خانه
بلاگ
حساب کاربری

کریسمس در کانادا: رسوم شگفت‌انگیز شهرهای مختلف کانادا

کریسمس در کانادا
تاریخ انتشار: 1402/9/25

کریسمس در کانادا به همان شیوه ای که در سایر کشورهای غربی برگزار می شود جشن گرفته می شود. همانطور که در سراسر جهان ، 25 دسامبر روز رسمی تعطیلات سال‌نو در کانادا است. بسیاری از کانادایی‌ها در بعد از ظهر 24 دسامبر (شب کریسمس) و روز بعد آن (Boxing Day) که در 26 دسامبر برگزار می شود ، تعطیل می شوند.

رسوم مختلف کریسمس در کانادا

کانادا یک کشور چند فرهنگی است ، بنابراین بسیاری از سنت های تعطیلات غیر از سنت های مسیحی در ماه دسامبر و در طول سال مشاهده می شوند. هانوکا جشن گسترده ای دارد ، به ویژه در تورنتو و مونترال که جمعیت یهودی زیادی است دارند.

در روز کریسمس، تقریباً همه چیز به جز فروشگاه‌های مواد غذایی مثل خرده فروشی و خدمات تعطیل است. اگر به دنبال بار یا رستوران برای یک وعده غذایی عالی در تعطیلات هستید، انتخاب یک هتل گزینه خوبی است.

شب کریسمس آخرین فرصت برای خرید کریسمس در کانادا است و اکثر فروشگاه ها تا ساعت 5 عصر یا 6 عصر باز هستند.

سنت های کانادایی برای کریسمس شامل تزئین درخت کریسمس و تبادل هدایا است. در روز کریسمس، یک وعده غذایی خاص تهیه می‌شود که اغلب شامل مرغ سرخ شده، سبزیجات فصلی، پوره سیب زمینی و آبگوشت است.

دسرهای کریسمس مورد علاقه سنتی که یادآور انگلستان هستند شامل پودینگ کریسمس، تار میلک میت و کیک میوه‌ای غنی است. Crackers کریسمس ، لوله های بسته بندی شده ای که حاوی اقلام کوچک مانند هدایا و کلاه های کاغذی هستند ، از هدایای محبوب هستند.

در 26 دسامبر ، کانادایی ها غذاهای خود را از بین می برند و به مراکز خرید برای Boxing Day ، بزرگترین روز خرید سال ، می روند ، زمانی که فروشگاه ها قیمت ها را در تلاش برای جذب خریداران تعطیلات کاهش می دهند.

سفر در تعطیلات کریسمس

هفته بین کریسمس و سال نو میلادی یک زمان محبوب برای سفر در کانادا است. بسیاری از مردم برای بازدید تعطیلات به آب و هوای جنوبی یا سراسر کشور می روند. اگر به دنبال یک معامله سفر هستید ، پرواز در روز کریسمس ، 31 دسامبر یا 1 ژانویه را در نظر بگیرید. پروازها در آخر هفته قبل و روزهای بعد از 25 دسامبر و دوباره در 2 ژانویه به اوج خود می رسند.

حمل و نقل عمومی در تعطیلات کریسمس در کانادا

حمل و نقل عمومی در کانادا در تعطیلات کریسمس به احتمال زیاد در شب کریسمس ، روز کریسمس و Boxing Day و روز سال نو با یک برنامه کاهش یافته عمل خواهد کرد.

آب و هوای تعطیلات کریسمس

آب و هوای تعطیلات کریسمس

اگر در کریسمس از کانادا بازدید می کنید، برای هوای سرد آماده باشید. با این حال، آب و هوا از غرب به ساحل شرقی متفاوت است، و ونکوور در بریتیش کلمبیا به عنوان یک کل بسیار ملایم تر و مرطوب تر است.

در مقاصد محبوبی مانند تورنتو و مونترال، واقع در جنوب انتاریو و کبک، آب و هوا بسیار سخت‌تر است و بارش برف می‌تواند چشمگیر باشد.

شما می‌خواهید لباس‌های گرم زیادی از جمله کت زمستانی، چکمه‌های ضدآب، کلاه، دستکش، و لباس‌های زیر حرارتی به همراه عینک‌های آفتابی ضد اشعه ماوراء بنفش برای محافظت در برابر تابش خیره کننده زمستانی بپوشید.

اگر قصد دارید رانندگی کنید، حتماً اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید، مانند بسته بندی کیت اضطراری و شادابی در تکنیک های رانندگی در زمستان.

کریسمس در شهرهای کانادا

رژه‌های کریسمس و جشن‌های تعطیلات محبوب در کانادا هستند. اکثر شهرهای بزرگ در سراسر کشور رژه بابا نوئل را در ماه نوامبر برگزار می‌کنند که برخی از آن‌ها تا دسامبر ادامه دارد. جشنواره های چراغ ها نیز رویدادهای محبوبی هستند و بسیاری از شهرهای کانادا را می درخشند.

اما در حالی که سنت های کریسمس در سراسر کشور مشابه است، هر شهر رسوم منحصر به فرد خود را دارد.

حتماً فهرست‌های محلی را که در ادامه شهر داده ایم را بررسی کنید تا در مورد رژه‌های خاص شهر، جشنواره‌های نور، مشاهده بابا نوئل و فروش روز باکسینگ به‌روز باشید.

برای کشف برخی از کارهای برتر در بزرگترین شهرهای کانادا در تعطیلات، ادامه مطلب را بخوانید.

کریسمس در تورنتو

اگرچه هوا سرد است، تورنتو در کریسمس شلوغ و زنده است. رژه بابا نوئل تورنتو رکورد طولانی‌ترین رژه کودکان را دارد و بیش از یک قرن است که سنت نیک را در سراسر شهر برپا کرده است. این رویداد که هر ساله صدها هزار تماشاگر را به خود جذب می‌کند، علاوه بر بابانوئل و خانم کلاوس، شناورها، گروه‌های موسیقی و دلقک‌های مشهور را نیز به نمایش می‌گذارد.

کریسمس در تورنتو

در همین حال، Cavalcade of Lights سالانه تورنتو از اواخر نوامبر تا هفته اول ژانویه برگزار می شود. این رویداد که در میدان ناتان فیلیپس برگزار می شود، شامل درخت کریسمس رسمی شهر، نمایش نورهای جشن، اسکیت روی یخ، بازار کریسمس، آتش بازی و اجرای موسیقی است.

بازدیدکنندگان شهر همچنین می‌توانند از ویترین فروشگاه‌های بزرگ تزئین شده در مرکز شهر تورنتو، کریسمس Casa Loma در رویداد Castle، و در نزدیکی Vaughan، Winterfest در سرزمین عجایب کانادا لذت ببرند.

کریسمس در ونکوور

ونکوور در طول فصل کریسمس با رژه بابانوئل راجرز که هر ساله صدها هزار تماشاگر را به مرکز شهر می‌کشد، جشن می‌گیرد. از پایان نوامبر تا اوایل ژانویه، فستیوال نورها بیش از 15 هکتار در باغ گیاه شناسی ون دوسن برگزار می شود و دارای نمایشگر “رقص نورها”، باغ زمستانی و خوراکی های تعطیلات است.

کریسمس در ونکوور

برای کسانی که دوست دارند برای اسکی و اسنوبورد از شهر فرار کنند، کوه Cypress فقط 30 دقیقه از شمال ونکوور فاصله دارد، در حالی که Whistler Blackcomb حدود دو ساعت با ماشین فاصله دارد.

کریسمس در اتاوا

به عنوان پایتخت ملی کانادا، اتاوا هر تعطیلی را به شکلی بزرگ جشن می گیرد و کریسمس نیز از این قاعده مستثنی نیست. در طول ماه دسامبر و تا ژانویه، بازدیدکنندگان می‌توانند یک طرح چندرسانه‌ای عظیم در پارلمان تپه، با تصاویر دیجیتال و موسیقی که مناظر زمستانی کشور را به نمایش می‌گذارد، بیابند.

بلوار کنفدراسیون نیز در این زمان از سال، با هزاران لامپ که مسیر تشریفاتی و اکتشاف را به یک «مسیر چراغ‌ها» تبدیل می‌کند، از خدمات تعطیلات برخوردار است.

کریسمس در اتاوا

از دیگر فعالیت‌های جشن در طول فصل در اتاوا می‌توان به Magic of Lights در Wesley Clover Parks اشاره کرد. در این نمایش نوری 2 کیلومتری، صحنه‌ها و شخصیت‌های تعطیلات، و همچنین «ایستگاه تعطیلات» که دارای یک تونل نوری است، به نمایش می‌گذارد.

بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند از اسکیت روی یخ در یک پیچ و خم، خرید در بازار کریسمس اتاوا، یا شرکت در یکی از روزهای کریسمس خانوادگی خانوادگی در مزرعه ساندرز لذت ببرند.

کریسمس در مونترال

مونترال یکی دیگر از شهرهای کانادایی است که در طول تعطیلات سرد اما بسیار جذاب است، به خصوص در مونترال قدیمی، با ساختمان های تاریخی و جاده های سنگفرش. این شهر رویدادهای جشن زیادی را از اواخر نوامبر برگزار می کند، با رژه سالانه بابانوئل (به طور محلی به عنوان Défilé du Père Noël) که از سال 1925 هر ساله این فصل را آغاز می کند.

کریسمس در مونترال

Luminothérapie، که در طول فصل تعطیلات و تا ماه مارس برگزار می شود، یکی از محبوب ترین رویدادهای زمستانی شهر است. Luminothérapie مسابقه‌ای است که در آن هنرمندان محلی، اینستالیشن‌های هنری عمومی تعاملی و ویدئو پروژکشن‌ها را به نمایش می‌گذارند.

در همین حال، مونترال مبارک، رویدادی در سطح شهر است که در آن سه فضای عمومی – Place Jacques-Cartier، Square Dorchester و Square Victoria – در نمایشگاه‌های هنری عمومی و چراغ‌های جشن در ماه دسامبر تزئین می‌شوند.

کریسمس در شهر کبک

شهر قدیمی کبک در طول تعطیلات کریسمس کتاب داستانی عالی است: ساختمان‌های پوشیده از برف قرن هفدهمی، خیابان‌های سنگفرش، و چراغ‌های کریسمس.

کریسمس در شهر کبک

از اواسط نوامبر تا اواسط دسامبر، این شهر میزبان یک بازار کریسمس آلمانی (Marché de Noël Allemand) است، جایی که می‌توانید هدایای دست‌ساز ساخته شده توسط صنعت‌گران محلی کبکوا را قبل از گرم کردن با مقداری شراب گرم بخرید.

Place D’Youville مکانی محبوب برای اسکیت روی یخ است، کنسرت‌ها و رویدادهای ویژه برای جشن گرفتن این فصل است که برگزار هم می‌شود، که بسیاری از آنها تاریخ طولانی شهر را برجسته می‌کنند.

برنامه ریزی سفر به کانادا در کریسمس

سفر کریسمس در کانادا یکی از جذاب ترین گزینه‌ها برای برنامه ریزی سفر به کانادا است. شهرسازی و معماری بناها در شهر های مختلف کانادا بسیار جذاب است که در تعطیلات کریسمس با بارش برف و تضعینات کریسمس بسیار جذابتر است.

برای یک تدوین برنامه سفر به کانادا در کریسمس 2024 می توانید از جاذبه های گردشگری کانادا در کریسمس که در این مقاله بیان شد استفاده کنید. همچنین برای بررسی هزینه‌های این سفر با ما همراه باشید:

هزینه سفر به کانادا در کریسمس 2024

بررسی هزینه سفر به کانادا در مقاله‌ای جداگانه در بلاگ توریک منتشر شده است که می توانید با این لینک به آن مراجعه نمایید. اما برای برنامه‌ریزی هزینه سفر به کانادا در  کریسمس 2024 باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

هزینه بلیط هواپیما تهران کانادا در کریسمس 2024

  • قیمت ویزای توریستی کانادا مولتیپل (چند بار ورود) بدون دعوتنامه توریک 400 دلار و با دعوتنامه 1200 دلار است.
  • هزینه بلیط رفت و برگشت تهران به کانادا شامل تخفیفات کریسمس شده و حدود 1155 دلار است (این مبلغ شامل حدود 40% تخفیف کریسمس ایرالاین است)
  • هزینه خرید در کانادا با تخفیف‌های برندهای مختلف بسیار جذاب است و بالاست که میتوانید از وبسایت های مختلف آن را مشاهده نمایید.

 

منبع: tripsavvy

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *