خانه
بلاگ
حساب کاربری

شهرهای توریستی امارات؛ بهترین شهر برای سفر کدام است؟

شهرهای توریستی امارات؛ بهترین شهر برای سفر کدام است؟
تاریخ انتشار: 1402/5/1

کشور امارات متحده عربی یکی از نمادین‌ترین کشورهای جهان است که بهترین و متنوع‌ترین تجربیات را به شیوه‌ای شگفت‌انگیز به گردشگران ارائه می‌دهد. امارات متحده عربی در انتهای جنوب شرقی شبه جزیره عربستان و کشوری در خاورمیانه است که از جنوب با کشور عربستان سعودی و از شرق با عمان همسایه می‌باشد.

این کشور با ایران و قطر نیز مرزهای دریایی مشترک دارد. کشور امارات، از شهرهایی زیبا با ویژگی‌های منحصر به فرد تشکیل شده است. برای مثال، شهر ابوظبی که پایتخت امارات است، به عنوان شهر فرهنگی، شناخته می‌شود و شهر دبی که یکی از بزرگ‎‎‌‌ترین شهرهای امارات و شهری بین‌المللی و جهانی می‌باشد، از معروف‌ترین شهر‌های توریستی امارات به حساب می‌آیند. اگر علاقه‌مند هستید تا در مورد کشور امارات و شهر‌های آن بیشتر بدانید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی ۱۲ مورد از شهر‌های توریستی امارات بپردازیم.

1. دبی (Dubai)، بهترین مقصد گردشگری

دبی، معروف‌ترین و محبوب‌ترین شهر امارات متحده عربی است که شهری باشکوه، با تجملات فراوان می‌باشد. دبی بیشتر به ساختمان‌های مجلل، معماری مدرن و زندگی شبانه پویا و همچنین رشد بی وقفه‌ای که در حوزه‌های مختلف دارد، شناخته می‌شود. معروف‌ترین ساختمان این شهر، برجی به نام برج خلیفه است که 830 متر ارتفاع داشته و در خط افق زیبای دبی قرار دارد. علاوه بر این، گزینه‌های خرید زیادی نیز در این شهر وجود دارند که می‌توان هر چیزی را با بالا‌ترین کیفیت در آن پیدا کرد. دبی یکی از هفت امارتی است که با هم ترکیب شده و امارات متحده عربی را تشکیل می‌دهند.

این شهر جهانی عمدتاً به دلیل امکانات رفاهی و گردشگری زیادی که ارائه می‌کند، سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان می‌باشد. برج العرب، برج خلیفه، آتلانتیس، دهکده جهانی دبی، ساحل جمیرا، اسکای دایو، بازار مدینه، موزه آینده و بیشمار مورد دیگر، از جاهای دیدنی دبی هستند که آن را به بهترین شهر امارات برای سفر تبدیل می‌کنند. نوامبر تا آوریل بهترین زمان برای سفر به دبی می‌باشد. برای کسب اطلاعاتی مانند اطلاع از قیمت ویزای دبی و همچنین شرایط تور دبی می‌توانید از تیم تخصصی ویزای امارات آژانس توریک کمک بگیرید!

2. ابوظبی (Abu Dhabi)، پایتخت باشکوه

ابوظبی - شهرهای توریستی امارات

Abu Dhabi

دومین شهر معروف و محبوب امارات متحده عربی، شهر ابوظبی است که پایتخت این کشور می‌باشد. سفر به ابوظبی، تجربه‌ای است که فرد حداقل یک بار در طول زندگی خود باید به آن دست یابد. ابوظبی که در جزیره‌ای در خلیج فارس معروف قرار دارد، در سراسر جهان به دلیل صادرات نفت و تجارت خود مشهور است. همچنین برج‌های مدرن و مراکز خرید بسیار زیادی در آن وجود دارند که می‌توان از آن‌ها دیدن کرد.

علاوه بر این، در این شهر مسجد معروفی به نام مسجد جامع شیخ زاید وجود دارد که یک مسجد واقعاً متمایز و منحصر به فرد پوشیده شده با فرش زیبای ایرانی و لوسترهای کریستالی خیره‌کننده است که فضایی برای 41000 نمازگزار دارد. ابوظبی را می‌توان شهری با تلفیق سنت و مدرنیته در قرن بیست و یکم معرفی کرد که یک کلان شهر مجلل در امارات می‌باشد. معماری مدرن و تاریخی، ویژگی است که در سراسر نقاط این شهر به چشم می‌خورد. لوور ابوظبی، مسجد جامع شیخ زاید و دنیای فراری از جاذبه‌های محبوب گردشگری ابوظبی هستند.

3. فجیره (Fujairah)، مقر صنعت

فجیره (Fujairah) - شهرهای توریستی امارات

Fujairah

فجیره یکی دیگر از شهرهای امارات برای گردشگری است که در ساحل شرقی امارات متحده عربی، و در امتداد خلیج زیبای عمان قرار دارد. شهر فجیره در سراسر جهان به دلیل سواحل و کوه‌های معروف هاجر مشهور است. با بازدید از شهر فجیره، می‌توان مسجد عظیم شیخ زاید با مناره‌های سفید سر به فلک کشیده آن را مشاهده کرد. همچنین این شهر دارای قلعه معروف فجیره که یک قلعه قرن هفدهمی است و دارای برج‌های بزرگ گرد و مربع است نیز می‌باشد.

فجیره را می‌توان یک شهر صنعتی معرفی کرد که در امتداد ساحل شرقی مستقر شده و هنوز هم جوهره‌ای از سادگی را در سبک زندگی ساکنان خود منعکس می‌کند. این شهر مهم در امارات متحده عربی به خاطر مکان‌هایی مانند قلعه فجیره، روستای فجیره، جزیره اسنوپی و مسجد البدیه شناخته شده است. سپتامبر تا دسامبر و ژانویه تا مارس، ماه‌های مناسبی برای سفر به این شهر هستند.

4. راس الخیمه (Ras al Khaimah)، سرزمین کلبه‌های کوچک

راس الخیمه - شهرهای توریستی امارات

Ras al Khaimah

راس الخیمه شهری زیبا در امارات است که یکی از شهرهای بزرگ این کشور به حساب می‌آید. این شهر در سراسر جهان با نام “سرزمین کلبه‌های کوچک” نیز شناخته می‌شود. به این دلیل که ساختمان‌های باشکوهی را می‌توان در امتداد ساحل مشاهده کرد. راس الخیمه یکی از شهرهای اصلی و دیدنی امارات متحده عربی است که در امتداد ساحل خلیج فارس در انتهای شمالی قرار دارد. این شهر با سواحل شنی زیبا و دل انگیز و محیطی آرام، مکان مناسبی برای مردم محلی و گردشگران است. جبل جایس، جزیره الحمره، راس الخیمه و موزه ملی از مکان‌های دیدنی این شهر هستند. مهر تا اواسط فروردین، از زمان‌های ایده آل برای سفر به این شهر می‌باشد.

5. ام القوین (Umm al-Quwain)، شهر باستانی

ام القوین شهر زیبایی در امارات متحده عربی است که در شمال این کشور قرار دارد. اگر چه این شهر که توسط سعود بن راشد آل معلا اداره می‌شود، آنچنان معروف نیست، اما آثار باستانی زیادی دارد که بازدید از آن‌ها می‌تواند جالب و هیجان انگیز باشد. ام القوین دومین شهر کم جمعیت امارات و یکی از شهرهای دیدنی در امارات متحده عربی است که مساحتی حدود 750 کیلومتر مربع دارد. این شهر مانند دیگر شهر‌های همسایه خود در معرض شهرنشینی فاجعه بار نیست و همچنان یادآور گذشته خود به عنوان یک مرکز سنتی ماهیگیری می‌باشد. مکان‌هایی مانند پارک آبی دریم لند، موزه ملی UAQ و جزیره السینیه از جاذبه‌های گردشگری مهم این شهر هستند.

6.  آل مادام (Al Madam)، شهر ارواح

 آل مادام (Al Madam) - شهرهای توریستی امارات

Al Madam

لیستی از بهترین شهرهای امارات بدون نام بردن از شهر آل مادام، ناقص است. Al Madam، به شهر ارواح معروف است. به این دلیل که این مکان بیش از یک دهه پیش توسط ساکنانش رها شده بود و امروزه نیز خانه‌ها در شن غرق شده‌اند. مردم می‌گویند این اتفاق به دلیل روحی که ساکنان آن را رانده است رخ داده و یا احتمالاً یک طوفان صحرایی این کار را کرده است. اگر قصد دارید تا از این شهر دیدن کنید، باید تا شهر دبی، حدود 50 دقیقه رانندگی کنید. ممکن است یک یا دو مکان برای غذا خوردن و یک مسجد در نزدیکی شهر پیدا کنید. اگرچه شاید این شهر دیدنی‌های زیادی نداشته باشد، اما قطعاً بازدید از آن می‌تواند جالب باشد.

7. شارجه (Sharjah)، مرکز فرهنگ

شارجه که به عنوان سومین شهر بزرگ امارات متحده عربی شناخته می‌شود، در شبه جزیره عربستان که در امتداد خلیج زیبای پارس که در ساحل جنوبی قرار دارد، واقع شده است. شارجه که به عنوان پایتخت امارات شارجه بسیار معروف است و 7.4 درصد به تولید ناخالص داخلی امارات کمک می‌کند، مرکز اصلی صنعت و فرهنگ کشور امارات می‌باشد.

در حال حاضر نیز، شارجه به عنوان بهترین مکان برای تحصیل دانشجویان و همچنین به عنوان پایتخت هنری امارات شناخته می‌شود. شهر شارجه، نمادی از میراث تاریخی و فرهنگی امارات است. چرا که موزه‌های زیادی را در خود جای داده است. اکتبر تا آوریل بهترین زمان برای بازدید از این شهر هوشمند امارات متحده عربی می‌باشد.

8. العین (Al Ain)‌، سرسبز میان کویر

العین (Al Ain) - شهرهای توریستی امارات

Al Ain

یکی دیگر از شهر‌های توریستی امارات، شهر العین، حدود 160 کیلومتر با شهر ابوظبی فاصله دارد. العین که بیشترین تعداد اتباع اماراتی را در خود جای داده است، یکی از پربازدیدترین مکان‌ها در امارات است که در یک محیط سبز زیبا قرار دارد. به همین دلیل این شهر به نام شهر سبز نیز معروف است. با رشد سریع به عنوان مقصد گردشگری معروف در منطقه، العین جاذبه‌های گردشگری بسیار خوبی را در خود جای داده است که می‌توان در العین از آنها دیدن کرد، مانند سایت معروف پارک باستان شناسی حلی، موزه ملی العین، بسیاری از قلعه‌های بازسازی شده و همچنین موزه قصر معروف العین.

شهر العین زمانی یک واحه حیاتی در مسیر کاروان‌ها از امارات به عمان بود. این واحه هنوز نیز به روی گردشگران باز است. این شهر تا حد زیادی به دلیل سرسبزی، قلعه جبل حفیت العین و باغ وحش الجاهیلی شناخته شده و منظره زیبایی را در میان یک بیابان به نمایش گذاشته است. اکتبر تا آوریل بهترین زمان سفر به این شهر می‌باشد.

پیشنهاد می‌شود: لوکس‌ترین تفریحات دبی

9. عجمان (Ajman)، ساکت و آرام

عجمان که به عنوان پایتخت امارت معروف عجمان معروف است، به عنوان پنجمین شهر بزرگ امارات با میزبانی بیش از 90 درصد از جمعیت امارات شناخته می‌شود که در آن می‌توان مناظر معروفی را مشاهده کرد. به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در امارات متحده عربی، می‌توان مکان‌های زیادی را نیز برای اقامت در این شهر پیدا کرد. اگر به دنبال شهری آرام و ساکت در امارات متحده عربی هستید، عجمان یکی از شهرهای مناسب است که باید از آن دیدن کنید.

این شهر، کوچکترین شهر در بین هفت شهر امارات است که به خاطر زیبایی منظره و سواحل زیبایش شناخته می‌شود و گزینه‌های متعددی برای گشت و گذار مانند موزه‌ها، سواحل، قلعه و مجتمع‌های خرید، در آن وجود دارد. مرکز شهر عجمان، موزه ملی عجمان و حیاط دوو، از جاذبه‌های گردشگری مهم این شهر هستند.

10. دیبا (Dibba)، بازار غذاهای دریایی

دیبا (Dibba) - شهرهای توریستی امارات

Dibba

شهر دیبا فقط دو تا سه ساعت با دبی، و تنها سه تا چهار ساعت با ابوظبی فاصله دارد. به همین دلیل هنگامی که افراد با تور به دبی سفر می‌کنند، می‌توانند برخی از مناظر خیره‌کننده این شهر مانند کوه‌های سنگی زیبا و سیمانی را تماشا کنند. با سفر به دیبا، می‌توانید جاذبه‌های دیدنی زیادی را تماشا کنید. دیبا به خاطر قلعه پرتغالی باقی مانده از زمان‌های گذشته و همچنین از جایی که نام خود (Hisn) را از آن گرفته است، شناخته می‌شود.

اگر علاقه مند به فرهنگ و هنر هستید، باید از انجمن‌‌های هنر و فرهنگ و تئاتر‌هایی که در شهر دیبا برگزار می‌شوند، دیدن کنید. همچنین می‌توانید در امتداد ساحل این شهر با کشتی کروز حرکت کرده و دلفین‌ها را که در کنار آن شیرجه می‌زنند را ببینید. دیبا به عنوان بازار غذاهای دریایی، بازار ماهی بسیار معروفی دارد. علاوه بر این هتل‌های مقرون به صرفه مختلفی مانند استراحتگاه‌های Dibba Beach، Radisson Blu و غیره نیز در آن وجود دارند که در محدوده INR 4-6k قرار می‌گیرند و محل مناسبی برای استراحت کردن هستند.

11. کلبا (Kalba)، شهر جنگل‌های قدیمی

یکی دیگر از شهرهای معروف امارات متحده عربی، شهر کَلبا است که در نزدیکی شارجه قرار دارد. کلبا به عنوان منطقه‌ای از امارت شارجه تعریف شده است و در خط ساحلی هم مرز با خلیج عمان قرار دارد. این منطقه که بین عمان و امارت فجیره قرار دارد، به‌ویژه به‌خاطر خور کلبا یا نهر کالبا، منطقه‌ای باتلاقی که با جنگل‌های انبوه حرا پراکنده شده و قدیمی‌ترین جنگل‌های عربستان محسوب می‌شود، شناخته شده است. همچنین این شهر خانه برخی از نادرترین و شگفت‌انگیز‌ترین گونه‌های جانوری و پرندگان نیز می‌باشد.

12. قیتهی (Ghayathi)، میان ناکجاآباد

آخرین مورد از شهر‌های توریستی امارات که در این مطلب معرفی می‌کنیم، شهر Ghayathi است. این شهر در امارات حدود 3 ساعت با ماشین از ابوظبی فاصله دارد و نام “مکانی در میان ناکجاآباد” را به خود اختصاص داده است. این شهر را می‌توان یکی از بهترین شهرهای امارات به حساب آورد که جاذبه‌های دیدنی و همچنین امکانات رفاهی و تفریحی زیادی دارد.

هتل وسترن یکی از بهترین مکان‌های شهر برای اقامت و صرف غذا است که حدود 360 درهم قیمت دارد. مرکز خرید روویس و دیگر مراکز خرید شهر و همچنین پارک آبی آن نیز بسیار معروف هستند. برای سفر آسان و بی‌دردسر به شهرهای توریستی امارات، می‌توانید از خدمات بی‌شمار تیم مجرب آژانس توریک، بهرمند شوید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *