خانه
بلاگ
حساب کاربری

سوغات دبی | از دبی دست خالی برنگرد!

سوغات دبی | از دبی دست خالی برنگرد!
تاریخ انتشار: 1401/9/30

دبی شهری مدرن و زیبا در کشور امارات است. در این شهر زندگی کنید، به علت استقبال بالای توریست‌ها از آن، هر روز چشم‌تان به جمال یک توریست خارجی روشن می‌شود. البته موضوع بحث امروز توریک، در این مقاله سوغات دبی است. دبی دارای مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوعی است که در یک سفر چند روزه امکان بازدید از آن‌ها را نخواهید‌ داشت. اما جذابیت‌های دبی تنها به مکان‌های گردشگری خلاصه نمی‌شود. این شهر سوغاتی‌های دارد که شما به عنوان یک توریست، نباید به آسانی از کنار آن‌ها عبور کنید. اکثر گردشگران این اشتباه را مرتکب می‌شوند. چراکه نمی‌دانند با نادیده گرفتن سوغاتی‌های این شهر، چه چیز ارزشمندی را از دست می‌دهند.

ممکن است این سوال به ذهن‌تان برسد که چگونه ممکن است شهر مدرنی مثل دبی دارای سوغاتی باشد؟ باید به شما بگوییم که سخت در اشتباهید! سوغات دبی در نظر گردشگران، بسیار معروف و محبوب هستند. همین موضوع نشانه ارزش بالای سوغاتی‌های این شهر است. با این مطلب از توریک تا انتها همراه شوید تا از معرفی یادگاری‌های شهر دبی، شگفت‌زده شده و لذت ببرید.

 

سوغات دبی؛ از دبی چی بگیرم؟

 

۱. خرما، سوغات شیرین دبی

 

خرما، سوغات شیرین دبی

خرما

 

خرمای دبی  یکی از اصلی‌ترین سوغاتی‌‌های دبی است. دبی بهترین و خوشمزه‌ترین خرما را در سراسر امارات دارد. اگر این خرما را با چای گرم یا شیر نوش جان کنید، مزه‌اش تا چند روز زیر زبا‌نتان خواهد ماند. در دبی هسته خرما را خارج کرده و به جای آن آجیل قرار می‌دهند. شما می‌توانید این خرمای لذیذ که جزو سوغاتی‌های اصیل در دبی است را با خود به ایران بیاورید و آن‌ را به عنوان یک هدیه ارزشمند به دوستان و آشنایان خود بدهید. این خرما به راحتی و در هایپر مارکت‌ها، مراکز خرید و به طور کلی فروشگاه‌های مواد غذایی، در دسترس است.

 

۲. بوخور، از سوغات دبی

 

بوخور، از سوغات دبی

بوخور

 

مطمئنا نام بوخور زیاد به گوش‌تان خورده است. همان ماده‌ای که هنگام ابتلا به بیماری اعصاب خردکن سرماخوردگی، آن را بو می‌کنیم تا زودتر حالمان جا بیاید. اما آیا تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که بوخور، به عنوان سوغات دبی چگونه  تولید می‌شود؟ به احتمال زیاد جواب شما خیر است. بوخور از عصاره پوست یک درخت خاص به نام آگار به دست می‌آید. این عصاره همان بوخور خودمان است که در شیشیه‌های کوچکی به فروش می‌رسد. البته درخت آگار خواص گوناگون و متعددی دارد. مثلا با سوزاندن پوست این درخت شفابخش، عود به دست می‌آید.

 

 

 

۳. مجسمه برج خلیفه

 

مجسمه برج خلیفه - سوغات دبی

مجسمه برج خلیفه

 

خب بالاخره رسیدیم به یکی از خاص‌ترین سوغات دبی، که مجسمه برج خلیفه نام دارد. برج خلیفه در واقع مرتفع‌ترین برج در جهان است. در این برج هر چیزی را که فکرش را بکنید، می‌توانید به دست آورید، چراکه در آن رستوران‌های متنوع، مراکز خرید و موزه وجود دارد.

برج خلیفه یک شاهکار معماری بی‌نظیر در دبی است.  هیچ بعید نیست که بعد‌ها این برج را جز عجایب جهان به حساب بیاورند. در فروشگاه‌های دبی مجسمه‌های زیبایی از این برج وجود دارد. مجسمه برج خلیفه، در شکل‌های گوناگون مثل جا‌سوئیچی، جعبه موزیکال، چراغ خواب و حتی قلیان، موجود است. البته ما کشیدن قلیان را به شما توصیه نمی‌کنیم. ولی از آنجا که صلاح کار خویش خسروان دانند، ترجیح می‌دهیم به ادامه مطلب بپردازیم.

شما در سفر به دبی می‌توانید علاوه بر بازدید از بلند‌ترین برج جهان، مجسمه و ماکت آن‌را نیز به عنوان یک یادگاری از دبی، خریداری کنید.

 

۴. پارچه و لباس

 

پارچه و لباس - سوغات دبی

پارچه و لباس

 

دبی شهر مد  و لباس‌های زیباست. جالب است بدانید که تعداد زیادی از تاجران پارچه از سراسر جهان، مشغول تجارت پارچه و لباس در دبی هستند. در این شهر چاپ تصاویر و نوشته‌های مختلف بر روی لباس‌ها رواج زیادی دارد. یکی از رایج‌ترین این نوشته‌ها، “I love dobai” است. در هنگام گشت و گزار در دبی، شمار زیادی از مردم و گردشگران را می‌بینید که تیشرت‌هایی با این نوشته را بر تن دارند. این تیشرت‌های زیبا و ارزان، جزو مناسب‌ترین سوغات دبی هستند که می‌توانید در بازگشت به ایران، به عزیزان‌تان هدیه کنید. علاوه‌بر پارچه و لباس، کفش و دمپایی نیز جزو بهترین سوغاتی‌های دبی به شمار می‌روند.

 

۵. فرش و تابلو فرش‌های دبی

 

فرش و تابلو فرش‌های دبی - سوغات دبی

فرش و تابلو فرش‌

 

شاید این موضوع برای‌تان بسیار خوشایند باشد که فرش‌ دستباف ایرانی شهرت و آوازه زیادی در دنیا دارد. به طوری که در تمام جهان، آن را به عنوان بی‌نظیر‌ترین فرش دستباف می‌شناسند. به همین دلیل است که بافندگان فرش اماراتی هم به تقلید از فرش ایرانی، فرش‌های به این سبک بافته‌اند. بنابراین در دبی فرش‌ها و تابلو فرش‌هایی به سبک فرش دستباف ایرانی مشاهده می‌کنید که امکان خرید آن‌ها را دارید.

در این شهر اکثر افراد این فرش‌ها را با نام فرش ایرانی می‌شناسند. می‌دانیم که انتظار این مورد را دیگر نداشتید. دلیل شهرت فرش‌های بافته شده در دبی، به فرش ایرانی، آگاهی جهانیان از فرهنگ و تمدن ایرانی است. این فرش نیز به عنوان نماد این تمدن در جهان مشهور است. این فرش‌ها جزو سوغات دبی هستند که حس خوشایند ایرانی بودن را به شما می‌دهند.

 

 

۶. عطر‌، سوغات خوش‌بوی دبی

 

عطر‌، سوغات خوش‌بوی دبی

عطر‌

 

عطر‌های خوشبو، از سوغاتی‌های دبی هستند که در بین گردشگران و حتی اهالی دبی، محبوبیت بالایی به دست آورده‌اند. این عطر‌های خوش‌رایحه، که اغلب بویی مشابه دارند، در همه جای دبی در عطر فروشی‌ها یافت می‌شود. عطر‌های دبی با اینکه جزو عطر‌های خارجی هستند، اما قیمت چندانی ندارند. بنابراین عطرهای عربی  نمونه‌هایی دیگر از سوغاتی‌هایی ارزشمند و همه‌پسندی  هستند که می‌توانید به دیگران بدهید و آن‌ها را از بوی دلپذیرشان، بهره‌مند کنید.

 

۷. خنجر عربی

 

خنجر، یک سوغاتی به ظاهر خشن - سوغات دبی

خنجر

 

با خواندن نام خنجر ممکن است پوزخندی بزنید و با خودتان بگویید که خنجر دیگر چه صیغه‌ای است. مگر خنجر هم سوغاتی است؟ اما ما به شما می‌گوییم که همین‌طور است. خنجر به دلیل استفاده از آن در جنگ، نامش بد در رفته است. اما این ابزار جنگی، امروزه دیگر آن هویت خشن خود را از دست داده و یک دکوری جذاب محسوب می‌شوند. با هدیه دادن این خنجر‌های زیبا به عنوان سوغات دبی، می‌توانید دوستان خود را خوشحال کنید.

 

۸. شال‌های پشمی

 

شال‌های پشمی - سوغات دبی

شال‌ پشمی

 

شال‌های پشمی  جزو بهترین گزینه‌ها برای آوردن به عنوان سوغاتی به ایران هستند. این پوشش زمستانی، به طرز عجیبی مورد توجه توریست‌های خارجی قرار می‌گیرد. در واقع یک داستان قدیمی پشت این شال‌های پشمی هست. در گذشته‌های دور دامداران و کوچ‌نشینان این منطقه، با استفاده از پشم گوسفندان، لباس‌های زیبایی را برای خودشان ‌می‌بافتند. امروزه شال‌های پشمی به عنوان یادبود فرهنگ کهن اعراب محسوب می‌شوند. پس با توجه به این موضوع، می‌توان شال‌های پشمی دبی را به نوعی آثار تاریخی و یادآور فرهنگ کشور امارات محسوب کرد که امروزه جزو سوغات دبی هستند.

 

۹. قلیان خاص عربی

 

قلیان خاص عربی، سوغات ناسالم دبی

قلیان

 

اگرچه قلیان برای سلامتی شما چندان خوب نیست. اما بیاید چشمان‌مان را شستشو دهیم و جور دیگری به آن‌ها نگاه کنیم. اگر قلیان عربی را به عنوان یک شیء دکوری و تزیینی ببینید، حس بهتری پیدا کرده و مطمئنا می‌توانید آن را به عنوان یک یادگاری از دبی خریداری کنید. این قلیان‌های زیبای شیشه‌ای، جذابیت غیر قابل انکاری برای گردشگران دارند. در زبان عربی آن را شیشا می‌نامند که در جهان نیز به همین نام شهرت دارد. اگر اهل کشیدن قلیان باشید می‌توانید در کنار قلیان شیشا، توتون مرغوب عربی هم بخرید و از آن لذت ببرید. البته در صورتی که در مصرف آن زیاده‌روی نکنید.

 

۱۰. لوازم الکتریکی

 

لوازم الکتریکی، یک سوغاتی جالب از دبی

لوازم الکتریکی

 

شاید اصلا فکرش را هم نمی‌کردید که در این مقاله از لوازم الکترونیکی دبی با شما صحبت کنیم. اما تعجب نکنید! لوازم الکترونیکی از جمله مهم‌ترین و پرفروش‌ترین سوغاتی‌های دبی هستند. این سوغاتی‌های جالب، قیمت بسیار مناسب و به صرفه‌ای هم دارند. تا حدی که برخی از افراد، فقط و فقط برای خرید لوازم الکترونیکی به دبی می‌روند و نه چیز دیگری!  چون در دبی وسایلی مثل لپ‌تاپ و موبایل با قیمت بسیار مناسب عرضه می‌شوند. بنابراین اگر به فکر جیب‌تان هستید می‌توانید در سفر به دبی، لوازم الکترونیکی مورد نیازتان را بخرید. برخی این لوازم را به عنوان سوغات دبی و هدیه نیز می‌خرند.

 

چرا سوغاتی بگیریم؟

در واقع شما بعد از صدور ویزای توریستی، امکان بازدید از همه شهر‌های مدرن و زیبای امارات را دارید. ولی از جمله چیزهایی که بعد‌ها شما را به یاد خاطرات دل‌انگیز سفرتان می‌اندازد، سوغاتی‌هایی هستند از این سفر خاطره‌انگیز با خود می‌آورید. بعلاوه در اکثر کشور‌های جهان، رسمی وجود دارد که وقتی کسی به شهر یا کشوری سفر می‌کند. باید سوغاتی‌های آن منطقه را برای دوستان و آشنایان  بیاورد. برای مثال همه ما ایرانی‌ها جمله «سوغاتی یادت نره» را زیاد شنیده‌ایم. همین مثال کافی بود تا شما به طور کامل متوجه این موضوع شوید. پس با آوردن سوغات دبی به ایران سفر خودتان را لذت‌بخش‌تر کنید.

3 2
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. پرهام گفت:

    جالب بود و مفید