خانه
بلاگ
حساب کاربری

جاهای دیدنی آنتالیا که هر علاقه‌مند به سفری باید ببیند

جاهای دیدنی آنتالیا که هر علاقه‌مند به سفری باید ببیند
تاریخ انتشار: 1402/5/30

شهر رنگارنگ آنتالیا در کشور ترکیه، با ساحل فیروزه‌ای رنگ، شن‌های طلایی، معماری پیچیده رومی و ویرانه‌ها و آثار تاریخی مربوط به ماقبل تاریخ، یکی از مکان‌هایی است که حتما باید از آن بازدید کنید. هر ساله گردشگران زیادی از سراسر ‌جهان به ترکیه سفر می‌کنند تا از جاهای دیدنی آنتالیا دیدن کنند.

آنتالیا که در سواحل مدیترانه قرار دارد، شهری زیبا با بیشمار جاهای دیدنی فوق‌العاده است که سفر به آن می‌تواند مطمئناً خاطرات خاطره‌انگیزی را برای شما به ارمغان آورد. این شهر شگفت‌انگیز که در تاریخ غوطه‌ور است، شما را نه تنها با ترکیه امروزی، بلکه با تمدن‌هایی که در طول اعصار از این گوشه از جهان عبور کرده‌اند نیز، آشنا می‌کند. این شهر میان گردشگران ایرانی طرفداران زیادی دارد چرا که سفر به آن نیازی به اخذ ویزای توریستی ندارد. اگر به فکر رزرو تور و سفر به آنتالیا هستید و یا علاقه دارید تا با آن بیشتر آشنا شوید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی ۱۰ مورد از جاهای دیدنی آنتالیا بپردازیم.

دروازه هادریان (Hadrian Castle Gate)

دروازه هادریان، یکی از دروازه‌های اصلی ورود به شهر زیبای آنتالیا است که در منطقه بارباروس واقع شده و از شناخته شده‌ترین مناطق دیدنی آنتالیا به شمار می‌آید. این دروازه که قسمتی از یک دیواری باستانی که به دور شهر قدیمی کشیده شده بود، می‌باشد، از مرمر سه طاقی سفید و به شکل سه قوس، به افتخار امپراتور روم هادریان ساخته شده و با کنده‌کاری‌های پیچیده و غنی تزئین شده است. در این منطقه، کنده کاری‌ها و مجسمه‌هایی وجود دارند که شما را به سفری به دنیای قدیمی هلنیستی و رومی‌ها می‌برند. این دروازه زمانی به عنوان ورودی اصلی شهر کالیچی استفاده می‌شد. زمانی که صحبت از سفر به کشور ترکیه می‌شود، اغلب افراد تور استانبول را انتخاب می‌کنند، اما بدون شک، اگرچه استانبول شهر بسیار دیدنی است، اما شهر‌های دیگر ترکیه مانند آنتالیا نیز بیشمار جاذبه دیدنی را در خود جای داده‌اند.

شهر قدیمی (Kaleici)

شهر قدیمی (Kaleici) - جاهای دیدنی آنتالیا

Kaleici

شهر قدیمی آنتالیا، معروف به Kaleici، محله‌ای پر پیچ و خم است که برای زندگی و تنفس در محیط ساده قدیمی بسیار عالی است. این شهر که از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در آنتالیا به شمار می‌آید، به نوعی مرکز‌ شهر مدرن آنتالیا است که پیشینه آن به دوران سلجوقیان و رومیان باستان مربوط می‌شود. تعداد زیادی از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا در این بخش زیبا از شهر قرار دارند. این مکان که قبلاً محلی مردمی بود، اکنون با بوتیک هتل‌های مجلل، گالری‌های هنری جذاب، فروشگاه‌های کوچک سوغاتی و رستوران‌های عجیب و غریب پوشیده شده است. مسجد Mehmet Pasa، دروازه قلعه در Kale Kapisi، برج ساعت، Kesik Minare و همچنین مناظر خیره کننده‌ای از بندر قدیمی شهر، از دیدنی‌های بیشمار این منطقه هستند.

موزه آنتالیا (Antalya Museum)

آنتالیا ترکیه مناطق دیدنی و همچنین تاریخی زیادی را در خود جای داده است. یکی از این مکان‌ها، موزه باستان‌شناسی انتالیا است که از مهم‌ترین موزه‌های کشور ترکیه به شمار می‌آید. موزه آنتالیا که در جاده Konyaaltı قرار دارد، دارای مجموعه‌ای عالی و جامع است که هر جنبه‌ای از میراث غنی ترکیه را به نمایش می‌گذارد. این موزه یکی از مکان‌های دیدنی آنتالیا است که در سفر به انتالیا نمی‌توانید آن را از دست بدهید. بازدید از این موزه، می‌تواند بینش جهانی را در مورد تمدن و تاریخچه کشور ترکیه ارائه دهد. برخی از بهترین نمایشگاه‌ها از سایت‌های حفاری در سراسر سواحل ترکیه، در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند. علاوه بر این، در این موزه بیشتر به نواحی مدیترانه‌ای و پامفیلیا پرداخته شده و آثاری از گچبری‌ها و مجسمه‌های کشف شده تاریخی از شهر قدیمی پرگه نیز به نمایش گذاشته شده‌اند.

مسجد مناره یولی (Yivli Minare)

مسجد مناره یولی (Yivli Minare) - جاهای دیدنی آنتالیا

Yivli Minare

در آنتالیا جاهای دیدنی زیادی وجود دارد، اما می‌توان گفت مشخص‌ترین نقطه عطف آنتالیا، یولی مناره، مسجدی متعلق به قرن سیزدهم است که هنوز هم در این شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این جاذبه گردشگری آنتالیا که توسط سلطان علاالدین کی قباد ساخته شده است، نمونه‌ای درخشان از معماری سلجوقی است که دارای 6 گنبد و ارتفاع 129 فوتی‌ می‌باشد. این مسجد که با نام‌های مسجد علاالدین و مسجد اولو نیز در آنتالیا شناخته می‌شود، علاوه بر مسجد، یک مدرسه و درویش‌خانه را نیز شامل می‌شود. این مسجد، پایه‌ای مربعی شکل دارد که به استوانه‌ای هشت ضلعی ختم می‌شود و منظره‌ای پانورامایی عالی از شهر را ارائه می‌دهد. برخلاف باور اغلب مردم که بیشتر زیبایی‌ها ‌و دیدنی‌ها را مختص کشور‌های اروپایی می‌دانند، در کشور‌های نزدیک به ایران مانند امارات و ترکیه نیز شگفتی‌های زیادی وجود دارند. کافی است با یک تور دبی و ترکیه همچنین دریافت کردن ویزای دبی، سفری به این مناطق داشته باشید، تا نظرتان تغییر کند.

قلعه رومی (Hıdırlık Kalesi)

قلعه رومی، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا است که در پارک Karaalioglu در کنار بندر آلانیا قرار دارد. این بنای تاریخی استوانه‌ای که در زمان امپراتوری بیزانس بنا نهاده شده است و ۱۴ متر ارتفاع دارد، چشم انداز زیبایی به دریای مدیترانه و همچنین بندر آلانیا دارد. این قلعه تاریخی در اصل یکی از نماد‌های شهر آنتالیا است که در زمان‌های گذشته به عنوان فانوس دریایی و برج مراقبت، جهت دیده‌بانی و رصد کشتی‌هایی که به سوی آنتالیا حرکت می‌کردند، استفاده می‌شد. به هنگام سفر و در زمان گذراندن تعطیلات خود در تور آنتالیا، در کنار بازدید از زیبایی‌های بیشمار این شهر، فراموش نکنید که حتماً از برج هیدیرلیک آنتالیا نیز دیدن کرده و گذری به سرگذشت پر فراز و نشیب رومیان باستان داشته باشید.

آسپندوس (Aspendos)

آسپندوس (Aspendos) - جاهای دیدنی آنتالیا

Aspendos

شهر باستانی آسپندوس، در لیست جاهای دیدنی آنتالیا ترکیه جایگاه مشخص و ویژه‌ای دارد. ادعا می‌شود که این شهر که در 47 کیلومتری شرق آنتالیا و در روستای Belkis و منطقه Serik قرار دارد، بهترین مکان باستان‌شناسی عظیم رومی حفظ شده در جهان است. آسپندوس که در قرن دوم ساخته شده است، بدون شک، چشم هر بیننده‌ای را با ویرانه‌های شگفت‌انگیز خود مجذوب خود می‌کند. همچنین، این شهر باستانی دارای یک سالن تئاتر معروف رومی با ظرفیت 15000 نفر است که از برترین جاذبه های گردشگری آنتالیا به شمار می‌آید. با ورود به این شهر، می‌توان نگاهی عمیق به شگفتی‌های قرن دوم انداخته و در تاریخ غرق شد. شهر آسپندوس در دوران باستان، مهم‌ترین شهر Pamphylia به حساب می‌آمد و در زمان رومی‌ها نیز تجارت در آن رونق زیادی پیدا کرد.

آبشارهای دودن ( Düden Selalesi)

آبشارهای دودن که در حدود 12 کیلومتری مرکز شهر قرار دارند، یکی از زیبا‌ترین دیدنی‌های آنتالیا هستند که همه ساله مردم محلی و گردشگران زیادی از سراسر جهان از آن بازدید می‌کنند. آبشارهای دودن، تشکیل یافته از دو آبشار بسیار زیبا هستند که در فاصله ۱۷ کیلومتری از یکدیگر قرار دارند. آب این آبشار‌ها که از کوه‌های توروس سرچشمه می‌گیرد، از میان حومه‌های کارست اطراف آنتالیا می‌گذرد و سپس به طور چشمگیری در آبشارهای دودن پایین به دریای مدیترانه فرو می‌رود. در این منطقه، آبشارهای پایینی به بهترین وجه در کشتی قابل مشاهده هستند و آبشارهای بالایی نیز مکانی لذت بخش برای پیک نیک کردن می‌باشند. غارگردی، دیگر تفریح بسیار محبوب در این آبشار است، چرا که در پشت ابشار، یک غار ۴۰ متری به نام غار Dilek Magarasi وجود دارد.

آبشارهای کورسونلو (Kursunlu Selalesi)

آبشارهای کورسونلو (Kursunlu Selalesi) - جاهای دیدنی آنتالیا

Kursunlu Selalesi

آبشارهای Kursunlu که در 12 کیلومتری آنتالیا در پارک طبیعی به همین نام واقع شده‌اند، بدون شک یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های آنتالیا به شمار می‌آیند. در این آبشار‌ها، آبی که از رودخانه آکسو سرچشمه می‌گیرد، در سراسر حومه شهر جریان دارد و سپس به حوضچه زیبا و فیروزه‌ای رنگی که در زیر کورسونلو قرار دارد، می‌ریزد. یک پوشش گیاهی سرسبز اطراف حوضچه را احاطه کرده است که به منظره عالی می‌افزاید. یک ویژگی بسیار قابل توجه این آبشار، وجود حیات وحش متنوع در اطراف آن است که با قرار گرفتن در آن، تقریباً احساس می‌کنید که در یک افسانه هستید.

آکواریوم آنتالیا (Antalya Aquarium)

یکی از بزرگترین مجتمع‌های آکواریومی در کل جهان، آکواریوم فوق‌العاده عالی آنتالیا است که به همان اندازه که یک محیط سرگرم‌کننده است، یک مکان آموزشی نیز می‌باشد. در این مجتمع که از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی آنتالیا به شمار می‌آید و در نزدیکی ساحل کنیالتی آنتالیا قرار دارد،  40 آکواریوم مختلف و متنوع وجود دارند که بازدید از آن‌ها مطمئناً یک روز سرگرم‌کننده را برای بازدید‌کنندکان رقم می‌زند. در طولانی‌ترین و بزرگ‌ترین آکواریوم تونلی جهان که به چند بخش مختلف مانند اقیانوسی، جنگل بارانی و برفی تقسیم شده است، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد. از جالب‌ترین بخش‌های این آکواریوم می‌توان به موزه دنیای برف و یخ اشاره کرد که می‌توان در آن، در سرزمین عجایب یخی بازی کرد.

ساحل کنیالتی (Konyaaltı Beach)

ساحل کنیالتی (Konyaaltı Beach) - جاهای دیدنی آنتالیا

Konyaaltı Beach

آخرین مورد از جاهای دیدنی آنتالیا که معرفی می‌کنیم، ساحل زیبای کنیالتی است. این ساحل شنی خارق‌العاده که در غرب شهر قرار دارد، یکی از دو ساحل اصلی شهر است که بیش از هفت کیلومتر امتداد دارد. در مسیر این ساحل، کافه‌ها، اسنک‌بارها و رستوران‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها استراحت کرده و غذاهای محلی را امتحان کنید. درست در قسمت پشتی این ساحل، پارک ساحلی آنتالیا وجود دارد که مکانی عالی برای تفریح می‌باشد. ساحل کنیالتی با کوه‌های دیدنی بیداگلاری که پس زمینه‌ای دوست داشتنی را در دوردست ایجاد می‌کنند، مکان مناسبی برای تماشای مناظر طبیعی زیبا در حین استراحت در کنار دریا است. در این ساحل امکانات رفاهی رایگان زیادی وجود دارند که آن را به یکی از بهترین مکان‌های تفریحی آنتالیا تبدیل می‌کنند. اگر عاشق هیجان هستید، میتوانید جت اسکی را امتحان کنید و یا از پارک آبی آکوالند که در فاصله چند قدمی این ساحل قرار دارد، دیدن کنید.

1 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *