خانه
بلاگ
حساب کاربری

بهترین کشورهای توریستی شرق آسیا برای نوروز 1403

بهترین کشورهای توریستی شرق آسیا برای نوروز 1402
تاریخ انتشار: 1401/12/20

شرق آسیا، امروزه به یکی از پر بازدید‌ترین مناطق گردشگری در دنیا تبدیل شده است. کشورهای توریستی شرق آسیا دارای جاذبه‌های گردشگری زیبا و خیره کننده‌ای هستند که در خواب هم نمی‌بینید. چون این جاذبه‌ها تنها منحصر به این منطقه بوده و بسیار بعید است که نظیر آن‌ها را در کشور‌های محبوب گردشگران مثل آلمان، انگلیس، فرانسه و ایتالیا پیدا کنید. توریست‌های جهانی هم به خوبی از این موضوع آگاه هستند. به طوری که همه ساله مخصوصا در فصل زمستان، سیل عظیمی از گردشگران به سمت این منطقه سرازیر می‌شوند.

چون اکثر این کشور‌ها به علت تابش عمودی خورشید در منطقه استوا، در فصل تابستان بسیار گرم می‌شوند. در حالی که در زمستان هوا معتدل بوده و جان می‌دهد برای یک سفر هیجان‌انگیز به شرق آسیا که هرگز از یادتان نرود. پس قبل از اینکه به هر یک از این کشورها سفر کنید، با ما در ادامه این مطلب از آژانس توریک همراه باشید تا بهترین مقصدهای توریستی در شرق آسیا را برای تعطیلات نوروز بررسی کنیم.

 

بهترین مقصدهای توریستی شرق آسیا

تا چند سال قبل، از بین کشور‌های آسیایی، بیشتر کشور‌های جنوب غرب آسیا مانند امارات، بحرین و قطر مورد توجه تورسیت‌ها قرار می‌گرفتند. اما با سرمایه‌گذاری‌هایی که دولت‌های چند کشور در شرق آسیا روی صنعت گردشگری کرده‌اند، خیلی زود این کشور‌ها هم با استقبال غیر قابل پیش‌بینی گردشگران مواجه شدند. این کشور‌ها به خاطر طبیعت زیبا و سرسبز و همینطور شهر‌های مدرن و سواحل رویایی که دارند، بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا را برای بازدید از خود وسوسه می‌کنند‌.

به هر یک از این کشورها که سر بزنید، شهر یا منطقه‌ای در آن‌ها وجود دارد که بیشتر از همه برای شما جذابیت دارد. به همین خاطر است که در این بخش، در کنار معرفی کشور‌ها، به معرفی شهر‌های توریستی شرق آسیا هم خواهیم پرداخت.

 

 

 

 

۱. شهر کوالالامپور در مالزی

شهر کوالالامپور در مالزی - کشورهای توریستی شرق آسیا

کوالالامپور

 

مالزی یکی از کشور‌های توریستی شرق آسیا است که شهر‌های بسیار زیبایی دارد. یکی از این شهر‌ها، پایتخت مالزی، یعنی کوالالامپور است که یک بهشت آسیایی برای گردشگران محسوب می‌شود. حتما درباره آسمان خراش‌های این شهر شنیده‌اید. برخی از این آسمان خراش‌ها در واقع مراکز خرید لوکسی هستند که در جهان شهرت دارند. اگر بگوییم که این شهر، بهترین شهر توریستی شرق آسیا است دروغ نگفته‌ایم.

هنگامی که در شهر کوالالامپور قدم می‌زنید، بناهای تاریخی بی‌شماری را می‌بینید که در کنار ساختمان‌های لوکس و مدرن این شهر رخ‌نمایی می‌کنند. اینجاست که در فرهنگ و تمدن مالزی غرق می‌شود و در این حین، با تماشای چشم‌انداز‌های مدرن آن، به دنیای مدرن و امروزی برمی‌گردید. مالزی از جمله کشور‌های توریستی شرق آسیا به شمار می‌رود که زمانی تحت استعمار قرار گرفته است. پس طبیعی است که در شهر‌های آن از جمله کوالالامپور، آثاری از بناهای ساخته شده در آن دوران ببینید.

 

بناهای الهام گرفته از فرهنگ و سبک معماری مالزیایی

و همینطور معماری چینی نیز در بناهای تاریخی مالزی دیده می‌شود. اگر ویزای مالزی را دریافت کنید، امکان بازدید از شهر زیبای کوالالامپور و جاذبه‌های منحصر به فرد آن را خواهید داشت. از جمله جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی کوالالامپور می توان به مواردی مثل باغ دریاچه کوالالامپور، موزه ملی مالزی، بلندترین برج دوقلوی جهان به نام برج‌های پتروناس، مراکز خرید لوکس و لاکچری و میدان مردکا، اشاره کرد. این شهر با آب و هوای گرم و مرطوب یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در شرق آسیا محسوب می‌شود.

 

۲. شهر سیم ریپ در کشور کامبوج

شهر سیم ریپ در کشور کامبوج - کشورهای توریستی شرق آسیا

سیم ریپ

 

کامبوج هم یکی دیگر از کشورهای توریستی شرق آسیا است که اخیرا محبوبیت آن در نظر گردشگران بسیار زیاد شده است. ویزای کامبوج، به شما امکان بازدید از کشوری با طبیعت فوق‌العاده را می‌دهد که بعید است به این سادگی‌ها از آن دل بکنید. به طوری که باید شما را به زور از کامبوج به ایران برگردانند. این کشور هم شهر‌ها و مناطق گردشگری درخور توجهی دارد که در سفر به کامبوج باید حتما آن‌ها را ببینید.

از جمله این شهر‌ها، شهر سیم ریپ است. برای بازدید از آن باید به شمال غربی کامبوج سفر کنید. البته قبل از این که وارد سیم ریپ شوید و از زیبایی‌های آن بازدید کنید، باید از یک دروازه با شکوه رد شوید. این دروازه، انگکور وات نام دارد که چشمان شما را یک شهر بی نظیر با آداب و رسوم عجیب و غریب، باز خواهد کرد. در این شهر هم برخی از ساختمان‌های تاریخی، دارای سبک معماری چینی هستند. مکان‌های مذهبی از جمله بناهای جالب سیم ریپ محسوب می‌شوند که دیدن نمای بیرونی آن‌ها با پس زمینه‌های وصف‌نشدنی از طبیعت این شهر، شما را شگفت‌رده می‌کند.

در شهر سیم ریپ، مردم آداب و رسوم و مذاهب عجیبی دارند که مطمئنا برای شما ناشناخته هستند. بنابراین با سفر به کامبوج با آداب و رسوم این کشور نیز آشنایی نسبی پیدا می‌کنید. معبد وات بو یکی از مکان‌های مذهبی شهر سیم ریپ است که می‌توانید برای آشنایی با آیین کامبوجی‌ها به آنجا بروید. جاذبه‌های دیدنی کامبوج شامل موزه مین زمینی، باغ گیاه شناسی سانتر داگنکور، سیرک فار پونلو، و موزه ملی آنگکور می‌شود.

می‌توان گفت که کشور کامبوج زمستان ندارد. در واقع در این کشور در مدت کوتاهی هوا کمی معتدل می‌شود که آن را می‌توان به عنوان زمستان کامبوج به حساب آورد. اما در اکثر ماه‌های سال آب و هوای این کشور گرم است. با این تفاسیر، سفر به کامبوج نوید یک گردش ماجراجویانه زیر هوای گرم و تابستانی این کشور را به شما می‌دهد که حتما باید آن را امتحان کنید. اما اگر به گرما حساسیت دارد باید این نکته را هم در نظر بگیرید. چون آب و هوای گرم و شرجی، کامل‌ترین تعریفی است که می‌توانیم از آب و هوای این کشور بکنیم.

 

 

 

۳. جزیره سامویی در کشور تایلند

جزیره سامویی در کشور تایلند - کشورهای توریستی شرق آسیا

جزیره سامویی

 

تایلند جزو کشورهای توریستی شرق آسیا است که طبیعت اعجاب‌آوری دارد. طبیعت چشم‌نواز و معابد با سبک معماری زیبا، از جذابیت‌های این کشور واقع در شرق آسیا هستند. از جمله بهترین مناطق گردشگری این کشور می‌توان از جزیره سامویی نام برد که سواحل خیره کننده آن به استراحت‌گاهی بی‌نظیر برای گردشگران آسیایی و حتی اروپا و آمریکا تبدیل شده است.

شما می‌توانید به محض ورود به این جزیره، ماجراجویی خود را در سواحل بکر آن آغاز کنید. شما تابع هر کشوری که باشید، با دیدن تصاویری از این سواحل در جزیره سامویی، بدون شک از طرفداران پر و پا قرص این منطقه گردشگر پسند خواهید شد. قدم زدن در سواحل این جزیره حس آرامش عجیبی به شما می‌دهد.

با توجه به این که جزیره سامویی همه ساله تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می‌کند، در سواحل آن، اقامتگاه‌های لوکسی برای شما وجود دارد. شما می‌توانید در این اقامتگاه‌ها استراحت کرده و خستگی در کنید. همچنین می‌توانید در رستوران‌های آنجا حسابی به شکم نازنین خود برسید و غذا‌های سنتی متنوع کشور تایلند را امتحان کنید.

در جزیره سامویی تایلند می‌توانید یک طبیعت‌گردی لذت بخش در طبیعت ناب این جزیره را تجربه کنید. در این مکان چندین باغ وحش و مراکز نگهداری از حیوانات وجود دارد. بنابراین می‌توانید گونه‌های مختلفی از حیوانات مانند فیل‌ها، میمون‌ها، مار‌ها، کروکدیل‌ها و … را از نزدیک ببینید. از جمله مراکزی که در آن‌ها گونه‌های حیوانت نگهداری می‌شوند، باغ وحش، کپ فیله، مزرعه کروکودیل‌ها و مزرعه مار‌ها هستند.

البته یادتان باشد که با گرفتن ویزای تایلند و سفر به جزیره سامویی، باید کمی ولخرجی کنید. چون هزینه‌های بازدید از این جزیره بسیار بالا است. هوای تایلند در نیمی از سال گرم و در نیمه دیگر بارانی است. در فصل بارانی، باران‌های شدیدی در این منطقه می‌بارد که اصلا وقت مناسبی برای سفر و بازدید نخواهد بود.

 

 

 

۴. سنگاپور

سنگاپور - کشورهای توریستی شرق آسیا

سنگاپور

 

دریافت ویزای سنگاپور یکی دیگر از گزینه‌هایی است که شما برای سفر به شرق آسیا دارید. به عقیده بسیاری از گردشگران، سنگاپور، بهترین کشور توریستی در شرق آسیا است. این کشور در واقع یک جزیره است که شامل ایالت‌های مختلف می‌شود. در سنگاپور انواع مختلفی از جاذبه‌های دیدنی شامل آثار تاریخی، شهر‌های پیشرفته و مدرن را دارد. همچنین این کشور طبیعتی دارد که دیدن مناظر رویایی آن، هوش از سرتان می‌برد.

همین که پای‌تان به این کشور برسد، با اولین جاذبه آن برخورد می‌کنید. منظورمان همان فرودگاه سنگاپور است. مطمئنا باورتان نمی‌شود اگر بگوییم که در این فرودگاه یک آبشار بسیار زیبا وجود دارد. این جاذبه، در واقع یک آبشار سرپوشیده است که بسیاری از گردشگران تنها برای بازدید از آن، به سنگاپور سفر می‌کنند.

شما در هر زمانی از سال که بخواهید می توانید به کشور سنگاپور بروید. چرا که این کشور به علت نزدیکی به خط استوا، دارای آب و هوای استوایی است. هوای سنگاپور تقریبا در همه روز‌های سال گرم و مرطوب بوده و دمای یکسانی دارد. کمتر اتفاق می‌افتد که دمای هوا و شرایط جوی در این منطقه در حد قابل توجهی تغییر کند. علاوه بر گرمای هوای، در این کشور بارش باران هم زیاد است. بنابراین هوای دلپذیری دارد.

گردشگران می‌توانند برای بازدید مکان‌های دیدنی همچون ساحل سانتوزا، دریاچه دلفین‌ها، باغ وحش سنگاپور، باغ پرندگان، موزه تاریخ سنگاپور، پارک مرلیون و محله چینی‌ها، به کشور سنگاپور سفر کنند. با توجه به این که سنگاپور هیچ سفارت و کنسولگری در ایران ندارد، برای دریافت ویزای آن باید به کشور‌هایی بروید که سفارت این کشور‌ها در آن‌ها وجود دارد. البته شما می‌توانید با کمک مجموعه‌های گردشگری بین‌المللی فعال در این زمینه، ویزای سنگاپور را دریافت کنید؛ بدون این که به کشور دیگری رفته و به زحمت بیفتید.

 

 

 

۵. جزیره بوراکای در کشور فیلیپین

جزیره بوراکای در کشور فیلیپین - کشورهای توریستی شرق آسیا

جزیره بوراکای

 

فیلیپین هم جزو آن دسته از کشور‌های توریستی شرق آسیا محسوب می‌شود که توصیه می‌کنیم حتما به بازدید آن بروید. همانطور که تعداد قابل توجهی از توریست‌ها هر ساله ویزای فیلیپین را دریافت و برای دیدن جاذبه‌های این کشور لحظه‌شماری می‌کنند. جزیره بوراکای را به عنوان یکی از بهترین مقاصد توریستی فیلیپین به شما معرفی می‌کنیم که سواحل آن هم جذابیت زیادی برای گردشگران دارند.

این جزیره کوچک یک مکان مناسب برای تفریح و بازی است. اگر به این جزیره که وسعت آن به ده کیلومتر هم نمی‌رسد سفر کنید، ازدحام جمعیت را می‌بینید که برای بازدید از آن، از نقاط دور و نزدیک دنیا به این منطقه آمده‌اند. سواحل جزیره بوراکای جان می‌دهد برای قایق سواری روی آب‌های زیبا و نیلگون که چشم‌اندازی از دریا و سواحل شگفت‌انگیز را همزمان در زاویه دید شما قرار می‌دهد.

گردشگران امکان غواصی در این منطقه را هم دارند. می‌توانند به بادبادک‌پرانی در ساحل بپردازند. شیرجه از صخره و سافاری نیز از جمله تفریحات سرگرم‌کننده و جذابی هستند که شما به عنوان یک گردشگر می‌توانید در ساحل بوراکای انجام دهید. در این جزیره، دو فصل آب و هوایی وجود دارد. در  یکی از این فصل ها باران‌های شدید می‌بارد. در حالی که در فصل دیگر که ماه‌های مارس تا ژوئن را شامل می‌شود، هوا گرم و خشک بوده و بهترین زمان برای سفر به این منطقه گردشگری است.

 

۶. جزیره بالی در کشور اندونزی

جزیره بالی در کشور اندونزی - کشورهای توریستی شرق آسیا

جزیره بالی

 

اندونزی یکی از کشور‌های توریستی شرق آسیا به شمار می‌رود که مانند مالزی، بخشی از مردم آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند. بنابراین با دریافت ویزای اندونزی، به کشوری سفر خواهید کرد که اشتراکات فرهنگی از جمله دین و مذهب، با کشور ما دارد. جزیره بالی یک جزیره نه چندان بزرگ در اندونزی است که جاذبه‌ای معروف و شناخته شده در جهان محسوب می‌‌شود. اگر به این جزیره بروید با مردم بسیار مهمان‌نواز و باصفایی مواجه می‌شوید که معاشرت با آن‌ها لذت سفر شما را بیشتر خواهد کرد.

تفریحات ساحلی از جذابیت‌های این جزیره است که مانند هر ساحل دیگری می‌توانید در آن مشغول به بازی و لذت بردن از امکانات تفریحی آن شوید. اگر به مکان‌های تاریخی و فرهنگی علاقه داشته باشید، می‌توانید به بازدید از بناهای تاریخی و معابد جزیره بالی بروید. علاوه بر این‌ها، این جزیره دیدنی، دارای مکان‌های دیگری نیز هست که واقعا ارزش بازدید دارند. دریاچه براتان، جنگل میمون‌ها و پارک پرندگان بالی، از جمله جاذبه‌های دیدنی جزیره بالی هستند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

دمای هوا در جزیره بالی بسیار بالا است. به طوری که در بیشتر روز‌های سال دما به ۳۰ ‌درجه و حتی بیشتر می‌رسد. با توجه به این که بالی یک جزیره کوچک است و وسعت چندانی ندارد، در همه قسمت‌های آن شرایط آب و هوایی به یک شکل است. اگر در فصل بهار یا تابستان به این ناحیه سفر کنید، لذت بیشتری از سفر خواهید برد. چون در فصل‌های دیگر باران‌های شدیدی می‌بارد که سفر را به کام شما تلخ خواهد کرد.

 

 

 

۷. شهر یانگون در کشور میانمار

شهر یانگون در کشور میانمار - کشورهای توریستی شرق آسیا

یانگون

 

می‌دانیم که اصلا انتظار معرفی میانمار به عنوان یکی از بهترین کشور‌های توریستی شرق آسیا را نداشتید. خب در این مورد باید بگوییم که میانمار تا چند سال قبل به دلایل سیاسی و حکومتی که در آن وجود داشت، مورد توجه گردشگران قرار نمی‌گرفت. اما اخیرا جهان با این گنجینه توریستی آشنا شده است. به طوری که طی چند سال، محبوبیت آن نزد توریست‌ها در همه جای این کره خاکی افزایش یافت.

در حال حاضر میانمار دیگر یک مقصد گردشگری پربازدید در شرق آسیا به حساب می‌آید. هر چند که هنوز به خاطر مساله‌ای که گفتیم محبوبیت آن نسبت به دیگر کشور‌های توریستی شرق آسیا کمتر است. شهر یانگون بهترین منطقه توریستی در میانمار است که بناهای تاریخی زیادی در آن وجود دارد. برخی از این بنا‌ها چندین قرن قدمت دارند. در سفر به میانمار می‌توانید از مکان‌هایی همچون بازار بوگ یوک، پاگودای، پارک کان‌دوژی، دریاچه کان‌دوژی، موزه بوگ یوگ، دریاچه اینیا، و باغ حیوان شناسی میانمار را ببینید.

آب و هوا در این کشور هم بسیار گرم است. ماه‌های آذر تا فروردین بهترین زمان برای سفر به این کشور است. اما از اردیبهشت تا شهریور هوا بسیار گرم و شرجی می‌شود و زمان خوبی برای سفر به میانمار نخواهد بود. یکی از مزایای سفر به این کشور این است که نیازی به ویزا نخواهید داشت. اما امکان پرواز مستقیم به میانمار وجود ندارد و باید از چند کشور به عنوان ایستگاه برای پرواز خود استفاده کنید.

 

 

 

جمع‌بندی

کشورهای توریستی شرق آسیا جزو مناطق گردشگری منحصر به فرد در آسیا است. در این منطقه توریستی و ثروتمند، جاذبه‌های گردشگری محبوبی وجود دارد که انتظار شما را می‌کشند. تمرکز دولت‌ها روی گردشگری، باعث محبوبیت این منطقه برای توریست‌ها شده است. شما به هر کدام از این کشور‌ها که معرفی کردیم، سفر کنید، جاذبه‌های زیادی را خواهید دید که ارزش زیادی برای بازدید دارند. اگر همینطور پیش برود باید منتظر باشیم که جمعیت بسیار بزرگی از گردشگران را در این منطقه ببینیم.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *