خانه
بلاگ
حساب کاربری

راهنمای سفر به دبی؛ قبل رفتن باید بخونی!

راهنمای سفر به دبی
تاریخ انتشار: 1402/9/27

راهنمای سفر به دبی برای شمایی که قصد دارید ویزای دبی را بگیرید و به این شهر سفر کنید، می‌تواند بسیار کاربردی باشد. دبی یکی از جذاب‌ترین مقاصد تور گردشگری در جهان است که با افق پر زرق و برق و آسمان‌خراش‌های خود تخیل را به چالش می‌کشد. دبی با مجموعه‌ای مدرن از فروشگاه‌ها و رستوران‌‌ها بهترین غذاهای عربی و بین المللی را متناسب با هر ذائقه‌‌ای سرو می‌کند.

علاوه بر این هتل‌های دبی و امکانات رفاهی آنها به قدری متنوعند که تجربه بی‌نظیری از سفر به این شهر را برای شما به ارمغان می‌آورند. اما بهترین جاذبه‌ها و تفریحات دبی کدام‌ها هستند؟ چگونه می‌توان در طول اقامت در این شهر به مراکز خرید و دیدنی‌های دبی دسترسی داشت؟ آیا برای سفر به دبی نیاز به ویزا دارید؟ چگونه می‌توان در دبی به اینترنت دسترسی داشت؟ و چندین سوال دیگر که احتمالاً شما هم به دنبال جواب آن هستید. پس در این مقاله با راهنمای سفر به دبی همراه ما باشید!

دانستنی‌های کاربردی شهر دبی

دبی یکی از مدرن‌ترین و زیباترین شهرهای توریستی خاورمیانه است که همه سال میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان است. این شهر با آسمان خراش‌های جذاب، مراکز خرید متنوع، هتل‌های بسیار لوکس و تفریحات مهیج و به یاد ماندنی و فضاهای شهری مدرن، یک مقصد بی‌نظیر برای اکثر مسافران است.

  • سفر به دبی نیاز به دریافت ویزا: دارد
  • نحوه سفر: هوایی و زمینی سفر با کشتی به دبی
  • زبان رسمی دبی: عربی
  • واحد پول دبی: درهم امارات
  • بهترین فصل سفر به دبی: پاییز و زمستان
  • تفریحات و جاذبه‌های مشهور دبی: آسمان خراش‌های دبی، دبی قدیم، مراکز خرید، موزه‌ها، آکواریوم دبی، سافاری و …
  • سوغاتی‌های دبی: شکلات‌هایی به شکل شتر، خرما، مجسمه‌های برج خلیفه، طلا و زیورآلات

شماره تلفن‌های ضروری دبی

شماره تلفن‌های ضروری دبی - راهنمای سفر به دبی

  • کد تلفن امارات: +971
  • کد تلفن دبی: 04
  • آمبولانس: 998
  • پلیس: 999
  • آتش نشانی: 997

اپلیکیشن‌های کاربردی در سفر به دبی

نصب اپلیکیشن‌های کاربردی در سفر به دبی به شما کمک شایانی برای رفع مشکلات ممکن در طول سفر خواهد کرد. برخی از این چالش ها مانند زبان عربی، مسیریابی، خرید، بازدید از جاذبه های گردشگری دبی و … است که برای رفع هر یک از آنها می‌توانید از اپلیکیشن موبایلی خاصی کمک بگیرید.

سیمکارت‌های امارات متحده و دسترسی به اینترنت

اپراتورهای اتصالات (Etisalat) و دو (Du) جزو اپراتورهای مشهور امارات متحده عربی هستند که مسافران می‌توانند برای برقراری تماس و دسترسی به اینترنت یک از آن‌ها را خریداری کنند. با وجود اینکه سیمکارت‌های اپراتور اتصالات پوشش بهتری دارند، اما کاربران از خدماتی که هر دو این اپراتورها ارائه می‌دهند، راضی بوده‌اند. در واقع تنها تفاوت بین سیمکارت‌های اتصالات و دو، خدمات و قیمتی است که دارند. فراموش نکنید که هنگام برنامه ریزی برای هزینه‌های سفر به دبی، بخشی را برای سیمکارت و اینترنت در نظر بگیرید. خرید سیمکارت دبی هزینه‌ای حدود 55 تا 110 درهم را شامل می‌شوند.

عبارت‌‌های ضروری در سفر به دبی

برخی از عبارت‌‌های ضروری در سفر به دبی! - راهنمای سفر به دبی

از آنجاییکه زبان رایج امارات عربی است، در راهنمای سفر به دبی بهتر است با برخی از عبارت‌های ضروری برای برقراری ارتباط آشنا باشید:

  • سلام: السلام علیکم
  • بله/ نه: نعم / لا
  • می‌توانید انگلیسی صحبت کنید؟ : هل تتکلم اللغة الإنجلیزیة؟
  • ببخشید: عفوا
  • من اهل ایران هستم: انأ من ایران
  • قیمتش چقدر است؟ بکم هذا؟
  • خداحافظ: مع السلامه

البته با نصب اپلیکیشن های کاربردی در سفر به دبی می‌توانید چالش زبان عربی در این سفر را برطرف نمایید.

بهترین هتل‌های دبی برای اقامت

هتل آرمانی دبی

این هتل مجلل در یکی از معروف ترین ساختمان‌های دبی یعنی برج خلیفه قرار دارد. هتل آرمانی دبی هشت طبقه اول و همچنین طبقات 38 و 39 بلندترین برج جهان را به خود اختصاص می‌دهد و مناظری باورنکردنی از شهر و خلیج عربی را ارائه می‌دهد.

برج العرب

برج العرب - راهنمای سفر به دبی

اگر برج خلیفه شناخته شده‌ترین ساختمان دبی باشد، برج العرب در رتبه دوم قرار دارد. در داخل این ساختمان نمادین بادبانی شکل شناور در وسط خلیج یکی از بهترین هتل‌های شهر قرار دارد و هر اتاق دارای امکانات رفاهی، پیشخدمت و همچنین دسترسی به ساحل خصوصی هتل است.

آل ماها، مجموعه لوکس کویری و اسپا

آل ماها، مجموعه لوکس کویری و اسپا، که در تپه‌های شنی قرار دارد، با 42 سوئیت مجزا و استخرهای خصوصی خود و مشرف به منظره‌ای از صحرای بکر، یکی از بهترین هتل‌های دبی برای اقامت به شمار می‌رود.

کویین الیزابت 2

این ملک منحصر به فرد زمانی یک کشتی تفریحی بوده است که اکنون به یک هتل تبدیل شده و به طور دائم در دبی لنگر انداخته است. این کشتی 13 عرشه دارای 447 اتاق و سوئیت هتل بازسازی شده از جمله سوئیت رویال با عرشه خصوصی بزرگ، رستوران، اسپا و تئاتر است.

هتل آرت XVA

هتل آرت XVA - راهنمای سفر به دبی

XVA Art Hotel یک هتل بوتیک با 15 اتاق و طراحی جداگانه است که همگی در اطراف سه محوطه مجزا قرار دارند. اگر به دنبال یک هتل متفاوت برای اقامت خود در دبی هستید، پیشنهاد ما به شما این هتل است. در طول اقامت خود در این هتل، فرصت قدم زدن در گالری هنری آرت XVA را از دست ندهید، که دارای آثار جذاب از هنرمندان مطرح و نوظهور است.

بهترین تفریحات و جاذبه‌های دبی

در راهنمای سفر به دبی بهتر است با تفریحات دبی و جاذبه‌های دیدنی مشهور آن نیز آشنا شوید:

شرکت در تورهای غذایی

یکی از بهترین راه‌ها برای تجربه یک مکان از طریق غذاهای آن است و این تورهای غذایی به بازدیدکنندگان نقشه آشپزی دبی را ارائه می‌دهند. با شرکت در این تور غذایی می‌توانید غذاهای عربی، پلو گوشت و برنج، فلافل‌های شکم پر را امتحان کنید یا با نحوه درست کردن قهوه عربی آشنا شوید.

دهکده جهانی

دهکده جهانی - راهنمای سفر به دبی

دهکده جهانی دبی شبیه هیچ چیز دیگری نیست و بیش از 70 فرهنگ را در غرفه‌های مختلف کشور به نمایش می‌گذارد که برای بسیاری از گردشگران یک تجربه جذاب و متفاوت است.

اسکی دبی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های دبی اسکی است! پیست سرپوشیده در مرکز خرید امارات به علاقه‌مندان به اسکی و اسنوبرد اجازه می‌دهد تا مهارت‌های اسکی خود را تقویت کنند. شما نیز با رزرو تور دبی از توریک و سفر به این شهر جذاب می‌توانید اسکی را امتحان کنید و با پنگوئن‌های پادشاه وقت بگذارید.

بازدید از برج خلیفه

بازدید از برج خلیفه - راهنمای سفر به دبی

برج خلیفه بلندترین برج جهان است و منظره بالای آن بسیار تماشایی است. با دیدن این منظره از طبقه 125 به محله‌های متعدد دبی بروید یا در بالاترین عرشه دیدبانی جهان با تراس در فضای باز در طبقه 148 یک میز برای عصرانه یا شام خود رزرو کنید.

بهترین مراکز خرید دبی

مرکز خرید دبی مال

دبی مال رکورد جهانی گینس را به عنوان بزرگترین مراکز خرید دبی و حتی جهان با بیش از 1200 فروشگاه و دو فروشگاه بزرگ Galeries Lafayette و Bloomingdale در اختیار دارد. همچنین دارای بیش از 200 فروشگاه غذا و نوشیدنی است. این مرکز خرید حتی اپلیکیشن خود را با ناوبری گام به گام توسعه داد تا به خریداران کمک کند راحت‌تر به فروشگاه مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. این مرکز خرید همچنین شامل یک آکواریوم و یک پیست اسکی است که جزو تفریحات دبی به شمار می‌روند.

مرکز خرید امارات

مرکز خرید امارات - راهنمای سفر به دبی

مرکز خرید امارات کمی کوچکتر از دبی مال است، اما همچنان بیش از 630 برند و بیش از 100 رستوران را در خود جای داده است. علاوه بر فروشگاه‌ها، بازدیدکنندگان از این مرکز خرید، یک پیست اسکی سرپوشیده شهر و یک سالن بولینگ را خواهند دید.

جمیرا بیچ رزیدنس

این مقصد خرید در امتداد یک ساحل قرار گرفته  و هم طراحان بین المللی و هم بازارهای سرگرم کننده را در خود جای داده است و مورد علاقه بسیاری از گردشگران جهانی است.

بازارهای نساجی و طلا

بازارهای نساجی و طلا - راهنمای سفر به دبی

دبی ممکن است به خاطر آسمان خراش‌های مدرنش شناخته شود، اما سمت دیگری از شهر وجود دارد که در آن بازارهای سنتی از سوغاتی گرفته تا روسری‌های زیبا را می‌فروشند. در راهنمای سفر به دبی با تور گایدر خود از این بازارها در محله تاریخی دبی دیدن کنید یا از نهر دبی عبور کنید و در میان مغازه‌های جواهرات‌ فروشی که النگوهای طلا و جواهرات درخشان را در بازار طلا می‌فروشند، بگردید.

بهترین رستوران‌های دبی

رستوران میراث الخیمه

بخشی از رستوران میراث الخیمه موزه و بخشی دیگر از آن غذاخوری است. این رستوران که دارای یک حیاط غذاخوری سرپوشیده با درخت است، دارای موسیقی زنده و نان تازه است و کارکنان آن لباس سنتی بر تن دارند. این رستوران یکی از معدود رستوران‌هایی است که در دبی قدیمی شناخته شده و لقب Bib Gourmand میشلین را به خود اختصاص داده است.

رستوران الفاروج الشامی

رستوران الفاروج الشامی - راهنمای سفر به دبی

گوشت‌های کبابی، سس‌های تازه‌ و فهرستی از پیش ‌غذاهای خوشمزه، این مکان محلی را به یکی از محبوب‌ترین رستوران‌ها در راهنمای سفر به دبی تبدیل کرده است.

الحضره در باب الشمس

در این رستوران میهمانان را زیر ستاره‌ها در وسط صحرا می‌گذرانند و غذاهای کلاسیک مانند شاورما و اوزی بره که در زیر زمین پخته می‌شوند و همچنین سالادهایی مانند هوموس و تبوله و دسرهای بی‌نظیری از جمله کوتافه و باقلوا ارائه می‌‌شود.

از جمله دیگر بهترین رستوران‌های دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رستوران اُسیانو Ossiano
  • رستوران مایابای Mayabay
  • رستوران Tresind
  • رستوران Isan
  • رستوران Billionaire

بهترین زمان برای سفر به دبی

بهترین زمان برای سفر به دبی

بهترین زمان برای سفر به دبی در فصل زمستان است که هوای گرم در تمام طول سال شروع به خنک شدن می‌کند. به طور کلی، دما در ماه اکتبر شروع به کاهش می‌کند. زمستان همچنین زمانی است که جشنواره خرید دبی برگزار می‌شود. این رویداد ماه دسامبر و ژانویه است که به‌خاطر فروش عالی، سرگرمی‌های زنده و قرعه‌کشی‌هایش معروف است. اگر شما هم قصد سفر به دبی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تور دبی را برای پاییز و زمستان رزرو کنید.

جاهای دیدنی مشهور دبی

دبی قدیم

این منطقه مجموعه‌ای از محله‌های اطراف نهر دبی (خور دبی) از جمله دیره و محله تاریخی الفهیدی است. قدم زدن در این منطقه که با ساختمان‌های گچی، شن و ماسه و مرجان پوشیده شده است، به بازدیدکنندگان درک روشنی از دبی قدیم می‌دهد. در این منطقه مدتی را به کاوش در بازارهای منطقه اختصاص دهید یا برای قایق سواری در امتداد نهر، بر روی آبرا سوار شوید.

جمیرا بیچ رزیدنس و دبی مارینا

جمیرا بیچ رزیدنس و دبی مارینا - راهنمای سفر به دبی

این محله‌ها که در کنار هم قرار گرفته‌اند، یکی از بهترین مکان‌ها برای قدم زدن در کنار آب هستند. قدم زدن در اسکله تفریحی و تماشای غروب خورشید روی آب، یکی از بهترین تجربیات شما از سفر به دبی خواهد بود.

مرکز شهر دبی

این محله یکی از نمادین‌ترین محله‌های شهر است که مرکز خرید دبی، برج خلیفه و فواره دبی را در خود جای داده است که هر شب هر 30 دقیقه یک نمایش فوق العاده را به نمایش می‌گذارد.

نخل جمیرا

نخل جمیرا - راهنمای سفر به دبی

نخیل جمیرا یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری دبی است که بازدید از آن در راهنمای سفر به دبی توصیه می‌شود. این جزیره به شکل نخل ساخته شده و پر از هتل‌های مجلل و کلاب‌ها و بارهای ساحلی است. بچه‌ها عاشق پارک آبی  آتلانتیس، The Palm هستند، در حالی که بزرگسالان از گذراندن روز خود در یکی از عرشه‌های استخر لذت می‌برند.

حمل و نقل در دبی

  • تاکسی‌ها یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای رفت و آمد در دبی و دسترسی به جاذبه‌های آن هستند، اما اگر می‌خواهید دبی و سایر شهرهای امارات را کاوش کنید، بهتر است برای اجاره ماشین در دبی اقدام کنید. اجاره ماشین، کار شما را در طول سفر آسان‌تر می‌کند و امکان گشت و گذار و دسترسی آسان به مناطق دیدنی دبی را فراهم می‌کند.
  • متروی دبی نیز از جمله وسایل حمل و نقل دبی می‌باشد که رکورد جهانی گینس را برای طولانی ترین خط مترو بدون راننده را به خود اختصاص داده است. نزدیک به 30 ایستگاه مترو وجود دارد و بخش زیادی از مسیر در فضای باز قرار دارد و از کنار مکان‌های دیدنی مانند برج خلیفه عبور می‌کند. استفاده از مترو یک راه عالی برای دیدن شهر و دسترسی به جاذبه‌های مختلف شهر است. مسافران می‌توانند بلیت‌های تک، رفت و برگشت یا روزانه بخرند و یا یک کارت هوشمند Nol برای سوار شدن به مترو دریافت کنند.
  • دبی همچنین بیش از 1500 اتوبوس دارد که اکثر مناطق شهر را پوشش می‌دهند.
  • مسافران می‌توانند به ابرا و قایق‌های چوبی سنتی در بین منطقه بور دبی و منطقه دیره که بازار طلا، بازار نساجی و بازار ادویه دبی در آن قرار دارد، سوار شوند.
0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *