خانه
بلاگ
حساب کاربری

۰ تا ۱۰۰ سفر به عمان و دانستنی های آن

0 تا 100 سفر به عمان و دانستنی های آن
تاریخ انتشار: 1401/10/14

سفر به عمان، کشوری که در حاشیه جنوب شرقی شبه جزیره عربستان واقع شده است و با دریای عرب و خلیج عمان هم‌مرز است، بسیار شگفت انگیز خواهد بود. عمان با عربستان سعودی، امارات متحده عربی و یمن مرز زمینی و با ایران و پاکستان مرزهای دریایی مشترک دارد. در صورتی که قصد سفر به عمان را دارید، این مقاله را از دست ندهید.

 

کشور عمان‌

قدیمی ترین دولت مستقل در جهان عرب تا کنون این کشور زیبا بوده است. کشوری که تأثیرگذارترین قدرت در منطقه در طول قرن ۱۹ بود و مناطق زیادی را تحت کنترل خود داشت. از اواخر قرن نوزدهم، عمان پیوند هایی قوی با بریتانیا بست که تا همین امروز هم برقرار هستند.

مساحت عمان ۳۰۹۵۰۰ کیلومتر مربع است که این یعنی این کشور کوچکتر از لهستان یا تقریباً دو برابر مساحت ایالت جورجیا در ایالات متحده است.

این کشور انواع ویژگی های توپوگرافی زیبا را در خود جای داده است. دره‌هایی بین رشته‌کوه‌های ناهموار با باغ‌های پلکانی که در آن انار، زردآلو و گل رز رشد می‌کنند، و امتداد وسیعی از یک دشت وسیع با صحرای سنگ‌ریزه‌ای که با وادی‌ها و حوضچه‌های بزرگ آب در وسط آن پراکنده شده است.

شهرهای اصلی عمان به طور منظم در امتداد ساحل قرار گرفته اند.

جمعیت عمان حدود ۴٫۴۵ میلیون نفر (در سال ۲۰۲۰) است که از این تعداد ۶۱ درصد (۲٫۷ میلیون) عمانی هستند. پایتخت و بزرگترین شهر این کشور مسقط است (با جمعیتی حدود ۳۰۰۰۰۰ نفر). زبان اصلی آنان عربی (رسمی) است و اکثریت جمعیت عمان را مسلمانان (اباضی) تشکیل می‌دهند.

 

راهنمای سفر به عمان

راهنمای سفر به عمان

 

عمان به‌خاطر اسب‌های عربی، کشتی های زیبا، اسب های وحشی، لاک‌پشت‌های سبز، بز کوهی اوریکس (حیوان ملی)، درختان کندر و نخل خرما در دنیا معروف است.

همچنین این کشور به دلیل سیستم آبیاری واحه‌های باستانی افلاج، باغ‌های پلکانی (جبل اخدر)، قلعه‌های خشتی، مساجد فراوان، وادی‌ها (دره‌های رودخانه‌ای)، دواها (کشتی‌های بادبانی سنتی عربی)، شهاب‌سنگ‌ها و السعید، سومین کشور بزرگ جهان، مشهور است.

غذای اصلی این کشور مرغ، ماهی و بره (بدون گوشت خوک) و قهوه است.

عمان در سال ۲۰۲۲ روادید (ویزا) خود را با ۱۰۳ کشور در جهان لغو کرد که ایران نیز جز این کشور ها است. در صورتی که این قانون اجرایی شود، نیاز به گرفتن ویزای توریستی عمان خواهد بود.

 

دیدنی های عمان را از دست ندهید!

دیدنی های عمان را از دست ندهید!

 

عمان دارای چهار میراث جهانی ثبت شده یونسکو است!

چهار جاذبه اصلی در عمان وجود دارد که اهمیت تاریخی زیادی دارند. این مکان‌های یونسکو عبارت است از قلعه باله، مکان‌های باستان‌شناسی بهات، الخطم و العین، سیستم آبیاری باستانی باورنکردنی در الافلج و در نهایت جنگل‌های کندر.

در ادامه چند تا از بهترین جاهای عمان و راهنمای سفر به عمان را که در صورت سفر هرگز نباید از دست بدهید را برای شما لیست کرده ایم:

  • سالن اپرای سلطنتی مسقط
  • سوق مطرح؛ مسقط
  • مسجد جامع سلطان قابوس؛ مسقط
  • موزه ملی عمان؛ مسقط
  • هتل ذا تشیدی مسقط
  • ساحل القرم
  • ساحل السیفه
  • ساحل راس الحد؛ استان شرقیه
  • شبه‌‌جزیره مسندم؛ شهرستان خصب
  • تماشای منظره‌ ها از فراز جبل شمس
  • چشیدن طعم انار تازه در کوه جبل اخضر
  • ساحل المغسیل

در صورت سفر به عمان، این تفریحات هیجان انگیز و خاطره انگیز را هرگز از دست ندهید:

  • غواصی در جزایر دیمانیات
  • غواصی اسکوبا در نزدیکی بندر الخیران
  • گشت‌ و گذار در روستای الوکان
  • شنا در فروگودال بیماه یا هویه نجم
  • پرش از صخره در وادی شاب (Wadi Shab)
  • اقامت در کویر شنی واهب (Wahiba Sands Desert)

 

معروف ترین شهر های کشور عمان

معروف ترین شهر های کشور عمان - سفر به عمان

 

عمان به طور کل دارای 43 شهر است که در استان‌های مختلف این کشور پخش شده اند. ما در این جا برخی از معروف ترین و مهم ترین شهر های عمان را برای شما نام برده و توضیحی مختصر از آن را به شما می‌دهیم تا بدانید به کدام شهرها حتما سر بزنید!

  • مسقط ، پایتخت عمان: شهری ساحلی که مهمترین شهر عمان است. همه جای این شهر پر است از اماکن تاریخی و موزه های مختلف. معروف ترین اماکن گردشگری آن عبارت است از: بیت جریزه، بیت فرنسا، بیت مغب، بیت السید نادر و بیت الخارجیه.
  • شهر صلاله عمان: بزرگترین شهر عمان بعد از مسقط این شهر زیبا و کوهستانی است. در فصل پاییز در این شهر فستیوال بزرگ و زیبایی برگذار می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم که آن را از دست ندهید!
  • شهر بوشر عمان: این شهر باستانی، دارای قلعه های تاریخی بسیار زیادی است. اگر عاشق تاریخ هستید، عاسق این شهر نیز خواهید شد!
  • شهر بهلا عمان: یکی از زیباترین شهر های عمان که قدمت زیادی دارد و در استان داخلیه عمان قرار گرفته است.
  • شهر خصب عمان: این شهر، نزدیک‌ترین شهر کشور عمان به ایران است. قلعه خصب، قلعه الکمازره، برج السیبه، برج کبس القصر، مساجد قدیمی و… از دیدنی های این شهر است.
  • شهر مرباط عمان: این شهر نیز دارای تاریخی غنی است و برای افرادی که به تاریخ علاقه دارند، بازدیدی جذاب خواهد بود.

 

معرفی بهترین هتل های عمان

افرادی که به تجملات علاقه دارند مطمئناً از گزینه های اقامت در این کشور هنگام سفر به عمان راضی خواهند بود. چرا که بیشتر هتل های این کشور برای بازدید شیخ ها از شهر ها ساخته شده اند، پس طبیعی است که این هتل ها بسیار مجلل باشند! در ادامه مروری به برخی از بهترین هتل های عمان می‌کنیم.

 

خلیج جمیرا مسقط

خلیج جمیرا مسقط - سفر به عمان

خلیج جمیرا مسقط

 

در ساحل، جایی که کوه های الحجر و خلیج عمان به هم می‌رسند (در فاصله ۱۵ دقیقه‌ای از شهر مسقط)، خلیج جمیرا مسقط قرار دارد. ۱۹۵ اتاق خواب و سوئیت که فضایی دلپذیر و ساحلی دارند، برخی از آنها دارای اتاق خواب های متعدد، آشپزخانه های کوچک، استخر و دسترسی مستقیم به استخر خصوصی هتل هستند.

سه استخر شنا که به طور جداگانه از خانواده‌ها و بزرگسالان پذیرایی می‌کند، با فعالیت‌هایی از جمله تنیس و یوگا به‌علاوه مرکز غواصی و ورزش‌های آبی دارای گواهینامه PADI با کایاک‌سواری شیشه‌ای. همچنین این هتل دارای پنج غذاخوری شامل رستوران کنار خلیج، بار غذاهای آسیایی و قهوه‌خانه است.

تعجب کردید؟! بله تمامی این تفریحات و امکانات را فقط با اقامت در یک هتل مجلل در این کشور خواهید داشت!

 

دبلیو مسقط

دبلیو مسقط - سفر به عمان

W Hotel Muscat

 

دبلیو مسقط استراحتگاهی شیک در منطقه ساحلی Shatti Al Qurum در عمان است که فضایی شاداب دارد و اغلب به عنوان مکانی برای گشت و گذار شناخته می‌شود.

این هتل انتخابی از ۲۷۹ اتاق و سوئیت هتل لوکس را به شما ارائه می‌دهد که میراث و فرهنگ عمانی را با طراحی معاصر ترکیب می‌کند.

مناظر خیره کننده از سراسر خلیج عمان به عنوان مهمان این هتل می‌توانید ببینید. مهمانان می‌توانند از انتخابی از پنج رستوران و بار مختلف در محل لذت ببرند، که هر کدام یک غذاخوری و تجربه اجتماعی منحصر به فرد را ارائه می‌دهند.

با منوهای خوش طعمی که حتی ممکن است از معروف‌ترین غذاخوری های دنیا نیز خوشمزه تر باشند!

 

استراحتگاه Anantara Al Jabal Al Akhdar

استراحتگاه Anantara Al Jabal Al Akhdar - سفر به عمان

Anantara Al Jabal Al Akhdar

 

این هتل مجلل که درست در لبه یک دره قرار دارد، منظره بی نظیری از کوه های هاجر را برای مهمانان هنگام سفر به عمان فراهم می‌کند. (البته اگر از ارتفاع نترسید!)

این هتل مکانی عالی برای استراحت بین گشت و گذار در بین شهر های این کشور است. مهمانانی که یکی از ویلاهای بزرگ و دوست‌داشتنی را رزرو می‌کنند، با استخر شنای اختصاصی خود و بسیاری از وسایل مجلل دیگر پذیرایی می‌شوند.

مسیرهای سنگی از میان باغ عظیمی که با فواره‌ها تزیین شده است به مکانی بسیار زیبا که برای قدم زدن قبل از شام مناسب است، منتهی می‌شوند.

 

قصر البوستان، هتل ریتز کارلتون

قصر البوستان، هتل ریتز کارلتون

Al Bustan

 

این بنای بزرگ که در کنار کوهی در لبه مسقط قرار دارد، در ابتدا کاخ سلطان قابوس بوده است. مهمانان مطمئناً احساس سلطنت خواهند کرد زیرا از امکانات مجلل مانند استخر های خیره‌کننده، باغ‌های نخل بزرگ که با بانوج‌ها پوشیده شده‌اند، آبگرم Six Senses با دیزاین طلای ۲۴ عیار، چندین زمین تنیس مختلف و حتی یک شهربازی بزرگ برای کودکان این اقامت را برای شما متفاوت می‌کند.

در واقع با اقامت در این بنا، دقیقا زندگی پادشاهی را تجربه می‌کنید!

در حالی که همه اتاق های مهمان بسیار مجلل هستند، کسانی که چیزی جز بهترین ها نمی‌خواهند، باید مطمئن شوند که یکی از اتاق های پایین زمین را اننتخاب می‌کنند زیرا دارای تراس های خصوصی هستند و دارای پله هایی هستند که مستقیماً به یکی از دو استخر بزرگ تالاب منتهی می‌شوند.

این کاخ توسط تیم ریتز کارلتون ساخته شده است و دارای تمام امکانات لوکسی است که مهمانان انتظار داشتند از جمله غذاخوری‌های فوق‌العاده.

 

چدی مسقط

 

چدی مسقط - سفر به عمان

The Chedi Muscat

 

چدی مسقط با داشتن بزرگترین استخر در کل خاورمیانه، یک زمین بازی شیک برای بزرگسالان مرفهی است که می‌خواهند فرصتی برای رها کردن بچه‌ها در خانه و استراحت داشته باشند.

این هتل تنها ده دقیقه با ماشین از مسجد جامع سلطان قابوس و همچنین مجموعه ای از جاذبه های محبوب دیگر فاصله دارد و امکانات رفاهی فراوانی را برای مهمانان فراهم می‌کند.

این مؤسسه با سبک های سنتی عمانی تزیین شده است، از دربان هایی که لباس کاملا عمانی می‌پوشند تا فرش های مجلل و دیگر وسایل تزئینی.

باغ به سبک ژاپنی در هر زمانی، مکانی دلپذیر برای وقت گذرانی مهمانان فراهم می‌کند. در حالی که این سایت با ساحل خصوصی، زمین‌های تنیس و حتی یک زمین گلف برای کسانی که می‌خواهند به آن بازگردند، ترکیب شده است.

 

هتل six senses زیغی بی

این هتل زیبا که به خاطر آبگرم مجلل خود مشهور است، بین کوه ها و ساحل واقع شده است و مکانی آرام را فراهم می‌کند که مهمانان می‌توانند در بین ماجراجویی های خود استراحت کنند.

میهمانان با انتخاب ۸۲ ویلا سنگی روستایی که در یک باغ بزرگ خرما قرار دارند پذیرایی می‌شوند. این حریم خصوصی فضای زیادی برای لذت بردن مهمانان فراهم می‌کند و دوچرخه های ویژه ای برای مهمانان در نظر گرفته شده است تا گشت و گذار در محوطه را آسان و سرگرم‌کننده تر کند.

امکانات رفاهی زیادی مانند زمین تنیس، استخر بزرگ و مرکز تناسب اندام برای استفاده شما در این هتل وجود دارد.

 

هتل دونس النهدا (Dunes by Al Nahda)

 

هتل دونس النهدا (Dunes by Al Nahda) - یسفر به عمان

Dunes by Al Nahda

 

ویلاهای مجلل با الهام از چادرهای بادیه نشین سنتی، برای کسانی ایده آل هستند که در مورد زرق و برق کمپینگ خیال پردازی می‌کنند، اما از امکانات رفاهی نیز خوششان می‌آید.

این استراحتگاه بر فراز تپه‌های ماسه‌ای عظیم در لبه بارکا قرار دارد و هر روز صبح با ابرهای صورتی رنگ و شن‌هایی که تا آنجایی که چشم کار می‌کند دیده می‌شوند، از مهمانان استقبال می‌کنند.

مهمانان این فرصت را خواهند داشت که یک یا دو راند در زمین گلف بازی کنند، با پریدن در استخر شنا خنک بمانند و در محل اقامت خود به استراحت بپردازند و از سفر به عمان لذت ببرید.

 

واحد پول عمان چیست؟

 

واحد پول عمان چیست؟ - سفر به عمان

 

ریال عمان، ارز رسمی این کشور و واحد پول عمان است. نام اختصاری آن kr است که ارزش آن شدیدا به ارزش نفت بستگی دارد.

همچنین گفته می‌شود که ارزش پول ریال عمان، با دلار آمریکا به هم وابسته اند.

 

نتیجه گیری

عمان نه به زرق و برق دبی و نه به خاطر تاریخش مانند اردن شناخته می‌شود، عمان را می‌توان به عنوان داشتن کمیاب‌ترین چیزها توصیف کرد. بخشی از خاورمیانه که به طور نسبی، نه شهرت دارد و نه بدنامی!

عمان به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد خاورمیانه، به دلیل فرهنگ باستانی و زیبایی طبیعت شگفت‌انگیزش، بازدیدکنندگانی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

قبل از سفر به عمان شما نیاز به کسب اطلاعات در رابطه با گرفتن و صدور ویزای توریستی عمان خواهید داشت.

برای راهنمایی در رابطه با گرفتن ویزا های مختلف از جمله عمان، ویزا دبی، ویزای سنگاپور و سایر کشور ها؛ با توریک همراه باشید.

 

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *