خانه
بلاگ
حساب کاربری

مهم‌ترین نمایشگاه‌های صنایع غذایی در جهان

مهم‌ترین نمایشگاه‌های صنایع غذایی در جهان
تاریخ انتشار: 1402/11/11

نمایشگاه‌های صنایع غذایی رویدادهای جمعی برای اهداف تبلیغاتی هستند که با هدف تولید ملی و افزایش تجارت در زمینه صنایع غذایی با کشورهای مختلف برگزار می‌شوند. برخی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های صنایع غذایی در جهان عبارتند از: Anuga، Gulfood، Biofach، Sial، و TuttoFood. که در آن‌ها برخی از برترین متخصصان صنعت غذا و نوشیدنی جهان حضور دارند و فرصتی عالی برای شرکت در سمینارها، برقراری ارتباط با متخصصان دیگر صنعت و کشف آخرین محصولات این صنعت فراهم می‌کنند.

برگزاری این نمایشگاه‌ها در واقع فرصتی است که شرکت‌ها و کارخانجات صنایع غذایی محصولات خود را به طیف گسترده‌ای از مردم به نمایش گذاشته و آن‌ها را به بازار جهانی معرفی کنند. در ادامه این مقاله، به معرفی مهمترین نمایشگاه‌های صنایع غذایی در جهان می‌پردازیم.

 

نمایشگاه صنایع غذایی Hofex (هنگ کنگ- چین)

نمایشگاه صنایع غذایی Hofex (هنگ کنگ- چین)

زمان برگزاری نمایشگاه : ۲۴ الی ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴

HOFEX یک نمایشگاه بین‌المللی معروف غذا است که همه ساله در هنگ کنگ چین برگزار می‌شود. HOFEX نمایشگاه محبوب و شناخته شده‌ای است که هر ساله علاقه‌مندان زیادی تمایل دارند با دریافت ویزای چین و سفر به هنگ کنگ از آن بازدید کنند. این نمایشگاه ‌فرصت فوق‌العاده‌ای را برای شرکت‌های نمایشگاهی فراهم می‌کند تا محصولات و خدمات خود را در یکی از پرسودترین بازارهای جهان برای علاقه‌مندان به نمایش بگذارند.

HOFEX به دلیل تنوع گسترده محصولات غذایی و نوشیدنی که دارد بسیار مشهور است. به غیر از غرفه‌داران محلی، می‌توانید انواع غذاهای عجیب و غریب را نیز از غرفه‌های بین‌المللی این نمایشگاه، مانند غرفه ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، ژاپن، استرالیا، اتریش، بلژیک، یونان، ایتالیا، اسپانیا، تایوان و … پیدا کنید.

 

نمایشگاه صنایع غذایی WorldFood (استانبول – ترکیه)

نمایشگاه صنایع غذایی WorldFood (استانبول - ترکیه)

زمان برگزاری نمایشگاه : ۱۳ الی ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

یکی دیگر از نمایشگاه‌های صنایع غذایی معروف و بزرگی که همه ساله با استقبال خوبی از سوی فعالین و علاقه‌مندان مواجه می‌شود، نمایشگاه صنایع غذایی WorldFood است که اغلب در ماه اکتبر هر سال برگزار می‌شود و در آن انواع مختلفی از مواد غذایی و نوشیدنی‌های متنوع، شیرینی‌جات و همچنین غذاهای بین‌المللی ارائه می‌شود.

ترکیه یکی از ارزان‌ترین مقاصد گردشگری آسیا محسوب می‌شود، بنابراین اگر در زمان برگزاری این نمایشگاه با تور استانبول به این شهر سفر کردید، حتما بازدید از آن را در برنامه خود قرار دهید؛ چرا که شرکت در این نمایشگاه فرصتی عالی برای علاقه‌مندان و همچنین افرادی که در زمینه صنایع غذایی فعالیت می‌کنند است. همه ساله طیف گسترده‌ای از خریداران، علاقه‌مندان و همچنین شرکت‌های مختلف فعال در زمینه صنایع غذایی از سراسر جهان در این نمایشگاه گرد هم می‌آیند.

 

نمایشگاه صنایع غذایی PRODEXPO (مسکو – روسیه)

نمایشگاه صنایع غذایی PRODEXPO (مسکو - روسیه)

تاریخ برگزاری نمایشگاه: ۱۶ الی ۲۰ بهمن ۱۴۰۲

در کشور روسیه و به ویژه شهر مسکو نیز چندین نمایشگاه مواد غذایی بین‌المللی بزرگ برگزار می‌شود که نمایشگاه صنایع غذایی PRODEXPO یکی مهمترین نمایشگاه‌های صنایع غذایی در جهان است که بیش از ۲۰ سال است همه ساله در مسکو برگزار می‌شود و نقش مهمی در تجارت مواد غذایی و پیشبرد صنایع غذایی این کشور داشته است که در صورت تمایل می‌توانید با اخذ ویزای روسیه و سفر به این کشور در رویداد PRODEXPO شرکت کنید.

فراورده‌های لبنی و شیرینی‌های محلی کشور روسیه، دو محصول محبوب این نمایشگاه هستند که همه ساله از سوی صاحبین کافه‌ها و رستوران‌ها، عمده‌فروش‌ها، خرده‌فروش‌ها و توزیع‌کنندگان مواد غذایی با استقبال بسیار خوبی مواجه می‌شود.

 

نمایشگاه صنایع غذایی Olivtech (ازمیر – ترکیه)

نمایشگاه صنایع غذایی Olivtech (ازمیر - ترکیه)

تاریخ برگزاری نمایشگاه: ۳ الی ۵ خرداد ۱۴۰۳

کشور ترکیه در حوزه مواد غذایی بسیار پیشگام است و نمایشگاه‌های متنوع و زیادی در آن برگزار می‌شود. برای مثال Olivtech، نمایشگاهی است که محصولاتی مانند زیتون، روغن زیتون، نهال، بذر، کود، بطری و جعبه زیتون و همچنین محصولات لبنی در آن عرضه می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم اگر با تور ازمیر در این بازه زمانی به این شهر سفر می‌کنید حتماً از این نمایشگاه بازدید داشته باشید؛ چرا که این نمایشگاه با حمایت چندین موسسه معتبر سازماندهی شده و نوید‌بخش یک گردهمایی فوق‌العاده را می‌دهد که در آن ظروف آشپزخانه صنعتی، خدمات و تجهیزات پذیرایی، مواد غذایی و مواد مصرفی هتل‌ها و رستوران‌ها و کافه‌بارهای در حال توسعه و رو‌به‌رشد تامین می‌شود.

 

نمایشگاه صنایع غذایی Gulfood (دبی – امارات)

نمایشگاه صنایع غذایی Gulfood (دبی - امارات)

تاریخ برگزاری نمایشگاه: ۳۰ بهمن الی ۴ اسفند ۱۴۰۲

امارات نیز یکی از محبوب‌ترین کشورهای آسیا برای مسافرت ایرانیان است که در شهر دبی آن هرساله نمایشگاه‌های صنایع غذایی بزرگ مختلفی برگزار می‌شود که طرفداران زیادی از سراسر جهان دارد. معروف‌ترین نمایشگاه که گلفود نام دارد، بزرگترین نمایشگاه غذایی سالانه در خاورمیانه است که هر دو سال یکبار در ماه فوریه در دبی برگزار می‌شود. در آخرین دوره برگزاری، این نمایشگاه بیش از 100 هزار بازدید‌کننده و 5 هزار غرفه‌دار از 193 کشور جهان را به خود جذب کرده و نقش کلیدی را به عنوان پیوند بین شرق و غرب و همچنین رشد بازار جهانی غذا ایفا می‌کند.

در جدید‌ترین دوره برگزاری این نمایشگاه، علاقه‌مندان زیادی از سراسر جهان تمایل دارند تا با اخذ ویزای دبی، در این نمایشگاه حضور پیدا کنند. گلفود که بیش از ۲۵ سال سابقه فعالیت دارد و یکی از نمایشگاه‌های بین‌المللی پیشرو بین‌المللی غذا و نوشیدنی است، برای تمام فعالین حوزه صنایع غذایی، فرصتی مهم برای توسعه گستره فعالیت خود در منطقه خاورمیانه به شمار می‌آید. پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر از علاقه‌مندان حوزه صنایع غذایی نیستید، در صورت سفر به دبی در زمان برگزاری این نمایشگاه، حتما بازدید از آن را در برنامه تور دبی خود قرار دهید.

 

نمایشگاه صنایع غذایی Sial Paris (پاریس – فرانسه)

نمایشگاه صنایع غذایی Sial Paris (پاریس - فرانسه)

تاریخ برگزاری نمایشگاه : ۲۸ مهر الی ۲ آبان ۱۴۰۳

نمایشگاه Sial Paris یکی دیگر از مهم‌ترین نمایشگاه‌های صنایع غذایی در جهان است که هر دو سال یک بار در شهر پاریس فرانسه برگزار می‌شود و با استناد به شعار رسمی آن، بزرگ‌ترین نمایشگاه جهان در زمینه نوآوری مواد غذایی می‌باشد. در آخرین دوره برگزاری این نمایشگاه، بیش از 7000 غرفه‌دار از 109 کشور جهان جمع‌آوری شده و به عرضه محصولات خود پرداخته بودند. حضور در این نمایشگاه چه به عنوان علاقه‌مند و چه فعال حوزه صنایع غذایی فرصت خوبی هم برای آشنایی با محصولات غذایی مختلف و هم بیشتر شناخته شدن در حوزه مواد غذایی می‌باشد. اگر قصد شرکت در این نمایشگاه را دارید بهتر است حداقل 3 ماه قبل از برگزاری برای اخذ ویزای فرانسه اقدام نمایید.

 

نمایشگاه صنایع غذایی FOOD  & HOSPITALITY (مسقط – عمان)

نمایشگاه صنایع غذایی FOOD  & HOSPITALITY (مسقط - عمان)

تاریخ برگزار نمایشگاه: ۲۷ تا ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

آخرین نمایشگاه صنایع غذایی که در این مقاله به معرفی آن می‌پردازیم، نمایشگاه FOOD & HOSPITALITY OMAN است که در شهر مسقط عمان برگزار می‌شود. این نمایشگاه یک نمایشگاه بین‌المللی است که مواد غذایی و نوشیدنی، فناوری‌های فرآوری مواد غذایی، تجهیزات آشپزخانه، سیستم‌های بسته‌بندی و خدمات مرتبط را ارائه می‌کند. تاریخ برگزاری این نمایشگاه در سال ۲۰۲۴، ۲۴ سپتامبر (اواخر شهریور) می‌باشد، بنابراین اگر در تابستان به مسقط سفر کنید، می‌توانید در طول سفر خود با تور مسقط، از این نمایشگاه نیز بازدید کنید.

 

نتیجه گیری

همان‌طور که گفتیم، نمایشگاه‌های صنایع غذایی با هدف تولید ملی و افزایش صادرات و تجارت مواد غذایی در سراسر کشورهای جهان برگزار می‌شود. این نمایشگاه‌ها در واقع بزرگترین دستاوردهای غذایی و صنعت خوراکی هر کشور را به نمایش می‌گذارند و هدف آن‌ها آشنایی با برندهای جدید صنایع غذایی و ایده‌های جدید صنعت و همچنین رقابت سالم و بی‌المللی در حوزه صنایع غذایی است. در این راهنما برخی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های صنایع غذایی در جهان را به شما معرفی کردیم که در صورت تمایل می‌توانید با خرید تور هر یک از این کشورها در نمایشگاه‌های آن‌ها حضور یابید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *