خانه
بلاگ
حساب کاربری

لیست بهترین شهرهای آسیا برای سفر در بهار

بهترین شهرهای آسیا برای سفر در بهار کدام هستند؟
تاریخ انتشار: 1403/1/27

بهار بهترین فصل برای سفر است؛ فرقی هم نمی‌کند که مقصدتان کجا باشد. آب‌وهوای بی‌نظیر فصل بهار هر کشوری را زیباتر می‌کند و سفر در این فصل می‌تواند لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی باشد. اگر قصد سفر خارجی به کشورهای آسیایی در فصل بهار را دارید، احتمالاً به دنبال بهترین شهرهای آسیا در بهار هستید. انتخاب بهترین مقصد برای سفر در بهار می‌تواند لذت سفر را دوچندان کند و خاطرات دلچسبی برای شما به‌جا بگذارد.

حال بهترین شهرهای آسیایی برای سفر در بهار کدام هستند؟ در این مقاله می‌خواهیم به بررسی بهترین کشورهای آسیا برای سفر در بهار بپردازیم. پس اگر قصد سفر خارجی در این فصل زیبا را دارید، در این مقاله همراه ما باشید.

بهترین شهرهای آسیا در بهار

در آسیا شهرهای بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها جاذبه‌های طبیعی و گردشگری خاص خود را دارند. برای آن که بتوانید یک سفر فراموش‌نشدنی و جذاب را تجربه کنید، باید بهترین مقصد سفر خارجی را انتخاب کنید. اما بهترین مقصدهای گردشگری برای سفر در بهار کدام هستند؟ در این بخش به بررسی ۱۳ مورد از بهترین کشورهای آسیا برای سفر در بهار را بررسی می‌کنیم.

شهر بانکوک در کشور تایلند

شهر بانکوک در کشور تایلند

تایلند یکی از کشورهای بسیار جذاب و دیدنی است و طرفداران زیادی برای سفر به آن وجود دارد. شهر بانکوک، یکی از شهرهای زیبا و دیدنی در تایلند است که به زندگی شبانه پر جنب و جوشش معروف است. این شهر بسیاری از ویژگی‌های یک شهر توریستی جذاب را در خود جای‌داده است و می‌تواند تجربه یک سفر خارجی جذاب را برای شما به ارمغان آورد. در شهر بانکوک بازارهای شناور مختلفی وجود دارد که توانسته نظر هر گردشگری را به خود جلب کند. به همین علت، تور بانکوک در بهار طرفداران بسیاری دارد.

همچنین در بانکوک جاذبه‌های دیدنی مختلفی نظیر کاخ بزرگ، معبد کاخ زمرد و وات آرون وجود دارد. البته در این شهر خانه معابد زیادی وجود دارد که بازدید از آن‌ها می‌تواند یک تجربه شگفت‌انگیز باشد. در این شهر می‌توانید تفریحات مختلفی نظیر قایق‌سواری در امتداد رودخانه پائو فرایا را تجربه کنید. برای ورود به این شهر و دیگر شهرهای این کشور باید پیش از هر کاری اقدام به دریافت ویزای تایلند کنید تا بتوانید وارد مرزهای این کشور شوید.

شهرهای کشور سنگاپور

شهرهای کشور سنگاپور

سنگاپور یکی از بهترین کشورهای آسیا برای سفر در بهار است. در این فصل می‌توانید زیبایی‌های زیادی در سنگاپور ببینید و یک سفر فراموش‌نشدنی را تجربه کنید. مهم‌ترین مزیت سفر به سنگاپور در بهار این است که این جزیره بارش‌های زیادی ندارد! این در حالی است که این جزیره در اکثر فصل‌های سال بارش‌های زیادی دارد و ممکن است برای سفر به این مقصد گردشگری در فصل‌های دیگر با چالش‌های زیادی بروبرو شوید. دمای هوای سنگاپور در بهار حدود ۲۴ درجه است که هوای بسیار دل‌پذیر و مناسبی است.

ماجراجویی‌های سنگاپور تمام نمی‌شود؛ از پارک‌های موضوعی گرفته تا سواحل بسیار دیدنی و جذابش همگی نظرتان را به خود جلب می‌کند. جالب است بدانید که این کشور را بهشتی برای کسانی می‌دانند که اهل خرید هستند. در تور سنگاپور در فصل بهار بازدید از جزیره سنتوزا، باغ‌های مختلف، یونیورسال استدیو، تله‌کابین سنتوسا و سافاری شبانه را از دست ندهید. هزینه سفر به سنگاپور نسبت به سایر کشورهای آسیایی بیشتر است و برای ورود به مرزهای این کشور نیاز به ویزای سنگاپور خواهید داشت.

شهر لاداخ در هند

شهر لاداخ در هند

هند یکی از مقصدهای دیدنی و جذابی است که می‌توانید برای سفر در فصل بهار انتخاب کنید! در کشور هند شهری به نام لاداخ وجود دارد که در فصل بهار بسیار دیدنی است. در این شهر می‌توانید به صحراهای باشکوه و زیبای آن بروید و از نقاشی‌های انتزاعی طبیعت در آن لذت ببرید. همچنین در آن دریاچه‌های آبی زیبایی وجود دارد که قرارگرفتن آن در کنار تپه‌های قهوه‌ای روشن می‌تواند یک منظره بی‌نظیر و به‌یادماندنی برای شما باشد.

افراد زیادی در این شهر به دوچرخه‌سواری و طبیعت‌گردی می‌پردازند و یکی از بهترین لوکیشن‌های جهان برای علاقه‌مندان به عکاسی است. در فصل بهار این شهر بسیار خنک است و هوای مطبوعی دارد. از جاذبه‌های دیدنی و بی‌نظیر آن می‌توان به دره زانسکار، دریاچه پنگونگ، تپه مغناطیسی و… اشاره کرد. همانند دو کشور قبل، برای سفر به شهرهای مختلف کشور هند نیز نیاز به ویزای هند دارید.

شهرهای مختلف کشور ترکیه

شهرهای مختلف کشور ترکیه

هنگامی که صحبت از کشورهای خارجی می‌شود، فکر بسیاری از ما به سمت ترکیه می‌رود! شهرهای بسیار زیبای این کشور و جاذبه‌های گردشگری آن باعث شده تا بسیاری از ایرانی‌ها تور ترکیه را برای سفر انتخاب کنند. باتوجه‌به نزدیکی ترکیه به ایران، هزینه‌های سفر به آن نسبت به کشورهای دیگر بسیار کمتر است و می‌تواند یک سفر ارزان و به‌یادماندنی باشد. برای کسانی که تابه‌حال سفر خارجی را تجربه نکرده‌اند، ترکیه بهترین مقصد برای سفر در بهار است. آب‌وهوای این کشور در فصل بهار بسیار عالی است و می‌توانید از سفر به آن لذت ببرید.

از مهم‌ترین شهرهای ترکیه که ایرانی‌ها برای سفر انتخاب می‌کنند می‌توان به وان، استانبول، کوشی آداسی، آنتالیا، بدروم، آلانیا و ازمیر اشاره کرد. در این شهرها جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی وجود دارد که در کنار تفریحات آن می‌تواند سفرتان را لذت‌بخش کند.

شهر کوالالامپور در مالزی

شهر کوالالامپور در مالزی

مالزی یکی از کشورهایی است که به‌واسطه موقعیت جغرافیایی و طراحی منحصربه‌فردی که دارد، شهرت زیادی پیدا کرده است. کوالالامپور پایتخت مالزی است و زیبایی‌های بسیار فراوانی در آن قرار دارد؛ از برج‌های دوقلو گرفته تا ساختمان‌های طراحی شده به سبک استعماری. همچنین جاذبه‌های طبیعی زیادی هم در این شهر قرار گرفته است و می‌تواند نظر گردشگرانی که هر سال از سراسر دنیا به آن مراجعه می‌کنند را به خود جلب کند. اگر به دنبال بهترین مقصد گردشگری در فصل بهار هستید، مالزی به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای آسیا در بهار می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد.

از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی کوالالامپور می‌توان به برج‌های دوقلوی پتروناس، غارهای باتو، بوکیت بینتانگ، معبد سری ماهاماریمان و… اشاره کرد. همچنین در سفر به مالزی می‌توانید از شهرهای دیگر این کشور هم بازدید کنید و بافرهنگ غنی آن آشنا شوید.

تفلیس و باتومی گرجستان

تفلیس و باتومی گرجستان

اگر به دنبال کشورهای نزدیک ایران برای سفر در فصل بهار می‌گردید، گرجستان یکی از بهترین انتخاب‌ها است. در گرجستان شهرهای بی‌نظیر و دیدنی مثل تفلیس و باتومی قرار دارد که ایرانی‌ها در سفر به این کشور معمولاً به این شهرها می‌روند. آب‌وهوای گرجستان در فصل بهار بسیار عالی و دل‌پذیر است. البته نکته مهمی که در مورد این کشور در فصل بهار وجود دارد، این است که ممکن است با بارش‌های زیادی روبرو شوید؛ بنابراین پیش از سفر خود بهتر است آب‌وهوا را بررسی کنید تا هنگام سفر، بارش فراوان برای شما یک چالش بزرگ نباشد.

جالب است بدانید که باتوجه‌به نزدیک بودن گرجستان به ایران، امکان سفر به این کشور به‌صورت زمینی هم وجود دارد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود تا ایرانی‌ها تور گرجستان را انتخاب کنند، عدم نیاز به ویزا است. در واقع شما با همان پاسپورتی که در دست دارید، می‌توانید از طریق مرزهای این کشور به شهرهای تفلیس، باتومی و دیگر شهرهای گرجستان سفر کنید.

آذربایجان

آذربایجان

آذربایجان یکی از شهرهای بی‌نظیر و نزدیک به ایران است. از نظر آب‌وهوایی شباهت بسیار زیادی به شهرهای شمال غربی ایران دارد. در واقع، آب‌وهوای آن معتدل و خنکی است و به همین دلیل یکی از بهترین کشورهای خارجی برای سفر در بهار محسوب می‌شود. پایتخت این کشور شهر باکو است که بزرگ‌ترین شهر دریای خزر محسوب می‌شود. جالب است بدانید که ارتفاع این شهر ۲۸ متر زیر سطح دریا است و لقب بزرگ‌ترین شهر زیر سطح دریا در دنیا را به خود اختصاص داده است.

از مهم‌ترین جاهای دیدنی کشور آذربایجان می‌توان به پارک هایلند باکو، شهر قدیم باکو یا ایچِری شهر، قلعه دختر، برج‌های شعله، کاخ شروان شاهان، بلوار ساحلی باکو، موزه کتاب‌های مینیاتوری باکو، پارک مفاخر باکو، میدان فانتین، موزه فرش باکو، موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان، آتشگاه باکو اشاره کرد. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، برای اخذ ویزای آذربایجان می‌توانید روی توریک حساب کنید.

ارمنستان

ارمنستان

ارمنستان یکی دیگر از کشورهای نزدیک به ایران است که از نظر آب‌وهوایی بسیار گرم است. البته آب‌وهوای آن در فصل بهار بسیار مناسب است و بهترین زمان سفر به ارمنستان فصل بهار است. پایتخت این کشور ایروان است که می‌توان آن را به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای آسیا برای سفر در بهار دانست. در ارمنستان می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی مختلفی نظیر گردش در خیابان‌های زیبا، جاذبه‌های تاریخی، موزه‌های مختلف، طبیعت‌گردی، بازدید از کلیساها و… اشاره کرد.

باتوجه‌به نزدیک بودن ارمنستان به ایران، می‌توانید به‌جای سفر هوایی از طریق سفر زمینی به این کشور بروید. جالب است بدانید که این کشور به‌سرعت درحال‌توسعه است و اگر چند سال پیش به آن سفرکرده باشید، باز هم می‌توانید از سفر به آن هیجان‌زده شوید.

مالدیو

مالدیو

مالدیو یکی از کشورهایی است که به کافه و کلوب‌های شبانه معروف است و توانسته نظر بسیاری از گردشگران دنیا را به خودش جلب کند. ماله شهری در مالدیو است که به‌عنوان دروازه ورود به سایز جزایر مالدیو شناخته می‌شود. در این شهر هم می‌توانید بهترین زندگی شبانه در شهرهای آسیایی را تجربه کنید. علاوه‌برآن جاذبه‌های طبیعی و گردشگری زیادی در آن وجود دارد. از مهم‌ترین جاهای دیدنی آن می‌توان به موزه ملی، ویلینگیلی، جزیره مرجانی و… اشاره کرد. از این‌رو تور مالدیو در بهار بسیار محبوب است. در سفر به ماله سعی کنید حتماً از کافه مرغ دریایی دیدن کنید تا یک تجربه بی‌نظیر را به خودتان هدیه دهید.

کشور مالدیو در فصل بهار آب‌وهوای رؤیایی و دلنشینی دارد. دلیل آن هم قرارگیری در کنار اقیانوس آرام است و به‌عنوان بهشت استوایی شناخته می‌شود.

شهر پکن در چین

شهر پکن در چین

پکن نام پایتخت چین است و اگر قصد سفر در فصل بهار را دارید، می‌توان آن را به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای آسیایی برای سفر در بهار دانست. پکن در فصل بهار به‌قدری زیبا است که اگر یک‌بار به آن سفر کنید، برای همیشه خاطرات آن همراه شما خواهد بود. در بهار درختان شکوفه‌های رنگارنگی دارند که رنگ غالب گل‌های آن صورتی است. شکوفه‌های صورتی در کنار مناظر بسیار سبز این شهر یک سفر بی‌نظیر را برای شما به ارمغان می‌آورد. از دیگر ویژگی‌های سفر به پکن می‌توان به آسمان زیبا، مردم محلی صمیمی، غذاهای خوشمزه، دمای هوای عالی، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیار فراوان اشاره کرد.

اگر به چین سفر کردید، بازدید از دیوار بزرگ چین، موزه قصر و معبد بهشت را در اولویت خود قرار دهید. با طی‌کردن مسافتی در کنار دیوار بزرگ چین می‌توانید به شهر ممنوعه برسید و تفریحات مختلفی را در آنجا تجربه کنید. فراموش نکنید که سفر به این کشور، نیاز به اخذ ویزای چین دارد.

شهر هانوی در ویتنام

شهر هانوی در ویتنام

ویتنام یکی از کشورهای بسیار دیدنی در فصل بهار است که اگر قصد سفر دارید، به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌های شما خواهد بود. هانوی نام شهری در این کشور است که جاذبه‌های طبیعی بسیار دیدنی دارد. همچنین فرهنگ غنی مردمان این کشور هم باعث می‌شود تا سفری جذاب و دلنشین را تجربه کنید. در هانوی تفریحاتی مختلفی نظیر فعالیت‌های هیجان‌انگیز، تفریحات شبانه و… وجود دارد. سواحل زیبای آن یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری آن محسوب می‌شود و می‌توانید آرامش واقعی را در کنار ساحل‌های آن تجربه کنید.

از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی در ویتنام می‌توان به مقبره هوشی مین، برج تاپ‌روآ، کوان‌سو، چوا تران کووک، موزه تاریخ ویتنام و خانه اپرای هانوی اشاره کرد. اگر ویزای ویتنام را دریافت کردید و در فصل بهار به این کشور سفر کردید، قایق‌سواری در امتداد رودخانه را حتماً امتحان کنید و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر هانوی عکس‌های بی‌نظیر بگیرید.

شهر نوارا الیا در کشور سریلانکا

شهر نوارا الیا در کشور سریلانکا

یکی دیگر از بهترین شهرهای آسیایی برای سفر در بهار، شهر نوارا الیا است. این شهر در کشور سریلانکا قرار گرفته است که طبیعت بی‌نظیرش نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. این شهر توسط دره‌های سرسبز، باغ‌های چارس هرس‌شدن، تپه‌های صیقل‌خورده و زیبا، مزارع توت‌فرنگی، معابد دیدنی و… پوشیده شده است؛ بنابراین بازدید از آن می‌تواند نظر هر کسی را به خودش جلب کند؛ به‌خصوص افرادی که عاشق طبیعت هستند! پس اگر علاقمند به کشف زیبایی‌های طبیعی هستید همین حالا برای اخذ ویزای سریلانکا اقدام کنید!

از مهم‌ترین جاهای دیدنی این شهر می‌توان به آبشار لاورز لیپ، دریاچه گرگوری، قله ویکتوریا و… اشاره کرد.

شهر سئول در کشور کره جنوبی

شهر سئول در کشور کره جنوبی

سئول یکی دیگر از بهترین شهرهای آسیا برای سفر در بهار است که در کشور کره جنوبی قرار گرفته است. در فصل بهار اگر در خیابان‌های این شهر قدم بزنید، با شکوفه‌های صورتی گیلاس روبرو می‌شود که منظره بسیار دل‌نشینی ایجاد کرده است. همچنین آب‌وهوای این شهر در فصل بهار بی‌نظیر است و دمای متوسط آن ۱۷ درجه سانتی‌گراد است. در فصل بهار بارش‌های زیادی صورت نمی‌گیرد و با چالش خاصی روبرو نخواهید بود. پیاده‌روی در پارک‌های ملی سئوراکسان، سونگنیسان و جیریسان در فصل بهار تجربه بی‌نظیری است که در سفر به شهر سئو نباید از دست بدهید.

از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی این شهر می‌توان به روستای بوکچون هانوک، میونگ دونگ و برج N اشاره کرد.

شهر توکیو در کشور ژاپن

شهر توکیو در کشور ژاپن

توکیو نام پایتخت ژاپن است که جمعیت بسیار زیادی دارد! مردمان آن همیشه در حال فعالیت هستند و همین مسئله باعث شده تا شهری دیدنی و زیبا برای گردشگران طراحی کنند. تا جایی که توکیو به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای آسیا برای سفر در بهار محسوب می‌شود. از مهم‌ترین تفریحاتی که در این شهر می‌توانید تجربه کنید می‌توان به بازدید از معابد دیدنی، طبیعت بکر، زندگی شبانه جذاب، خوردن غذاهای خوشمزه و… اشاره کرد. جالب است بدانید که توکیو فقط یک مقصد گردشگری نیست! افرادی که به تکنولوژی علاقه دارند هم می‌توانند پس از اخذ ویزای ژاپن و سفر به این کشور، از توکیو به‌عنوان یکی از شهرهای با فناوری جدید و قدرتمند بازدید کنند.

از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر توکیو می‌توان به اودیابا، اسکای تری، میجی جینگو، آساکوسا و سومو اشاره کرد.

شهر بوراکای در کشور فیلیپین

شهر بوراکای در کشور فیلیپین

شهر بوراکای که در واقع یک جزیره در کشور فیلیپین است، به‌عنوان یکی دیگر از بهترین شهرهای آسیا در فصل بهار شناخته می‌شود. فیلیپین از جمله کشورهایی است که هر سال گردشگران بسیار زیادی به آن سفر می‌کنند. سواحل بسیار زیبای آن باعث شده تا نظر هر گردشگری را به خودش جلب کند. بسیاری از گردشگران آن را به‌عنوان بهترین مقصد گردشگری برای سفر در بهار می‌دانند که توانسته خاطرات فراموش‌نشدنی برای آن‌ها به‌جای بگذارد.

در شهر بوراکای می‌توانید جاذبه‌های زیادی نظیر سواحل ماسه سفید، دنیای رنگارنگ زیر آب، پیاده‌روی در جنگل‌های سرسبز و ورزش‌های آبی را تجربه کنید. همچنین در این جزیره گرمسیری می‌توانید درختان نارگیل، رستوران‌ها، بارها و… که معمولاً در سواحل آن قرار دارند را ببینید و استفاده کنید.

بهترین کشور برای سفر خارجی در فصل بهار

آسیا شهرهای دیدنی بسیار زیادی دارد که هر کدام از آن‌ها جاذبه‌های مختلفی در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. بهترین زمان برای سفر به شهرهای آسیایی بهار است که آب‌وهوای دل‌انگیزی دارد. برخی از شهرهای آسیایی در طول سال با بارش‌های فراوانی همراه هستند و به همین دلیل، بهترین زمان برای سفر بهار است. چرا که هنوز گرمای زیادی در این شهرهای آسیایی وجود ندارد و شما می‌توانید نهایت لذت را از سفر خود داشته باشید.

در این مقاله سعی کردیم بهترین شهرهای آسیا برای سفر در بهار را بررسی کنیم تا بتوانید یکی از آن‌ها را به‌عنوان مقصد سفر خارجی انتخاب کنید. اگر سؤال یا تجربه‌ای در مورد این مقاله دارید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *