خانه
بلاگ
حساب کاربری

جاذبه های گردشگری آسیا که نباید از دست داد!

جاذبه های گردشگری آسیا که نباید از دست داد!
تاریخ انتشار: 1401/10/5

آسیا پهناورترین قاره جهان است که کشور‌های بسیار زیبایی را در خود جای داده است. در این قاره، شهرها و کشور‌هایی با فرهنگ، زبان، آداب و رسوم و رنگ پوست و حتی آیین و اعتقادات متنوع وجود دارد. اگر بخواهیم همه جاذبه‌های گردشگری آسیا را معرفی کنیم باید یک کتاب بنویسیم. از آن‌جا که تعداد جاذبه‌های این قاره پهناور بسیار زیاد و متنوع هستند، در این مطلب از آژانس توریک، چند مورد از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آسیا را به همراه ویژگی‌های آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

 

معرفی قاره آسیا

 

معرفی قاره آسیا

 

به طور کلی قاره آسیا، قاره رکورد‌های مختلف است. به طوری که مرتفع‌ترین قله جهان یعنی اورست در این منطقه قرار دارد. ارتفاع این کوه ۸۸۴۸ متر از سطح دریا است. بر خلاف این قله، دریای مرده ۳۹۵ متر از سطح دریا پایین‌تر است. همانطور که می‌دانید در این دریا به علت وجود نمک فراوان، هیچ موجود زنده‌ای توان زندگی ندارد. به‌همین دلیل است که دریای مرده را به این نام شهرت دارد.

جالب است بدانید که از بین ۱۰ تا از مرتفع‌ترین برج‌ها و ساختمان‌های دنیا، ۹ مورد از آنها در قاره آسیا قرار دارد. بلندترین برج جهان، برج خلیفه دبی است که جزو یکی از زیباترین گاذبه‌های گردشگری آسیا به شمار می‌رود. دومین ساختمان مرتفع دنیا نیز در آسیا واقع شده است. نام این ساختمان مرتفع، برج شانگهای نام دارد که می‌توانید در کشور چین از آن بازدید نمایید. قاره آسیا وسعت بسیار زیادی دارد. همین موضوع سبب شده است که جاذبه‌های گردشگری آسیا تنوع زیادی داشته باشند.

پهناورترین قاره جهان همچنین بیشترین خط ساحلی در جهان را نیز دارد. به طوری که طول خط ساحلی آن به ۶۲۸۰۰ کیلومتر می‌رسد. وسعت بسیار زیاد قاره آسیا علاوه بر تنوع جاذبه‌ها، بر آب‌و هوای آن نیز تاثیر دارد. در هر منطقه‌ای از این قاره شرایط آب و هوایی متفاوتی را مشاهده می‌کنید. برای مثال کشور سنگاپور به علت مجاورت با خط استوا، هوای گرم و بارش‌های فراوانی دارد. در حالی که در مغولستان گاهی به علت سرمای بسیار شدید آن منطقه، وضعیت بحرانی می‌شود.

 

 

 

زیباترین کشورهای آسیا کدامند؟

کشورهای بزرگ و کوچک زیادی در قاره آسیا وجود دارند که در هر کدام از آن‌ها سبک زندگی و فرهنگ خاص آن کشور رواج دارد. به خاطر همین تفاوت در فرهنگ و سبک زندگی است که جاذبه‌های گردشگری آسیا شامل موارد بسیار متنوعی از نظر سبک معماری ساختمان‌ها و شکل و بافت شهر‌ها می‌شود. در این بخش چند مورد از زیبا‌ترین و محبوب‌ترین کشور‌های آسیا را به طور مختصر برای شما بیان خواهیم کرد تا با قاره شگفت‌انگیز آسیا بیشتر آشنا شوید.

 

۱. چین

 

چین - جاذبه های گردشگری آسیا

چین

 

چین یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری آسیا است که در جنوب شرقی این قاره واقع شده است. تعداد گردشگرانی که سالانه از این کشور بازدید می‌کنند بسیار بالا است. کشور چین که خود یک شبه قاره به شمار می‌رود، شهر‌های بسیار زیبایی برای بازدید و لذت بردن از تفریحات گوناگون دارد. اولین شهری که می‌توانید در چین بازدید کنید، کلانشهر پکن، پایتخت این کشور است. علاوه بر پکن امکان سفر به استان گوانگجو را نیز دارد. اما شهر یوان یکی از خاص‌ترین جاذب‌های گردشگری آسیا است که آن را فقط در چین می‌یابید.

کوه‌های زیبا و منحصر به فرد، دست‌های پهناور و خوش منظره، و دره‌های جذاب، از ویژگی‌های طبیعی شهر یوان چین هستند که برای علاقه‌مندان به طبیعت گردی، یک بهشت بی‌نظیر است. اما زیباترین کشور آسیا چین است؟ قطعا نمی‌توان این‌چنین گفت اما می‌توان گفت چین یکی از زیباترین کشورهای آسیا است.

 

۲. ژاپن

 

ژاپن - جاذبه های گردشگری آسیا

ژاپن

 

ژاپن یکی از کشور‌های آسیایی است که زیبایی‌های فوق‌العاده‌ای دارد. در واقع شهر‌های مختلف ژاپن جزو زیباترین جاذبه‌های گردشگری در آسیا محسوب می‌شوند.
یکی از این شهر‌های بسیار زیبا و جذاب که می‌توانید در آن خاطرات فراموش‌نشدنی را تجربه کنید، هوکایدو است. در وصف زیبایی و جذابیت هوکایدو همین بس که نام این شهر، در شعر‌های اروپایی و بطوری کلی کشور‌های غربی، زیاد به کار برده می‌شود. برکه‌های آبی هوکایدو را در هیچ کجای جهان نمی‌توانید ببینید. پوشش گیاهی خاص، جلوه طبیعی ویژه‌ای به این منطقه داده است. هتل‌ها و رستوران‌های هوکایدو به قدری مجلل و لوکس هستند که شما را غرق تماشای زیبایی‌های خود می‌کنند.

 

۳. امارات

 

امارات - جاذبه های گردشگری آسیا

امارات

 

کم‌تر کسی پیدا می‌شود که نام امارات به گوشش نخورده باشد. ویزای توریستی دبی نیز مانند ویزا توریستی تایلند یکی از محبوب‌ترین و پر‌ تقاضاترین ویز‌اها در دنیا است. در شهر دبی که خود جزو جاذبه‌های گردشگری آسیا است، مکانهای دیدنی بسیار جذابی وجود دارد. همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، بلند‌ترین برج دنیا در این شهر قرار دارد. این برج علاوه بر ارتفاع زیادی که دارد، از نظر جذابیت ظاهری نیز جزو شاهکار‌های معماری دنیا محسوب می‌شود.
افرادی که از کشور‌های غربی اقدام به سفر به آسیا می‌کنند، از زیبایی خارق‌العاده شهر دبی و دیگر‌های شهر‌های امارات شگفت‌زده می شوند. علاوه برج‌ها و ساختمان‌های مرتفع و مراکز خرید دبی، بافت شهری و خیابان‌ها و ساختمان‌هایی مثل هتل‌های مجلل دبی، جزو مواردی هستند که در این شهر جلب توجه می‌کنند. در دبی می‌توانید در پارک‌های آبی متعدد آن، از ورزش‌های آبی لذت ببرید.

 

۴. فیلیپین

 

فیلیپین - جاذبه های گردشگری آسیا

فیلیپین

 

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری آسیا، کشور فیلیپین است. این کشور که در شرق آسیا واقع شده است. عاشقان زیادی در جهان دارد. ویزا توریستی فیلیپین هم یکی از ویزا‌هایی است که صدها هزار نفر در سال برای دریافت آن درخواست می‌دهند. بوراکی معروفترین شهر فیلیپین است که به غروب‌های خاص و زیبا در مناطق ساحلی شهرت دارد. در سواحل بوراکی می‌توانید به همراه خانواده به گردش بروید. برای اینکه یک سفر رویایی را تجربه کنید، کافی است به قایق‌سواری در آب‌های مجاور این شهر بپردازید. همچنین می‌توانید شنا با تم پری دریایی و دیگر تم‌های معرف و جذاب را تجربه کرده و سفری خاص به کشور فیلیپین داشته باشید.

 

 

۵. سنگاپور

 

سنگاپور - جاذبه های گردشگری آسیا

سنگاپور

 

در سال‌های اخیر میزان ارسال درخواست برای اخذ ویزا سنگاپور به شدت افزایش یافته است. سنگاپور یکی از کشورها رویایی و در واقع تماشایی‌ترین جاذبه‌های گردشگری آسیا به حساب می‌آید.
این کشور از لحاظ جاذبه‌های طبیعی، چیزی از کشور‌هایی مثل چین کم ندارد. البته جاذبه‌های سنگاپور تنها به کوهستان‌های با شکوه و جنگل‌های انبوه آن خلاصه نمی‌شود. شهر های مدرن سنگاپور نیز از دیدنی‌های این منطقه است.
آب و هوای این کشور به علت قرار گرفتن در نزدیکی خط استوا و تابش عمودی خورشید، گرم و مرطوب است.
برای همین اگر در فصول بهارو تابستان به سنگاپور سفر کنید، نهایت لذت را از سفرتان خواهید برد.

 

۶. مالزی

 

مالزی - جاذبه های گردشگری آسیا

مالزی

 

قاره آسیا کشور‌های دیدنی زیادی دارد. مالزی هم در بین این کشور‌ها جزو جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری آسیا است. ویزا مالزی هم مثل سایر کشورهایی که معرفی کردیم تقاضای زیادی دارد. بخش زیادی از ساکنین مالزی، مسلمان هستند. از این لحاظ کشور ما با این کشور در شرق آسیا، اشتراک فرهنگی دارد. بالی زیباترین شهر کشور مالزی است که با جاذبه‌های تاریخی و مدرن و همین‌طور طبیعت جذاب و کوه‌های خیره کننده، پذیرای گردشگران جهانی است. کشور مالزی با آب و هوای استوایی، مکان مناسبی برای پیاده روی و گشت و گذار در طبیعت محسوب می‌شود.

 

 

 

جاذبه های گردشگری آسیا

هرکدام از کشورهایی که به شما معرفی کردیم، به تنهایی تعداد بی شماری جاذبه های گردشگری دارد. به همین خاطر نمی‌توان همه آن‌ها را در این مطلب بیان کرد. در این بخش قصد داریم به معرفی محیوب‌ترین و زیباترین و مهمترین جاذبه‌های گردشگری آسیا بپردازیم که بازدید هر کدام از آن‌ها می‌توانید یک سفر مهیج و خاطره انگیز را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

معبد لانه ببر بوتان

 

معبد لانه ببر بوتان - جاذبه های گردشگری آسیا

معبد لانه ببر بوتان

 

معبد لانه ببر که با نام تاکشانگ پارو نیز مشهور است در کشور بوتان قرار دارد. قرار گرفتن در کنار صخره‌ای در نزدیکی دره پارو، سبب این نامگذاری شده است. طبق افسانه‌های قدیمی کشور بوتان، فردی به نام گورو پادماساموا سوار بر یک ببر پرنده به این کشور سفر کرده و باعث رواج آیین بودا در این منطقه شده است. اگر به این صومعه زیبا در کشور بوتان بروید، علاوه بر بازدید از صومعه، می‌توانید چشم‌اندازهای مجاور آن را تا دوردست‌ها تماشا کنید. چرا که این معبد در ارتفاع ۳ هزار پایی از دره پارو قرار دارد.

 

 

خلیج هالونگ در ویتنام

 

خلیج هالونگ در ویتنام - جاذبه های گردشگری آسیا

خلیج هالونگ

 

خلیج هالونگ که در در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری آسیا است که در کشور دیدنی ویتنام قرار دارد. این خلیج در واقع مجوعه‌ای نادر از ۲۰۰۰ جزیره است که با ۱۵۵۰ کیلومتر مساحت از عجایب طبیعی کشور ویتنام محسوب می‌شود. در این منطقه ۶۰ گونه جانوری و ۱۴ گونه گیاهی بومی و منحصر به فرد وجود دارد. خانه‌های قایقی زیبا از جمله مواردی است که نظر گردشگران را به خود جذب می کند. به طور کلی کشور ویتنام با داشتن طبیعت بکر و چشم‌اندازهای طبیعی زیبا یکی از مقاصد گردشگری مهم آسیا به شمار می‌رود.

 

 

روستای رنگین‌کمان در تایوان

 

روستای رنگین‌کمان در تایوان - جاذبه های گردشگری آسیا

روستای رنگین‌کمان

 

روستای رنگین کمان تایوان در شهر تایچونگ واقع شده است. دلیل نامگذاری این روستا، یکی از جاذبه‌های گردشگری آسیا، رنگ‌های متنوعی است که دیوار‌های آن دارند. در هنگام ورد به این روستا فکر می‌کنید که به یک مهد کودک سفر کرده‌اید. چرا که این روستا مملو از رنگ‌های شاد و کودکانه است. این رنگ‌ها و نقش‌های خاص توسط فردی به نام هوانگ یونگ فو بر روی دیوار‌ها طراحی شده نمایی خاص به آن بخشیده است. برای درک زیبایی روستای رنگین‌کمان حتما باید به آن سفر کنید. زیبایی این روستا را نمی‌توان با کلمات وصف کرد.

 

 

مسجد تاج محل در کشور هند

 

مسجد تاج محل در کشور هند - جاذبه های گردشگری آسیا

مسجد تاج محل

 

مسجد تاج محل نیز جزو جاذبه‌های گردشگری آسیا است که فرهنگ هندوستان را به جهان ارائه می‌کند. این مسجد زیبا که از مرمر ساخته شده است در شهر آگرا قرار دارد. قدمت آن به حدود ۴۰۰ سال میرسد. یعنی زمانی که گورکانیان هند بر این منطقه حکومت می‌کردند. مسجد تاج محل به عنوان هدیه‌ای از طرف شاه گورکانیان هند به همسرش ساخته شده است. بنابراین این بنای تاریخی زیبا نمادی از عشق محسوب می‌شود که در فهرست سازماد میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. در حوالی این مسجد، باغ‌های زیبایی می‌بستید که جذابیت دوچندانی به این مکان می‌دهد.

 

برج خلیفه در دبی

 

برج خلیفه در دبی - جاذبه های گردشگری آسیا

برج خلیفه

 

برج خلیفه در دبی از جمله جاذبه‌های گردشگری آسیا است که در خاورمیانه قرار دارد. این برج مرتفع شامل فروشگاه‌های متعدد، رستوران‌ها ، هتل‌ها و هرچیزی که فکرش را بکنید می‌شود. از برج عظیم خلیفه مجسمه‌هایی ساخته‌اند که در دبی به توریست‌های جهانی به عنوان سوغاتی این شهر می‌فروشند. این برج که هزینه‌های زیادی صرف آن شده است یک شاهکار معماری و هنری در دوران معاصر به شمار می‌رود. شاید در قرن‌های آینده، نام برج خلیفه را در فهرست عجایب جهان ثبت کنند.

 

دیوار بزرگ چین

 

دیوار بزرگ چین - جاذبه های گردشگری آسیا

دیوار بزرگ چین

 

دیوار چین یکی از عجایب شگفت انگیز و خیره کننده در جهان است که نام آن در بین جاذبه‌های گردشگری آسیا به چشم می‌خورد. مصالحی که در این دیوار عظیم به کار برده‌اند بیشتر از جنس سنگ و سایر مواد مورد استفاده در ساختمان‌سازی دوران باستان است. دیوار چین در زمان شی هوانگ تی فرمانروای امپراطوری هان به عنوان مانعی برای حمله اقوام بیگانه و چادر نشین ساخته شد. این سازه از شمال شرق تا شمال غرب کشور چین گسترده شده است. متاسفانه بعد از گذشت حدود ۲۰۰۰ سال از ساخت این بنا، بخش‌هایی از آن از بین رفته‌اند.
با سفر به چین می‌توانید این دیوار زیبا که نماد کشور چین نیز هست را ببینید و و در بالای آن به پیاده‌روی بپردازید.

 

 

 

کشورهای آسیایی بدون ویزا برای ایرانیان

 

کشورهای آسیایی بدون ویزا برای ایرانیان - جاذبه های گردشگری آسیا

 

برخی از کشور‌های گهان بر اساس توافقاتی که با هم دارند، قانون لغو ویزا را برای توریست‌های کشور مورد نظر وضع کرده‌اند. با توجه با این قانون افراد برای سفر به این کشورها نیازی به پرداخت هزینه و صدور ویزا ندارند. این موضوع برای گردشگران سراسر دنیا یک مزیت بسیار مهم است که در هنگام سفرهای بین‌المللی آن را در نظر می‌گیرند. برای ایرانیان نیز کشور‌های بدون ویزایی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

در همه قاره‌های جهان کشور‌هایی وجود دارند که با پاسپورت ایرانی و بدون ویزا می‌توان به آن‌ها سفر کرد. اما بحث ما لیست کشور‌های آسیایی بدون ویزا برای ایرانیان است. این لیست شامل کشور‌های عراق، لبنان، سوریه، پاکستان، افغانستان، ترکیه، آذربایجان و ارمنستان می‌شود.

 

نتیجه گیری

در این مطلب، توریک زیباترین و جذاب‌ترین کشور‌های آسیا را به همراه جاذبه‌های آن‌ها به شما معرفی کرد. البته با در نظر گرفتن وسعت قاره آسیا می‌توان گفت که جاذبه‌های بی‌شمار دیگری در این قاره وجود دارند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. اما در این فرصت به مهم‌ترین و محبوب‌ترین‌ جاذبه‌های گردشگری آسیا پرداخته شد.

باید گفت که آسیا برای هر نوع سلیقه‌ای چندین جاذبه گردشگری فوق‌العاده دارد. قاره آسیا و جاذبه‌های بی‌نظیر آن به شدت مورد توجه توریست‌های جهان مخصوصا اروپا و آمریکا قرار می‌گیرد. به طوری که تعداد زیادی از گردشگرانی که به این قاره سفر می‌کنند، ملیت‌های اروپایی و آمریکایی دارند. این موضوع نشان دهنده محبوبیت مقاصد گردشگری آسیا در نظر جهانیان است.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *