خانه
بلاگ
حساب کاربری

جشنواره خرید دبی 2024؛ بهشتی برای دوستدارانِ خرید و تفریح

جشنواره خرید دبی 2024؛ بهشتی برای دوستدارانِ خرید و تفریح
تاریخ انتشار: 1403/7/29

اگر می‌خواهید ترکیبی فوق‌العاده از خرید، سرگرمی، ماجراجویی و حضور در دنیای پر زرق‌وبرق دبی را تجربه کنید، جشنواره خرید دبی همان چیزی است که به دنبال آن می‌گردید. چرا که در مدت برگزاری جشنواره خرید در امارات متحده عربی، سراسر خیابان‌های دبی بیش از همیشه چراغانی و در تب‌وتاب خریدوفروش غرق است. در این مطلب از مجله گردشگری توریک با ما باشید تا تمامی اطلاعات لازم را در مورد فصل حراج و زمان برگزاری جشنواره خرید دبی در سال 2024 را کسب کنید.

جشنواره خرید دبی چیست؟

فستیوال خرید دبی که به‌اختصار با عنوان DSF (Dubai Shopping Festival)  نیز شناخته می‌شود یک رویداد سالانه است. این فستیوال در مدت بیش از یک ماه در دبی که یکی از شهرهای توریستی کشور امارات است، برگزار می‌شود.

فصل حراج دبی  بهترین زمان از سال است که می‌توانید کالاها و اجناسِ برند موردعلاقه خود با تخفیف‌های سنگین و بهترین قیمت‌ها دریافت کنید؛ زیرا در این رویداد جذاب فروشگاه‌ها و مراکز خرید اجناس و برندهای مختلف خود را با تخفیف‌های ویژه و قیمتی مناسب عرضه می‌کنند.

تاریخچه جشنواره خرید دبی

جشنواره خرید دبی برای اولین‌بار در سال 1996 و به پیشنهاد شیخ محمد بن راشد آل مکتوم (حاکم فعلی امارت دبی) برگزار شد. هدف اولیه از ایجاد این جشنواره خرید، رشد اقتصادی و افزایش صنعت خرده فروشی در امارات بود که بعدها به دلیل استقبال گسترده گردشگران، تبدیل به یک پدیده جذاب و توریستی شد.

در حال حاضر جشنواره خرید دبی، دو بار در سال برگزار می‌شود؛ یک جشنواره خرید تابستانه دبی در فصل تابستان و دیگری جشنواره خرید زمستانه دبی که در اواخر هر سال میلادی و مصادف با سال نو و جشن کریسمس!

زمان برگزاری جشنواره خرید دبی در سال 2024

زمان برگزاری جشنواره خرید دبی در سال 2024

اولین جشنواره خرید سالانه دبی، در فصل تابستان حوالی ماه ژوئن تا سپتامبر برگزار می‌شود. جشنواره خرید زمستانه دبی در سال جاری از تاریخ 6 دسامبر 2024 اغاز می‌شود و تا 12 ژانویه 2025 ادامه دارد.

در واقع فستیوال خرید دبی 2024 مصادف با فصل زمستان است و در اواسط آذر ماه تا 23 دی ماه برگزار می‌شود. آب و هوای امارات در جشنواره خرید زمستانه در دبی، بسیار مطبوع است و با یک برنامه‌ریزی دقیق و دریافت سریع ویزای فوری دبی می‌توانید از این فصل حراج دبی بیشترین منفعت را ببرید.

مکان جشنواره دبی و چهره تماشایی شهر

جشنواره خرید دبی در سال 2024، مثل هر سال در سراسر شهر دبی برگزار می‌شود و تقریبا تمامی فروشگاه‌ها و مراکز خریدِ دبی، اجناس خود را با به‌صورت تخفیف‌دار عرضه می‌کنند.

جالب است بدانید نمای شب‌هنگام جشنواره به دلیل نورپردازی خاص، دکوراسیون و استفاده از المان‌های جذاب، یکی از نکات هیجان‌انگیز و منحصربه‌فرد برای گردشگران است که تصویر جالبی را از محل برگزاری فستیوال خرید در دبی به نمایش می‌گذارد.

اگر می‌خواهید از نزدیک شاهد این جشن فرح‌بخش و خریدهای جذاب آن باشید در خیابان‌های پرنور باشید، می‌توانید از طریق توریک برای رزرو تور دبی با بهترین قیمت اقدام کنید.

بهترین مراکز خرید در فستیوال خرید دبی

بهترین مراکز خرید در فستیوال خرید دبی

تعداد مراکز خرید مدرن و بازارهای سنتی دبی به‌قدری است که احتمالاً نمی‌توانید در مدت سفر خود به تمامی آن‌ها سر بزنید و بهتر است پیش از سفر فهرستی از مراکز خرید دبی را تهیه کنید. در ادامه تعدادی از ارزان‌ترین مراکز خرید دبی تا لوکس‌ترین آنها در جشنواره خرید دبی قابل‌مشاهده است که در برنامه سفر خود می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید.

  • دبی مال
  • مرکز خرید ابن بطوطه
  • مرکز خرید امارات
  • مارینا مال دبی
  • دبی هیلز مال
  • وافی مال
  • بازار مدینه جمیرا
  • مرکز خرید الغریر
  • برجمان سنتر
  • بازار طلا دبی
  • مرکز خرید فستیوال سیتی مال دبی
  • دبی اوت لت مال
  • مرکز خرید سیتی واک
  • مرکز خرید مرکاتو
  • مجتمع تجاری سیتی‌سنتر دیره
  • نخیل مال

پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر مراکز خرید معروف دبی، به بازارهای سنتی و بازارهای مخصوص عطر، پارچه، ادویه در دبی هم سری بزنید تا خرید در فضای سنتی‌تر امارات را هم به تجربیات خود اضافه کنید.

بهترین کالاها برای خرید در جشنواره خرید دبی

بهترین کالاها برای خرید در جشنواره خرید دبی

حدومرزی برای خرید کالاهای مجاز در جشنواره خرید در دبی وجود ندارد؛ در مدت این فستیوال می‌توانید انواع وسایل موردنیاز خود را از پوشاک، لوازم آرایشی، طلا، زیورآلاتِ برندهای مطرح دنیا تا مبلمان و فرش تهیه کنید.

البته وسایل الکترونیکی، کفش و کتانی، جواهرآلات، عطر، اقلام آرایشی و محصولات چرمی از جمله اجناس محبوبی هستند که معمولا تخفیف‌های چشمگیری بر آن‌ها اعمال می‌شود و خریدشان به نفع شماست.

تخفیف‌های شگفت‌انگیز در فستیوال خرید امارات

اغلب اوقات میزان تخفیف اعمال شده بر کالاهای موجود در جشنواره همانند تخفیف‌های بلک فرایدی باورنکردنی است و می‌تواند از 20 تا 80  و حتی 90 درصد را شامل شود. مثلا می‌توانید انواع پوشاک یا کفش را با برندهای مطرحی مثل زارا، نایکی یا آدیداس را با قیمت بسیار مناسب‌تر و با تخفیف بیش از 40 درصد و حتی بیشتر خریداری کنید.

تفریح تمام‌عیار برای تمامی سنین در فستیوال خرید دبی

تفریح تمام‌عیار برای تمامی سنین در فستیوال خرید دبی

خرید کردن تمام ماجرای این جشنواره خاص و لوکس دبی نیست، این جشنواره برای کودک و بزرگسال سرشار از تفریح و سرگرمی‌های جالب است که می‌تواند کام تمامی اعضای خانواده را در مدت سفر شیرین کند. در جشنواره خرید دبی علاوه بر اعمال تخفیف‌های چشمگیر بر انواع کالاها، رویدادهای جالبی مثل موارد زیر انجام می‌شود.

شرکت در انواع قرعه‌کشی

مسابقات و قرعه‌کشی‌های متعددی در مدت جشنواره برگزار می‌شود؛ کافی است تا کمی بخت با شما یار باشد تا در قرعه‌کشی‌های متعدد فستیوال دبی برنده یک خودرو لوکس، طلا، پول نقد و حتی یک آپارتمان مجلل شوید!

کنسرت سوپراستارهای مطرح دنیا

بسیاری از ستارگان محبوب موسیقی با برگزاری کنسرت در ایام جشنواره، جذابیت شهر را دوچندان می‌کنند. در مدت این جشنواره می‌توانید در کنسرت بهترین سوپراستارهای صنعت موسیقی شرکت کنید و لذت شنیدن موسیقی موردعلاقه خود را نیز به فهرست تجربیات خاص خود اضافه کنید.

نمایش‌های هنری و هیجانی زنده

بخشی از جذابیت این جشنواره، تماشای نمایش‌های هیجان‌انگیز هواپیماهای بدون سرنشین، نمایش‌های خیابانی جالب و حضور نوازندگان در سراسر شهر است که بدون پرداخت هزینه می‌توانید از آن بهره ببرید و جز تفریحات رایگان دبی محسوب می‌شود. همچنین رژه‌هایی در مرکز شهر برگزار می‌شود که فضای رنگارنگ و پر جنب‌وجوشی را به وجود می‌آورد.

رویدادهای جذاب مراکز خرید

هر یک از مراکز خرید دبی برای جلب بیشتر بازدیدکنندگان، فعالیت‌های جالبی مثل برگزاری فشن شو، بازی‌های هیجان‌انگیز را در مدت جشنواره در نظر می‌گیرد.

فعالیت‌های فرهنگی

در این جشنواره می‌توانید شاهد فعالیت‌های فرهنگی، کارگاه‌ها و انواع نمایشگاه‌های هنری، مد و لباس و… نیز باشید.

آتش‌بازی و رقص نور

آتش‌بازی و رقص نور

آتش‌بازی در جشنواره یکی از تماشایی‌ترین صحنه‌هایی است که در مدت سفر خود به امارات تجربه می‌کنید، به‌ویژه اگر سری به پارک‌های بزرگ دبی مثل زعبیل یا پارک کریک بزنید.

رویدادهای ورزشی

حتی دوستداران فعالیت‌های ورزشی و هیجان هم می‌توانند از رویدادهای هیجان‌انگیز جشنواره که در مراکز تفریحی مختلف برگزار می‌شود، بهره‌مند شوند.

رستوران‌گردی در جشنواره خرید دبی

شکم‌گردی یکی از مهم‌ترین تفریحاتی است که در طول جشنواره، می‌تواند شما را به وجد بیاورد. از طعم غذاهای خوش‌عطر عربی تا انواع غذاهای لوکس و فست‌فودی و معروف‌ترین غذاهای دبی، در جشنواره با تخفیف و قیمت مناسب عرضه می‌شود.

تفریحات مناسب کودکان

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این جشنواره این است که طیف وسیعی از سلایق افراد سنین مختلف را پوشش می‌دهد. کودکان نیز می‌توانند از  حضور در پارک‌های تفریحی، فعالیت‌های خانوادگی، کارگاه‌ها، و مراکز مخصوص سرگرمی کودکان، در جشنواره لذت ببرند. این جشنواره یکی از تفریحات مناسب کودکان در دبی شناخته می‌شود.

نکات مهم برای شرکت در فستیوال خرید دبی

نکات مهم برای شرکت در فستیوال خرید دبی

با در نظر گرفتن نکات زیر می‌توانید هزینه و زمان خود را در مدت سفر به امارات بهتر مدیریت کنید.

  • سعی کنید پیش از سفر ارز مسافرتی تهیه کنید تا از این طریق، خرید کردن در دبی برایتان ارزان‌تر تمام شود.
  • پیش از سفر نرم‌افزار DSF App را دانلود کنید تا از برنامه‌ها و فعالیت‌های جشنواره به طور دقیق آگاه شوید. با این کار به‌راحتی می‌توانید برای تمامی لحظات خود در فصل حراج دبی برنامه‌ریزی کنید و حتی یک لحظه را هم از دست ندهید!
  • بهتر است برنامه تور مسافرتی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید تا هم‌زمان با افتتاحیه در جشنواره حضور داشته باشید و مدت‌زمان سفر خود را از همان روزهای ابتدایی فستیوال، با انواع تفریح و سرگرمی غنی‌تر کنید.
  • برای اینکه بتوانید بهترین اجناس را در فروشگاه‌های دبی پیدا کنید، بهتر است خرید کردن را زودتر آغاز کنید و با حضور در ساعات اولیه روز از مشتریان دیگر سبقت بگیرید.
  • خریدهای خود را به‌صورت آنلاین و از طریق راهنمایی‌های ارائه‌شده در هر مرکز خرید ثبت کنید تا در قرعه‌کشی شرکت داده شوید.
  • به گارانتی محصولات به‌ویژه وسایل الکترونیکی و گران‌قیمت توجه کنید.
  • سعی کنید برنامه‌ریزی سفرتان به‌گونه‌ای باشد تا علاوه بر خرید کردن، از دیگر مزایای جشنواره مثل فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی نیز نهایت استفاده را ببرید؛ چراکه حضور در دبی فرصت خوبی برای آشنایی با فرهنگ، آداب‌ورسوم و انجام فعالیت‌های خانوادگی محسوب می‌شود.
  • باتوجه‌به محدودیت میزان بار مجاز هواپیما، سعی کنید از خرید وسایل غیرضروری خودداری کنید تا مشمول پرداخت هزینه اضافه‌بار نشوید.

چطور در جشنواره خرید دبی 2024 شرکت کنیم؟

بهترین راه برای شرکت در فستیوال خرید دبی این است که هرچه سریع‌تر و بدون فوت وقت نسبت به اخذ ویزا و رزرو تور دبی اقدام کنید. برای این کار هم می‌توانید از کارشناسان ویزای توریستی دبی در توریک کمک بگیرید تا مقدمات حضور به‌موقع شما در جشنواره دراسرع‌وقت انجام شود.

سخن پایانی

فستیوال خرید دبی یکی از محبوب‌ترین رویدادهای امارات است که هر سال پای میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا را به این کشور باز می‌کند. این فستیوال دبی در کنار رویدادهای جالبی مثل بلک فرایدی دبی، یک فرصت طلایی برای تهیه کالاهای موردنیاز با قیمت‌های استثنایی و حیرت‌انگیز است. لطفا تجربیات ارزشمند خود را از حضور در جشنواره خرید دبی با ما به اشتراک بگذارید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *