خانه
بلاگ
حساب کاربری

ورزش‌های دبی؛ تجربه هیجان و آدرنالین

ورزش‌های دبی؛ تجربه هیجان و آدرنالین

دبی با دارا بودن امکانات تفریحی و رفاهی هیجان انگیز، موزه‌ها، مال‌ها، هتل‌های لوکس و جاذبه‌های دیدنی متنوع، یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در کل جهان است. چشم انداز جغرافیایی این شهر آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای میزبانی از ورزش‌های مختلف هیجان انگیز و مهیج تبدیل کرده است. ورزش‌های دبی بسیار هیجان انگیز و متنوع‌اند که در هیچ کجای جهان نمی‌توانید آن‌ها را تجربه کنید! اگر شما هم به دنبال فعالیت‌های ماجراجویانه و مهیج در طول سفر خود به دبی هستید، در این راهنما از توریک با معرفی جذاب‌ترین و ماجراجویانه‌ترین تفریحات و ورزش‌های دبی همراه ما باشید!

 

انواع ورزش‌ها و تفریحات دبی

۱. سندبردینگ

سندبردینگ - ورزش‌های دبی

Sandboarding

 

دبی شهری است که در میان کویر شنی واقع شده است، سندبردینگ یکی از بهترین ورزش‌های ماجراجویی در دبی است. سر خوردن روی تپه‌های شنی بیابان‌های شهر، برای شما یک تجربه هیجان انگیز خواهد بود! یکی از بهترین مکان‌ها برای اسنوبرد، بلندترین تپه شنی دبی، الحمر است که 100 متر ارتفاع دارد.

 

 

 

۲. اسکی

اسکی - ورزش‌های دبی

Ski

 

حتما از تجربه اسکی در لیست برترین و هیجان انگیز‌ترین ورزش‌های دبی شگفت زده خواهید شد. اما شما در دبی نیز می‌توانید اسکی را تجربه کنید! مرکز خرید امارات واقع در جاده شیخ زاید دارای یک پیست اسکی سرپوشیده ویژه است که به اسکی دبی معروف است که تمامی افراد بالای 3 سال می‌توانند از آن لذت ببرند. اسکی دبی دارای شیب‌هایی با ریل و پرش است که تجربه هیجان انگیزی برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

۳. چتربازی

چتربازی - ورزش‌های دبی

Skydiving

 

چتربازی در دبی با منظره جذاب و معماری آینده نگرانه‌ای که زمین و دریای شهر را پوشانده است، یکی از بهترین ورزش‌های ماجراجویانه در این شهر محسوب می‌شود. با تجربه چتر بازی، ترس خود را با پریدن از هواپیمای SkyDive Dubai و بدون سقوط از ارتفاع 13000 فوتی به چالش بکشید. وقتی با سرعت 201 کیلومتر در ساعت سقوط می‌کنید، افزایش آدرنالین در بدن را احساس خواهید کرد. برای انجام این فعالیت مهیج در دبی باید بالای 18 سال و کمتر از 100 کیلوگرم وزن داشته باشید.

 

 

 

۴. بانجی جامپینگ

 بانجی جامپینگ - ورزش‌های دبی

Bungee Jumping

 

رکورد جهانی بانجی جامپینگ در دبی ثبت شده است! این رکورد در سال 2014 در اتودروم دبی با میزبانی 151 پرش در مدت 24 ساعت به دست آمد. بانجی جامپینگ یکی از ورزش‌های ماجراجویانه و بسیار هیجان انگیز است و به شجاعت و روحیه زیادی نیاز دارد. منطقه گرانشی دبی یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید این فعالیت را در دبی تجربه کنید. برای پرش از ارتفاع 50 متر، حداقل محدودیت سنی 14 سال و حداکثر وزن 120 کیلوگرم است.

 

۵. غواصی کوسه

غواصی کوسه - ورزش‌های دبی

shark diving

 

دبی به دلیل داشتن مراکز خرید بزرگ و آینده‌ نگرش معروف است، اما دبی مال توجه همه علاقه‌مندان به ماجراجویی را به خود جلب کرده است. این مرکز خرید دارای یک آکواریوم مخزن بزرگ است که در آن فعالیت‌های غواصی نیز انجام می‌شود. اگر بیشتر از 10 سال دارید، می توانید با کوسه‌ها و بسیاری از گونه‌های دریایی دیگر شنا کنید. این مخزن بیش از 33000 گونه آبزی دارد. شما همچنین می‌توانید غواصی را از طریق دوره کوتاه غواصی که در این اکواریوم ارائه می‌شود، بیاموزید.

 

۶. فلای بورد

فلای بورد - ورزش‌های دبی

Flyboard

 

فلای بورد یکی از ورزش‌های ماجراجویی منحصر به فرد در دبی است که توسط افراد مشهور زیادی نیز انجام می‌شود. با فلای برد دبی از هیجان پرواز بر فراز آب با کمک دستگاه هیدروفلایتینگ با سرعت 40 کیلومتر در ساعت از منظره شهری خیره کننده دبی لذت ببرید. فلای برد که در بندرگاه زیبای جمیرا برگزار می‌شود، برای افراد بالای 18 سال مناسب است که می‌توانند این ورزش شگفت انگیز را تجربه کنند.

 

۷. میکرولایتینگ

میکرولایتینگ - ورزش‌های دبی

Microlighting

 

میکرولایتینگ که با نام Ultralight نیز شناخته می‌شود، یک هواپیمای سبک وزن با بال ثابت است که با سرعت بسیار کم فرود می‌آید. معمولاً این هواپیما یک یا دو نفره است که شما را به یک سفر پروازی 15 دقیقه‌ای می‌برد. اگر بیشتر از 14 سال سن دارید، برای تجربه این ورزش آماده شوید. میکرولایتینگ یکی از هیجان انگیزترین ورزش‌های دبی است که با آن می‌توانید بر فراز کوه‌ها و بیابان‌ها پرواز کنید.

 

۸. پیست ریسینگ

پیست ریسینگ - ورزش‌های دبی

Racing track

 

شما در دبی می‌توانید در طولانی‌ترین مسیر مستقیم جهان در فعالیت‌های شگفت‌انگیز مسابقه‌ای شرکت کنید. این پیست مسابقه‌ای در شهر موتور دبی واقع شده است. برای اینکه بتوانید در این ماجراجویی فوق‌العاده هیجان انگیز شرکت کنید، باید حداقل 21 سال سن داشته باشید. برای تجربه این ورزش هیجان انگیز باید ویزای توریستی دبی را دریافت کنید. برای این منظور و اطلاع از شرایط و نحوه دریافت ویزای امارات و ویزای کشورهای دیگر، می‌توانید به کارشناسان مجرب آژانس توریک مراجعه کنید.

 

 

 

۹. جت اسکی

جت اسکی - ورزش‌های دبی

jet ski

 

جت اسکی یکی از ماجراجویانه‌ترین ورزش‌های دبی و  یکی از بهترین راه‌ها برای لذت بردن از گشت و گذار در دبی است. با جت اسکی می‌توانید مکان‌های محبوب دبی را از خلیج فارس از جمله خلیج برج العرب کاوش کنید.

 

۱۰. بالون سواری

بالون سواری - ورزش‌های دبی

Balloon Ride

 

برای لذت بردن از منظره جذاب دبی چه راهی بهتر از بالن سواری است؟ با بالن سواری می‌توانید از ارتفاع بالا خلیج فارس، برج العرب و برج خلیفه را مشاهده کنید و از آن لذت ببرید. بالون سواری یکی از شگفت انگیزترین ورزش‌های ماجراجویانه در دبی است که حتماً باید آن را تجربه کنید. توجه داشته باشید که بهتر است صبح زود که هوا کمی خنک‌تر است برای بالن سواری اقدام کنید، چرا که با گذشت روز، آفتاب شدیدتر می‌شود.

 

۱۱. سفر دریایی

سفر دریایی - ورزش‌های دبی

Cruise

 

سواری دریایی در دبی یکی از جذاب‌ترین و هیجان انگیزترین فعالیت‌های آبی در این شهر محسوب می‌شود. این سفر دریایی شامل یک کشتی آبی به شکل یک کوسه است که توانایی شناور شدن روی آب و رفتن به زیر آب را دارد. تصور کنید که سوار شدن به یکی از این کشتی‌ها چقدر لذت بخش خواد بود! اگر به دنبال تجربه‌ای جذاب و مهیج در دبی هستید، سفر دریایی را فراموش نکنید.

 

۱۲. واتر جت پک

واتر جت پک - ورزش‌های دبی

Water jet pack

 

واتر جت پک یکی از بی‌نظیرترین ورزش‌های دبی است که تجربه ماجراجویی روی آب را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر می‌خواهید تجربه‌هایی مشابه جت اسکی و پاراسلینگ داشته باشید، حتماً در طول سفر خود واتر جت پک را نیز امتحان کنید!

 

 

 

۱۳. چتربازی داخل سالن

چتربازی داخل سالن - ورزش‌های دبی

Indoor skydiving

 

اگر از ارتفاع می‌ترسید، هنوز راهی وجود دارد که بتوانید از چتربازی لذت ببرید. دبی چتربازی در فضای داخلی را برای شما به ارائه می‌دهد. اگر به Ifly در دبی بروید، می‌توانید با کمک حرکات عمودی ایجاد شده توسط یک دستگاه فن، در آسمان پرواز کنید. شما می‌توانید تا ارتفاع 3 متری در هوا اوج بگیرید. یکی از بهترین مزیت چتریازی داخل سالن این است که شما نیازی به آموزش قبلی ندارید. همچنین در طول این فعالیت مهیج نیز، تجهیزات ایمنی و یک متخصص در اختیار شما قرار می‌‌گیرد.

 

۱۴. زیپلاین

زیپلاین - ورزش‌های دبی

Zipline

 

زیپلاین یکی از هیجان انگیزترین تجربه‌های ماجراجویانه در دبی است که می‌توانید در تعطیلات خود امتحان کنید! زیپلاین دبی در چند ثانیه با سرعت 60-70 کیلومتر در ساعت انجام می‌شود، اما هجوم آدرنالین در بدن برای مدت طولانی ادامه دارد. زیپلاین با مناظر خیره کننده شهر همراه است که می‌توانید در دو نقطه از شهر یعنی دبی مارینا ایکس لاین و فواره‌های دبی از آن لذت ببرید.

 

۱۵. تجربه Jetovator

تجربه Jetovator - ورزش‌های دبی

Jetovator

 

اگر می‌خواهید یک ورزش ماجراجویی منحصر به فرد و بی نظیر را در دبی امتحان کنید، تجربه Jetovator را انجام دهید، Jetovator را از دست ندهید! این فعالیت یکی از جذاب‌ترین ورزش‌های دبی است که شامل سوار شدن بر یک وسیله ورزشی آبی شبیه به دوچرخه در ساحل JBR می‌باشد.

 

۱۶. پرواز هواپیمای دریایی دبی

پرواز هواپیمای دریایی دبی - ورزش‌های دبی

Dubai seaplane flight

 

قایق سواری و کاوش در دبی یک ورزش کلاسیک است، اما تجربه پرواز با هواپیمای دبی یک تجربه بی‌نظیر خواهد بود که می‌توانید تمام مناظر و‌ جاذبه‌های دبی را با پرواز بر فراز دریای آن مشاهده کنید. اگر شما نیز ویزای دبی خود را دریافت کرده‌اید، در طول سفر خود به این شهر، پرواز با هواپیمای دریایی را از دست ندهید!

 

۱۷. تور هلیکوپتر دبی

تور هلیکوپتر دبی - ورزش‌های دبی

Dubai helicopter tour

 

با تور هلیکوپتر دبی و هیجان بی‌نظیر آن سفر جذابی به دبی داشته باشید! اگر می‌خواهید منظره‌ای زیبا از خط افق دبی داشته باشید، تور هلیکوپتر دبی می‌تواند لحظات جذابی را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

۱۸. ماهیگیری در اعماق دریا

ماهیگیری در اعماق دریا - ورزش‌های دبی

Deep sea fishing in Dubai

 

اگر می‌خواهید ورزش‌های آبی را در دبی امتحان کنید، هیچ چیز بهتر از ماهیگیری در دریای عمیق آن نیست! با ماهیگیری در اعماق دریا می‌توانید گونه‌های عجیب و غریب را صید کنید و حتی می‌توانید آنها را در قایق‌های تفریحی طبخ کنید. اگر به ماهیگیری به عنوان یک فعالیت هیجان انگیز علاقه دارید، بهتر است در طول سفر خود به دبی آن را از دست ندهید!

 

۱۹. سافاری صحرا

سافاری صحرا - ورزش‌های دبی

Desert Safari

 

یکی از معروف‌ترین و ماجراجویانه‌ترین ورزش‌های دبی سافاری صحرا است و کمتر کسی است که در مورد آن چیزی نشنیده باشد. اگر شما علاقه زیادی به این فعالیت دارید، سافاری صحرا برای شما بسیار لذت بخش خواهد بود. در سافاری صحرای دبی می‌توانید در میاد شن‌های طلایی رانندگی کنید و از آن نهایت لذت را ببرید.

 

۲۰. غواصی

غواصی - ورزش‌های دبی

Diving

 

غواصی یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که می‌توانید در دبی آن را امتحان کنید. با نزدیک شدن خلیج فارس به سواحل دبی، غواصی امکان‌پذیر شده است و در واقع یکی از هیجان انگیزترین فعالیت‌هایی است که می‌توانید در این شهر امتحان کنید، زندگی دریایی متنوع دبی را تجربه کرده و با آن آشنا شوید و ماهی‌های رنگارنگ و سنگرهای دریایی را از نزدیک ببینید.

 

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *