرون به صرفه هستند. شما می‌توانید غذاهای ذکر شده را در رستوران‌ها نیز پیدا کنید. اگر به شکم گردی و تست مزه‌های بین المللی علاقه دارید٬ باید بگوییم که غذاهای عربی نیز در لیست خوشمزه‌ترین غذاهای جهان هستند که شما می‌توانید با سفر به شهرهایی مانند دبی، طعم آن‌ها را بچشید. برای دریافت ویزای دبی و همچنین تور دبی می‌توانید به سایت توریک مراجعه نمایید تا اطلاعات لازم را در این باره کسب کنید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *