خانه
بلاگ
حساب کاربری

بهترین فصل سفر به کانادا

بهترین فصل سفر به کانادا
تاریخ انتشار: 1402/1/28

کانادا کشوری بسیار زیبا و بزرگ است که به طور مشخص چهار فصل سال را می‌توان در آن تجربه کرد. گردشگرانی که قصد سفر به کانادا را دارند، به دنبال این هستند که بدانند بهترین فصل سفر به کانادا چه فصلی است. اگرچه تمام طول سال را می‌توان کشور کانادا را زیبا و مناسب برای سفر و گشت و گذار معرفی کرد، اما به طور کلی بهترین زمان برای سفر به این کشور بین ماه‌های آوریل تا ژوئن و سپتامبر تا نوامبر است. چرا که در این ماه‌ها، دما و آب و هوا بسیار عالی است و شلوغی نیز کمتر است. در ادامه این مطلب از آژانس توریک، قصد داریم تا علاوه بر معرفی بهترین فصل سفر به کانادا، به شرایط این کشور در هر فصل نیز بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

 

آشنایی با کشور کانادا

کانادا، دومین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت (بعد از روسیه) است که تقریباً دو پنجم شمالی قاره آمریکای شمالی را اشغال می‌کند. با وجود وسعت بزرگ کانادا، این کشور یکی از کم جمعیت‌ترین کشورهای جهان است.  کشور کانادا را یک جامعه چندفرهنگی نمونه می‌دانند که از جمعیت‌های مهاجر از کشور‌های دیگر استقبال می‌کند. کانادا دارای منابع طبیعی و سرمایه فکری فراوانی است که با تعداد کمی از کشورهای دیگر برابری می‌کند. علاوه بر این، زیبایی‌های کانادا نیز در چهار فصل سال بی نظیر است که سالانه گردشگران زیادی به خود جذب می‌کند.

همانطور که در ادامه گفته خواهد شد، چهار فصل کانادا بدون توجه به آب و هوا و مکانی که به آن سفر می‌کنید، ویژگی‌های منحصر به فردی را به همراه دارد. از شهرهای بزرگ مانند ونکوور، تورنتو و مونترال گرفته تا مکان‌هایی که فقط مردم محلی از آن‌ها خبر دارند، همه و همه زیبایی‌های شگفت انگیزی را به ارمغان آورده و ماجراجویی‌های بی‌پایانی می‌توان در آن‌ها تجربه کرد.

 

 

فصل بهار، یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به کانادا

فصل بهار، یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به کانادا

 

کانادا در فصل بهار، بسیار زیبا است و جلوه‌ای منحصر به فرد به خود می‌گیرد. چرا که طبیعت به پتانسیل کامل خود رسیده و شکوفا می‌شود.  فصل بهار، از ماه مارس تا ماه مه ادامه دارد، اما می‌تواند تا اواسط ژوئن نیز در برخی از مناطق کشور ادامه داشته باشد. در این زمان از سال، درختان به بینهایت زیبایی خود رسیده، گل‌ها شکوفا می‌شوند و آب شدن برف‌ها، آبشارهای زیبایی را ایجاد می‌کند.

سفر به کانادا در بهار، برای عده زیادی مطلوب‌تر است، چرا که دما ملایم‌تر و طبیعت سرسبزتر است. اما در این فصل بارندگی در کانادا زیاد است و مسافران باید این موضوع را به هنگام سفر به کانادا در نظر بگیرند. میانگین دما در کانادا در محدوده 8 تا 15 درجه سانتیگراد است که در طول فصل نیز به آرامی افزایش می‌یابد. البته بریتیش کلمبیا در این زمان از سال گرمتر از استان‌های دیگر است. به عنوان مثال، در منطقه دره شراب اوکاناگان، دما در ماه مه می‌تواند به 28 درجه هم برسد.

از آنجایی که بهار فصل نشانه تجدد طبیعت و آغازی دوباره است، فستیوال‌های مختلفی مانند فستیوال‌های تولیپ کانادایی در اتاوا، فستیوال شکوفه‌های گیلاس در ونکوور، فستیوال شکوفه‌های سیب آناپلیس در نووااسکوشیا و غیره برگزار می‌شوند. لازم به ذکر است، از آنجایی که بهار کانادا با باران‌های زیادی همراه است، نمی‌توان گفت که این فصل محبوب‌ترین و بهترین زمان سفر به کانادا است، اما افرادی که مشکلی با بارش باران ندارند، می‌توانند با هزینه و شلوغی کم‌تری، در این فصل به این کشور سفر کنند.

ونکوور یک مقصد بسیار محبوب برای تعطیلات بهاری است، زیرا به دلیل قرار گرفتن در ساحل غربی معمولاً گرمتر است. هر ساله، این شهر با شکوفه‌های گیلاس صورتی و سفید، جلوه‌ای زیبا می‌گیرد. در مرکز کشور هم، تورنتو و اتاوا نقاط محبوبی برای بازدید در بهار هستند. تورنتو محل برخی از بهترین پارک‌ها، باغ‌ها و بازارها است. اتاوا نیز پایتخت کانادا است که جشنواره سالانه لاله‌ها در ماه مه در آن برگزار می‌شود و بیش از یک میلیون گل را به نمایش می‌گذارد.

 

 

 

فصل تابستان، سفری گرم به کانادا‌‎

فصل تابستان، سفری گرم به کانادا‌‎

 

قله‌های کوهستانی پوشیده از برف تا دریاچه‌های فیروزه‌ای، تضادی را در طول ماه‌های تابستان از ژوئن تا آگوست شکل می‌دهند که خیره کننده است. اگر علاقه مند به فصل تابستان و فصل گرما هستید، خبر خوب این که گرما در کانادا حتی می‌تواند تا اواسط ماه سپتامبر هم ادامه یابد. کانادا در تابستان، بهشت علاقه‌مندان به طبیعت و زیبایی‌های آن است. می‌توانید در این فصل کمپ بزنید، سفرهای جاده‌ای، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، کایاک و هر فعالیت دیگری را در فضای باز انجام دهید. همچنین این فصل، زمان عالی برای بازدید از حیات وحش، از خرس گریزلی گرفته تا کاریبو و اورکا است.

پارک ملی بنف و جاسپر نیز به‌ویژه به خاطر حیوانات وحشی زیادی که در آنجا زندگی می‌کنند، در میان گردشگران بسیار محبوب است. به طور کلی، تابستان فصل اوج سفر به کانادا است و گردگشران زیادی این فصل را برای سفر انتخاب می‌کنند. اگر قصد سفر به کانادا در تابستان را دارید، حتماً از قبل برنامه ریزی کنید تا بهترین اقامتگاه‌ها را پیدا کنید. در فصل تابستان کانادا، هوا گرم و با میانگین 25 تا 30 درجه سانتیگراد است. با این حال، شب‌ها و مناطق شمالی کشور هنوز هم می‌توانند خنک باشند. به عنوان مثال، دمای هوا در رشته کوه‌های راکی ​​کانادا در تابستان بین 13 تا 20 درجه در نوسان است.

آبشار نیاگارا در کانادا، از جمله‌ جاهای دیدنی این کشور در تابستان است. می‌توانید با آرامش در امتداد آب‌های خروشان این آبشار قدم بزنید و از کلیفتون هیل که دارای جاذبه‌های بی پایانی است بازدید کنید. در کانادا، تابستان نیز جشن‌های زیادی را به همراه دارد. برای مثال، اول جولای روز ملی کانادا است، روزی که همه لباس‌های قرمز و سفید می‌پوشند و آتش بازی می‌کنند.

در کلگری نیز، آغاز ماه ژوئیه همراه با شروع فستیوال Stampede است که یک نمایشگاه و جشنواره سالانه و یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین رویدادها در آمریکای شمالی است. اگر علاقه مند هستید که به کانادا سفر کرده و از همه زیبایی‌های آن بازدید کنید، در وهله اول باید اقدام به گرفتن ویزا و وقت سفارت کانادا کنید.

 

 

 

فصل پاييز، فصل سفر عاشقانه به کانادا

فصل پاييز، فصل سفر عاشقانه به کانادا

 

از روزهایی که برگ‌های افرا کانادایی به رنگ‌های زیبای نارنجی، قرمز و زرد تغییر رنگ می‌دهند، می‌توان گفت که فصل پاییز در این کشور آغاز شده است. فصل پاییز از ماه سپتامبر تا ماه نوامبر ادامه دارد و زیبای‌های منحصر به فردی را همراه خود می‌آورد. شرق کانادا، مانند استان‌های نوا اسکوشیا و نیوبرانزویک به‌ویژه، به‌خاطر شاخ و برگ‌های پاییزی که به هر درختی رنگ می‌دهند، شهرت دارند.

سفر به کانادا در پاییز، می‌تواند با بارش باران و آب و هوای تا حدودی سرد، همراه باشد. میانگین دما در این فصل، در سراسر کشور در نوسان است، اما به طور کلی حدود 8 تا 13 درجه سانتیگراد می‌باشد. اگر می‌خواهید زیباترین روز‌های کانادا را ببینید، فصل پاییز بهترین زمان برای تماشای طبیعت پاییزی در جنگل‌های وسیع کانادا و طبیعت منحصر به فرد آن است. یکی از مسیر‌های زیبا برای لذت بردن از زیبایی‌های پاییز در کانادا، پارک وِی نیاگارا یا جاده نیاگارا است که جاده‌ای خوش منظره در سمت کانادایی رودخانه نیاگارا می‌باشد.

این مسیر که به نام بلوار نیاگارا نیز شناخته می‌شود، از بزرگراه دیدنی انتاریو می‌گذرد و مناظری از روستاهای زیادی را که در کنار رودخانه نیاگارا قرار دارند را به نمایش می‌گذارد. مهاجرت ماهی‌های قزل آلا یکی دیگر از جذاب‌ترین آیین‌های طبیعت کانادا است که هر ساله از اواخر اکتبر تا دسامبر در رودخانه گلد استریم در جزیره ونکوور در بریتیش کلمبیا برگزار می‌شود و بسیار دیدنی است.

اگر با خواندن این مطلب، علاقه مند سفر به کانادا شده‌اید، به سادگی و در کمترین زمان ممکن، از طریق توریک برای گرفتن ویزا و وقت سفارت اقدام کنید. توریک، مرجع ارائه کننده خدمات مختلف مربوط به اخذ ویزا است که از طریق آن می‌توان اقدام به اخذ ویزا و گرفتن وقت سفارت برای کشور‌های مختلف کرد.

 

 

فصل زمستان، فصل ورزش‌های زمستانی

فصل زمستان، فصل ورزش‌های زمستانی

 

اگرچه به اعتقاد برخی ماه‌های زمستانی کانادا می‌توانند بسیار سرد و خشن به نظر برسند، اما این بدان معنا نیست که زمستان فصل مناسبی برای سفر به کانادا نیست! به خصوص اگر به ورزش‌های زمستانی، مناظر سفید خیره‌کننده و شاید حتی خرس‌های قطبی علاقه دارید. فصل زمستان، از ماه دسامبر تا ماه فوریه طول می‌کشد، اما گاهی اوقات می‌تواند تا اواسط مارس نیز ادامه داشته باشد.

برای کسانی که در اتاوا، انتاریو، گاتینو و کبک هستند، زمستان به معنای Winterlude، یک جشنواره زمستانی با جاذبه‌هایی مانند اسکیت‌وی کانال Rideau، باغ کریستال و غیره، است. اگرچه کانادا زمستان سختی دارد اما بهترین امکانات زمستانی، از مجسمه‌ها و سرسره‌های یخی گرفته تا پیست‌های اسکیت، سالن‌های یخی، پاتیناژ و غیره را نیز شامل می‌شود. برای مثال، جالب است بدانید که یک هتل کاملاً یخی در خارج از شهر کبک وجود دارد که اقامت در آن می‌تواند بسیار جالب باشد.

سفر به کانادا در زمستان، در عین حال که سخت به نظر می‌رسد، اما با شگفتی‌های زیادی همراه است. اگر به دنبال یک ماجراجویی واقعی در کانادا هستید، سورتمه سواری با سگ را امتحان کنید یا برای دیدن خرس‌های قطبی در زیستگاه طبیعی‌شان، حتماً اقدام کنید. در شمال، ردیاب‌ها و فرصت‌های مختلفی نیز برای دیدن شفق شمالی نیز وجود دارد. اگر طرفدار سرما نیستید، ونکوور و سایر نقاط در ساحل غربی کانادا، در طول زمستان آب و هوای معتدل‌تری دارند.

 

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *