خانه
بلاگ
حساب کاربری

جاذبه های گردشگری بالی؛ بهشتی میان آب‌ها!

جاذبه های گردشگری بالی؛ بهشتی میان آب‌ها! - توریک

اندونزی ۱۷ جزیره شگفت‌انگیز دارد که یکی از یکی قشنگ‌تر و زیباتر هستند. از جمله این جزیره‌های قشنگ و جذاب، جزیره بالی است که سروصدای زیادی در جهان به راه انداخته است. این موضوع به خاطر جاذبه‌های بالی است که شهرت جهانی دارند‌. طبیعت فوق‌العاده جزیره بالی، به قدری زیبا و شگفت‌آور است که باید تا زنده هستید به دیدن آن بروید و یک گردش ماجراجویانه و باور نکردنی را در این منطقه خوش آب و هوا رقم بزنید.

امکان ندارد که شما تصاویر جزیره بالی را ببینید ولی دل‌تان هوای گشت زدن در قسمت‌های مختلف و بازدید از حیات وحش آن را نکند. اگر واقعا همینطور است که می‌گوییم، با ما بیایید تا به صورت مجازی از جاذبه‌های بالی بازدید کنیم و با آن‌ها آشنا شویم. البته دیدن بالی از نزدیک، واقعا چیز دیگری است. اما مطمئن باشد این سفر مجازی هم لذت‌بخش خواهد بود. پس منتظر چه هستید؟

 


قصد سفر به بالی رو داری؟ همین حالا برای ویزای اندونزی اقدام کن!

 

 

مکان های دیدنی بالی رو از دست نده

قبل از این که ویزای اندونزی را دریافت کنید و بار سفر به این کشور مورد علاقه گردشگران ببندد، باید دیدنی‌های بالی را بشناسید. جزیره بالی جاذبه‌های گوناگونی دارد. از طبیعت اعجاب‌آور این جزیره بگیرید تا معبد منحصر به فرد و حیوانات بومی که در باغ وحش‌ها و مراکز دیگر وجود دارد، جزو جاذبه‌های جزیره بالی محسوب می‌شوند. اما باید بدانید که معابد این منطقه اصلی‌ترین جاذبه‌های آن هستند. شاید باور نکنید؛ ولی معابد مکان‌هایی هستند که بیشترین بازدید را در بالی دارند. عجیب است که اکثر گردشگران سواحل رویایی و طبیعت خارق‌العاده بالی را رها می‌کنند به دیدن معابد آن می‌روند. اما تا خودتان از نزدیک نبینید باور نمی‌کنید. البته معابد نیز جزو مکان‌های دیدنی بالی هستند که از دیدن آن‌ها پشیمان نخواهید شد. به هر حال در این بخش به معروفترین جاذبه‌های بالی از طبیعت گرفته تا معابد، می‌پردازیم.

 

اوبود بالی

اوبود بالی - جاذبه های گردشگری بالی

 

اوبود بالی یک از مناطق گردشگری بالی است که دارای طبیعت و کوه‌های زیبایی است. اما اصلی‌ترین چیزی که منطقه اوبود بالی به ان شهرت دارد، تاریخ و فرهنگ است. اگر به این منطقه سر بزنید موزه‌های متعددی را می‌بینید که آثار تاریخی و هنری که ریشه در تاریخ و فرهنگ کشور اندونزی و حتی کشور‌های جنوب شرق آسیا دارند، را حفظ کرده و در معرض دید جهانیان قرار می‌دهند. از جمله معروف‌ترین این موزه‌های با ارزش، موزه نکا است که آثار مهمی در آن نگهداری می‌شود. اما جالب است که بدانید با وجود این حجم از آثار تاریخی که در منطقه اوبود بالی دور هم جمع شده‌اند، باز هم این منطقه تا چند سال پیش ناشناخته بود. به طوری که شاید برخی از توریست‌ها حتی نام آن را هم نشنیده بودند. اما بعد از ساخت فیلمی با نام eat pray love بود که این منطقه شهرت جهانی پیدا کرد. دلیل آن هم این بود که در بخش‌هایی از فیلم، این منطقه به تصویر کشیده شده بود. در اطراف اوبود بالی، تا چشم کار می‌کند مزارع و شالیزار‌های برنج را می‌بینیم. وجود این مزارع، به زیبایی‌های طبیعی این منطقه اضافه کرده و جذابیت آن را بیشتر کرده است. با این تفاسیر می‌توان گفت که اوبود بالی یکی از جاذبه‌های بالی است که در واقع ترکیبی از تاریخ، فرهنگ، و طبیعت اندونزی را نمایش می‌گذارد. پس می‌توانید روی آن به عنوان یک مقصد توریستی جذاب، حساب باز کنید. مناطق مشابه اوبود بالی در کشور‌های دیگری که تاریخ و فرهنگ مشترک با اندونزی دارند نیز پیدا می‌شود. برای مثال با گرفتن ویزای تایلند هم می‌توانید مکان‌های تاریخی که اتفاقا در طبیعت جذاب این کشور گم شده باشند را ببینید.

 

 

 

ساحل سیمیناک

ساحل سیمیناک - جاذبه های گردشگری بالی

 

ساحل سیمیناک یکی دیگر از مکان‌های دیدنی بالی است. این منطقه توریستی محبوب در واقع باقی‌ماده شهر کوتا محسوب می‌شود. اگر در این ساحل قدم بزنید مناظری را مشاهده خواهید کرد که هرگز حتی در خواب هم نمی‌توانید ببینید. علاوه بر آن، مردم  منطقه سیمیناک به قدری مهمان‌نواز و دوست داشتنی هستند که محال است در زمان اقامت در این مکان احساس غربت کنید. رفتار آن‌ها با گردشگران طوری است که شما به صورت ناخودآگاه، از حضور در جمع آن‌ها لذت خواهید برد. به طوری که فکر می‌کنید عضوی از آن‌ها هستید. این ساحل با وجود مناظر طبیعی، بسیار لوکس و مدرن است. اگر هنگام قدم زدن در سیمیناک حس کردید که باید از خجالت شکم‌تان در بیایید، می توانید به رستوران‌های آن فکر کنید. البته قبل از ورود به رستوران‌های آن، نگاهی به جیب‌تان بیندازید تا با خیال راحت وارد شوبد و غذاهای لذیذ را نوش جان کنید، چون رستوران‌های ساحل سیمیناک، بسیار گران‌قیمت هستند. درباره فروشگاه‌های این منطقه هم اوضاع همینطوری لست. در سیمیناک برنامه‌ها و جشن‌های شبانه‌ای برگزار می‌شود که سفر شما را از یکنواختی در می‌آورند.

 

کوه آتشفشانی باتور

کوه آتش‌فشانی باتور از جمله جاذبه‌های طبیعی و حیرت‌انگیز جزیره بالی به شمار می‌رود‌. اگر از علاقه‌مندان به پیاده‌روی و کوهنوردی باشید این کوه می‌تواند حسابی شما را هیجان‌زده کند. کوه باتور نام خود را از نام یکی  از روستاهایی که در نزدیکی آن قرار دارد گرفته است. برای تماشای زیبایی و عظمت کوه باتور باید به مرکز جزیره بالی سفر کنید. جایی که یک دریاچه بی‌نظیر به نام کالدرا در مجاورت این کوه رخ‌نمایی می‌کند. شکل کوه باتور، بسیار خاص و دیدنی است. این کوه آتشفشانی، دارای چهار دهانه است که در زمان فوران آن، مواد مذاب از هر چهار دهانه خارج می‌شود. مناظر اطراف با تور بسیار دیدنی هستند، در این منطقه می‌توانید چندین روستا را ببینید که به خودی خود جزو جاذبه‌های بالی به حساب می‌آیند. یک رودخانه پر آب از نزدیکی کوه باتور عبور می‌کند که این روستاها نیز در کنار آن قرار گرفته‌اند. اگر به دامنه‌های کوه بروید چشمه‌های آب گرمی را مشاهده می‌کنید که از جذابیت‌های دیگری است که با سفر به این منطقه می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. همچنین یکی از عجایب کوه باتور معبدی است که درون یک غار در این کوه قرار دارد. پس با وجود چنین جاذبه‌هایی شما با رفتن به منطقه کوه باتور در مرکز جزیره بالی، یک تیر و چند نشان زده‌اید. چرا که با این کار علاوه بر این کوه، امکان بازدید از چند مورد دیگر از مکان‌های دیدنی بالی نیز برای شما فراهم می‌شود.

 

 

 

معبد پورابساکی

معبد پورابساکی - جاذبه های گردشگری بالی

 

بعد از معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بالی، بد نیست کمی هم درباره معابد آن که گفتیم بخش زیادی از بازدید‌های گردشگران خارجی و داخلی را تشکیل می‌دهند، صحبت کنیم. البته در اغلب مکان‌های دیدنی بالی، معابدی نیز وجود دارد. معابد جزیره بالی همگی از نظم خاصی در سبک معماری پیروی می‌کنند. به این معنی که همه آن‌ها در ۷ طبقه ساخته شده‌اند. این نکته درباره معبد پورابساکی نیز صدق می‌کند. برای بازدید از این معبد که یکی از معابد مجموعه ۹ گانه کایانگان جاگات محسوب می‌شود، باید به کوه گونانگ آگونگ بروید. این کوه در واقع بلندترین کوهی است که در جزیره بالی وجود دارد. مجموعه ۹ گانه معابد کایانگان جاگات نیز به معابدی گفته می‌شود که شما از هر دین و مذهبی که باشید، حق ورود به آن‌ها را دارید. این حق شامل عبادت در هر یک از این معابد هم می‌شود‌. دلیل ساختن این معابد در کوه یک افسانه قدیمی متعلق به اندونزی است. در واقع آن‌ها معتقدند که محل زندگی خدای آن‌ها به نام پوراساکی در کوه بوده است. بنابراین بازدید از معابد بالی به شما امکان آشنایی با مذهب و اعتقادات این بهشت گمشده را نیز می‌دهند.

 

معبد پورا لوهور

معبد پورا لوهور - جاذبه های گردشگری بالی

 

در ادامه معرفی معابد به عنوان پر بازدید‌ترین جاذبه‌های بالی، باید به معرفی معبد پورا لوهور بپردازیم. معبدی که با گرفتن ویزای کشور‌های دیگر مانند ویزای توریستی فیلیپین، به چشم نخواهید دید. پورا لوهور در حقیقت یک معبد هندو است که در منطقه بوکیت جزیره بالی واقع شده است. در این منطقه جمع معابد هندو جمع است. به طوری که ۹ معبد هندو در آن ساخته شده است. نکته عجیب درباره معبود پورا لوهور که سبب شهرت آن در جهان شده است، قرار گرفتن این معبد در نوک یک صخره بلند است. شما با حضور در این معبد  می‌توانید از نزدیک، مراسمات خاص مذهبی آن‌ را ببینید. غروب آفتاب در این منطقه هم از زیبایی‌های آن محسوب می‌شود. البته اگر برای‌تان مهم است، باید بگوییم که درهای بخش خاصی از معبد پورا لوهور به روی گردشگران و افراد دیگر بسته است. یعنی نمی‌توانید به آن بخش وارد شوید. اما نگران نباشید! موارد دیگری در این معبود وجود دارد که جای خالی این بخش ممنوع را پر می‌کنند. برای مثال شما قبل از این که پای‌ مبارک‌تان را داخل این معبد بگذارید، در جلوی در ورودی آن مجسمه بزرگی به نام گانشا را خواهید دید که حتی از فاصله دور هم قابل مشاهده است. معبد پورا لوهور یکی از منحصر به فردترین جاذبه‌های بالی است که در این جزیره، با آغوشی باز انتظار شما را می‌کشند تا به بازدید آن بروید.

 

ساحل سانور

ساحل سانور - جاذبه های گردشگری بالی

 

از معابد بالی که بگذریم، ساحل سانور هم یکی از جاذبه‌های غیرقابل وصف است که توصیه می‌کنیم حتما به آنجا رفته و با چشمان خود مناظر مست کننده آن را ببینید. برای بازدید از این ساحل باید غول تنبلی را شکست داده و به جنوب شرقی جزیره بالی سفر کنید. استراحت در ساحل سانور آرامش زیادی به شما خواهد داد. برای همین است که بسیاری از افراد، استراحت در این ساحل را برای ریلکس کردن انتخاب می‌کنند. البته در این سال نیز معابد بالی شما را رها نمی‌کنند. به طوری که علاوه بر استراحت و تفریح در ساحل سانور، مکان‌های دیدنی دیگری نیز مثل معابد و موزه‌ها وجود دارند که باید به بازدید آن‌ها بروید. اگر به روستای دنپاسار که در نزدیکی این ساحل واقع شده است بروید، با برخورد گرم و دوستانه ساکنان آنجا مواجه می‌شوید که لذت بازدید از روستا را دو چندان می‌کند.

 

حرف پایانی

جزیره بالی یک تکه طلای خالص در کشور اندونزی است که سالانه افراد مختلفی از گوشه و کنار دنیا برای بازدید از جذابیت‌های آن خود را به آب و آتش می‌زنند. شاید شما هم با خواندن این مقاله که تنها بخشی از جاذبه‌های بالی را معرفی می‌کند، همین کار گردشگران دیگر را انجام دهید. بازدید از بالی به علت رستوران‌ها، هتل‌ها و فروشکاه‌های لوکس و لاکچری، بسیار گران برای شما تمام می‌شود. یعنی باید با جیب پر پول وارد اندونزی شوید تا بتوانید از جزیره‌ای زیبا که انگار تکه‌ای جدا شده از بهشت است، بازدید کنید.

اگر قصد سفر به اندونزی و بازدید از جاذبه‌های بالی را دارید، سفر خوشی را برای شما آرزو می‌کنیم.

اما عجله نکنید! قبل از این که با عجله به سفارت اندونزی بروید، در بخش کامنت‌ها بگویید که کدام یک از مکان‌های دیدنی بالی را از همه بیشتر دوست دارید؟

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *