خانه
بلاگ
حساب کاربری

شهرهای توریستی کانادا؛ سفری در طبیعت و فرهنگ

شهرهای توریستی کانادا؛ سفری در طبیعت و فرهنگ
تاریخ انتشار: 1402/2/18

کانادا کشوری بسیار منحصر به فرد با جاذبه‌های گردشگری متنوع است. این کشور، دومین کشور بزرگ در جهان است اما با این حال بسیار کم جمعیت است. شهرهای کانادا از شهرهای بزرگ و بین‌المللی مانند تورنتو در انتاریو تا شهرهای کوچکی مانند وایت‌هورس، پایتخت قلمرو یوکان را دربرمی‌گیرد. بسیاری از بهترین شهرهای کانادا جاذبه‌های دیدنی و امکانات تفریحی هیجان انگیزی را دارند که موجب جذب گردشگران از سراسر جهان شده‌اند.

آبشار نیاگارا، کیپ برتون، پارک ملی بنف، آبشار آتاباسکا، چرچیل، ماسکوکا لیکس، اِس گنگ گوایی و … از جمله دیدنی‌ترین جاذبه‌های شهرهای توریستی کانادا هستند که تجربه سفر لذت بخش و هیجان‌انگیزی را از سفر به شهرهای مختلف کانادا برای شما رقم می‌زنند. در این راهنما از آژانس توریک با معرفی شهرهای توریستی کانادا همراه ما باشید!

 

۱. ونکوور

ونکوور - شهرهای توریستی کانادا

Vancouver

 

ونکوور یکی از زیباترین شهرهای کانادا است که با مناظر جذاب، آب و هوای معتدل و مردمی مهربان، در سراسر جهان به عنوان یک شهر توریستی محبوب و یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی شناخته می‌شود. کوه‌های قابل اسکی در حومه شهر، سواحل حاشیه‌ای و جنگل‌های بارانی انبوه پارک استنلی در چند قدمی آسمان‌ خراش‌های درخشان مرکز شهر، یک هماهنگی جذابی بین شهر و طبیعت ایجاد کرده است. ونکوور شهری شگفت‌انگیز است که در یک سفر کوتاه چند روزه می‌توانید بسیاری از جاذبه‌های آن را از نزدیک ببینید و در شهر کاوش کنید. با قدم زدن در محله‌های متنوع و جذاب این شهر می‌توانید از طعم غذاهای متنوع رستوران‌های آن بچشید و از مال‌های بزرگ آن خرید کنید!

جدول بهترین جاذبه‌های توریستی ونکور

شهر آب و هوا جاذبه‌های توریستی
ونکوور معتدل کوه‌های قابل اسکی

سواحل حاشیه‌ای

پارک استنلی با جنگل‌های بارانی

رستوران‌ها با غذاهای متنوع

۲. جزیره مانیتولین

جزیره مانیتولین - شهرهای توریستی کانادا

Manitoulin Island

 

مانیتولین، بزرگ‌ترین جزیره آب شیرین جهان است که در میان دریاچه هورون شناور بوده و مکانی آرام برای گذراندن اوقات فراغت در سواحل و کلبه‌های تابستانی است. صخره‌های ناهموار کوارتزیت سفید و بیرون آمدگی‌های گرانیتی در این جزیره، خط ساحلی را کنار می‌زنند و مناظر درخشانی را به‌وجود می‌آورند. غذاهای محلی مانند برنج وحشی، سوپ ذرت و ماجراجویی‌های زیست محیطی مانند قایق‌رانی، اسب سواری و پیاده‌روی در جزیره مانیتولین، آن را به یکی از شهرهای توریستی کانادا با تجربه فرهنگی متنوع تبدیل کرده است.

جدول بهترین جاذبه‌های توریستی جزیره مانیتولین

شهر آب و هوا جاذبه‌های توریستی
جزیره مالیتونین معتدل سکونت در کنار ساحل و هتل‌های تابستانی

قایق‌سواری

اسب‌سواری

غذاهای محلی متنوع

 

 

۳. ویکتوریا

ویکتوریا - شهرهای توریستی کانادا

Victoria

 

ویکتوریا، پایتخت بریتیش کلمبیا یکی از زیباترین شهرهای کانادا است که مناظر کوهستانی یا اقیانوسی در بسیاری از محله‌های آن قابل مشاهده است. این شهر که در جزیره ونکوور واقع شده است، شهری است که هنوز می‌توان حیات وحش را در آن مشاهده کرد و فیل‌ها و نهنگ‌ها را در آب‌های اطراف شهر پیدا کرد.

در این بندرگاه، مکان‌های متعددی برای غذا خوردن خواهید یافت و همچنین مکانی فوق‌العاده برای لذت بردن از یک فنجان چای بعد از ظهر. وجود اتوبوس‌های دو طبقه و بسیاری از کالسکه‌های اسب‌ در این شهر، به حس بسیار بریتانیایی ویکتوریا می‌افزایند و آن را به یکی از شهرهای توریستی کانادا تبدیل می‌کنند.

جدول مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری جزیره ویکتوریا

شهر آب و هوا جاذبه‌های توریستی
جزیره ویکتوریا معتدل و شبه‌مدیترانه‌ای اتوبوس‌های دو طبقه

کالسکه‌های اسب

رستوران‌های متعدد

۴. کلگری

کلگری - شهرهای توریستی کانادا

Calgary

 

کلگری که در آلبرتا واقع شده است، به دلیل جذبه غربی که دارد و مهم‌تر از همه شهرت جهانی کلگری استمپید (Calgary Stampede) و همچنین دارا بودن بزرگترین نمایش فضای باز روی زمین، مشهور است.  کلگری که بزرگ‌ترین شهر آلبرتا است، همچنین دروازه‌ای به کوه‌های راکی ​​محسوب می‌شود و اغلب شروعی برای ماجراجویی به دو پارک معروف کانادا، بنف و جاسپر است.  اگر قصد سفر به یکی از ایالت‌های توریستی کانادا را دارید، پیشنهاد ما کلگری است! در طول سفر خود به این شهر جذاب زمانی را به بازدید از دهکده تاریخی هریتیج پارک، بزرگترین موزه تاریخ زنده کانادا اختصاص دهید؛ جایی که می‌توانید زندگی در این منطقه بین دهه‌های 1860 و 1950 را تجربه کنید.

جدول دیدنی‌های شهر کلگری کانادا

شهر آب و هوا جاذبه‌های توریستی
کلگری قاره‌ای دهکده تاریخی هریتیج پارک

نزدیک به کوه‌های راکی

 

 

۵. اتاوا

اتاوا - شهرهای توریستی کانادا

Ottawa

 

اتاوا، که در انتاریو واقع شده است، پایتخت کانادا است و بنابراین جای تعجب نیست که دارای جاذبه‌های متعددی از جمله ساختمان‌های پارلمان و بسیاری از موزه‌های شگفت انگیز در سطح جهانی باشد!  یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری اتاوا، کانال ریدو است. در تابستان، کانال ریدو بین قایق‌رانان محبوب است و در زمستان به یکی از بزرگترین پیست‌های اسکیت روباز در جهان تبدیل می‌شود. فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی در خیابان‌های این شهر و قایق‌رانی در آب‌های سفید در رودخانه اتاوا بسیار محبوب است و اتاوا را به یکی از جذاب‌ترین شهرهای توریستی کانادا تبدیل کرده است.

دیدنی های اتاوا که باید ببینید

شهر آب و هوا جاذبه‌های توریستی
اتاوا قاره‌ای موزه‌های شگفت‌انگیز

کانال ریدو

پیست‌های اسکیت رو باز

ساختمان‌های پارلمان

نمایش‌ها در فضای باز

۶. ادمونتون

ادمونتون - شهرهای توریستی کانادا

Edmonton

 

ادمونتون، پایتخت ایالت آلبرتا در قسمت شمالی قرار دارد؛ به این معنی که در طول تابستان، از روزهای آفتابی برخوردار است. ادمونتون نیز یکی از شهرهای توریستی کانادا محسوب می‌شود و اولین باند فرود بشقاب پرنده در جهان بوده است. ادمونتون همچنین دارای جاذبه‌های تاریخی متعدد از جمله پارک فورت ادمونتون است که تاریخ منطقه را از سال‌های 1759 تا 1920 بررسی می‌کند. در این شهر جذاب و دیدنی  برای دوستداران حیات وحش نیز، پارک ملی جزیره الک وجود دارد که پناهگاهی برای گاو‌ هندی کوهان‌دار و گوزن‌ها است.

جا‌های دیدنی ادمونتن

شهر آب و هوا جاذبه‌های توریستی
ادمونتون قاره‌ای مرطوب پارک فورت ادمونتون

پارک ملی جزیره الک

 

۷. ساسکاتون

ساسکاتون - شهرهای توریستی کانادا

Saskatoon

 

ساسکاتون یکی از ایالت‌های توریستی کانادا است که دارای چندین پارک استانی و منطقه حفاظت شده بیور کریک می‌باشد. یکی از فعالیت‌های مورد علاقه برای بازدیدکنندگان و ساکنان این شهرقایق سواری در رودخانه ساسکاچوان جنوبی از طریق دره میواسین است. گالری هنری مندل نیز یکی از جاذبه‌های این شهر است که آثار هنری بسیار مهمی را در خود جای داده و شانزدهمین گالری هنری عمومی بزرگ در کانادا محسوب می‌شود.

ساسکاتون همچنین دانشگاه ساسکاچوان را در خود جای داده و بزرگترین شهر در استان ساسکاچوان است. اگر شما نیز قصد سفر به کانادا و بازدید از این شهر توریستی را دارید، برای دریافت ویزای کانادا و طی مراحل آن می‌توانید با کارشناسان مجموعه توریک در تماس باشید.

دیدنی‌های ساسکاتون کانادا

شهر آب و هوا جاذبه‌های توریستی
ساسکاتون تابستان گرم، زمستان سرد و خشک پارک‌های استانی

منطقه حفاظت شده بیور کریک

قایق سواری در رودخانه ساسکاچوان جنوبی

گالری هنری مندل

۸. هالیفاکس

هالیفاکس - شهرهای توریستی کانادا

Halifax

 

هالیفاکس یکی دیگر از شهرهای توریستی کانادا است که در نوا اسکوشیا واقع شده و نسبت به هر شهر دیگری در کانادا، کلاب‌ها و بارهای بیشتری دارد و زندگی شبانه در آن در جریان است. همچنین چندین جاذبه دیدنی از جمله Fisherman’s Cove، دهکده ماهیگیری بازسازی شده 200 ساله و موزه دریایی اقیانوس اطلس در هالیفاکس کاناد واقع شده است. این شهر جذاب و توریستی همچنین نزدیک خلیج فاندی، که یکی از هفت عجایب طبیعی آمریکای شمالی به حساب می‌آید و بالاترین جزر و مد روی زمین را دارد، قرار گرفته است.

جاذبه‌های توریستی هالیفاکس در کانادا

شهر آب و هوا جاذبه‌های توریستی
هالیفاکس آشفته و متغیر کلاب و بارهای متعدد

دهکده ماهیگیری

موزه دریایی اقیانوس اطلس

 

 

 

۹. وینیپگ

وینیپگ - شهرهای توریستی کانادا

Winnipeg

 

وینیپگ که پایتخت مانیتوبا است، شهری چند فرهنگی است که در آن به بیش از 100 زبان مختلف صحبت می‌شود. وینیپگ یکی از زیباترین شهرهای کانادا است که به صحنه هنری شکوفای خود می‌بالد و حتی گاهی از آن به عنوان “مهد فرهنگی کانادا” یاد می‌شود.

این شهر میزبان فستیوال‌های بسیاری از جمله فولکلوراما است که یک جشن دو هفته‌ای از فرهنگ‌های مختلف است. اگر قصد دارید به وینیپگ سفر کنید، حتماً از «فورکس» (The Forks) بازدید کنید، که یک منطقه خرید و سرگرمی محبوب در شهر است.

2 جاذبه توریستی شهر وینیپگ

شهر آب و هوا جاذبه‌های توریستی
وینیپگ مرطوب قاره‌ای فستیوال‌های فرهنگی متنوع

مناطقی برای خرید و سرگرمی

۱۰. مونترال

مونترال - شهرهای توریستی کانادا

Montreal

 

مونترال که در کبک واقع شده است، شهری در کانادا است که فرهنگ قدیمی خود را با فرهنگی جدید و فرانسوی و انگلیسی ترکیب کرده است. منطقه زیبای مونترال قدیمی، دارای خیابان‌های سنگ‌فرش و برخی ساختمان‌هایی است که قدمت آن‌ها به قرن هفدهم بازمی‌گردد. مونترال در واقع یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شهری در تمام آمریکای شمالی است، اما مونترال چیزی بیش از تاریخ گذشته آن است. این شهر همچنین شهری پر از آسمان خراش‌ها است، دارای زندگی شبانه پر جنب و جوش است.

مونترال همچنین شامل مجموعه‌ای از ساختمان‌های اداری، هتل‌ها، ساختمان‌های مسکونی و تجاری است که همگی توسط تونل‌های زیرزمینی به هم متصل شده‌اند که فرایند حمل و نقل را در زمستان‌های بسیار سنگین این شهر آسان می‌کنند. اگر قصد سفر به کانادا و یا سایر کشورهای خارجی را دارید، برای دریافت ویزای خود، می‌توانید به آژانس توریک مراجعه کرده و از کارشناسان مجرب مجموعه راهنمایی بخواهید!

پارک‌ها و دیدنی های مونترال کانادا

شهر آب و هوا جاذبه‌های توریستی
مونترال مرطوب قاره‌ای خیابان‌های سنگ‌فرش

باغ گیاه‌شناسی

کلیسای سن‌ ژوزف

۱۱. کبک

شهر کبک - شهرهای توریستی کانادا

Quebec

 

این شهر که قدمت آن به سال 1608 برمی‌گردد و مرکز استان کبک است، بسیار زیبا و جذاب است. شهر کبک همچنین دارای یک شهر قدیمی شگفت‌انگیز است که در آن می‌توانید در خیابان‌های سنگ‌فرش شده کنار ساختمان‌های قرن هفدهم و هجدهم که به خوبی حفظ شده‌اند، قدم بزنید. سیتادل همچنین بزرگ‌ترین قلعه بریتانیایی است که تا کنون در آمریکای شمالی ساخته شده است و از جمله جاذبه‌های توریستی بسیار شگفت انگیز است در این شهر واقع شده است.

بهترین جاذبه های توریستی کبک

شهر آب و هوا جاذبه‌های توریستی
کبک قاره‌ای قلعه سیتادل

آبشار مونمور انسی

هتل یخی

محله رویال

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *