خانه
بلاگ
حساب کاربری

معرفی بهترین رستوران‌های ایرانی در کانادا

معرفی بهترین رستوران‌های ایرانی در کانادا
تاریخ انتشار: 1403/1/14

اگر از آن دسته افرادی هستید که به کانادا سفر کرده‌اید و هوس خوردن غذای ایرانی کرده‌اید، احتمالاً به دنبال بهترین رستوران‌های ایرانی در کانادا می‌گردید. خوشبختانه این کشور یکی از مقصدهای موردپسند ایرانی‌ها برای گرفتن ویزای توریستی کانادا و یا حتی مهاجرت است! همین مسئله باعث شده تا رستوران‌های مختلف ایرانی در آن وجود داشته باشد. بنابراین اگر به فکر خوردن یک غذای ایرانی در کانادا هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا بهترین رستوران‌ها در شهرهای مختلف از جمله تورنتو، ونکوور، مونترال، ریچموند هیل و کبک را به شما معرفی کنیم.

بهترین رستوران‌های ایرانی در کانادا

هر کشور ذائقه غذایی خاص خود را دارد! بنابراین کسانی که به یک کشور دیگر سفر می‌کنند ممکن است استفاده از غذاهای مربوط به آن کمی برایشان سخت باشد.

کانادا یکی از کشورهای بزرگ دنیا است که مسافران زیادی از سراسر دنیا دارد. ایرانی‌های زیادی هم به این کشور سفر می‌کنند! یکی از دغدغه‌های بزرگ ما ایرانی‌ها در سفر به کانادا، خوردن غذای ایرانی است. چرا که ممکن است به غذای رستوران‌های این کشور عادت نداشته باشند و تغییر عادت‌های غذایی هم کار ساده‌ای نیست. بنابراین اگر به فکر خوردن غذای ایرانی در این کشور هستید، باید لیست بهترین رستوران‌های ایرانی در کانادا را بدانید!

تقریباً در تمام شهرهای کانادا رستوران ایرانی وجود دارد و می‌توانید از خوردن غذای لذیذ، خوشمزه و باکیفیت آن لذت ببرید.

لیست بهترین رستوران‌های ایرانی در تورنتو

در این بخش از مقاله به بررسی بهترین رستوران‌های ایرانی در تورنتو می‌پردازیم:

رستوران انار تورنتو

رستوران انار تورنتو

رستوران انار یکی از معروف‌ترین رستوران‌های کانادا است! غذاهای لذیذ و خوشمزه ایرانی در منوی این رستوران وجود دارد. فضای این رستوران سنتی است و طراحی دکوراسیون آن برگرفته از معماری نیم قرن پیش ایران است. انواع کاشی‌های متناسب با فرهنگ ایرانی، سفره‌های دست‌باف، فرش‌های سنتی و فانوس‌ها در آن وجود دارد.

اگر کمی از فضای این رستوران فاصله بگیریم، غذاهای آن باکیفیت و خوشمزه هستند و می‌تواند نظر شما را کاملاً به خود جلب کند.

رستوران شهرزاد کانادا

رستوران شهرزاد تورنتو یکی از خاص‌ترین رستوران‌های ایرانی است! دلیل آن هم این است که فضای آن بسیار بی‌نظیر است که شما را به زمان قاجاریه می‌برد. لیست بلندی از غذاهای ایرانی در این رستوران وجود دارد؛ از آب‌گوشت گرفته تا انواع کباب. فرقی هم نمی‌کند که طرفدار کدام نوع کباب هستید؛ در این رستوران شیشلیک، کباب بختیاری، جوجه کباب و کباب چنجه وجود دارد که می‌توانید از خوردن آن نهایت لذت را ببرید.

مهم‌ترین مزیت این رستوران برای ایرانی‌ها استفاده از گوشت حلال در غذا است که برای مسلمانان و ایرانی‌ها یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود.

رستوران تخت طاووس تورنتو

اگر در تورنتو به دنبال یک رستوران ایرانی می‌گردید، بعید است که نام رستوران تخت طاووس را از افراد مختلف نشنیده باشید! این رستوران یکی از بهترین رستوران‌های کانادا است. بهترین وعده غذایی آن صبحانه‌های معروف و خوشمزه آن هستند.

در این رستوران غذاهای سنتی ایران نظیر دیزی سنگی، کله پاچه، حلیم و نرگسی با اسفناج وجود دارد که مزه آن می‌تواند نظر شما را به خودش جلب کند.

رستوران درویش تورنتو

رستوران درویش تورنتو

یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین رستوران‌های شهر تورنتو، رستوران درویش است. این رستوران بیش از 25 سال است که در این شهر راه‌اندازی شده است و در حال حاضر یکی از بهترین رستوران‌های ایرانی کانادا محسوب می‌شود. در منوی این رستوران غذاهای مختلفی نظیر میرزا قاسمی، قرمه سبزی، انواع کباب های سنتی، آش رشته، باقالی پلو و کشک بادمجان وجود دارد.

همچنین انواع کباب و دسر هم در فهرست غذاهای این رستوران وجود دارد که می‌توانید از خوردن آن لذت ببرید.

رستوران ایرانی دربند در تورنتو

اگر به دنبال یک رستوران بزرگ، شیک و باکلاس در شهر تورنتو می‌گردید که غذاهای ایرانی سرو کند، به شما رسوران دربند تورنتو را پیشنهاد می‌کنیم! رستورانی که نه تنها غذاهای بسیار خوشمزه در اختیار شما قرار می‌دهد، بلکه قیمت غذاهای آن هم نسبت به حجم زیادی که دارد، بسیار به‌صرفه و مناسب است.

از مهم‌ترین غذاهایی که در این رستوران وجود دارد، می‌توان به کله‌پاچه، حلیم، دسر خورش‌ماست و… اشاره کرد. جالب است بدانید که شعبه جدید این رستوران در شهر ریچموند هیل به‌زودی افتتاح می‌شود. همچنین این رستوران در Uber eats حضور دارد و می‌توانید غذای خود را به صورت آنلاین سفارش دهید.

رستوران ایرانی ملکه پرشیا تورنتو

اگر از آن دسته افرادی هستید که به فضای سنتی ایرانی علاقه دارید، رستوران ملکه پرشیا در شهر تورنتو یکی از بهترین گزینه‌ها است. در این رستوران انواع ظرف‌ها و لیوان‌های مسی که معمولاً در شهرهای سنتی ایران وجود دارد، استفاده می‌شود. نقش و نگار ایرانی بر روی در و دیوار این رستوران نقش بسته است. در محیط آن همیشه موسیقی ایرانی پخش می‌شود که لذت غذا خوردن در این فضای سنتی را چند برابر می‌کند.

از بهترین غذاهای منوی این رستوران می‌توان به کباب ترش ،فسنجون ، مرصع پلو و بسیاری از غذاهای سنتی و خوشمزه دیگر اشاره کرد. همچنین اگر هوس خوردن عصرانه لذیذ کرده‌اید، می‌توانید از نوشیدنی‌های سنتی و بستنی‌های خوشمزه در این رستوران استفاده کنید.

رستوران ایرانی دربار تورنتو

رستوران ایرانی دربار تورنتو

یکی از رستوران‌های بسیار شیک در تورنتو که غذاهای ایرانی سرو می‌کند، رستوران ایرانی دربار است. این رستوران در فضایی بسیار شیک و لوکس تاسیس شده است و واقعاً حس حضور در دربار را برای مهمانان تداعی می‌کند. از مهم‌ترین غذاهای این رستوران می‌توان به شیشلیک، چنجه، انواع کباب‌ها با طراحی دلچسب اشاره کرد. همچنین انواع مخلفات نظیر ماست موسیر، زیتون پرورده، ترشی ایرانی و… در آن سرو می‌شود.

اگر هوس شله‌زرد کرده باشید، باز هم در این رستوران می‌توانید تهیه کنید. رستوران دربار یکی از بهترین رستوران‌های کانادا است که می‌توانید برای دورهمی‌ها و جلسات کاری هم از آن استفاده کنید.

رستوران ایرانی هایدا ساندویچ تورنتو

هایدا ساندویچ یکی از رستوران‌هایی است که اگر هوس خوردن ساندویچ ایرانی به سرتان زده باشد، می‌تواند نظر شما را به خودش جلب کند. هایدا در شهرهای مختلفی نظیر تورنتو، نیومارکت، ریچموند هیل و… شعبه دارد. البته برخی از شعبه‌های آن بیرون‌بر هستند و امکان خوردن ساندویچ در آن‌جا حضور ندارد. البته بعضی شعبه‌های آن جای نشستن دارد و می‌توانید با خیالی آسوده ساندویچ خود را میل کنید.

همچنین در این رستوران می‌توانید پیتزا هم سفارش دهید و از خوردن پیتزاهای خوشمزه و لذیذ آن لذت ببرید.

رستوران ایرانی زعفران (تهرانتو) تورنتو

اگر به تورنتو سفر کرده باشید، احتمالاً نام رستوران زعفران که با نام تهرانتو هم شناخته می‌شود، به گوشتان خورده باشد! این رستوران با بیش از 27 سال سابقه که در نورث یورک واقع شده است. فضای آن مانند تالارهای قدیمی ایرانی است و سالن بسیار بزرگی دارد. در این رستوران هم انواع غذاهای اصلی ایرانی سرو می‌شود و می‌توانید از خوردن آن نهایت لذت را ببرید.

از غذاهای معروف آن هم می‌توان به بادمجان شکم پر و دلمه اشاره کرد که در کمتر رستوران‌های کانادا چنین غذاهایی سرو می‌شود. هچنین از سالن بزرگ این رستوران می‌توانید برای جشن گرفتن در مناسبت‌های مختلف استفاده کنید. روزهای جمعه از ساعت 8 به بعد موسیقی زنده در این رستوران پخش می‌شود که پیشنهاد می‌کنیم از آن استفاده کنید.

رستوران ایرانی هربی (Herby) در تورنتو

رستوران ایرانی هربی (Herby) در تورنتو

یکی از رستوران‌های ایرانی معروف در تورنتو که کیفیت غذای بسیار بالایی دارد، رستوران هربی است. سرآشپز این رستوران اهل تبریز است و قدمت این رستوران بیش از 20 سال است. در منوی این رستوران غذاهای اصیل ایرانی وجود دارد که در کنار آن‌ها می‌توانید از خوردن آش رشته، آش ماست ، لوبیا پلو، کباب تابه‌ای ، هویج پلو تبریزی و کوفته تبریزی هم لذت ببرید.

از مهم‌ترین دسرهای این رستوران می‌توان به بستنی سنتی در کنار نان بستنی و فالوده اشاره کرد! همچنین این رستوران در کنار برنج ته‌دیگ سیب‌زمینی هم سرو می‌کند که موردتوجه بسیاری از ما ایرانی‌ها است.

رستوران ایرانی شاطر عباس در تورنتو

یکی از رستوران‌های ایرانی در تورنتو شاطر عباس است! نام این رستوران از شاطر عباس صبوحی قمی، شاعر قدیمی ایران گرفته شده است. این رستوران بیش از 13 سال قدمت دارد و در آن انواع غذاهای ایرانی سرو می‌شود! از بهترین غذاهای آن می‌توان به انواع کباب، انواع خورش ایرانی، انواع ساندویچ‌های ایرانی و… اشاره کرد.

رستوران ایرانی شاطر عباس شعبه‌های مختلفی دارد که در محله‌های تورن هیل، شپرد و کوئینز تورنتو قرار گرفته‌اند.

رستوران ایرانی دیوان در تورنتو

اگر اهل موزه‌گردی در کانادا هستید و می‌خواهید در یک موزه غذا میل کنید، رستوران ایرانی دیوان را به شما پیشنهاد می‌کنیم! این رستوران در موزه آقاخان تورنتو قرار گرفته است و می‌تواند تجربه‌ای خاص و ارزشمند برای شما ایجاد کند. دیوارهای این موزه پر از نقش و نگار‌های تاریخی هستند و سقف بلندی دارد. منوی این رستوران انواع غذای ایرانی را شامل می‌شود و علاوه بر آن، می‌توانید غذاهای خارجی منوی این رستوران را هم سفارش دهید.

اگر در فصل بهار و تابستان به این رستوران مراجعه کنید، می‌توانید در فضای باز این موزه غذا میل کنید و لذت ببرید.

لیست بهترین رستوران‌های ایرانی در ونکوور

در این بخش از مقاله به بررسی بهترین رستوران‌های ایرانی در ونکوور می‌پردازیم:

رستوران انار ونکوور

اگر یادتان باشد، رستوران انار تورنتو را بررسی کردیم! این رستوران شعبه دیگری هم در شهر ونکوور دارد که یکی از بهترین رستوران‌های ایرانی در کانادا محسوب می‌شود. در این رستوران هم انواع غذاهای ایرانی که در شعبه تورنتو وجود دارد، در منوی آن قرار گرفته است.

فضای این رستوران در کنار غذاهای خوشمزه و بی‌نظیر آن یکی از مهم‌ترین عوامل شهرت آن است.

رستوران زیتون ونکوور

رستوران زیتون ونکوور

یکی دیگر از معروف‌ترین رستوران‌های شهر ونکوور که طرفداران زیادی دارد، رستوران زیتون است. در این رستوران انواغ غذاهای معروف ایرانی و غذاهای مدیترانه‌ای به چشم می‌خورد و توانسته سلیقه‌های مختلف غذایی را به خود جلب کند.

این رستوران دارای دو شعبه مختلف در شمال و مرکز شهر ونکوور است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

رستوران گیلانه ونکوور

یکی از رستوران‌های ایرانی در ونکوور که نامش از نام استان گیلان گرفته شده است، رستوران گیلانه است. این رستوران فضای سرسبز و دلنشینی دارد که توانسته نظر مشتریان خود را جلب کند.

در منوی این رستوران انواع غذاهای ایرانی نظیر فسنجان، کباب ترش، باقلا قاتق و… قرار گرفته است.

رستوران ایرانی یاس در ونکوور

یکی دیگر از بهترین رستوران‌های کانادا رستوران ایرانی یاس است که در شهر ونکوور قرار گرفته است. این رستوران یکی از شلوغ‌ترین رستوران‌های ایرانی است؛ به خصوص در روزهای تعطیل. علاوه بر مشتریان ایرانی، مشتریانی از مهاجران کشورهای دیگر هم دارد.

مزیت این رستوران این است که آشپزخانه در معرض دید شما قرار دارد و به راحتی می‌توانید آماده شدن سفارش خود را ببینید.

رستوران ایرانی کازبا در ونکوور

رستوران ایرانی کازبا در ونکوور

رستوران ایرانی کازبا یکی دیگر از رستوران‌های معروفی است که چندین شعبه در کانادا دارد! معروف‌ترین شعبه آن در downtown قرار گرفته است. محیط آن بسیار دلنشین و صمیمی است و می‌توانید انواع غذاهای ایرانی را در آن میل کنید. در منوی ایران رستوران غذاهای معروفی نظیر کشک بادمجون و حمص هست که با نان تازه پیتا وجود دارد.

همچنین این رستوران در کانادا امکان سفارش آنلاین دارد و می‌توانید از غذاهای بیرون‌بر آن هم استفاده کنید.

رستوران ایرانی خاقان در ونکوور

رستوران خاقان یکی از بهترین رستوران‌های کانادا است که فضای ایرانی و بسیار شیک دارد! اگر به دنبال رستورانی هستید که دور یک میز خانوادگی جمع شوید و غذا میل کنید، این رستوران یکی از بهترین گزینه‌ها است.

در این رستوران انواع غذای ایرانی سرو می‌شود؛ فرقی هم نمی‌کند که چه غذایی میل داشته باشید! لیست بلند بالایی از غذاهای ایرانی در منوی آن وجود دارد که می‌توانید از خوردن غذای ایرانی موردنظر لذت ببرید.

رستوران ایرانی پاسارگاد در ونکوور

رستوران ایرانی پاسارگاد در ونکوور

اگر به دنبال رستورانی هستید که در آن انواع کباب ایرانی با گوشت تازه سرو شود، رستوران ایرانی پاسارگاد یکی از بهترین گزینه‌ها است! این رستوران در شهر ونکوور و منطقه کوکیتلام قرار گرفته است.

از مهم‌ترین غذاهای ایرانی این رستوران پرطرفدار می‌توان به خورش قیمه و قورمه سبزی اشاره کرد.

رستوران ایرانی ساحل ونکوور

یکی دیگر از بهترین رستوران‌های ایرانی در کانادا، رستوران ساحل است. این رستوران در شهر ونکوور قرار گرفته است و حال و هوای جنوب را دارد! انواع کباب‌های ایرانی، خورش‌های مختلف و… در دیس‌های مسی سرو می‌شود و حجم غذاهای آن نسبتاً زیاد است. همچنین دونر کباب ترکی و دوغ‌های ترکی این رستوران بسیار معروف هستند.

در رستوران ساحل نه تنها می‌توانید غذای ایرانی میل کنید، بلکه می‌توانید انواع محصولات ایرانی را هم از مارکت تهیه کنید.

رستوران ایرانی بگیر و ببر (Grab And Go) ونکوور

اگر به دنبال یک رستوران ایرانی هستید که بتوانید غذای بیرون‌بر و اقتصادی تهیه کنید، رستوران ایرانی بگیر و ببر را به شما پیشنهاد می‌کنیم! در این رستوران انواع غذای ایرانی از چلوماهی گرفته تا کباب و خورش سرو می‌شود. همچنین در بسته‌بندی‌های بهداشتی و تمیز برای شما ارسال می‌شود تا از خوردن آن لذت ببرید.

در کنار غذاهای اصلی ایرانی، می‌توانید غذاهای دیگری نظیر سوسیس بندری، کتلت، همبرگر نیمه آماده، شیرینی های خشک ایرانی، کیک یزدی و نوشیدنی های ایرانی هم سفارش دهید.

رستوران ایرانی شیشلیک در ونکوور

رستوران ایراین شیشلیک یکی از بهترین رستوران‌های ایرانی کانادا است که در شهر ونکوور قرار گرفته است! طراحی این رستوران کاملاً سنتی و جذاب است. در منوی این رستوران انواع غذایا یرانی نظیر شیشلیک، انواع کباب‌ها و… قرار گرفته است. همچنین در این رستوران ساز و آواز ایرانی وجود دارد که می‌تواند در کنار غذای ایرانی بسیار دلنشین باشد.

اگر از آن دسته افرادی هستید که از اپلیکیشن Uber Eats استفاده می‌کنید، می‌توانید از این رستوران به صورت آنلاین غذا سفارش دهید.

رستوران ایرانی دلارا در ونکوور

رستوران ایرانی دلارا در ونکوور

رستوران ایرانی دلارا یکی از بهترین رستوران‌های کانادا محسوب می‌شود که محیط شیک و مینیمال دارد! حس آرامش زیادی در این رستوران وجود دارد که غذا خوردن در آن می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی با رنگ و بوی متنوع وجود دارد و به بهترین شکل ممکن تزئین می‌شود.

البته لازم به ذکر است که در این رستوران خبری از کباب نیست و منوی آن شامل کوفته، کوکوی سیب زمینی، سوپ مامان مینا، کیک و انواع نوشیدنی جذاب است.

رستوران ایرانی اکبرجوجه ونکوور

اگر هوس اکبرجوجه کرده‌اید و به دنبال یکی از بهترین رستوران‌های ونکوور می‌گردید، رستوران ایرانی اکبرجوجه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این رستوران فقط اکبرجوجه وجود ندارد، بلکه انواع کباب‌ها، خورش‌های ایرانی و… هم در منوی آن وجود دارد.

اگر هوس گوشفیل اصفهان کرده‌اید، در این رستوران می‌توانید به عنوان دسر سفارش دهید و لذت ببرید.

لیست بهترین رستوران‌های ایرانی در مونترال

در این بخش از مقاله به بررسی بهترین رستوران‌های ایرانی در مونترال می‌پردازیم:

رستوران شاتو کباب مونترال

شاتو یک رستوران ایرانی و عراقی در مونترال است که دو شعبه مختلف دارد! در شاتو انواع کباب کوبیده ایرانی، کفتا عراقی، شاورمای لبنانی و انواع برگر وجود دارد. بنابراین این رستوران می‌تواند نظر هر فرد با هر سلیقه غذایی را جلب کند. در واقع می‌توان آن را یک رستوران با غذاهای معروف خاورمیانه دانست که تنوع غذایی بسیار بالایی دارد.

در منوی این رستوران کیک محبوب عربی بسبوسه و باقلوا به چشم می‌خورد که می‌توانید از خوردن آن نهایت لذت را ببرید.

کافه ایرانی شیز هایلار در مونترال

کافه ایرانی شیز هایلار در مونترال

یکی از بهترین رستوران‌های ایرانی در کانادا که در شهر مونترال قرار گرفته است، کافه ایرانی شیز هایلار است. در منوی این رستوران می‌توانید انواع پیتزا و فست‌فود ایرانی را سفارش دهید و از خوردن آن لذت ببرید. در هایلار بیش از 20 مدل پیتزا و ساندویچ وجود دارد که کیفیت بالا و قیمت اقتصادی دارند.

همچنین انواع نوشیدنی ایرانی نظیر ایستک هم در آن وجود دارد و می‌توانید معجون، چیزکیک، شیک و… هم از منوی آن انتخاب کنید و سفارش دهید.

رستوران کارتی پرس مونترال

یکی از رستوران‌های قدیمی در مونترال که از بهترین رستوران‌های کانادا محسوب می‌شود، می‌توان به کارتی پرس اشاره کرد! این رستوران بیش از 20 سال سابقه فعالیت دارد. در محیط آن پرسنلی خونگرم و فضایی دوستانه وجود دارد که می‌توانید از غذا خوردن در آن نهایت لذت را ببرید.

رستوران گریل انتخاب (Grill Select) مونترال

رستوران گریل انتخاب یکی از معروف‌ترین و بهترین رستوران‌های ایرانی در کانادا است که در شهر مونترال واقع شده است. در این رستوران انواع غذاهای اصیل ایرانی با کباب‌های باکیفیت وجود دارد و خوردن غذاهای آن می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های شما در شهر مونترال باشد.

کباب‌های طبخ شده در این رستوران همگی به سبک کباب‌های ایرانی مثل جوجه کباب سنتی هستند.

لیست بهترین رستوران‌های ایرانی در ریچموند هیل

در این بخش از مقاله به بررسی بهترین رستوران‌های ایرانی در ریچموند هیل می‌پردازیم:

رستوران ایرانی شیشلیکس در ریچموند هیل

رستوران ایرانی شیشلیکس در ریچموند هیل

شیشلیکس یکی از رستوران‌های معروف و بزرگ در شهر ریچموند هیل است! در این رستوران انواع غذاهای ایرانی نظیر کباب‌ها، خورش و پیش‌غذاهای معروف ایرانی وجود دارد.

جالب است بدانید که در بخشی از این رستوران بار هم وجود دارد و می‌توانید آخرهفته‌ها از ساعت 8.30 به بعد شاهد اجرای رقص و موزیک زنده باشید.

لیست بهترین رستوران‌های ایرانی در کبک

در این بخش از مقاله به بررسی بهترین رستوران‌های ایرانی در کبک می‌پردازیم:

رستوران ایرانی بایبلوس در کبک

بایبلوس یکی از بهترین رستوران‌های کانادا است که هم ایرانی و هم فرانسوی است! در واقع یک کافه کوچک و دنج در شهر کبک است و منوی آن به دو بخش ایرانی و فرانسوی تقسیم‌بندی می‌شوند. در بخش غذاهای ایرانی می‌توانید صبحانه، نهار و شام نظیر پنیر و مربا و حلیم و املت، انواع کباب‌ها، خورش ایرانی و کوفته میل کنید.

البته در این کافه همه‌چیز ساده و خودمانی است! بنابراین نباید انتظار یک کافه لوکس و غذاهای جدید را داشته باشید. همچنین در آن، انواع مرباهای دست‌ساز هم وجود دارد که می‌توانید آن را برای استفاده خریداری کنید.

کلام آخر

اگر شما هم اهل کشور کانادا هستید و در یکی از شهرهای آن زندگی می‌کنید، تابه‌حال تجربه استفاده از غذاهای ایرانی در رستوران‌های آن را داشته‌اید؟ در بخش نظرات تجربه خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *