خانه
بلاگ
حساب کاربری

پاریس گردی در ۳ روز

پاریس گردی در 3 روز
تاریخ انتشار: 1401/11/16

پاریس یکی از زیباترین شهر‌های فرانسه است که بیشتر افراد دوست دارند برای یک بار هم که شده در خیابان‌های مدرن و شگفت‌انگیز آن قدم بزنند و در رستوران‌های شیک آن غذای مورد علاقه خود را نوش جان کنند. پاریس گردی می‌تواند برای علاقه‌مندان به جهانگردی، یک سفر فوق‌العاده باشد. چراکه در این گردش ۳ روزه می‌توانید جاذبه‌های دیدنی تاریخی، فرهنگی و مدرن زیادی را ببینید که در هیچ کجای دنیا به آن‌ها دسترسی ندارید.

در سفر به پاریس از پیاده‌روی در خیابان‌های سنگ‌فرش شده رویایی لذت می‌برید، اگر خسته شدید می‌توانید به یکی از کافه‌های پاریس بروید و نوشیدنی‌های لذیذی میل کنید که به قول معروف، جگرتان حال بیاید. مکان‌های تاریخی را ببینید که شما را با فرهنگ و تمدن اصل این کشور آشنا می‌کند.
این مقاله در واقع یک سفر مجازی به پاریس است که در سفر به این شهر راهنمای راه شما خواهد بود و جاهای دیدنی پاریس در سه روز را به شما معرفی می‌کند. پس این مقاله از آژانس توریک را تا انتها دنبال کنید تا یک سفر مجازی لذت‌بخش را تجربه کنید.

 


قصد سفر به پاریس رو داری؟ همین حالا برای ویزای فرانسه اقدام کن!

 

 

در روز اول سفر به پاریس کجا بریم؟

در هر روز این سفر قرار است بخشی از زیبایی‌های بی‌پایان پاریس را از نزدیک ببینید. هر یک از این جاذبه‌های دیدنی، می‌تواند یک خاطره فراموش نشدنی برای شما بسازد که تا عمر دارید، از یادتان نرود. این بخش به بیان مکان‌هایی اختصاص دارد که در روز اول پاریس گردی خواهید دید.

 

برج ایفل، اثر تاریخی نمادین در پاریس

برج ایفل، اثر تاریخی نمادین در پاریس

برج ایفل

 

شاید در نگاه اول، برج ایفل را یک عظیم تصور کنید که جز بزرگی و عظمت چیز دیگری ندارد. اما سخت در اشتباهید. این برج مشهور‌ترین جادبه دیدنی پاریس و همینطور کشور فرانسه است. به طوری که کمتر کسی در این کره خاکی پیدا می‌شود که نام ایفل به گوش نازنینش نخورده باشد. قدمت این برج تاریخی، به بیش از ۱۳۰سال می‌رسد. یعنی سال ۱۸۹۱ که معمار مشهور، الکساندر گوستاو، آن را به مناسبت سالگرد انقلاب فرانسه طراحی کرده و ساخت.

این برج با شکل و ظاهر عجیب و منحصربفردی که دارد، یکی از شاهکار‌های معماری بی‌نظیر در دنیا به شمار می‌رود. اگر به باغ تروکادور بروید منظره فوق‌العاده‌ای از برج ایفل در زاویه دید شما قرار می‌گیرد که می‌توانید بهترین و خاص‌ترین عکس‌ها را از این برج عظیم در پاریس، ثبت کنید. یکی از امکاناتی که برای بازدید کنندگان از پاریس وجود دارد، رفتن به بالای این برج و تماشای مناظر خیره‌کننده شهر پاریس است.

شما می‌توانید از طریق پله‌ها و یا آسانسور، به بالای ایفل صعود کنید. از بالای برج، کل شهر پاریس زیر پای شماست. این برج ۲۷۶ متر ارتفاع دارد که از بالای آن می‌توانید همه قسمت‌های پاریس را تماشا کنید و پاریس گردی را از ارتفاع، تجربه کنید. گفتنی است که در طبقات برج ایفل می‌توانید حین بالا رفتن از پله‌ها و آسانسور، از رستوران‌های موجود در آنجا نیز برای نوش جان کردن غذای خوشمزه و همینطور رفع خستگی استفاده کنید.

 

 

 

بلوار شانزلیزه

بلوار شانزلیزه - پاریس گردی

بلوار شانزلیزه

 

یکی از دیدنی‌های زیبای دیگری که در پاریس گردی می‌توانید ببینید، بلوار شانزلیزه است. شاید تعجب کنید اگر به شما بگوییم که این بلوار تاریخی، قبلاً یک زمین متروکه بود. تا اینکه در قرن ۱۶ میلادی تغییرات گسترده‌ای در آن ایجاد و آن را به یکی از جذاب‌ترین بلوار‌های جهان تبدیل کرد.

خیابان شانزلیزه یکی از جاذبه‌هایی است که علاقه‌مندان به تور اروپا، به هیچ وجه نباید آن را نادیده بگیرند. این بلوار دیدنی، به واسطه یک تقاطع، به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. در بخش جنوبی این بلوار، پارکی به همین نام وجود دارد که می‌توانید از آن بازدید کنید. علاوه بر این پارک، چندین فروشگاه و رستوران لوکس نیز در این قسمت از بلوار وجود دارد. در بخش شمالی آن نیز فروشگاه‌ها و شیرینی‌پزی‌های معروفی وجود دارد که در واقع میل کردن شیرینی‌های آن، به شیرینی پیاده‌روی در این بلوار اضافه می‌کند.

 

 

موزه اورسای

موزه اورسای - پاریس گردی

موزه اورسای

 

این موزه که دارای فضایی بزرگ و گسترده است، از جمله بهترین جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی فرانسه محسوب می‌شود‌
در این مکان می‌توانید تاریخچه هنر امپرسیونیستی را مطالعه کنید و با آن آشنایی پیدا کنید. در موزه اورسای، آثار هنرمندان مشهوری همچون مونته، دگا، مانه، بونارد، ون گوک و حتی هنرمندان سبک بوهمی، مثل تولوز لترک نگهداری می‌شوند.

علاوه بر این‌ها در موزه اورسای آثار تزیینی نیز یافت می‌شود که زیبایی خاصی به فضای گسترده آن بخشیده است. همچنین یک رستوران مجلل با سقف طلاکاری شده، از دیگر جذابیت‌های موزه اورسای است که این موزه را به یک مکان فرهنگی لوکس تبدیل می‌کند.

 

 

 

موزه لوور پاریس

موزه لوور پاریس - پاریس گردی

موزه لوور پاریس

 

در پاریس گردی می‌توانید یکی از معروف‌ترین موزه‌های دنیا را ببینید که آثاری از ایران باستان نیز در آن وجود دارد. موزه لوور قبل از اینکه یک موزه باشد، محل زندگی خاندان سلطنتی فرانسه بوده است. قبل از ورود به موزه لوز و دیدن آثار تاریخی موجود در آن، با یک هرم ساخته شده از جنس شیشه مواجه می‌شوید که در حیاط آن وجود دارد و توجه بازدید کنندگان را به خود جلب می‌کند.

در این موزه حدود ۳۰۰ هزار آثار هنری و باستانی متعلق به اروپا و بسیاری از مناطق دنیا را خواهید دید. بنابراین معقول نمی‌باشد اگر گمان کنید که در یک روز می‌توانید همه آثار این موزه را ببینید؛ چرا که موزه لوور مجموعه عظیمی از آثار تاریخی است که دیدن آن‌ها نیازمند چند روز زمان است.

پس برای اینکه بیشترین استفاده را از دیدن پاریس گردی واین موزه ببرید، می‌توانید با راهنمایی لیدر تور، مهم‌ترین آثار آن را تماشا کنید. یک راه دیگر هم این است که فقط به بازدید از یک گروه‌بندی خاص از آثار موجود در موزه لوور بپردازید. مثلاً می‌توانید آثار مربوط به هنر فرانسوی را بازدید کنید.

 

 

برنامه سفر به پاریس در روز دوم

وقتی که در روز اول جاذبه‌هایی که گفتیم را از نزدیک دیدید، باید بعد از یک استراحت کوتاه برای دومین روز از برنامه سفر به پاریس آماده شوید. جاذبه‌های زیادی وجود دارد که در این روز می‌توانید ببینید. جاذبه‌هایی که در دیگر تور‌های اروپا نخواهید دید. پس در این بخش با روز دوم پاریس گردی همراه توریک باشید تا جاذبه‌های ارزشمند دیگری از این شهر را بشناسید.

 

 

کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام - پاریس گردی

کلیسای نوتردام

 

کلیسای نوتردام یکی دیگر از مکان‌های دیدنی است که پاریس گردی را به یک سفر خاص و برای شما تبدیل می‌کند. این کلیسا که در حقیقت معروف‌ترین کلیسای پاریس نیز هست، با سبک معماری باشکوه و منحصر به فرد، توجه هر فردی را به خود جلب می‌کند. به طوری که دهان‌تان باز مانده و نمی‌توانید چشم از زیبایی غیرقابل توصیف آن بردارید.

کلیسای نوتردام به عنوان یک مکان مذهبی و همینطور یکی‌از نماد‌های ملی کشور فرانسه، در مرکز شهر پاریس، پذیرای گردشگران علاقه‌مند به اماکن تاریخی و فرهنگی است. یکی از نکات قابل توجه درباره این کلیسا این است که کار ساخت آن از سال ۱۲۶۳ تا سال ۱۳۴۵ میلادی به طول انجامید. این بنا که طول ۱۲۸ متری و عرض ۴۸ متری دارد، هر ساله بیش از ۱۰ میلیون گردشگر از سراسر دنیا را به فرانسه می‌کشاند.

 

 

کاخ گارنیه

کاخ گارنیه - پاریس گردی

کاخ گارنیه

 

یکی از دیدنی‌های دیگر که پیشنهاد می‌شود در روز دوم برنامه سفر به پاریس از آن بازدید کنید، کاخ گارنیه است. این کاخ در واقع یک سالن اپرای شگفت‌انگیز است که قدمت آن به قرن ۱۸ میلادی برمی‌گردد. بازدید از کاخ گارنیه و تماشای سبک معماری آن که جلوه‌گر سبک معماری یونان باستان است، از جذابیت‌های پاریس گردی به حساب می‌آید.

در گذشته، در این سالن که دارای ۱۶۰۰ صندلی است، تا سال ۱۹۸۹ نمایش‌ها باله و اپرای متعددی برگزار می‌شد. نمای بیرونی کاخ گارنیه از نعل اسب الهام گرفته و به این شکل ساخته شده است. نمای داخلی آن شامل ترکیبی از صندلی‌هایی به رنگ قرمز جذاب و ستون‌ها طلایی و همچنین نقش‌های روی سقف آن است که آن را به یکی از زیبا‌ترین سالن‌های اپرا دنیا تبدیل کرده است.

 

 

روز سوم پاریس گردی

روز سوم پاریس گردی آخرین روزی است که در این تور گردشگری هیجان‌انگیز، از پاریس و جاذبه‌های محبوب آن دیدن می‌کنید.  همانطور که می‌دانید در پاریس تعداد بسیار زیادی جاذبه دیدنی وجود دارد که حتی تصمیم‌گیری درباره اینکه کدام یک از آن‌ها را در این فرصت ۳ روزه ببینید نیز سخت است. در ادامه با جاذبه‌هایی که می‌توانید در روز پایانی برنامه سفر به پاریس ببینید را، به شما معرفی می‌کنیم.

 

 

 

میدان کنکورد پاریس

میدان کنکورد پاریس - پاریس گردی

میدان کنکورد

 

میدان کنکورد یک مکان بسیار وسیع است که برای پیاده‌روی مکانی مناسبی بوده و جذابیت‌های پاریس گردی را تکمیل می‌کند. این میدان با مساحت حدود ۸۵ هزار متر مربعی، وسیع‌ترین میدان پاریس است. همچنین این میدان دومین میدان وسیع در کشور فرانسه نیز هست.
در مرکز میدان کنکورد پاریس می‌توانید یک ستون سنگی زیبا را ببینید که در حقیقت قدیمی‌ترین یادبود کشور فرانسه محسوب می‌شود. در دو طرف میدان نیز دو فواره بسیار جذاب جلب توجه می‌کنند. این فواره‌ها شباهت زیادی به آبنماهای رم دارند. میدان کنکورد که به شکل هشت ضلعی است در مجاورت ساختمان‌هایی همچون سفارت ایالات متحده آمریکا و هتل کریلیون قرار دارد.

 

طاق پیروزی

طاق پیروزی - پاریس گردی

طاق پیروزی

 

در آخرین روز پاریس گردی می‌توانید یکی از مکان‌های مقدس پاریس را ببینید که نام قهرمانان معروف فرانسه بر روی آن حک شده است. این مکان از جمله مهم‌ترین یادواره‌های جهان است. ساختمان طاق پیروزی ۵۰ متر ارتفاع دارد. وسعت آن ۴۵ متر و عرض آن نیز به ۲۲ متر می‌رسد.

نمای طاق پیروزی بسیار شبیه به دروازه ورودی شهر‌های تاریخی است و نام سربازان کشته شده در جنگ‌های ناپلئون را می‌توانید به صورت حک شده روی دیوراه‌های آن مشاهده کنید. در واقع این بنا به دستور شخص ناپلئون بناپارت و به عنوان یادبود سربازان شجاع فرانسه ساخته شده است.

 

قبرستان پرلاشز

قبرستان پرلاشز - پاریس گردی

قبرستان پرلاشز

در این قبرستان تاریخی عظیم، افراد برجسته‌ای مثل صادق هدایت، ساموئل هانمن، کلود شابرول و ژان فرانسوا لیوتار، آرام گرفته‌اند. یک موضوع جالب درباره قبرستان پرلاشز این است که اولین کسی که در آن دفن شد یک دختر ۵ ساله بود. در این قبرستان بسیار بزرگ که حدود ۴۵ هکتار وسعت دارد، تقریبا ۳۰۰ هزار نفر به خاک سپرده شده‌اند. برخی از قبرهای موجود در این قبرستان دارای طراحی‌های خاصی هستند که سبب زیبایی این قبرستان عظیم می‌شود.

0 1
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *