خانه
بلاگ
حساب کاربری

بهترین مقاصد سفر خارجی تا ۵۰ میلیون تومان

بهترین مقاصد سفر خارجی تا ۵۰ میلیون تومان
تاریخ انتشار: 1402/11/14

با ۵۰ میلیون تومان می‌شود به سفر خارجی رفت؟ سفر به دنیای جدید، تجربه فرهنگ‌های گوناگون و کشف ناشناخته‌ها، آرزویی همیشگی در دل انسان بوده است. اما گاه تصور هزینه‌های سفر خارجی، ما را از این رویا دور می‌کند. در این مقاله، قصد داریم به شما نشان دهیم که با بودجه‌ای تا ۵۰ میلیون تومان، سفر به خارج از کشور و خلق خاطرات فراموش‌نشدنی، دور از دسترس نیست.

با کمی برنامه‌ریزی و انتخاب مقاصد مناسب، می‌توانید سفری خاطره‌انگیز و لذت‌بخش را تجربه کنید. در این مقاله، تعدادی از بهترین مقاصد سفر خارجی تا ۵۰ میلیون تومان را به شما معرفی خواهیم کرد و اطلاعات مفیدی درباره هزینه‌های سفر، بهترین زمان سفر، جاذبه‌های گردشگری و… ارائه خواهیم داد.

پس با توریک همراه باشید تا دریچه‌ای جدید به سوی دنیای شگفت‌انگیز سفر بگشاییم.

 

دبی، شهری گرم اما محبوب برای ایرانی‌ها

دبی، شهری گرم اما محبوب برای ایرانی‌ها

Dubai

ارزان‌ترین زمان برای سفر به دبی

بسیاری از ایرانی‌ها تجربه سفر خارجی تا ۵۰ میلیون تومان به دبی را ممکن است تجربه کرده باشند. ارزان‌ترین زمان برای سفر با تور دبی، فصل تابستان است؛ زیرا در این فصل گرما و شرجی طاقت‌فرسا سبب مسافرت کمتر مردم به دبی و کاهش هزینه‌های اقامت و بازدید از جاذبه‌های گردشگری می‌شود. از معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی می‌توان به دبی مال، برج خلیفه، باغ معجزه و … اشاره کرد.

ارزان‌ترین روش سفر به دبی؛ هوایی یا زمینی؟

سفر خارجی تا ۵۰ میلیون تومان به دبی امکان‌پذیر بوده و ارزان‌ترین حالت سفر به این شهر، سفر از طریق کشتی است؛ چراکه بلیت کشتی دبی بسیار ارزان‌تر از بلیت هواپیما است؛ بنابراین اگر تمایل دارید که هزینه کمتری برای سفر پرداخت کنید، روش زمینی به شما پیشنهاد می‌شود. لازم به ذکر است که سفر با کشتی با وجود صرفه اقتصادی، سخت‌تر و طولانی‌تر از هواپیما محسوب می‌شود. همچنین توجه داشته باشید که اگر هزینه‌های رفتن به بندر لنگه بیشتر از هزینه خرید بلیت هواپیما شود، سفر هوایی منطقی‌تر و مناسب‌تر است. قیمت بلیط پرواز تهران دبی درحال حاضر حدود ۶ میلیون تومان است. فراموش نکنید هنگام برنامه‌ریزی برای این سفر، قیمت ویزای دبی را نیز مدنظر داشته باشید.

هزینه خوردوخوراک در دبی

اگر به دبی سفر کردید، غذاهای معروف دبی را از دست ندهید. هزینه خوردوخوراک در دبی با بودجه ۵۰ میلیون‌تومانی امکان‌پذیر است و می‌توانید با درنظرگرفتن دیگر هزینه‌های سفر به دبی، مخارج مربوط به خوراک را هم مدیریت کنید. هزینه یک وعده‌غذایی در رستوران‌های ارزان دبی حداقل ۶۰ درهم و در رستوران‌های لوکس نیز حداقل ۱۰۰۰ درهم است.

هزینه اقامت در دبی

هزینه اقامت در دبی به‌طورکلی به نوع هتل انتخابی شما بستگی دارد. بی‌شک دبی از جمله شهرهایی است که هتل‌هایی لوکس و گران‌‌قیمت دارد؛ پس اگر تمایل دارید بودجه خود را مدیریت کنید، به جای انتخاب بهترین هتل‌های دبی، اقامت در هتل‌های ارزان‌تر مثل هتل‌های سه ستاره به شما توصیه می‌شود. به‌طورکلی هزینه هتل‌های دبی در سال ۲۰۲۴ به‌صورت زیر است:

  • لوکس (۵ ستاره): حداقل ۵۰۰ دلار به‌ازای هر شب و برای دو نفر.
  • متوسط (۴ ستاره): حداقل ۲۰۰ دلار به‌ازای هر شب و برای دو نفر.
  • اقتصادی (۳ ستاره): حداقل ۱۰۰ دلار به‌ازای هر شب و برای دو نفر.

 

آنتالیا، مقصد محبوب ایرانی‌ها در ترکیه

آنتالیا، مقصد محبوب ایرانی‌ها در ترکیه - با ۵۰ میلیون تومان کجا بریم؟

Antalya

ارزان‌ترین زمان برای سفر به آنتاليا

ارزان‌ترین زمان سفر به این شهر با تور آنتالیا، ماه‌های سردتر سال (آبان تا فروردين) است؛ زیرا از اردیبهشت تا اواخر مهرماه بهترین دوره آب‌وهوایی را شاهد هستیم که باعث افزایش شمار مسافران و هزینه‌های سفر می‌شود. از معروف‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا می‌توان به بسکوناک، کالیچی آنتالیا، دره عمیق پلدار یا کورپولو کانیون و … اشاره کرد. پارک‌های آبی آنتالیا نیز بسیار مشهور و محبوب هستند و در دسته بهترین تفریحات این شهر قرار می‌گیرند.

ارزان‌ترین روش سفر به آنتاليا؛ هوایی یا زمینی؟

سفر زمینی به‌طورکلی ارزان‌تر از بلیت هواپیما است و شامل مسافرت با اتوبوس، قطار و ماشین شخصی می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که سفرهای زمینی چالش‌ها و مشکلات بیشتری دارند و مسافرت با هواپیما معمولاً کم‌دردسرتر و آسان‌تر است. هزینه پرواز تهران آنتالیا در حال حاضر حدود ۵ میلیون تومان است که با در نظر گرفتن بودجه سفر خارجی تا ۵۰ میلیون تومان سفر به این شهر انتخاب معقولی به نظر می‌آید.

هزینه خوردوخوراک در آنتالیا

هزینه خوراک در آنتالیا به رستوران و غذای انتخابی شما بستگی دارد. قطعا اگر بهترین رستوران‌های آنتالیا را برای صرف غذا انتخاب کنید هزینه بیشتری باید پرداخت کنید. که به‌طورکلی قیمت حدودی غذا در آنتالیا به‌صورت زیر است:

  • رستوران معمولی: ۱۵۰-۵۰ لیر به‌ازای یک وعده‌غذایی برای دو نفر.
  • رستوران متوسط: ۳۰۰-۱۵۰ لیر به‌ازای یک وعده‌غذایی برای دو نفر.
  • رستوران خوب: ۵۰۰-۲۰۰ لیر به‌ازای یک وعده‌غذایی برای دو نفر.
  • فست‌فود: چیزبرگر ۱۵۰-۷۰ لیر و مک‌دونالد حدود ۸۰ لیر.

هزینه اقامت در آنتالیا

هزینه اقامت در بهترین هتل‌های آنتالیا نیز مانند هر مقصد دیگری بیشتر از هتل‌های معمولی است. پس اگر می‌خواهید برای سفر خارجی تا ۵۰ میلیون تومان برنامه‌ریزی کنید، رزرو هتل‌های ۳ یا ۴ ستاره بهترین انتخاب است. هزینه اقامت در هتل‌های آنتالیا به‌ازای یک شب و برای یک نفر به‌صورت زیر است:

  • هتل‌های ۵ ستاره: تقریباً از ۲,۰۷۹ لیر
  • هتل‌های ۴ ستاره: تقریباً از ۱,۲۰۳ لیر
  • هتل‌های ۳ ستاره: تقریباً از ۸۹۰ لیر

 

ایروان، شهری با جاذبه‌های گردشگری فراوان

ایروان، شهری با جاذبه‌های گردشگری فراوان - بهترین مقصد سفر خارجی تا ۵۰ میلیون تومان

Yerevan

ارزان‌ترین زمان برای سفر به ایروان

ارزان‌ترین زمان سفر به این شهر با تور ایروان فصل زمستان است؛ زیرا ایروان زمستان‌هایی بسیار سرد و برفی دارد که سبب کاهش تعداد مسافران و در نتیجه کمترشدن هزینه‌های سفر می‌شود. از معروف‌ترین جاهای دیدنی و گردشگری ایروان می‌توان به میدان جمهوری ایروان (Republic Square)، دریاچه سوان (Lake Sevan)، مسجد آبی ایروان و … اشاره کرد.

ارزان‌ترین روش سفر به ایروان؛ هوایی یا زمینی؟

سفر زمینی به‌طورکلی ارزان‌تر از هواپیما است و با وجود سختی بیشتر، ماجراجویی‌ها و جذابیت‌های بیشتری هم دارد و همچنین باعث می‌شود بخش کمتری از بودجه سفر خارجی تا ۵۰ میلیون تومان خود را صرف حمل‌ونقل کنید. برای سفر زمینی می‌توانید از اتوبوس یا ماشین شخصی استفاده کنید.

هزینه خوردوخوراک در ایروان

در ایروان انواعی از رستوران‌های لوکس، معمولی و کافه‌ها به چشم می‌خورند که می‌توانید باتوجه‌به بودجه خود، حالت مطلوب را انتخاب کرده و هزینه‌های خود را مدیریت کنید.

  • رستوران لوکس: حداقل ۶۰۰۰ درام ارمنستان
  • رستوران معمولی: ۵۰۰۰ تا ۹۰۰۰ درام ارمنستان
  • رستوران ارزان: ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ درام ارمنستان
  • فست‌فودها (مثل مک‌دونالد): ۱۶۰۰ تا ۳۰۰۰ درام ارمنستان

هزینه اقامت در ایروان

هزینه اقامت در ایروان به میزان بودجه و سلیقه شما بستگی دارد و به‌صورت زیر دسته‌بندی می‌شود:

  • هتل‌های ۵ ستاره: از شبی ۱۸۰ دلار
  • هتل‌های ۴ ستاره: از شبی ۱۰۰ دلار
  • هتل‌های ۳ ستاره: از شبی ۶۰ دلار
  • هاستل ایروان: مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش، اقامت در هاستل است که تقریباً از شبی ۴۰ دلار شروع می‌شود.

 

استانبول، مقصدی نام‌آشنا برای ایرانی‌ها

استانبول، مقصدی نام‌آشنا برای ایرانی‌ها - بهترین مقاصد سفر خارجی تا ۵۰ میلیون تومان

Istanbul

ارزان‌ترین زمان برای سفر به استانبول

ارزان‌ترین زمان برای مسافرت به استانبول، فصل زمستان است که به دلیل سرما تعداد مسافران کمتر می‌شود. تور استانبول در این زمان از سال یکی از پرفروش‌ترین تورهای گردشگری محسوب می‌شود. از جاهای دیدنی و گردشگری استانبول می‌توان به برج گالاتا استانبول (Galata Tower)، مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی استانبول و … اشاره کرد.

ارزان‌ترین روش سفر به استانبول؛ هوایی یا زمینی؟

وقتی می‌خواهید هزینه سفر خارجی تا ۵۰ میلیون تومان باشد، ارزان‌ترین روش، سفر زمینی به استانبول است که اگر وقت کافی دارید می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد؛ اما اگر عجله دارید سفر هوایی با وجود هزینه بالاتر، منطقی‌تر است و حتی گاهی از خرج‌های اضافه هم جلوگیری می‌کند.

هزینه خوردوخوراک در استانبول

هزینه غذا در استانبول نیز به نوع رستوران و غذایی که بر اساس بودجه خود انتخاب می‌کنید بستگی دارد و به‌طورکلی به این صورت دسته‌بندی می‌شود:

  • رستوران‌های لوکس: شروع از ۱۵۰ لیر برای هر نفر
  • رستوران‌های متوسط: شروع از ۱۰۰ لیر برای هر نفر
  • رستوران‌های ارزان: شروع از ۵۰ لیر برای هر نفر
  • فست‌فود‌ها (مثل مک‌دونالد): تقریباً ۳۵ لیر برای هر نفر

هزینه اقامت در استانبول

هزینه اقامت در استانبول باتوجه‌به اینکه محل انتخابی شما هتل، آپارتمان یا هاستل باشد، متفاوت است و بستگی به میزان بودجه و سلیقه شما دارد.

  • هتل‌های ۵ ستاره: ۱۵۰۰ تا ۷۰۰۰ لیر
  • هتل‌های ۴ ستاره: ۴۰۰ تا ۱۷۰۰ لیر
  • هتل‌های ۳ ستاره: ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ لیر
  • هتل‌های ۲ ستاره: ۳۵ تا ۱۲۵ لیر
  • آپارتمان: از شبی ۲۰۰ لیر
  • هاستل: از شبی ۲۰ لیر

 

جمع‌بندی

در این مقاله سعی داشتیم مقاصد خارجی جذاب و دیدنی تا سقف ۵۰ میلیون تومان را به شما معرفی کنیم؛ تا علاوه بر یک تجربه بی‌نظیر و لذت‌بخش، بتوانید در میزان هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنید. در این راستا شهرهای دیدنی دبی، آنتالیا، ایروان و استانبول به‌شدت پیشنهاد می‌شوند که در کنار جاذبه‌های توریستی و آثار باشکوه، طیف گسترده‌ای از هتل‌ها و رستوران‌های متناسب با بودجه‌های مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بر اساس وسع مالی، سلیقه و سبک زندگی، مقصد دلخواه خود را انتخاب کنید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *