خانه
بلاگ
حساب کاربری

از لهستان چی بخریم؟ معروف‌ترین سوغاتی‌های لهستان

از لهستان چی بخریم؟ معروف ترین سوغاتی های لهستان - توریک
تاریخ انتشار: 1401/11/18

وقتی صحبت از سوغاتی می‌شود، هر کشوری در این زمینه حرفی برای گفتن دارد. از جمله لهستان که کشوری در مرکز اروپاست و یکی از مقاصد پربازدید دنیا محسوب می‌شود. بعد از تفریح و بازدید از جاذبه‌های دیدنی، نوبت خرید سوغاتی‌‌های لهستان است. شما از حضور در لهستان لذت زیادی خواهید برد. اما باید خودخواهی را کنار بگذارید و با دادن سوغاتی‌های این کشور به دوستان‌تان، آن‌ها را در لذت این سفر با خود شریک کنید.

در ادامه این مطلب از آژانس توریک با ما همراه باشید تا با بهترین سوغاتی‌های کشور لهستان آشنا شویم.

 


قصد سفر به لهستان رو داری؟ همین حالا برای ویزای لهستان اقدام کن!

 

 

سوغاتی های لهستان برای هر سلیقه!

تور لهستان یکی از سفر‌های شگفت‌انگیز اروپایی است که گردشگران، تمایل زیادی به شرکت در آن نشان می‌دهند. هدایای زیادی وجود دارند که شما می‌توانید به عنوان سوغات لهستان با خود به ایران بیاورید. این که چه چیزی را انتخاب کنید، کاملاً بستگی به سلیقه شما دارد. می‌توانید از بین شیرینی‌ها، لباس‌ها، مجسمه‌های زیبا، بیسکوییت‌های لذیذ، جواهرات و خوراکی‌هایی مثل کالباس، دست روی یک یا همه آن‌ها بگذارید.

در این بخش جذاب چند مورد از بهترین سوغاتی‌ های لهستان را بیان می‌کنیم و انتخاب را به خودتان می‌سپاریم:

 

۱. مجسمه فرشته

مجسمه فرشته - سوغاتی های لهستان

 

اگر به وسایل دکوری علاقه دارید، مجسمه فرشته یکی از یادگاری از لهستان است که می‌توانید بخرید. این مجسمه‌ها در هر شکل و اندازه‌ای که بخواهید موجود است. مجسمه ممکن است از جنس چوب، شیشه و حتی کاغذ باشند. البته رایج‌ترین و قدیمی‌ترین آن‌ها مجسمه‌های فرشته چوبی هستند. این مجسمه‌ها تنها وسایل دکوری و تزیینی ساده نیستند.

باید بدانید که ساخت مجسمه ریشه در فرهنگ کهن کشور لهستان دارد. قبلا مجسمه‌هایی به شکل حیوانات مختلف ساخته می‌شد. اما بعد از اینکه آیین مسیحیت در این منطقه رواج یافت، شکل مجسمه‌ها، تحت تاثیر این آیین، تغییر کرد.

 

۲. عروسک‌های سنتی

عروسک‌های سنتی - سوغاتی های لهستان

 

اگر در خانواده‌تان کودکی دارید که دوست دارید یک خاطره فراموش نشدنی از سفر به لهستان برای او بسازید، عروسک‌های سنتی، از جمله سوغاتی‌ های لهستان هستند که می‌توانید برای این منظور انتخاب کنید. شاید هم قصد هدیه دادن به کودکان فامیل و آشنایان‌تان را دارید. این عروسک‌ها با پوشش سنتی کشور لهستان ساخته می‌شوند و دیدن آن‌ها ذهن شما را به سمت لهستان و خاطراتی از این سفر دارید، می‌برد. ناگفته نماند که شما نباید به این عروسک‌های سنتی تنها به عنوان یک اسباب بازی و هدیه کودکانه نگاه کنید.

این سوغاتی‌ها را می‌توانید به عنوان وسایل دکوری نیز استفاده نمایید. در هر شهری از لهستان که بروید، عروسک‌هایی با پوشش مربوط به همان شهر را می‌بینید که در بازار‌ها و فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد. اما برای خرید عروسک سنتی با پوشش یک منطقه خاص از لهستان نیازی نیست که حتما شال و کلاه کرده و به آن‌جا سفر کنید. چون می‌‌توانید در شهر ورشو که پایتخت لهستان است، این عروسک‌ها را با هر نوع لباس و پوششی تهیه کنید.

 

 

 

۳. بیسکوییت زنجبیل

بیسکوییت زنجبیل - سوغاتی های لهستان

 

با گشت زدن در بازارها و مغازه‌های لهستان می‌توانید انواع مختلفی از بیسکوییت و شیرینی را خریداری کنید. از جمله معروف‌ترین و لذیذترین آن‌ها بیسکوییت زنجبیل است که یک یادگاری از لهستان محسوب می‌شود. در گذشته این نوع بیسکوییت، مثل طلا نایاب و با ارزش بود. دلیل آن هم قیمت بالای زنجبیل بود که روی قیمت بیسکوییت هم تاثیر داشت. در واقع در آن زمان زنجبیل و ادویه‌جات را از خارج وارد می‌کردند.

همین موضوع باعث افزایش قیمت آن‌ها می‌شد. بیسکوییت زنجبیل از ترکیب عسل، دارچین، وانیل، آرد، هل و سایر ادویه جات تهیه می‌شود. در اکثر شهر‌ها، این بیسکوییت را به عنوان یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های لهستان، در دسترس شما قرار دارد. اما در شهر ورشو بیشتر از سایر شهر‌ها وجود دارد. بسته‌بندی شیک این بیسکوییت، از دیگر ویژگی‌های آن است. اگر این خوراکی خوشمزه را نوش جان کنید‌، مزه‌اش زیر زبان‌تان می‌ماند و از خوردن آن سیر نخواهید شد.

 

۴. ظروف سرامیکی

وسایل ساختمانی

 

محصولات ساختمانی مثل سرامیک‌ها، از خاص‌ترین سوغات لهستان هستند. سرامیک‌های تولیدی لهستان در اروپا و سراسر جهان معروف و محبوب بوده و طرفداران زیادی دارند. البته در لهستان از سرامیک فقط برای نمای ساختمان استفاده نمی‌شود. بلکه اگر به خانه یکی از مردم این کشور بروید، غذا را در ظروفی به شما می‌دهند که از جنس همین سرامیک‌های شکیل و زیبا هستند.

حقیقت این است که میل کردن غذا در ظروف زیبا و جذاب، به اندازه مزه غذا تاثیرگذار بوده و باعث می‌شود که شما از خوردن غذا لذت بیشتری ببرید؛ صرف نظر از اینکه چه غذایی را نوش جان می‌کنید. در ایران هم ظروف مسی و حتی سفالی استفاده می‌کنیم. ظروف پر نقش نگار سرامیکی را می‌توانید در هر کدام از بازار‌های ورشو بخرید و دلتان به این خوش باشد که یکی از بهترین سوغاتی‌ های لهستان را با خود به خانه می‌برید.

 

۵. جعبه جواهرات

جعبه جواهرات - سوغاتی های لهستان

 

جعبه جوهرات نیز به عنوان یک یادگاری از لهستان، انتخاب خوبی به نظر می‌رسد. اشیاء ریزی مثل جواهرات، سوزن، و …. جزو مواردی هستند که می‌توانید در این جعبه‌ها قرار دهید. با این کار از گم شدن آن‌ها جلوگیری خواهید کرد. این جعبه‌ها نیز با طراحی‌های بسیار زیبایی ساخته شده  و سبب جذابیت ظاهری آن‌ها و انتقال حس خوب به شما می‌شود.

جعبه جواهرات یکی از صنایع دستی لهستان است. در هر شهری می‌توانید این سوغاتی‌ها را پیدا کنید. مخصوصا در مناطق قدیمی شهر ورشو که فروشگاه‌های زیادی مشغول فروش سوغاتی هستند. طبیعی است که در هر شهر، طراحی‌های موجود در ابن جعبه‌ها متفاوت باشد و جلوه‌ای از فرهنگ و اداب و رسوم آن منطقه را به نمایش بگذارد. جعبه جواهرات را برای هر کسی با هر سلیقه و سن و سالی می‌توانید خریداری و به او هدیه کنید.

 

 

 

۶. پارچه کتان و محصولات آن

پارچه کتان و محصولاتی از آن - سوغاتی های لهستان

 

کتان یکی از انواع پارچه است که با گذشت قرن‌ها از کشف و ساخت آن، هنوز از محبوبیت بالایی برخوردار است. در کشور لهستان پارچه‌های کتانی بسیار مرغوبی تولید شده و در دسترس مردم قرار می‌گیرد. پارچه کتان و محصولاتی چه از آن به دست می‌آید، از جمله کالاهای صادراتی لهستان به کشور‌های مختلف است. محصولاتی مثل دستمال سفره، پرده، رومیزی و ملحفه که هر کدام جزو سوغاتی‌ های لهستان به شمار می‌روند.

محصولات کتانی نیز یکی از کالا‌هایی هستند که در اکثر فروشگاه‌های پارچه و بازارهای ورشو یافت می‌شوند. بنابراین اگر خودتان یا یکی از اطرافیان‌تان به این محصولات علاقه دارند، در خرید آن‌ها شک نکنید چراکه در غیر این صورت یکی از  با ارزش‌ترین سوغات لهستان را از دست داده و به راحتی از کنار آن رد شده‌اید.

 

 

۷. کالباس

کالباس - سوغاتی های لهستان

 

کالباس برای ما ایرانی‌ها یک خوراکی بسیار محبوب و خوشمزه است. اما باید گفت که تنها ما ایرانی‌ها نیستیم که تا این حد به مصرف کالباس علاقه نشان می‌دهیم. در لهستان و کل اروپا، کالباس را به عنوان یکی از خوراکی‌های بسیار محبوب و پر طرفدار می‌شناسند. به طوری که این خوراکی لذیذ، در هر طعم و مزه‌ای در لهستان وجود دارد. برای تولید آن از گوشت حیواناتی مثل مرغ، اسب، گاو و …. استفاده می‌کنند.

اگر کالباس‌های خشک شده را بخرید، علاوه بر میل کردن در همان‌جا، امکان آوردن آن به عنوان یکی از سوغاتی‌های لهستان به ایران را هم خواهید داشت. چرا که ماندگاری این محصولات بیشتر است و زمان بیشتری برای مصرف آن دارید.

 

 

۸. شکلات krowki

شکلات krowki - سوغاتی های لهستان

 

نام krowki در زبان مردم لهستان به معنی گاو کوچک است که روی یک شکلات بسیار خوشمزه گذاشته‌اند. شکلات krowki هم از آن دسته از سوغاتی‌های لهستان است که به هر کسی می‌توانید هدیه کنید. اگر یادی از قدیم بکنیم، متوجه می‌شویم که شکلات‌های گاوی خودمان، بسیار شبیه به این شکلات‌های کشور لهستان هستند.

این شکلات‌های محبوب را از ترکیب شکر، کره، و شیر با یک روش سنتی درست می‌کنند. داخل این شکلات مایعی از کره و شکر وجود دارد که آن را بسیار خوشمزه کرده است. در لهستان شکلات‌ها و شیرینی‌های متنوعی تولید می‌شود. اما krowki پر طرفدار‌ترین آن‌ها است. در همه شهرهای لهستان می‌توانید این شکلات را در شیرینی فروشی‌ها و با قیمت ارزان بخرید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *