خانه
بلاگ
حساب کاربری

راهنمای سفر به کانادا؛ دانستنی‌های قبل از سفر

راهنمای سفر به کانادا؛ دانستنی‌های قبل از سفر
تاریخ انتشار: 1401/10/17

سفر به کانادا، کشور مورد علاقه بسیاری از ایرانیان! ویژگی‌های خاص این کشور باعث شده است تا افراد بسیار زیادی از سراسر جهان از جمله ایران به اینجا مسافرت کنند و از آن لذت ببرند. در این مقاله از آژانس توریک سعی داریم توضیحاتی را در رابطه کانادا به شما بدهیم و شرایط سفر به کانادا را به طور کامل برای شما بازگو کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

مختصری درباره کشور کانادا

کانادا، دومین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت (بعد از روسیه) که تقریباً دو پنجم شمالی قاره آمریکای شمالی را اشغال می‌کند. با وجود این که کانادا کشوری پهناور است، جمعیت ساکن آن بسیار کم است. هرچند افراد ساکن در کانادا کم هستند اما آ‌ن‌ها کشوری را برای خود ساخته‌اند که مهاجران را از سراسر جهان جذب خود می‌کند.

علاوه بر این، کشور کانادا دارای منابع طبیعی زیاد و سرمایه‌های فکری با ارزش است که همین باعث برتری این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر جهان شده است. کانادایی‌ها رسماً به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند و تاریخ این کشور را تحت عنوان سرزمینی که همواره در رقابت قدرت‌های بزرگ منطقه بوده است، می‌دانند.

 

راهنمای سفر به کانادا

 

راهنمای سفر به کانادا

 

برای سفر به این کشور شما نیاز به اخذ ویزای توریستی کانادا خواهید داشت. ویزای کشور کانادا معمولاً 10 ساله است و شما تا 10 سال، هر بار با مدت زمان محدود، شما می‌توانید به این کشور سفر کنید. شما برای گرفتن ویزا، باید وقت سفارت کانادا را بگیرید و تمامی مدارک و اطلاعات مورد نیاز را به آن‌ها ارائه دهید. پس از موفق شدن جهت گرفتن ویزا توریستی، شما به راحتی و با یک پرواز مستقیم می‌توانید خود را به کانادا برسانید و از تعطیلات و سفر خود لذت ببرید.

 

کارهای قبل از سفر به کانادا

قبل از هر سفر به یک کشور خارجی، اطمینان از آمادگی کامل خود امری بسیار حیاتی است. در این بخش، تجربیات شخصی و اطلاعات کاربردی در مورد کارهایی که قبل از سفر به کانادا باید انجام دهید، به شما ارائه می‌شود.

 

ردیف کارهای قبل از سفر به کانادا توضیحات
1 اطمینان از ویزا و مدارک مورد نیاز اطمینان حاصل کنید که ویزای معتبر و مدارک مورد نیاز برای ورود به کانادا را جمع‌آوری و بررسی کرده‌اید.
2 خرید بلیط هواپیما بلیط هواپیما را به دقت انتخاب کنید. از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معتبر برای مقایسه قیمت و دریافت بهترین پیشنهادها استفاده کنید.
3 رزرو اقامت اقامتگاه یا هتل مطابق با نیازهای خود را رزرو کنید و اطمینان حاصل کنید که دسترسی به امکانات مختلف در محل اقامت فراهم است.
4 بیمه سفر بیمه سفر با پوشش‌های مختلف (پزشکی، لغو سفر، اموال شخصی) را بررسی و بر اساس نیازهای شما انتخاب کنید.
5 بررسی وضعیت بهداشتی با توجه به وضعیت بهداشتی کانادا، اطلاعات در مورد اقدامات بهداشتی لازم را بخوانید و به طور مسئولانه عمل کنید.
6 آشنایی با اقتصاد پول محلی نرخ ارز را بررسی و به دقت با شرایط اقتصادی کانادا آشنا شوید. از روش‌های پرداخت متداول در کانادا اطلاعات داشته باشید.
7 اطلاعات امنیتی با اطلاعات امنیتی کانادا آشنا شوید و در تمامی مسیر سفر به دستورالعمل‌ها و مقررات امنیتی عمل کنید.
8 برنامه‌ریزی گردشگری برنامه‌ریزی دقیق برای گردشگری خود داشته باشید. جاذبه‌ها، رستوران‌ها و فعالیت‌های دیدنی را به دقت بررسی و برنامه‌ریزی کنید.
9 اطلاعات بیشتر در مورد آب و هوا با شرایط آب و هوای کانادا آشنا شده و لباس‌های مناسب برای هر شرایط جوی را برداشت کنید.
10 بررسی وضعیت پرواز وضعیت پرواز خود را قبل از رفتن به فرودگاه بررسی کنید و در صورت تغییرات یا تاخیرها، به موقع اقدام لازم را انجام دهید.

 

این جدول به شما کمک می‌کند تا اطلاعات خود را سازماندهی کرده و خیلی سریع به اقدامات مهم قبل از سفر به کانادا دسترسی داشته باشید.

 

بهترین فصل سفر به کانادا

 

بهترین فصل سفر به کانادا

 

پاییز در کانادا (از سپتامبر تا دسامبر) یک مکان واقعا دیدنی است. چه در حال قدم زدن در یک شهر محلی باشید و به مکان‌ها و ساختمان‌های تاریخی آن نگاه کنید یا در جنگلی نزدیک قدم بزنید، رنگ‌ برگ‌ها شما را شگفت زده می‌کند. این فصل بهترین شرایط سفر به کانادا را برای شما محیا می‌کند. از فعالیت‌های خارج از منزل با جمعیت کمتر نسبت به تابستان لذت ببرید و از شلوغی به دور باشید. از مناظر زیبای کانادا دیدن کنید و از آن ها لذت ببرید.

با تغییر رنگ برگ‌ها، می‌توانید به کانادایی‌ها بپیوندید و در تعدادی از جشنواره‌ها و رویدادها تغییر فصل را جشن بگیرید. از سمفونی رنگ‌ها ترمبلانت (کبک)، جشنواره اکتبر کیچنر/ واترلو، جشنواره انگور و شراب نیاگارا (سنت کاترینز) و جشنواره بین‌المللی رنگ‌های سلتیکس (نوا اسکوشیا) بازدید کنید.

کریسمس در کانادا

از آنجایی که پاییز را به عنوان بهترین فصل سفر به کانادا معرفی کرده ایم و کانادا یکی از بهترین مقاصد کریسمس در دنیا به حساب می‌آید، بهتر است کریسمس در کانادا را از دست ندهید.

برخی از مراسمات و جاذبه‌های دیدنی کانادا در کریسمس عبارت از:

  • رژه بابا نوئل تورنتو
  • بابانوئل و خانم کلاوس، شناورها، گروه‌های موسیقی و دلقک‌های مشهور
  • Cavalcade of Lights سالانه تورنتو
  • ونکوور در کریسمس با رژه بابانوئل راجرز
  • فستیوال نورها
  • کوه Cypress برای اسکی
  • نورپردازی بلوار کنفدراسیون
  • Magic of Lights در Wesley Clover Parks
  • Luminothérapie
  • ساختمان‌های پوشیده از برف قرن هفدهمی، خیابان‌های سنگفرش، و چراغ‌های کریسمس کبک

 

 

 

وضعیت دما در کانادا‎

دما در سراسر کانادا به دلیل اندازه و عرض جغرافیایی متفاوت است، اما شما می‌توانید دمای خنک را در طول فصل انتظار داشته باشید. در تورنتو میانگین دما در ماه سپتامبر 10 درجه در ماه اکتبر حدود 16 درجه و در نوامبر 4 درجه است. شهرهای دیگر در سراسر کشور شاهد الگوی مشابهی از سرمایش با دامنه‌های مختلف هستند.

 

آب و هوای کانادا

هوا در طول این فصل به تدریج در حال خنک شدن است. اوایل پاییز به دلایل بسیاری از جشنواره‌های پاییزی گرفته تا تعداد کمتر گردشگران در مقاصد محبوب، زمان خوبی برای بازدید از کانادا است. هنوز به اندازه کافی گرم است که می‌توانید در کنار آبشار نیاگارا توقف کنید و می‌توانید منطقه در حال تغییر اطراف را در تنگه نیاگارا کاوش کنید.

 

هزینه سفر به کانادا

 

هزینه سفر به کانادا

 

هزینه سفر به کانادا شامل موارد زیادی است. از جمله این هزینه‌ها می‌توان از: هزینه گرفتن ویزا، هزینه پرواز، هزینه هتل، هزینه خورد و خوراک و… نام برد. از آن جایی که این هزینه‌ها بسیار متغیر هستند، نمی‌توان به طور دقیق اعلام کرد که نیاز به چه مقدار سرمایه خواهید داشت و هزینه رفتن به کانادا دقیقا چقدر است. از طرفی باید در نظر گرفت که هزینه اقامت در هتل‌های مختلف و در شهرهای مختلف کانادا بسیار متغیر است.

 

 

 

مهم‌ترین شهرهای کانادا

از آن جایی که کانادا کشور بسیار پهناوری است، شهرهای بسیار زیادی نیز دارد. ما در این قسمت، مهم‌ترین و بهترین شهرهای کانادا را همراه با توضیحی مختصر به شما ارائه می‌کنیم.

 

۱. تورنتو

 

تورنتو - راهنمای سفر به کانادا

Toronto

 

مرکز شهر تورنتو یک کلان شهر شلوغ با آسمان خراش‌هایی است که در خط افق پراکنده‌اند. با این حال، چیزی که تورنتو را خاص می‌کند این است که یکی از متنوع ترین شهرهای کانادا از نظر فرهنگی است که بیش از نیمی از جمعیت آن خارج از تورنتو متولد شده‌اند. این شهر دارای 200 گروه قومی است که به بیش از 140 زبان مختلف صحبت می‌کنند.

تورنتو به دلیل تنوعش شهری است که برای همه چیزی در آستین دارد. چه اهل غذا خوردن باشید که به دنبال امتحان کردن غذاهای یونانی اصیل هستید یا از یکی از بزرگ‌ترین جمعیت چینی کانادا در حین کاوش در ایتالیای کوچک لذت ببرید، تورنتو ناامیدتان نخواهد کرد!

 

۲. اتاوا

 

اتاوا - راهنمای سفر به کانادا

Ottawa

 

اتاوا پایتخت کانادا و یکی از زیباترین شهرهای آمریکای شمالی است! فضای کوچک و در عین حال پر جنب و جوشی دارد، فرهنگ خانوادگی دوستانه با کارهای زیادی برای انجام در شب یا آخر هفته‌ها چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن در این شهر هیجان انگیز وجود دارد، از معماری خیره کننده در نزدیکی پارلمان تپه گرفته تا فروشگاه‌های عتیقه پر از گنجینه‌های قدیمی که در انتظار شما هستند!
این شهر چیزهای زیادی برای شما دارد! موزه‌های پیشرفته با نمایشگاه‌های در سطح جهانی اگر مراکز خرید واقعاً مورد علاقه شما نباشند، عالی هستند و رستوران‌هایی که نه تنها در غذاهای محلی، بلکه غذاهای بین‌المللی نیز تخصص دارند. مهم نیست که چه نوع آشپزی در هر زمان معین بیشتر جذابیت دارد، احتمالاً چیزی در فاصله چند قدمی موجود است که اشتهای شما را تحریک می‌کند.

 

۳. ونکوور

 

ونکوور - راهنمای سفر به کانادا

Vancouver

 

ونکوور بهشتی برای دوستداران طبیعت و علاقه‌مندان به فضای باز است. با کوه‌ها در یک طرف، اقیانوس در دید دیگر. همیشه چیز جدیدی برای کشف وجود دارد! پیاده‌روی، کایاک‌سواری، دوچرخه‌سواری در کوهستان، رفتینگ در آب‌های سفید و اسکی در ونکوور به راحتی قابل دسترسی است، بنابراین همیشه چیزهای جدیدی برای امتحان کردن وجود دارد.

به دنبال کمی استراحت و آرامش هستید؟ 11 مایل سواحل بکر یا یکی از پارک‌های متعددی که ونکوور ارائه می‌دهد را بررسی کنید. جزیره گرانویل و پل معلق کاپیلانو جاذبه‌های توریستی مناسب برای خانواده‌ها در ونکوور هستند که می‌توانید در طلسم‌های هوای سرد از آن بازدید کنید و موزه‌های آن‌ها درجه یک هستند.

چه به دنبال خرید و صرف ناهار در برخی از بهترین رستوران‌های شهر باشید یا از یک شب بیرون رفتن با دوستان در کلوپ‌های شبانه خیابان رابسون لذت ببرید، ونکوور ناامیدتان نخواهد کرد!

 

۴. مونترال

 

مونترال - راهنمای سفر به کانادا

Montreal

 

مونترال یک شهر جذاب است! معماری در این شهر ترکیبی بی‌نظیر از قدیم و جدید است. ساختمان‌های قرن هجدهم به‌طور یکپارچه با آسمان‌خراش‌های قرن بیست و یکم ترکیب می‌شوند و محیطی را ایجاد می‌کنند که در هر نقطه‌ای هم سنتی و هم مدرن به نظر می‌رسد. همچنین شهری است که به طرز باورنکردنی مناسب پیاده‌روی است، با پیاده‌روهای عریض و خیابان‌های کوچکی که حرکت را آسان می‌کند.
این شهر التقاطی پر از زندگی و رنگ است. با موزه‌های درجه یک، بازارهای شلوغ، و موارد دیگر، بازدید شما را به زمانی خاطره انگیز تبدیل می‌کند! آنها کلیساهای تاریخی، کافه‌های سنتی فرانسوی، مناطق شلوغ مرکز شهر با مراکز خرید و حتی مسیرهای پیاده روی برای طبیعت شیب‌دار دارند.

 

 

 

دیدنی های کانادا را از دست ندهید!

 

دیدنی های کانادا را از دست ندهید! - راهنمای سفر به کانادا

 

مکان‌های دیدنی کانادا به قدری زیاد است که می‌توان برای آن کتاب نوشت! در این قسمت، فقط چند تا از بهترین مکان‌های توریستی کانادا را برای شما نام می‌بریم:

 

  • پارک ملی فوندی (Fundy National Park)
  • پارک ملی گروس مورن (Gros Morne)
  • سنت جان (St. John’s)
  • هالیفاکس (Halifax)
  • مسیر کابوت (Cabot Trail)
  • پارک ایالتی سواحل آرگیل (Argyle Shores)
  • شهر کبک (Quebec City)
  • ساختمان‌های پارلمان در اتاوا (The Parliament Buildings in Ottawa)
  • برج سی.‌ان CN Tower
  • آبشار نیاگارا (Niagara Falls)
  • خرس‌های قطبی چرچیل (Polar Bears in Churchill)
  • کوه‌های راکی کانادا (The Canadian Rocky Mountains)
  • پارک ملی جاسپر (Jasper National Park)
  • پارک ملی بنف و دریاچه لوییز (Lake Louise and Banff National Park)
  • ویستلر (Whistler)
  • جزیره ونکوور (Vancouver Island)
  • ویکتوریا (Victoria)
  • توفینو (Tofino)
  • وایت هورس (WhiteHorse)
  • استمپید کلگری (Calgary Stampede)

 

بهترین هتل‌ها در کانادا

مشخص کردن یک مقصد در این کشور پهناور دلهره آور است، چه برسد به یک هتل. اما ما لیستی از بهترین هتل های کانادا را برای شما تهیه کرده‌ایم:

 

۱. هتل FAIRMONT BANFF SPRINGS، آلبرتا

 

10. هتل FAIRMONT BANFF SPRINGS، آلبرتا - راهنمای سفر به کانادا

Fairmont Banff Springs

 

این هتل مشهور جهانی Fairmont Banff Springs در قلب پارک ملی بنف قرار گرفته است که به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و یکی از معروف‌ترین هتل های کانادا به شمار می‌رود. این هتل شگفت انگیز در شهر کوهستانی زیبا بنف، آلبرتا قرار گرفته است.

 

۲. Rosewood Hotel Georgia، ونکوور، بریتیش کلمبیا

هتل جورجیا پس از اولین نمایش بزرگ خود در دهه 20، به عنوان یک افسانه ونکوور شناخته شد، زیرا چیزهای تجملی ناشناخته را به شهر جوان و ساحل غربی کانادا آورده است.

 

۳. FOUR SEASONS RESORT Whistler، بریتیش کلمبیا

 

FOUR SEASONS RESORT Whistler، بریتیش کلمبیا

FOUR SEASONS RESORT

 

Four Seasons Resort Whistler یکی از بهترین و عجیب‌ترین هتل‌های دنیا است چرا که در وسط بزرگ‌ترین پیست اسکی در سراسر آمریکای شمالی ساخته شده است.

 

۴. FOX HARB’R GOLF RESORT & SPA، والاس، نوا اسکوشیا

هتل فاکس هارب گلف ریزورت و اسپا با 106 اتاق از موقعیتی دیدنی برخوردار است، جایی که اقیانوس اطلس با خط ساحلی ناهموار نورثامبرلند نوا اسکوشیا برخورد می‌کند.

 

۵. Nimmo Bay، کلمبیا بریتانیا

 

Nimmo Bay، کلمبیا بریتانیا

Nimmo Bay

 

جنگل‌های بارانی بسیار زیبا در امتداد ساحل که تا چشم کار می‌کند ادامه دارند. کوهستان‌هایی با اقتدار و پوشیده از برف، طبیعتی بکر و دست نخورده. این اولین منظره‌ای است که شما هنگام ورود با هلیکوپتر به هتل اختصاصی Nimmo Bay (خلیج نیمو) خواهد بود.

 

۶. Trump International Hotel and Tower، تورنتو، انتاریو

هتل و برج بین المللی ترامپ، 261 اقامتگاه مجلل، امکانات رفاهی انحصاری و خدمات امضاء شده Trump Attaché در امتداد خط افق غیرقابل انکار شهر با یک مناره مفصل در ارتفاع 900 فوتی بالای منطقه مالی و تفریحی تورنتو ساخته شده است.

 

۷. SONORA RESORT، بریتیش کلمبیا

 

SONORA RESORT، بریتیش کلمبیا

SONORA RESORT

 

این اقامتگاه بیابانی لوکس و متفاوت، مانند جواهری است که در وسط یکی از جذاب ترین و بکرترین محیط های کانادا، واقع شده است. اگر عاشق ماهی‌گیری هستید، به هیچ عنوان به این اقامتگاه نه نخواهید گفت! می‌توانید در اتاق خود استراحت کنید و برای ماهی‌گیری (به خصوص ماهی‌های قزل آلا این منطقه از بهترین ماهی‌های دنیا است) به بیرون بروید و از آن لذت ببرید.

 

۸. FAIRMONT، ونکوور، بریتیش کلمبیا

 

FAIRMONTحاشیه اقیانوس آرام، ونکوور، بریتیش کلمبیا

FAIRMONT

 

این هتل در مرکز شهر ونکوور، هتل پرچم‌دار جدید گروه هتل‌های Fairmont، ترکیبی از بهترین‌های حاشیه اقیانوس آرام را در پلان، دکوراسیون و غذاهای خود ارائه می‌کند.

 

 

۹. CLAYOQUOT WILDERNESS RESORT، جزیره ونکوور، بریتیش کلمبیا

استراحتگاه Wilderness Clayoquot، که از ماه می تا سپتامبر باز است، یک پارادوکس عجیب و غریب از تجمل گرایی و بیابان دورافتاده و رام نشده در ذخیره‌گاه بیوسفر جهانی Clayoquot Sound (در پارک ملی حاشیه اقیانوس آرام) است.

 

 

۱۰. Long Beach Resort، جزیره ونکوور، بریتیش کلمبیا

 

Long Beach Resort، جزیره ونکوور، بریتیش کلمبیا

Long Beach Resort

 

اگر عاشق موج‌سواری روی موج‌های وحشی اقیانوس آرام هستید و می‌خواهید جنگل‌های بارانی سرسبز منظره دست نخورده و طبیعت بکر کانادا را در کنار آن داشته باشید و در عین حال از تمام امکانات رفاهی بهره ببرید، از هتل لوکس پنج ستاره لانگ بیچ لاج ریزورت لذت خواهید برد.

 

نتیجه گیری

کانادا کشوری وسیع است و آب و هوا در شرق و غرب می‌تواند کاملاً متفاوت باشد. بهترین زمان برای سفر به کانادا از سپتامبر تا نوامبر است! هوا خنک شده است اما هنوز گرم است و تغییر شاخ و برگ پاییزی زمینه زیبایی را برای تعطیلات فراهم می‌کند. جشن‌های پاییزی دلپذیر مانند جشنواره‌های کدو تنبل، سیب و شراب در حال برگزاری است.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *