خانه
بلاگ
حساب کاربری

نکات عجیب حمل و نقل در دبی!

نکات عجیب حمل و نقل در دبی!
تاریخ انتشار: 1402/7/10

دبی به عنوان یکی از نقاط گردشگری جهانی شناخته شده و به همین دلیل جای تعجب نیست که این شهر همواره به عنوان یکی از گران‌ترین شهرهای جهان رتبه‌بندی می‌شود. سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان به دبی سفر می‌کنند که علاقه دارند از دیدنی‌های دبی دیدن کرده و به طور کامل در شهر گشت‌‌و‌گذار کنند. از همین جهت، حمل‌و‌نقل در دبی از اهمیت زیادی برخوردار است. دو راه اقتصادی اصلی برای رفت‌و‌آمد در شهر وجود دارد که مترو و اتوبوس هستند.

اگرچه تاکسی‌های دبی راحت‌ترین راه برای رفت‌و‌آمد در شهر هستند، اما نسبتاً گران هستند. تاکسی آبی، پالم مونوریل، و تراموا نیز از دیگر وسیله‌های حمل‌و‌نقل در شهر به شمار می‌آیند. اگر علاقه دارید تا با حمل‌و‌نقل در دبی بیشتر آشنا شوید، در ادامه این مطلب از آژانس توریک همراه ما باشید.

انواع سیستم‌های حمل و نقل عمومی دبی عبارتند از:

۱. حمل و نقل با مترو در دبی

حمل و نقل با مترو در دبی

رایج‌ترین وسیله حمل‌و‌نقل عمومی در دبی برای شهروندان مترو است. مترو دبی که در 9 سپتامبر 2009 (09/09/09) افتتاح شد، یک روش حمل‌و‌نقل راحت و قابل اعتماد در دبی است. RTA (سازمان راه و حمل‌و‌نقل) تأثیرات قابل توجهی در آسان کردن استفاده از مترو و همچنین اتصال کل این شهر شلوغ در مساحت 4114 کیلومتر مربع داشته است.

آشنایی با سیستم متروهای دبی

حدوداً 50 ایستگاه مترو در سراسر شهر دبی وجود دارند که هفت منطقه و دو خط حاوی این ایستگاه‌ها را تشکیل می‌دهند. خط قرمز که دارای ایستگاه‌هایی که بیشتر مقاصد گردشگری اصلی بوده و در امتداد جاده شیخ زاید هستند، و خط سبز نیز ایستگاه‌هایی در امتداد بخش مسکونی شهری را شامل می‌شوند. برای ورود به مترو به کارت‌های Nol نیاز دارید. دو نوع کارت وجود دارد: کارت قرمز Nol و کارت نقره‌ای Nol. هر بار که از کارت قرمز استفاده می‌کنید باید از قبل آن را بارگذاری کنید و نمی‌توانید بیش از ده بار آن را شارژ کنید.

کارت نقره‌ای هم برای چندین بار استفاده (بیش از 10) در چند روز مناسب است. در واقع هزینه حمل و نقل در دبی با مترو، با کارت قرمز ۱۶ درهم و با کارت نقره‌ای ۵ درهم است. مترو دبی همچنین با یک کابین مجزا با صندلی‌های بهتر و فضای بیشتر، تجربه سفر استثنایی را به دارندگان کارت گلد نول خود نیز ارائه می‌دهد. تمامی ایستگاه‌های مترو در دبی مجهز به مکان‌های مشخص شده برای بانوان، سالمندان و معلولان هستند.

۲. اتوبوس‌های عمومی در دبی

اتوبوس‌های عمومی در دبی

اگرچه مترو وسیله نقلیه مناسب و محبوبی در دبی به نظر می‌رسد، اما هنوز به بسیاری از مناطق شهر دسترسی ندارد. در این شرایط اتوبوس دبی که شاید یکی از قدیمی‌ترین اشکال حمل‌و‌نقل عمومی در دبی است، به کمک شما می‌آید. اگرچه رسیدن به مقصد با اتوبوس در خیابان‌های شلوغ دبی بسیار بیشتر از مترو زمان می‌برد، اما این راه هزینه حمل و نقل عمومی دبی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

دبی از یک سیستم اتوبوس‌رانی گسترده بهره‌مند است که توسط اداره RTA مدیریت می‌شود و دارای حدود 193 مسیر اتوبوس و بیش از 1500  اتوبوس است که هفتگی بیش از 30 میلیون فرد را جا‌به‌جا می‌کند. جدول زمانی مربوط به حرکت اتوبوس‌ها را می‌توان در ایستگاه‌های اتوبوس مشاهده کرد.

اتوبوس‌ها و همچنین اغلب ایستگاه‌های اتوبوس دبی به تهویه مطبوع و تلویزیون مجهز هستند. در دبی مانند مترو، استفاده از اتوبوس‌ها نیز تنها با کارت‌های Nol امکان‌پذیر است و سیستم نقدی رایج و مجاز نیست. هزینه حمل و نقل در دبی با اتوبوس، مشابه هزینه مترو یکسان بوده و با توجه به نوع Nol کارتی که دارید و همچنین محدوده ترددتان، حدوداً بین 3 الی 15 درهم متغیر است.

۳. تاکسی در دبی

تاکسی در دبی

تاکسی‌های دبی راحت‌ترین روش برای رفت‌و‌آمد در شهر هستند، اما با آن‌ها هزینه حمل و نقل دبی زیاد می‌شود. تاکسی‌ها به راحتی در تمام نقاط دبی یافت می‌شوند و به طرز باورنکردنی نیز کیفیت بالایی دارند. اگر در دبی به یک تاکسی فوری نیاز دارید و هیچ تاکسی در اطراف شما وجود ندارد، می‌توانید با گرفتن شماره 8009090 با RTA تماس بگیرید.

هزینه تاکسی در دبی و به طور کلی هزینه حمل و نقل در دبی با تاکسی خیلی زیاد است و کم‌ترین قیمتی که برای رسیدن به هر مکانی باید پرداخت کنید، 12 درهم است. متأسفانه استفاده از کارت‌های Nol برای پرداخت در بیشتر تاکسی‌ها نیز ممکن نیست و باید پول نقد داشته باشید. کرایه تاکسی‌ها در طول شب تقریباً از 11 شب تا 4 بعد از ظهر بسیار بالا است. با این حال، این امن‌ترین و راحت‌ترین راه برای گشت‌و‌گذار در دبی به هنگام شب است. دبی همچنین خدمات تاکسی ویژه‌ای را برای خانم‌ها ارائه می‌دهد که توسط رانندگان زن اداره می‌شود.

۴. حمل و نقل با تراموا در دبی

حمل و نقل با تراموا در دبی

ترامواها جدیدترین وسایل حمل‌و‌نقل در دبی هستند که بیشتر در نواحی دبی مارینا و همچنین روبروی دبی مال، بزرگترین مرکز خرید جهان قرار دارند. ترامواها بسیار کند هستند، اما برای رفت‌و‌آمد در این مناطق انتخاب راحت و خوبی به شمار می‌آیند. با استفاده از تراموا‌ها شما می‌توانید تمام زیبایی‌های شهر را به آرامی تماشا کنید. برای استفاده از تراموا باید از ایستگاه‌های تراموا بلیط تهیه کنید، البته اگر کارت Nol دارید، نیازی به خرید بلیط نیست. پیشنهاد می‌کنیم اگر ویزای دبی دریافت و به دبی سفر کردید، حتماً سوار بر تراموا، از کل شهر و دیدنی‌های آن بازدید کنید.

۵. مونوریل نخل جمیرا

مونوریل نخل جمیرا

مونوریل‌ها سواری‌های مرتفع بدون راننده‌ای هستند که به شما این امکان را می‌دهند از مارینا دبی به پالم جمیرا بروید. مونوریل‌ها بخشی از جاذبه‌های دیدنی دبی هم به شمار می‌آیند که گردشگران زیادی استفاده از آن را در برنامه تور دبی خود قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید بهترین منظره از جاذبه‌های زیبای پالم جمیرا مانند آتلانتیس را تماشا کنید، مونوریل‌ها ایده‌آل هستند. مونوریل نخل جمیرا اولین مونوریل در خاورمیانه است که در ۳۰ آوریل سال 2009 به وسیله شرکت نخیل افتتاح شد. از آنجایی که مالکیت مونوریل‌ها برعهده RTA نیست و خصوصی هستند، کرایه آن‌ها نسبتاً گران است.

پیشنهاد می‌شود: کارت گردشگری دبی

۶. حمل‌و‌نقل آبی در دبی

حمل‌و‌نقل آبی در دبی

رفت‌و‌آمد از طریق دریا به شما این امکان را می‌دهد یکی از قدیمی‌ترین حالت‌های سفر در شهر را تجربه کنید. ابرا یک قایق چوبی است که می‌توان از هر یک از ایستگاه‌های تعیین شده کنار نهر دبی یا دیره به آن دسترسی داشت. می‌توان یک شخص خصوصی با هزینه ثابت از 60 درهم به مدت نیم ساعت برای گشت‌و‌گذار استخدام کرد. علاوه بر این، تاکسی آبی مدرن دبی نیز با الهام از آبرا، چشم‌اندازهای ساحلی و دسترسی سریع‌تر به بیش از ۴۰ ایستگاه در سراسر شهر را فراهم می‌کند. کشتی دبی نیز وجود دارد که مارینا دبی را به الشیندقا متصل می‌کند.

در این میان، اگر در فکر سفر به کشور‌های عربی مانند امارات، عمان، عربستان و … هستید، به راحتی می‌توانید از طریق آژانس توریک، ویزای کشور‌های مختلف عربی مانند ویزای عمان، ویزای امارات و … را دریافت کنید.

نکاتی در مورد استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی در دبی

  • ساعات اوج ترافیک از 7 صبح تا 10 صبح و 16 تا 7 بعد از ظهر است. برای جلوگیری از شلوغی فضا و تاخیر بی‌مورد پیشنهاد می‌کنیم در برنامه خود از سفر در این زمان‌ها خودداری کنید.
  • یک سری قوانین وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید. مانند نخوردن، ننوشیدن و غیره که در تمام اشکال حمل‌و‌نقل ذکر شده در بالا مهم هستند. برای افرادی که این قوانین را نقض کنند جریمه‌های سنگینی در نظر گرفته خواهد شد. دوربین‌های مداربسته تقریباً در همه انواع وسایل نقلیه عمومی نصب شده‌اند، پس باید قوانین را رعایت کنید.
  • در متروها، اتوبوس‌ها و غیره، قسمت‌های زنان و کودکان مشخص شده است و اگر مردان در این قسمت‌ها دیده شوند، جریمه یا حتی زندانی می‌شوند.
  • Wojhati.rta.ae یک راه عالی برای برنامه‌ریزی سفرها است. چرا که جدول زمانی، توقف‌ وسیله‌های نقلیه و حتی نقشه مسیرهایی که اتوبوس‌ها، متروها و غیره طی می‌کنند، در آن ذکر می‌شود.
0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *