خانه
بلاگ
حساب کاربری

بهترین دانشگاه‌های انگلیس برای ایرانیان

بهترین دانشگاه های انگلیس برای ایرانیان

دانشگاه‌های انگلیس به دلیل کیفیت آموزشی بی نظیر و سطح علمی بسیار بالایی که دارند در سطح جهانی بسیار مشهور و محبوب هستند. علاوه بر آن به‌روزترین رشته‌ها به صورت تخصصی در دانشگاه‌های انگلیس تدریس می‏‌شود، همین امر موجب شده است که سالانه بسیاری از دانشجویان بین المللی اقدام به اخذ پذیرش در دانشگاه‌های انگلستان کنند.

در صورتی که به تحصیل در انگلستان علاقه‌مند هستید به این نکته توجه داشته باشید که تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان می‌تواند مزیت‌های بسیاری برای شما داشته باشد و مسیر تحصیلی و شغلی شما را تحت تاثیر قرار دهد، پس در ادامه این مطلب از آژانس توریک با ما همراه باشید تا بهترین دانشگاه‌های انگلستان را بشناسید و به راحتی تصمیمی درست برای ادامه تحصیل در دانشگاه مورد علاقه خود بگیرید.

 

دانشگاه های انگلستان

اگر به دنبال ادامه تحصیل در انگلستان هستید حتما نام دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کمبریج، دانشگاه منچستر و … که قدیمی‌ترین دانشگاه های انگلستان هستند به گوشتان خورده است.

در ادامه به معرفی بهترین دانشگاه های انگلستان می‌پردازیم:

 

۱. دانشگاه کمبریج  ( University of Cambridge )

 

دانشگاه کمبریج  ( University of Cambridge ) - دانشگاه های انگلیس

University of Cambridge

 

در سال 1209 میلادی دانشگاه کمبریج با معماری زیبا و خاصی در قلب انگلستان تاسیس شد. این دانشگاه به دلیل سطح علمی و کیفیت آموزش بسیار بالایی که دارد موفق و به کسب رتبه 7 در بین بهترین دانشگاه‌های جهانی QS شده است. دانشکده‌ها و کالج‌های این دانشگاه در بخش‌های مختلف شهر قرار گرفته‌اند. دانشجویان در دانشگاه کمبریج می‎‌توانند به راحتی دستاوردهای علمی و تحصیلات آکادمیک‌شان را پیش ببرند.

در صورتی که می‌خواهید در یکی از بهترین دانشگاه های انگلستان ادامه تحصیل بدهید، دانشگاه کمبریج یکی از بهترین دانشگاهی است که می‌توانید انتخاب کنید و موقعیت تحصیل و شغلی خود را تضمین کنید. به این نکته توجه داشته باشید که برا ورود به این دانشگاه باید رزومه تحصیلی بسیار قوی داشته باشید چرا که داوطلبان متعددی از سراسر جهان خواهان اخذ پذیرش از این دانشگاه هستند.

 

 

 

۲. دانشگاه آکسفورد  ( University of Oxford )

 

دانشگاه آکسفورد  ( University of Oxford ) - دانشگاه های انگلیس

University of Oxford

 

این دانشگاه در سال 1096 احداث شده است و قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی زبان محسوب می‌شود. دانشگاه آکسفورد براساس رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهانی  QS جایگاه چهارمین دانشگاه برتر جهان را به خود اختصاص داده است. دانشجویانی که در دانشگاه آکسفورد تحصیل می‌کنند بسیار خلاق و فعال هستند به همین دلیل این دانشگاه موفق به کسب 69 جایزه نوبل تا به امروز شده است. چهره‌های موفق و معروفی از این دانشگاه مدرک خود را اخذ کرده‌اند.

این دانشگاه علاوه بر کیفیت آموزشی بالا، معماری منحصر به فردی نیز دارد که باعث محبوب‌تر شدن این دانشگاه در بین دانشجویان شده است. جالب است بدانید که برخی از سکانس‌های فیلم هری پاتر در کالج کلیسای کریست فیلم برداری شده‌ است. اگر به فکر آینده شغلی و تحصیلی خود هستید، دانشگاه آکسفورد می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد. ولی برای اخذ پذیرش از این دانشگاه نیازمند رزومه قوی هستید.

سالانه دانشجویان بین المللی متعددی موفق به ادامه تحصیل در این دانشگاه می‌شوند. بهتر است بدانید که حدود یک سوم از دانشجویان این دانشگاه، دانشجویان خارجی هستند که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه شده‌اند.

این دانشگاه یکی از قوی‌ترین مراکز تحقیقاتی و پژوهشی به شمار می‌رود و رشته‌های تحصیلی متنوع و به روزی در این دانشگاه تدریس می‌شود. به عنوان مثال رشته‌های متعددی از رشته‌های علوم انسانی، رشته‌های مهندسی و پزشکی در این دانشگاه ارائه می‌شود. به همین دلیل دانشجو می‌تواند در رشته‌ی دلخواهش ادامه تحصیل بدهد.

بهتر است این نکته را نیز در نظر داشته باشید که مدرک ارائه شده از دانشگاه آکسفورد بسیار معتبر است و اکثر دانشجویان می‌توانند بعد از تمام کردن دوره تحصیلی‌ خود به سرعت مشغول به کار شوند. همچنین قادر به اخذ فوری وقت سفارت انگلیس، ویزای کار و اقامت انگلستان به واسطه‌ی مدرک تحصیلی خود نیز هستند.

 

 

 

۳. دانشگاه دورهام  ( Durham University )

 

دانشگاه دورهام  ( Durham University ) - دانشگاه های انگلیس

Durham University

 

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های انگلستان، دانشگاه دورهام است که نسب به دانشگاه‌ کمبریج و دانشگاه آکسفورد قدمت کمتری دارد. دانشگاه دورهام در سال 1832 احداث شده است و یکی از قدیمی‌ترین مراکز آموزش عالی در انگلستان محسوب می‌شود. همچنین این دانشگاه جزو برترین تجربه‌ها و آثار تاریخی اروپا در زمینه‌ی معماری است. درست مشابه به دانشگاه‌های کمبریج و آکسفورد، دانشگاه دورهام نیز دانشکده‌ها و کالج‌های متعددی دارد.

یکی از کالج‌های این دانشگاه در قلعه‌‌ای جالب قرار گرفته است که این قلعه در قرن 11 میلادی تاسیس شده است. دانشجویانی که در این کالج مشغول به تحصیل هستند در این قلعه زندگی می‌کنند. لازم به ذکر است که اخیرا این دانشگاه 78 امین دانشگاه برتر جهانی معرفی شده است. این دانشگاه خدمات و امکانات متعددی به منظور رشد سطح علمی به دانشجویان ارائه می‌‎دهد.

 

۴. دانشگاه گلاسگو ( University of Glasgow )

 

دانشگاه گلاسگو ( University of Glasgow ) - دانشگاه های انگلیس

University of Glasgow

 

این دانشگاه یکی دیگر از برترین دانشگاه های انگلیس است که جزو چهار دانشگاه قدیمی اسکاتلند است. دانشگاه گلاسگو واقع در نزدیکی آبردین، ادینبرو و سنت اندروز است. این دانشگاه در سال 1351 احدا شد و بعد از آن در سال 1870 به محل فعلی خود منتقل شده است. ساختمان سیر جورج گیلبرت اسکات که بسیار معروف است نسز در سال 1886 در این مکان تاسیس شده است. بر اساس رتبه‌ بندی بهترین دانشگاه‌های جهانی QS در سال ۲۰۲۰ این دانشگاه رتبه ۸۷ امین دانشگاه برتر جهان را کسب کرد.

 

۵.  رویال هالووی دانشگاه لندن  ( Royal Holloway)

 

 رویال هالووی دانشگاه لندن  ( Royal Holloway) - دانشگاه های انگلیس

Royal Holloway

 

رویال هالووی یکی از بهترین دانشگاه های لندن است که در سال 1879 احداث شده است و همچنین در سال 1900 یکی از اعضای مهم و اصلی دانشگاه لندن معرفی شد. رویال هالووی واقع در شهر لندن و خارج از پایتخت کشور انگلستان است.

نام این دانشگاه به دلیل معماری خاص این مرکز آموزشی است که الهام گرفته از لویر ولی در فرانسه می‌‎باشد. در حال حاضر این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌ های انگلستان محسوب می‌‎شود. همچنین رویال هالووی رتبه‌ی خوبی در میان دانشگاه‌های برتر جهان دارد. بر اساس نظرسنجی بهترین دانشگاه‌های جهان که در سال 2020 صورت گرفت، این دانشگاه رتبه 291 را در بین برترین دانشگاه های جهان کسب کرده است.

 

 

 

۶. دانشگاه کوئینز بلفاست ( Queen’s University Belfast )

 

دانشگاه کوئینز بلفاست ( Queen’s University Belfast ) - دانشگاه های انگلیس

Queen’s University Belfast

 

این دانشگاه بهترین دانشگاهی است که در ایرلند شمالی قرار گرفته است. رتبه دانشگاه کوئینز بلفاست در میان برترین دانشگاه‌های جهانی QS ۷۳۳است. در گذشته افراد خاندان سلطنتی در این دانشگاه آموزش می‌دیدند. دانشگاه کوئینز بلفاست یکی از دانشگاه‌های قدیمی بریتانیا محسوب می‌شود که سطح علمی بسیار بالا و اساتید مجربی دارد.

 

۷. دانشگاه سنت اندروز ( University of St Andrews )

 

دانشگاه سنت اندروز ( University of St Andrews ) - دانشگاه های انگلیس

University of St Andrews

 

این دانشگاه که باقدمت‌ترین دانشگاه اسکاتلند است نیز در لیست بهترین دانشگاه انگلیس جای دارد. دانشگاه سنت اندروز در سال 1413 تاسیس شده است. این دانشگاه موفق به کسب رتبه 100 در بین دانشگاه‌های برتر جهان شده است و همچنین 18مین دانشگاه برتر بریتانیا نیز می‌باشد. بعضی از دانشکده‌ها و ساختمان‌های این دانشگاه به قرن 15 باز می‌گردد ولی امروزه نیز از این بناها استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که شاهزاده ویلیام و همسر او کاترین از دانشگاه سنت اندروز فارغ‌التحصیل شده‌اند.

 

 

 

شرایط ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های انگلیس

 

شرایط ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های انگلیس

 

بهتر است قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود شرایط تحصیل را به خوبی بررسی کنید، شرایطی مانند:

  • هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه
  • طول دوره‌ی تحصیلی
  • اعتبار مدرک تحصیلی اعطاء شده از طرف دانشگاه
  • هزینه‌ی زندگی در شهر محل تحصیل
  • امکان استفاده از امکانات و خدمات رفاهی دانشگاه مانند اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی
  • بهره‌مندی از کمک هزینه‌ی تحصیلی
  • اجازه‌ی کار دانشجویان خارجی در حین تحصیل
  • امکان اشتغال به کار بعد از اتمام دوره‌ی تحصیلی و غیره

 

مدارک موردنیاز برای ارسال درخواست از بهترین دانشگاه های انگلستان

مدارکی که به‌همراه ارسال درخواست خود به‌صورت آنلاین باید بارگزاری کنید عبارتند از:

 

  • گواهی تولد
  • پاسپورت و کارت شناسایی ملی
  • نامه مرجع (در صورت نیاز)
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان انگلیسی
  • کپی مدارک تحصیلی و دیپلم
  • ریزنمرات تحصیلی
  • ارائه پروپوزال تحقیقی (برای مقاطع تحصیلات تکمیلی)

 

جمع‌بندی

دانشگاه های انگلیس جزو بهترین دانشگاه‌های جهان هستند و معتبرترین مدارک تحصیلی را ارائه می‌دهند به همین دلیل سالیانه دانشجویان متعددی از سرتاسر دنیا برای اخذ پذیرش از این دانشگاه‌ها اقدام می‌کنند. اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام به پذیرش دانشگاه، یک بار به انگلستان سفر کنید. توریک می‌تواند برای اموری چون گرفتن وقت سفارت، پیکاپ ویزا، صدور ویزای توریستی کشورهای مختلف و … شما را یاری نماید.

به این نکته توجه داشته باشید که مدت دوره تحصیلی در انگلیس نسبت به سایر کشورها کوتاه‌تر است، در نتیجه دانشجو شهریه کمتری پرداخت می‌کند و به سرعت وارد بازار کار می‌شود. علاوه بر آن دانشجو در دوران تحصیل خود نیز می‌تواند مشغول به کار شود و بعد از اتمام دوره تحصیلی تا دو سال مجاز است که در انگلستان بماند.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *