خانه
بلاگ
حساب کاربری

غذاهای معروف دبی که حتما باید تست کنید!

غذاهای معروف دبی که حتما باید تست کنید!
تاریخ انتشار: 1401/9/22

دبی از معروف‌ترین و بزرگترین شهر امارات است که جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد، که افراد با هدف‌های مختلفی به این شهر سفر می‌کنند ولی هر هدفی که در میان باشد مطمئنا اطلاع از خوشمزه‌ترین غذاهای معروف دبی نکته جذاب و هیجان‌انگیز سفر است تا بتوان غذای مورد علاقه و خود را در سفر حتما تست کرد.

چون مطمئنا هر شهری غذای بومی خود را خوشمزه‌تر از بقیه مناطق سرو می‌کند، سبک غذاها در دبی به کشور ایران بسیار نزدیک است پس برای سفر به دبی نگران خوردن غذا نباشید و فقط سعی کنید از سفر خود لذت ببرید. در این مقاله از آژانس توریک به معرفی غذاهای معروف دبی می‌پردازیم.

 

غذاهای معروف دبی

قبل از سفر به دبی بهتر است که غذاها و رستوران‌های آن را بشناسید! برای سفر به دبی نیاز به صدور ویزا است که انواع مختلفی دارد. توریستی، تحصیلی، کاری، ترانزیت، تجاری، دورکاری و….. ویزای توریستی امارات رایج‌ترین نوع ویزا برای سفر به دبی است در سال‌های اخیر مقصد بسیاری از ایرانیان امارات بوده و محبوبیت زیادی بین ایرانیان دارد. به‌دلیل اینکه امارات هم از لحاظ کاری هم از لحاظ گردشگری جاذبه فراوانی دارد.

عموماً مواد اصلی غذاها در دبی مانند بقیه کشورهای امارات گوشت است و در بیشتر غذاها نیز از گوشت استفاده می‌شود، همچنین غذاهای دریایی نیز در دبی طرفدار زیادی دارد اگر شما از طرفداران غذاهای دریایی هستید انتخاب درستی برای سفر به دبی کرده اید و حتماً غذاهای خوشمزه‌ای را تجربه می‌کنید.

در دبی همه نوع غذایی موجود است از رستوران‌های گران قیمت تا غذاها و خوراکی‌های خیابانی.

 

۱. مندی یا ماندی؛ یکی از غذاهای معروف دبی

 

مندی یا ماندی؛ یکی از غذاهای معروف دبی

 

پیشینه این غذا برای شهر یمن است. این غذا با گوشت بره طبخ میگردد و بره کامل برای 14 نفر می‌تواند کافی باشد .گوجه و برنج در کنار مندی نیز همیشگی است به همراه دورچین‌های رنگارنگ و ولع آمیز این غذا بسیار گوشت لذیذی دارد و پیشنهاد می‌شود حتما تست کنید.

 

۲. شاورما؛ غذای محبوب و مشهور اماراتی!

 

شاورما؛ غذای محبوب و مشهور اماراتی!

 

از محبوب‌ترین غذاهای دبی می‌توان شاورما را نام برد که به کشورهای دیگر نیز رسیده است. جالب است بدانید اصالت این غذا متعلق به روس‌ها است ولی به دلیل رواج زیاد آن  در بین عرب‌ها بیشتر افراد به اشتباه این غذا را برای عربها می‌دانند. این غذا با گوشت طمع‌دار شده ماهی و مرغ و گوساله و ادویه فراوان درست می‌شود که با گوجه و پیاز و جعفری ترکیب دلپذیری می‌گیرد و در نان‌های مخصوص به نام پیتا به‌صورت لقمه‌ای سرو می‌شود و طعمی نزدیک به کباب ترکی در ایران دارد.

 

۳. غذای معروف دبی؛ محبوس

یکی از غذاهای معروف دبی که به خوشمزه و لذیذ بودن معروف است این غذا با سبزیجات و سیب زمینی و گوجه و برنج و مرغ طبخ می‌شود که ترکیب بسیار خوشمزه‌ای را به همراه دارد .

برای سرو این غذا مرغ‌ها را جدا درست کرده و با مخلوط برنج و سیب زمینی نوش جان می‌کنند و در کنار آن نیز آجیل هم سرو می‌شود.

 

 

 

۴. تبوله؛ غذای پرطرفدار کشورهای عربی!

 

تبوله؛ غذای پرطرفدار کشورهای عربی!

 

امروزه تبوله حتی در ایران هم طرفدار بسیاری دارد و بعضی افراد در کل دنیا این سالاد معروف کشورهای عربی را به خوبی می‌شناسند . این سالاد خوشمزه با طعمی جدید وعده غذایی مناسبی برای گیاه خواران است که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است .این سالاد با بلغور پخته شده گوجه و پیاز و نعناو آبلیمو تهیه می‌شود که بسیار دلچسب است .

 

۵. الهریس یا هاریس را در دبی تست کنید!

 

الهریس یا هاریس را در دبی تست کنید!

 

شباهت زیادی به حلیم در ایران دارد و مواد تشکیل دهنده  آن گندم و گوشت بره است که بسیار مقوی و سیر کننده است که به همین دلیل برای افراد سالمند و سالخورده که نیاز به غذاهای نرم دارند بیشتر بکار می‌رود و بسیار مقوی است. بعضی از افراد در الهریس از پیاز و زیره نیز استفاده می‌کنند ناگفته نماند طبخ این غذا نیاز به مهارت بالایی دارد که پخت آن کار هر کسی نیست.

 

۶. باباگانوش؛ پیش غذایی بادمجانی و محبوب در دبی

 

باباگانوش؛ پیش غذایی بادمجانی و محبوب در دبی

 

اسم این غذا مانند طعمش بسیار جذاب است که متشکل از بادمجان کبابی با پیاز و گوجه و روغن زیتون است که شباهت زیادی به کشک بادمجان در ایران دارد که همین شباهت باعث جذب افرادی که بادمجان دوست دارند به این غذا شده باباگانوش بیشتر به صورت پیش غذا سرو می‌شود که مطمئنا باعث باز شدن اشتها و ولع بیشتر هنگام غذا خوردن است.

 

۷. بریانی؛ گول اسم این غذا را نخورید!

 

بریانی؛ گول اسم این غذا را نخورید!

 

نام آشنایی است ولی شباهتی به بریانی اصفهان ندارد. این غذا تشکیل شده از مرغ و گوشت و برنج است.

 

 

 

۸. دسر پر طرفدار دبی، مهلبیه

 

دسر پر طرفدار دبی، مهلبیه

 

یک دسر خوشمزه و شیرین با طعم گلاب پسته که حس مزه مزه کردن آن بسیار دلپذیر است، این دسر مانند بقیه دسرها به دلیل شیرین بودن در میان کودکان طرفدار زیادی دارد.

 

۹. پیتزا منوشه انتخاب مناسب صبحانه!

یک صبحانه خوشمزه در دبی حتماً منوشه است که طعم و مزه صبحگاهی و با نان مخصوص و خوشمزه و پنیر شور اکواووی، زیتون، روغن و سبزیجات تازه برای شما می‌سازد. پیتزا منوشه از غذاهای محلی و غذاهای معروف دبی است که در وعده صبحانه سرو می‌شود.

جالب است بدانید که در دبی طرز پخت غذا را به راحتی به هر کسی نمی‌گویند نهایتاً اجزا تشکیل‌دهنده آن را بگویند و از رسپی و دستور پخت و حتی نوع ادویه‌ها هیچ صحبتی نمی‌کنند و تقریبا شبیه به راز است!

 

نکات جالب در مورد رسوم غذا خوردن در دبی

 

نکات جالب در مورد رسوم غذا خوردن در دبی

 

  • در دبی مرسوم است که غذا را حتما با دست و حتما با دست راست میل کنند حتی اگر فردی چپ دست باشد و نتواند با دست راست غذا بخورد باید حتما با قاشق غذا بخورد.
  • در دبی استفاده از گوشت خوک ممنوع است. با اینکه دبی از پیشرفته‌ترین شهرهای دنیاست ولی هنوز به برخی از رسم و رسومات خود پایند است که این کار را احترام به فرهنگ خود می‌داند. ممکن است در بعضی از نقاط دبی گوشت خوک فقط برای توریست‌ها سرو شود.
  • استفاده از ادویه‌جات زیاد: طبیعتاً این میزان از گوشت برای خوشمزه و لذیذ شدن نیاز به ادویه زیاد دارد .
  • یکی از بهتربن جذابیت‌های این شهر حتماً برگزاری فستیوال‌های غذا است.

 

غذای معروف دبی که در گینس ثبت شده است!

شتر شکم پر یا کباب شتر! از پر افتخارترین و معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای دبی می‌توان شتر شکم پر را نام برد که به صورت بین المللی در تمام دنیا سرو می‌شود و به عنوان بزرگ‌ترین و پرحجم‌ترین و از غذاهای معروف دبی است که در گینس ثبت شده است، که به دلیل استفاده از گوشت شتر بسیار چرب و پر ادویه است.

این غذا را می‌توان با مرغ و ماهی تخم مرغ و گوشت گوسفند نیز طبخ کرد. ویژگی جذاب این غذا طبخ آن روی شعله آتش است که طعم خاصی به گوشت می‌دهد .

این غذا مانند بقیه غذاهای دبی پر ادویه است که وظیفه اصلی لذیذ شدن گوشت را همین ادویه‌ها بر عهده دارند. شتر شکم پر از غذاهای مجلسی است که در مناسبت‌های مهم مختلف سرو می‌شود مانند عروسی، یادبود، جشنواره و …. و جزو غذاهای اشرافی و گران به حساب می‌آید.

 

هزینه غذا در دبی

هزینه غذا در دبی بسیار متفاوت است و کلاً به سه دسته تقسیم می‌شود: رستوران‌های گران قیمت- رستوران‌های معمولی و رستوران‌های ارزان قیمت.

رستوران‌های گران قیمت که میزان هزینه حدودا 500 درهم است و دسته بعدی رستوران‌های معمولی دبی بین 60 تا 160 درهم است و دسته آخر رستوران‌های ارزان قیمت تقریبا 20 تا 50 درهم است. در دبی فست فودهای زنجیره‌ای مختلفی نیز وجود دارد که می‌توان با قیمت‌های مختلف هزینه‌های سفر را مدیریت کرد. از فست فودهای معروف و زنجیره‌ای دبی می‌توان به مک دونالد اشاره کرد که از بهترین‌های دنیاست و بدون شک هر فرد همبرگر خور از طرفداران پرو پا قرص این فست فود است.

همچنین برای کمتر شده هزینه غذا می‌توانید به هتل‌های سطح پایین‌تر مراجعه کنید تا هزینه غذای کمتری را متقبل شوید.

در آخر بدون شک از سفر به دبی با این همه ویژگی مثبت لذت خواهید برد و بخاطر طعم‌های مختلف غذاها، ادویه‌ها، رنگ‌ها، تفاوت فرهنگ و جاذیه‌های توریستی کاری می‌کند که شما دوباره به این شهر برگردید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *