خانه
بلاگ
حساب کاربری

جشن کریسمس رویایی؛ بهترین مقاصد سفر در کریسمس ۲۰۲۴!

جشن کریسمس رویایی؛ بهترین مقاصد سفر در کریسمس!
تاریخ انتشار: 1401/9/16

کریسمس بدون توجه به مذهب و مکان به یک جشنواره جهانی تبدیل شده است. کریسمس یک جشن سالانه برای بزرگداشت تولد عیسی مسیح است که عمدتاً در ۲۵ دسامبر هر سال برگزار می‌شود. تقریباً در همه کشورهای جهان و میلیاردها نفر در سراسر جهان کریسمس را جشن می‌گیرند.

کریسمس هم یک جشن مذهبی و هم یک تعطیلات فرهنگی/سکولار است که نه تنها تولد مسیح بلکه بسیاری از سنت‌‌های غیرمذهبی مانند هدیه دادن، تزئین کردن درختان، جمع شدن با عزیزان و مفاهیمی چون صلح و حسن نیت را در خود جای داده است. از اوایل قرن بیستم، کریسمس همچنین یک تعطیلات خانوادگی سکولار بوده است که توسط مسیحیان و غیر مسیحیان به‌طور یکسان برگزار می‌‌شود. در این جشن، شخصیتی افسانه‌ای به نام بابا نوئل نقش محوری را ایفا می‌کند.

در ادامه این مطلب از توریک، قصد داریم تا علاوه بر صحبت پیرامون کریسمس و تاریخچه آن، به معرفی کشورهایی که کریسمس را به بهترین شکل ممکن جشن می‌گیرند، بپردازیم.

 

تاریخچه جشن کریسمس

تاریخچه جشن کریسمس

برای بسیاری از افراد در سراسر جهان، کریسمس یکی از شگفت‌‌انگیزترین زمان‌های سال است. تقریبا ۹۵% مسیحیان جهان و همچنین ۹۰% آمریکایی‌ها هر ساله جشن کریسمس را برگزار می‌کنند، بنابراین این تعطیلات به‌طور گسترده‌ای جشن گرفته می‌شود و بر سنت‌های بسیار محبوبی مانند تزئین خانه‌ها، نصب درخت کریسمس، پخت دسرهای مخصوص کریسمس، شرکت در مراسم کلیسا در شب کریسمس و تبادل هدایا متمرکز است.

به‌طور رسمی و به احتمال زیاد، کریسمس به عنوان یک تعطیلات رسمی در حدود قرن چهارم شروع شد. شواهد تاریخی نشان می‌دهند که زمستان همیشه زمان جشن بوده است حتی پیش از تولد عیسی مسیح. این به این دلیل است که بسیاری از مردم در زمستان شادی می‌کردند چرا که معتقد بودند زمستان بد و سختی را پشت سر گذاشته و اکنون روزهای طولانی‌تر همراه با تابش نور خورشید را تجربه خواهند کرد. هنگامی که مسیحیت برای اولین بار شناخته شد، کریسمس به عنوان تولد عیسی مسیح تعیین نشد و بلکه عید پاک جشن اصلی بود. کتاب مقدس حتی تاریخ تولد خاصی را برای عیسی ذکر نکرده است، اما تصور می‌‌شود که این رویداد در ۶ ژانویه رخ داده است، نه ۲۵ دسامبر.

 

 

زمان برگزاری جشن کریسمس

همه چیز در قرن چهارم تغییر کرد؛ زمانی که پاپ ژولیوس اول، ۲۵ دسامبر را به عنوان تاریخ رسمی که مسیحیان تولد عیسی را جشن می‌گرفتند، انتخاب کرد. دلایل این تغییر هنوز مورد بحث است، اما امروزه باور عمومی پذیرفته شده این است که ۲۵ دسامبر برای افزایش احتمال پذیرفتن این جشن توسط مسیحیان در سراسر جهان به دلیل سنت‌های بت پرستی که قبلاً در آن زمان جشن گرفته می‌شد، انتخاب شد. در سال ۴۳۲ میلادی رسم و رسوم کریسمس به مصر نیز رسید و در قرون وسطی، این جشن در سراسر جهان برگزار شد و رفته رفته جایگزین جشن‌های بت پرستی شد. میلاد مسیح در ۲۵ دسامبر و در ۶ ژانویه نیز عید پاک جشن گرفته می‌شود(بازه زمانی بین هر دو تاریخ به عنوان ۱۲ روز کریسمس شناخته می‌شود).

در قرن هفدهم، اصلاحات مذهبی سرعت بیشتری اتفاق افتاده و بر نحوه جشن کریسمس تأثیر گذاشت. اولیور کرامول و پیوریتان‌ها کریسمس را لغو کردند و تا زمانی که چارلز دوم به تاج و تخت بازگشت، جشن و مراسم کریسمس بازنگشت. امروزه نیز، در حالی که اکثر مسیحیان تولد عیسی مسیح را در ۲۴ دسامبر (شب کریسمس) و یا ۲۵ دسامبر (روز کریسمس) جشن می‌‌گیرند، این تاریخ‌‌ها مورد توافق جهانی نیستند. این به این دلیل است که فرقه‌های مسیحی از دو تقویم متفاوت پیروی می‌کنند. کاتولیک‌‌ها، پروتستان‌ها و بیشتر کشورهای سکولار، همگی از تقویم مدرن گریگوری پیروی می‌‌کنند که توسط پاپ گریگوری سیزدهم در سال ۱۵۸۲ معرفی شده و کریسمس را در روزهای ۲۴ تا ۲۵ دسامبر قرار می‌‌دهد.

کدام کشورها کریسمس را جشن می‌گیرند؟

کدام کشورها کریسمس را جشن میگیرند؟

همان‌طور که گفته شد، به‌دلیل پراکندگی مسیحیان در سراسر جهان، این جشن در اغلب کشورهای جهان جشن گرفته می‌شود. جشن‌های کریسمس در سراسر جهان بسیار متفاوت است. بدیهی است که مذهب بزرگترین عامل این تمایز است، چرا که این تعطیلات برای مسیحیان که معتقدند عیسی مسیح ناجی معنوی آنهاست، اهمیت بسیار بیشتری دارد تا برای کسانی که آن را به عنوان زمانی که بابانوئل از آن‌ها بازدید می‌کند، می‌دانند.

از کشورهایی که جشن کریسمس در آنها برگزار می‌شود می‌توان به کشورهایی چون، ارژانتین، ارمنستان، اتریش، استرالیا، بنگلادش، بلاروس، بلژیک، برزیل، بولگاری، کانادا، کوبا، دانمارک، مصر، فنلاند. هلند، فرانسه، آلمان، گرجستان، ایتالیا، ایسلند، لهستان، پرتغال، مکزیک و چندین و چند کشور دیگر در جهان اشاره کرد. حتی کشورهایی چون ایران که دین غالب آن‌ها مسیحیت نیست هم به دلیل وجود مسیحیان و ارامنه، کریسمس در برخی نقاط جشن گرفته می‌شود. همچنین، موریتانی، الجزایر، لیبی، سومالی، یمن، افغانستان، ازبکستان، تاجیکستان، مغولستان و کره شمالی کشورهایی هستند که به هیچ عنوان این جشن در آن ها برگزار نمی‌شود.

 

تفاوت‌ها در برگزاری جشن کریسمس

علی رغم وجود تفاوت‌هایی در برخی مسائل، بسیاری از موضوعات و مراسمات مربوط به کریسمس تقریباً جهانی هستند. مراسماتی مانند تزئین درخت کاج، پختن غذاها و دسرهای مخصوص، دور هم جمع شدن و گذراندن وقت برای جشن گرفتن با عزیزان، دریافت و اهدای هدایا و غیره که جزئیات آن ها می‌تواند از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد. به عنوان مثال، در برخی کشورها، هدایای شب کریسمس در جوراب‌های کودکان قرار گرفته و در برخی کشورهای دیگر در کفش‌ها یا بالش‌ها قرار داده می‌شوند.

درخت کریسمس که از درخت همیشه سبز کاج انتخاب می‌شود نیز نماد دیگری از کریسمس است که از زمان‌های قدیم از متعلقات اصلی آن به حساب می‌آمد. بنابراین، با توجه به آنچه که گفته شد، اگرچه نحوه برگزاری و آداب رسوم کریسمس می‌تواند در نقاط مختلفی از جهان متفاوت باشد، اما می‌توان گفت اکثر کشورهای جهان، این بازه زمانی را جشن می‌گیرند.

 

زیبا‌ترین کشورها برای برگزاری جشن کریسمس

کریسمس یک زمان جادویی از سال است که در برخی از کشورها به طرز شگفت‌انگیز و زیبایی جشن گرفته می‌شود. اگر در آرزوی گذراندن کریسمس در یکی از این کشورهای زیبا هستید، در ادامه کشورهایی که فرصتی را برای تجربه یکی از فراموش‌نشدنی‌‌ترین جشن‌های کریسمس فراهم می‌کنند، معرفی می‌کنیم.

 

۱. جشن کریسمس در آلمان و لهستان

جشن کریسمس در آلمان و لهستان

در آلمان، هدایا در شب کریسمس رد و بدل می‌شود و نه در روز کریسمس. این رسم توسط مارتین لوتر معرفی شد که معتقد بود روز کریسمس باید بر تولد مسیح متمرکز شود نه بر اهدای هدایا. آلمان همچنین اولین کشوری است که در آن مردم شروع به گذاشتن درخت کریسمس در خانه‌های خود کردند. درخت معمولاً در شب کریسمس، پس از خواب کودکان به خانه آورده می‌شود و مخفیانه توسط مادر خانواده تزئین می‌شود.

شب کریسمس در لهستان روز روزه گرفتن است که در پایان روزه، غذایی به عنوان شروع جشن سرو می‌شود. خانواده‌ها معمولاً در یک وعده غذایی، ۱۲ وعده‌ای که نشان دهنده ۱۲ شاگرد و یار عیسی مسیح است، میل می‌کنند. شب کریسمس در لهستان با مراسم نماز نیمه شب در کلیسای محلی به پایان می‌رسد و روز کریسمس، به شرکت در مراسم عشای ربانی( Eucharist ) و دیدار با دوستان می‌گذرد.

 

۲. رسوم کریسمس در کشور ایسلند

رسوم کریسمس در کشور ایسلند

کشور ایسلند جشن یولد را جشن می‌گیرد که مربوط به جشن‌های انقلاب زمستانی است که قدمت آن به هزاران سال قبل از کریسمس باز می‌گردد. در واقع، بسیاری از سنت‌های کریسمس از Yule گرفته شده است. جشن‌ها در ایسلند چهار یکشنبه قبل از ۲۴ دسامبر (Advent) آغاز می‌شود و در ۶ ژانویه، ۱۳ روز بعد به پایان می‌رسد.

سیزده روز مانده به ۲۴ دسامبر، بچه ها کفش‌ها را کنار پنجره جا می‌گذارند تا یول لادز، دو پسر ترول به نام گریلا و لپالودی که در کوهستان زندگی می‌کنند و به شیطنت‌‌هایشان معروف هستند، بتوانند برای آنها هدایایی کوچک بگذارند. در روز  ۲۴ ام، برخی در ساعت 6 بعد از ظهر در مراسم عشای ربانی شرکت می‌کنند و برخی دیگر سرو غذای تعطیلات خود را آغاز کرده و پس از آن هدایا باز می‌شوند.

 

۳. نروژ و جشن کریسمس!

نروژ و جشن کریسمس!

مانند سایر کشورهای اروپایی، در نروژ نیز در شب کریسمس هدایا باز می‌شود. بابا نوئل، معروف به جولنیسن، و کوتوله‌‌های کوچکش، معروف به «نیسه» هدایا را تحویل می‌‌دهند. روز کریسمس در این کشور یک روز آرام‌‌تر است و صبحانه سنتی سرو می‌شود و مردم در مراسمات کلیساها شرکت می‌کنند. در ۲۶ دسامبر نیز جشن‌هایی برای گردهمایی‌ها و مهمانی‌ها همراه با شیرینی‌ها و خوراکی‌های مخصوص کریسمس ادامه دارد.

 

۴. جشن کریسمس در وین، اتریش

جشن کریسمس در وین، اتریش

وین فرصتی برای تجربه یک کریسمس قدیمی لذت بخش با بوی گل‌های وین در فضا، تزئینات درخشان تعطیلات که معماری امپراتوری را پوشش می‌دهد و جشن‌هایی در فضای باز را فراهم می‌کند. در این زمان بازدیدکنندگان می‌‌توانند از طیف گسترده ‌ای از اجناس و زیور آلات صنایع دستی بازدید کرده و همچنین دسرها و غذاهای خوشمزه و یک شراب ادویه‌ دار فوق‌العاده را امتحان کنند. از آنجایی که وین مهد موسیقی جهان است، کنسرت ‌های موسیقی مختلفی مانند کنسرت گروه کر و محلی نیز در وین اجرا می‌شوند.

 

۵. پراگ، جمهوری چک و رسوم جشن کریسمس

پراگ، جمهوری چک و رسوم جشن کریسمس

پراگ به خاطر معماری باشکوه گوتیک و سنت‌های فولکلور منحصر به فردش مشهور است و در کریسمس واقعاً شبیه هیچ شهر دیگری بر روی کره زمین نیست. بازارهای کریسمس معروف آن با کلبه‌های چوبی تزئین ‌شده زیبا، خوراکی‌ها و دسرهای مخصوص مانند تردلنیک که یک شیرینی سنتی با روکش شکر است، صنایع دستی و زیورآلات و همچنین اجرای موسیقی‌های خیابانی، از زیبایی‌های این شهر در روزهای کریسمس هستند.

 

۶. کریسمسی رویایی در فرانسه

کریسمسی رویایی در فرانسه

فرانسه یکی از برترین مقاصد اروپا در روزهای کریسمس است که مجموعه‌ای از دهکده‌‌هایی با مضامین کریسمس را ارائه کرده و شهر را به یک سرزمین شگفت‌انگیز تبدیل می‌کند. کریسمس در فرانسه، مانند اکثر کشورهای جهان مسیحیت، جشن سالانه بزرگی است و به عنوان یک تعطیلات رسمی در فرانسه در ۲۵ دسامبر، همزمان با ایالات متحده و سایر کشورها جشن گرفته می‌شود. زندگی عمومی در روز کریسمس به طور کلی آرام است.

برنامه کریسمس این شهر مملو از کنسرت‌ها و انواع رویدادهای فرهنگی است. مردم در کلیساهای سراسر کشور گرد هم می‌آیند تا دعا کنند و سرود معروف به Chants de Noël را بخوانند. پس از پایان مراسم، مردم به خانه باز می‌گردند تا غذای شب کریسمس را سرو کرده و هدایای خود را باز کنند. فرانسه به خودی خود کشور زیبایی است که این زیبایی در روزهای کریسمس چند برابر می‌شود. برای سفر به این کشور زیبا و حضور جشن کریسمس، در وهله اول باید به اخذ ویزا و گرفتن وقت سفارت فرانسه اقدام کرد که آژانس توریک در این راه کنار شماست.

 

۷. دبی و جشن کریسمس!

دبی و جشن کریسمس!

شهر زمستانی را می‌توان نام جدید اکسپو سیتی در آستانه کریسمس عنوان کرد. چرا که مضامین زیادی از کریسمس در این کشور در روزهای کریسمس به نمایش گذاشته می‌شوند. جشن‌های کریسمس در دبی، به طور کلی، به محض پایان یافتن رویدادهای روز ملی (آخر هفته در حدود ۲ دسامبر) آغاز می‌شوند. این جشن شامل مراکز خریدی با المان‌های بابانوئل، نورپردازی درخت کریسمس در بیشتر نقاط شهر و یک فضای شاد کریسمس می‌باشد. برای سفر به دبی و تماشای زیبایی‌های آن در روزهای کریسمس به کمک توریک می‌توانید اقدام به اخذ ویزا توریستی دبی کنید.

 

۸. شب کریسمس در دانمارک

شب کریسمس در دانمارک

مانند بسیاری از کشورهای دیگر اروپا، کشور دانمارک نیز کریسمس را در ۲۴ دسامبر، یعنی شب کریسمس جشن می‌گیرد. به طور سنتی، این جشن شامل خوردن یک شام کریسمس مفصل در عصر و اهدا و بازگشایی هدایا است. در این مدت و از تاریخ ۲۴ دسامبر تا 6 ژانویه، تعطیلات این کشور آغاز می‌شود. اگر قصد سفر به این کشور را دارید می‌توانید با گرفتن وقت سفارت دانمارک برای اخذ ویزا این کشور اقدام کنید.

 

۹. مالزی و رسوم کریسمس

مالزی و رسوم کریسمس

کریسمس در مالزی عمدتاً یک تعطیلات تجاری و سکولار است. مسیحیان تنها حدود ۱۰ درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند، بنابراین اکثر مردم مالزی فقط کریسمس را به عنوان یک زمان سرگرم کننده برای برگزاری جشن، تزئینات در شهرها و مکان‌های عمومی و دریافت هدایا می‌دانند. روز کریسمس یعنی ۲۵ دسامبر در این کشور یک تعطیلات رسمی ملی است و شب کریسمس نیز یک تعطیلات رسمی در استان صباح است.

در این زمان المان‌های مخصوص کریسمس که شامل تعداد زیادی چراغ، بابانوئل، گوزن شمالی، برف تقلبی ( مالزی بسیار گرم است بنابراین برف واقعی نخواهید دید) و درختان کریسمس بزرگ می‌باشد، به چشم می‌خورند. برای شرکت در جشن کریسمس مالزی، می‌توانید اقدام به دریافت ویزای توریستی مالزی کرده و به آن کشور سفر کنید.

 

۱۰. کشور سنگاپور نیز کریسمس را جشن می‌گیرد!

کشور سنگاپور نیز کریسمس را جشن میگیرد!

اگرچه تنها حدود 19 درصد از جمعیت سنگاپور مسیحی هستند، اما کریسمس در این کشور یک تعطیلات گسترده به حساب می‌آید. در این زمان، شهر با چراغ‌های رنگی و زیبایی تزیین شده و کلیساها در سرتاسر سنگاپور مراسم سرودخوانی را در طول تعطیلات برگزار می‌کنند. اگرچه در سنگاپور، جشن‌های کریسمس منحصر به فرد نیستند، اما در اوایل دهه ۱۹۸۰، گرایش ساختمان‌‌ها و مراکز خرید به ارائه لباس‌های تزئینی مخصوص این جشن آغاز شده و امروزه نیز المان‌های مربوط به کریسمس  زیادی در این کشور به چشم می‌خورند. سفربه سنگاپور نیز نیاز به دریافت ویزای سنگاپور دارد که می‌توانید از طریق توریک اقدام کنید.

 

۱۱. جشن کریسمس در کانادا

جشن کریسمس در کانادا

بسیاری از مسیحیان در کانادا تولد عیسی مسیح را در ۲۵ دسامبر که به عنوان روز کریسمس شناخته می‌شود، جشن می‌گیرند. این روز جشنی است که بسیاری از کانادایی‌ها هدایایی را مبادله می‌کنند، از وعده‌های غذایی جشن لذت می‌برند و در مراسمات کلیساها شرکت می‌کنند. روز کریسمس یک تعطیلات عمومی در این کشور است. این روز برای عموم مردم یک روز تعطیل است و مدارس و اکثر مشاغل تعطیل هستند.

برخی از مردم در شهرهایی مانند کبک، برخی یا همه این کارها را در شب کریسمس انجام می‌دهند و سنت‌های مربوط به هدایای کریسمس در کانادا، بین خانواده‌‌ها بسیار متفاوت است. در برخی خانواده‌ها شخصیتی افسانه‌ای به نام بابانوئل هدیه می‌آورد. او با سورتمه‌ای که توسط گوزن شمالی کشیده می‌شود، سفر می‌کند، از طریق دودکش وارد خانه‌ها می شود و هدایا و آب نبات‌ها را در جوراب‌های کریسمس یا در زیر درخت کریسمس می‌گذارد.

مانند سایر کشورها، سفر به کشور کانادا و تماشای روزهای کریسمسی آن، نیازمند دریافت ویزای کانادا و گرفتن وقت سفارت است که توریک در این راه و گرفتن وقت سفارت مانند وقت سفارت انگلیس، آمریکا و … همراه شماست.

 

۱۲. نیویورک و رسم و رسوم کریسمسی!

دسامبر یکی از محبوب‌ترین و بهترین زمان‌ها برای بازدید از شهر نیویورک است. چرا که در این بازه زمانی، شهر مملو از تزیینات زیبای مربوط به تعطیلات است. از درخت کریسمس در مرکز راکفلر گرفته تا نمایش‌های زیبای Holiday Window و خانه‌‌های Dyker Heights. کریسمس در شهر نیویورک به طرز فوق العاده‌ای جشن گرفته می‌شود و خیابان‌های شهر با چراغ‌‌های درخشان زیبا و نمایش‌های خیره‌کننده‌ای از دانه‌‌های برف و المان‌های کریسمس تزئین می‌شوند. برای سفر به نیویورک و تجربه یک کریسمس شگفت‌انگیز، باید به دریافت ویزا و گرفتن وقت سفارت آمریکا، اقدام کنید.

۱۳. کریسمس در چین

طبق آماری که به تازگی منتشر شده است، تنها 5.1 درصد از جمعیت چین به دین مسیحیت باور دارند. به همین دلیل کریسمس تنها در کلان‌شهرهایی مثل پکن، شانگهای و گوانجو جشن گرفته می‌شود. مردم محلی و بزرگسالان چینی، چندان به گرفتن جشن کریسمس پایبند نیستند؛ اما به تازگی دولت چین برای جذب گردشگران بیشتر، اهمیت زیادی به برگذاری جشن کریسمس در چین می‌دهد. جوانترها در چین، برای جشن کریسمس تدارک بیشتری می‌بینند و همین مسئله در کنار تبلیغاتی که دولت چین برای جذب توریست انجام می‌دهد باعث شده که جشن کریسمس در چین رونق بیشتری نسبت به گذشته بیابد.

کریسمس در چین

تدارکات کریسمس در چین شامل رسوم روتین کریسمس مثل تزئین درخت کریسمس، نورپردازی خانه‌ها با ریسه و چراغ‌های رنگی و دیگر تزئینات مخصوص کریسمس است که به خصوص در فروشگاه‌ها و مغازه‌های بزرگ دیده می‌شود.

بابانوئل یا سانتا کلاوس را در چین به نام  «Shen Dan Lao Ren» می‌خوانند. در دوران کریسمس بابانوئل در همه فروشگاه‌های بزرگ برای سرگرم‌کردن کودکان حضور دارد. عبارت «Sheng Dan Kuai Le» در چین به معنای کریسمس مبارک هست.

تزئین درخت کریسمس و کلاً انجام رسم و رسومات کریسمس  در خانواده‌های چینی چندان رواج ندارد. همچنین درخت کریسمس نیز در چین عموماً طبیعی نیست و تزئینات کریسمس هم با فرهنگ چینی درآمیخته و درخت کریسمس را با زنجیرهای کاغذی قرمز، گل‌های کاغذی و فانوس‌های کاغذی تزئین می‌کنند.

کلمه “سیب” با کلمه “کریسمس” در زبان چینی تلفظ مشابهی دارد. به همین دلیل یکی از رسوم جالب کریسمس در چین هدیه‌دادن سیب است. به‌خصوص در فروشگاه‌ها، سیب‌های تزئین‌شده یکی از هدیه‌های رایج کریسمس هستند.

۱۴. کریسمس در استرالیا

استرالیایی‌ها جشن کریسمس را بسیار با‌شکوه برگزار می‌کنند. رسوم کریسمس در استرالیا برگرفته از رسوم انگلستان و ایرلند و آمریکا است. چرا که اولین افرادی که به این کشور وارد شدند، انگلیسی‌ها و ایرلندی‌ها بوده‌اند. رسومی مثل دورهمی‌های خانوادگی، چراغانی و ترئین خانه‌ها، خیابان‌ها، فروشگاه‌ها و میادین عمومی و تزئین درخت کریسمس و همچنین تبادل هدیه بین دوستان و خانواده از رسومات دیگر کریسمس در استرالیا است. جشن کریسمس در استرالیا دست‌کمی از کشورهایی مانند انگلستان، کشورهای آمریکای شمالی و برزیل ندارد.

کریسمس در چین

چون کشور استرالیا در نیمکره جنوبی قرار گرفته است، کریسمس این کشور در تابستان برگزار می‌شود. به همین دلیل رسومات و حال و هوای کریسمس در استرالیا با سایر کشورها متفاوت است. تفریحات کریسمسی در استرالیا که شامل تفریحات دریایی، برپایی باربیکیو در کنار ساحل و فعالیت‌های متنوع در طبیعت بکر و بی‌نظیر این کشور است، باعث شده گردشگران زیادی برای تجربه کریسمس به این کشور سفر کنند.

استرالیایی‌ها هم مثل بسیاری دیگر از کشورها، کریسمس را در 25 دسامبر جشن می‌گیرند این روز در استرالیا جزو تعطیلات رسمی است. جشن کریسمس در استرالیا از حدود یک هفته پیش از این تاریخ شروع می‌شود. استرالیایی‌ها علاقه زیادی به چراغانی کردن شهرها به مناسبت کریسمس دارند و خانه‌ها، خیابان‌ها و فروشگاه‌ها در دوران کریسمس به زیباترین شکل نورپردازی و چراغانی می‌شوند.

استفاده از درخت کریسمس، به طور طبیعی و غیرطبیعی نیز در استرالیا بسیار رایج است.

درخت کریسمس نیز در استرالیا با چراغ‌های رنگی فراوان تزئین می‌شود. اگرچه درخت کریسمس با نام    بومی کشور استرالیا نیست؛ اما استفاده از درخت کریسمس طبیعی در این کشور بسیار رایج است. گیاه پوینت ستیا (Poinsettia)  نیز در استرالیا به‌عنوان نماد کریسمس شناخته می‌شود. برگ‌های سبزرنگ و گل‌های قرمزرنگ این گیاه باعث شده که با تزئینات کریسمس همخوانی داشته باشد.

یکی از سنت‌های کریسمس در استرالیا، برگزاری جشن Carols by Candlelight هست.  این سنت از سال 1938 تا کنون به طور سالانه در ملبورن و سایر شهرهای بزرگ استرالیا برگزار می‌شود و در آن مردم در فضاهای بازی مثل پارک و میادین اصلی و خیابان‌ها جمع می‌شوند، شمع روشن می‌کنند و سرود دسته‌جمعی می‌خوانند. بندرگاه سیدنی نیز یکی از میادین دیدنی استرالیا در دوران کریسمس است و همه جشن‌های کریسمس و همچنین شب سال نو به طور باشکوهی در آن برگزار می‌شود.

۱۵. کریسمس در تایلند

با اینکه جمعیت مسیحیان در تایلند چندان هم زیاد نیست، اما کریسمس یکی از مهم‌ترین وقایع سالانه در این کشور است. تایلند در کریسمس کاملاً چهره سال نو را به خود می‌گیرد. به‌خصوص در شهرهای بزرگی مثل بانکوک و پاتایا، شهر در تفریحات کریسمسی و فستیوال‌های مختلف غرق می‌شود.

کریسمس در چین

سفر به تایلند در دوران کریسمس یک تیر و دو نشان است، سفر در این دوران هم آشنایی با فضای بومی و فرهنگ کریسمس را به همراه دارد و هم باعث می‌شود شما تفریحات کریسمسی و شکوه شهر را در دوران کریسمس از دست ندهید.

شهرهای تایلند در کریسمس از همیشه شلوغ‌ترند، اما مردم این کشور با برخورد گرم خود تعطیلات دوست‌داشتنی را برای شما رقم می‌زنند. همچنین آب‌وهوای تایلند هم در دوران کریسمس بسیار مطبوع است و بهترین زمان برای گشت‌زنی در سواحل و بازارهای محلی است چرا که میزان شرجی‌بودن هوا به حداقل خود می‌رسد و هوا از همیشه خنک‌تر است.

تجربه شلوغی کریسمس در فروشگاه‌ها و شرکت در فستیوال‌ها و جشن‌های بومی در کنار آب‌وهوای مطبوع این کشور در کریسمس باعث می‌شود بهترین خاطرات کریسمسی در ذهن شما ثبت شوند.

همچنین اگر به دنبال آرامش و لذت‌بردن از  قدم‌زدن بر روی شن‌های گرم ساحل هستید هم تایلند انتخاب مناسبی است ولی شاید نیاز باشد کمی توقعات کریسمسی خود را پایین بیاورید، چرا که در شهرهای خلوت‌تر و روستاهای دنج تایلند، ممکن است دسترسی به درخت کریسمس و بوقلمون شب کریسمس کمی سخت باشد.

2 4
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. محمد نظری گفت:

    نکته جالبی که وجود داره اینه که، کریسمس فقط مختص به مسیحی ها نیست و حتی توی کشورهای مسلمان مثل مالزی و ترکیه هم اهمیت داره.

  2. عسل گفت:

    مرسی از مقاله جامعتون 👌