خانه
بلاگ
حساب کاربری

۰ تا ۱۰۰ هزینه‌های سفر به تایلند

۰ تا ۱۰۰ هزینه‌های سفر به تایلند
تاریخ انتشار: 1402/10/24

هزینه سفر به تایلند می‌تواند برای شما بسیار مناسب و مقرون به صرفه باشد و در عین حال در دسته یکی از گران‌ترین سفرهای خارجی عمرتان قرار گیرد. شما می‌توانید با انتخاب یک محل اقامت ارزان قیمت، هزینه‌های سفر خود را به تایلند کاهش دهید و یا اینکه یکی از باشکوه‌ترین هتل‌های این کشور را با خدماتی در سطح بالا انتخاب کرده و خرج زیادی را برای خود بتراشید.

هزینه‌های سفر به تایلند

هزینه‌های سفر به تایلند را می‌توان در دو دسته هزینه‌های قبل از سفر و هزینه‌های کلی سفر قرار داد. هزینه‌های قبل از سفر شامل موارد زیر می‌شوند:

هزینه‌های کلی سفر عبارتند از:

  • هزینه غذا
  • هزینه هتل و محل اقامت
  • هزینه تفریح و سرگرمی

هزینه سفر به تایلند با تور

هزینه سفر به تایلند با تور

خرج سفر به تایلند تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. زمان سفر و امکاناتی که از برگزارکننده تور می‌خواهید بر روی هزینه‌های سفر تاثیر می‌گذارند. همچنین در سفر به تایلند، شهر مدنظرتان نیز می‌تواند باعث تفاوت در قیمت‌ها شود؛ چرا که مسیر رسیدن به شهر متفاوت است. برای مثال، اینکه شما تور بانکوک را خریداری می‌کنید یا به دنبال تهیه تور پاتایا هستید، می‌تواند عاملی در تفاوت هزینه‌های سفر به تایلند باشد. در این باره لازم است خدمات تورها را نیز در نظر داشته باشید. از جمله خدمات تورها می‌توان به اقامت در هتل همراه با صبحانه یا اقامت همراه با سه وعده غذایی، ویزای توریستی تایلند، بیمه مسافرتی، راهنمای تور، ترانسفر فرودگاه و ترانسفر بین شهری اشاره کرد.

هزینه سفر به تایلند از ایران

به دلیل آنکه اغلب سفرهای خارجی از فرودگاه بین‌المللی صورت می‌گیرد، در صورتی که در شهر زندگی می‌کنید که فرودگاه بین‌المللی ندارد، باید هزینه رسیدن به فرودگاه را در لیست هزینه‌های سفر خود قرار دهید. امکان سفر به تایلند از شهرهایی مانند تهران، اصفهان، مشهد و شیراز به صورت مستقیم وجود دارد. اگر می‌خواهید ارزان‌ترین سفر خود به تایلند از ایران را تجربه کنید، باید در فصل بهار و تابستان تور تایلند را تهیه نمایید؛ زیرا در این دو فصل به دلیل شدت بارندگی‌ها و افزایش دما، تقاضا برای سفر کاهش می‌یابد و در نتیجه می‌توان هزینه سفر به تایلند را کاهش داد.

 

در سفر به تایلند چقدر پول ببریم؟

در سفر به تایلند چقدر پول ببریم؟

واحد پول کشور تایلند بات و ساتانگ است که ساتانگ پول‌خرد این کشور به‌ حساب می‌آید. هر بات برابر با 100 ساتانگ است. در اغلب سفرهای خارجی می‌توانید دلار یا یورو با خود به همراه داشته باشید و از طریق صرافی‌ها آن را تبدیل کنید. پولی که در سفر به تایلند با خود می‌برید، بستگی به نوع سفری دارد که انتخاب می‌کنید. برای مثال، با هزینه روزانه بین 30 تا 35 دلار می‌توانید یک اتاق با سرویس بهداشتی و سیستم تهویه تهیه کنید و برای صرف غذا به سراغ غرفه‌های خیابانی بروید. در صورتی که از قبل برای خدمات تور هزینه پرداخت کرده باشید، می‌توانید از آن خدمات نیز استفاده کنید. اگر قصد دارید برای عزیزانتان سوغاتی تایلند هم بخرید فراموش نکنید مبلغی برای آن کنار بگذارید.

برای گذراندن زمان بیشتری در جزایر تایلند باید به فکر هزینه‌های روزانه تا 40 دلار باشید. اگر به دنبال کمی ولخرجی هستید و هزینه روزانه 50 دلار را در نظر گرفته‌اید، می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • در اقامتگاهی با امکانات بیشتر ساکن شوید.
  • امکان بازدید از چندین شهر تایلند وجود دارد.
  • می‌توانید غذاهای خوشمزه تایلندی و بین‌المللی را امتحان کنید.
  • از جاذبه‌های مختلف بازدید کنید.

اگر می‌خواهید سفر لوکس و مجللی را به تایلند تجربه کنید، باید برای هزینه سفر به تایلند، روزانه بین 100 تا 150 دلار در نظر بگیرید. با این میزان پول می‌توان کارهای زیر را انجام داد:

  • اقامت در هتل‌های لوکس و مجلل
  • سفارش غذاهای گران در بهترین رستوران‌ها
  • گشت و گذار بیشتر در تایلند با هواپیما

قیمت غذا در تایلند

قیمت غذا در تایلند

سلیقه تایلندی‌ها در پخت غذا با سلیقه ما بسیار تفاوت دارد. البته به این معنا نیست که اصلا نمی‌توان غذاهای تایلندی را خورد. آشنایی و چشیدن غذاهای جدید می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. اگر به خوردن غذاهای خیابانی تایلند علاقه‌مند باشید، می‌توانید تا حد زیادی هزینه‌های سفر به تایلند را کاهش دهید. غذاهای خیابانی بین 5 تا 20 بات قیمت دارند؛ در حالی که برای صرف غذاهای بومی و اصیل تایلندی در رستوران‌ها باید پول بیشتری بپردازید. قیمت غذاهای رستورانی بین 100 تا 500 بات است. البته برخی از غذاها می‌توانند قیمتی تا 4000 بات نیز داشته باشند.

اگر می‌خواهید سفری اقتصادی را تجربه کنید، بهتر است قبل از پا گذاشتن به رستوران‌ها و صرف غذا، به لیست منوی آن‌ها نگاهی بیندازید. در صورتی که به هیچ عنوان نمی‌خواهید طعم غذاهای تایلندی را بچشید، باید به سراغ رستوران‌های بین‌المللی بروید و برای خرید مک دونالد، نزدیک 4 دلار پول خرج کنید.

برای کاهش این هزینه ها به فکر خرید ارز مسافرتی ارزان باشید تا مقداری به مدیریت هزینه‌های سفر به تایلند شما کمک کند.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *