خانه
بلاگ
حساب کاربری

قدم به قدم در کشور مالزی با توریک!

قدم به قدم در کشور مالزی با توریک!
تاریخ انتشار: 1401/10/4

کشور مالزی، یکی از گزینه‌های محبوب گردشگران جهانی، در جنوب شرقی آسیا است. در این کشور، افرادی از اقوام و فرهنگ‌های مختلف زندگی می‌کنند. بومیان مالزی، چینی‌ها، مالایی‌ها و حتی هندی‌ها از جمله قومیت‌هایی هستند که با وجود تفاوت‌ها و اشتراکات فرهنگی، به خوبی در کنار همدیگر زندگی می‌کنند. بازدید از کشور مالزی و گشت و گذار در این کشور هزار رنگ و نقش، هوش از سر شما می‌برد. در این مقاله از توریک همراهتان شدیم تا با شما درباره مالزی صحبت کنیم. در واقع قصد داریم شما را به یک گردش مجازی ببریم که در آن زیبایی‌های مالزی بگوییم، اطلاعاتی درباره شرایط ویزای مالزی و به طور کلی صدور ویزای توریستی به شما بدهیم. پس چشم از صفحه برندارید و تا آخرین کلمه مقاله را بخوانید، مطمئنا عاشق مالزی خواهید شد.

 

دانستنی‌های جالب کشور مالزی

 

دانستنی‌های جالب کشور مالزی

 

برای سفر به مالزی، برخلاف ویزا توریستی سنگاپور و یا ویزای دوبی که ویزای الکترونیک دارند، برای شما ویزای لیبلی صادر خواهد شد. یکی از اشتراکاتی که کشور مالزی با کشور ما دارد، مسلمان بودن اکثریت مردم این کشور است. واحد پول آن‌ها رینگیت بوده و زبان رسمی‌شان هم مالایی است. موقعیت جغرافیایی مالزی در جنوب شرقی آسیا و شمال خط استوا قرار دارد. اگر در فصل‌های گرم به این کشور سفر کنید نهایت لذت را از سفرتان خواهبدبرد. شما در این کشور می‌توانید به تفریحاتی مثل کوهنوردی، پیاده‌روی در جنگل، پارک‌های آبی، بازدید از حیات وحش و دیدن مکان‌های تاریخی آن بپردازید.

 

 

دیدنی های مالزی را از دست ندهید!

 

دیدنی های مالزی را از دست ندهید!

 

حالا که با ذکر جذابیت‌های کشور مالزی، حسابی شما را برای سفر به این کشور وسوسه کردیم ، قصد داریم با بیان دیدنی‌های آن تیر خلاص را به شما بزنیم. در این بخش، جاذبه‌های دیدنی که می‌توانید در این کشور ببینید را بیان می‌کنیم. با وجود اینکه مالزی شهر‌های مدرنی دارد، اما طبیعت شگفت‌انگیز و مناظر طبیعی چشم‌نواز آن را نمی‌توان نادیده گرفت. پیاده‌روی در جنگل‌های انبوه و همینطور کوهنوردی از جذابیت‌ها و تفریحات دنیای طبیعی کشور مالزی هستند. از کوه و جنگل که بگذریم به شهرهایی می‌رسیم که مملو از جاذبه‌های خیره‌کننده برای گردشگران هستند. جاذبه‌هایی مثل برج‌های دوقلو پتروناس و مرکز ملی ستاره‌شناسی در کوالالامپور، مسجد کاپیتان کلینگ  و پارک پرندگان در پنانگ و سواحل شهر کینابالو که اماکن ارزشمندی برای گردشگری هستند.

 

 

 

معروف ترین شهرهای کشور زیبای مالزی

این بخش نیز به معرفی شهر‌های کشور مالزی اختصاص دارد. شهر‌هایی که جز زیبایی و تنوع جاذبه‌های دیدنی در آن‌ها نمی‌بینید.

 

شهر کوالالامپور

 

شهر کوالالامپور

شهر کوالالامپور

 

در ابتدا به سراغ مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شهر مالزی می‌رویم. کوالالامپور پایتخت این کشور است و در ایالت سلانگور واقع شده‌است. این شهر قدمت حدود 200 ساله دارد. در مجاورت کوالالامپور دره‌های زیادی وجود دارد. دلیل وجود این دره‌ها، کوهستانی بودن مناطق اطراف این شهر است. در کوالالامپور که به خط استوا نزدیک است و آب و هوای بسیار گرم و ثابتی دارد، می‌توانید آکواریوم این شهر را ببینید. به پارک پروانه بروید. از برج‌های دوقلو پتروناس بازدید کنید. در موزه هنر‌های اسلامی، از آثار ارزشمند آن دیدن کرده و بعد از آن به مرکز ملی ستاره‌شناسی بروید. در نهایت اگر آمادگی لازم را دارید و تفریحاتی مثل کوهنوردی و پیاده‌روی شما را به وحشت نمی‌اندازد، می‌توانید از گردش و تفریح در کوه‌ها و دره‌های این شهر لذت ببرید.

 

شهر پنانگ

 

شهر پنانگ - کشور مالزی

شهر پنانگ

 

شهر پنانگ در واقع یک جزیره شگفت‌انگیز است که با دیدن هر نقطه از آن دهانتان باز می‌ماند و زیبایی این شهر ایمان می‌آورید. ترکیب نخل‌های بلند و سرسبز، ماسه‌های عجیب به رنگ طلایی در ساحل این شهر، جنگل‌های استوایی و گونه‌های جانوری متنوع، جلوه بسیار ویژه‌ای به شهر پنانگ بخشیده‌اند. جالب است بدانید که مشهورترین مکان‌های تفریحی اقامتی را در این شهر زیبا خواهید دید. آب و هوای پنانگ گرم و مرطوب است. در این شهر بازارهای موسمی وجود دارد که لذت پیاده‌روی و خرید در هوای استوایی را به شما هدیه می‌کنند. مسجد کاپیتان کلینگ، معبد که کلاکسی، ساحل باتو فرینگی، پارک پرندگان، و قلعه تاریخی کورن والیس، از دیدنی‌های ناب شهر پنانگ هستند که از دیدن آن‌ها پشیمان نخواهید‌شد.

 


  پیشنهاد می‌شود: ۰ تا ۱۰۰ سفر به تاجیکستان

 

شهر لنکاوی

 

شهر لنکاوی - کشور مالزی

شهر لنکاوی

 

شهر لنکاوی در حقیقت یک مجموعه بی نظیر از 100 جزیره در کشور مالزی است که در مجاورت دریای آندامان قرار دارد. اغلب جزایر این کشور از جنگل‌های سرسبز و باشکوه پوشیده‌شده‌اند. لنکاوی علاوه بر یک مرکز گردشگری، یک منطقه آزادی گردشگری نیز هست. معنی نام این شهر، غذاهای دریایی است. دلیل نامگذاری آن، وجود غذا‌های متنوع دریایی خوشمزه‌ای است که در رستوران‌های این شهر سرو می‌شوند. غذا‌هایی که طعم و مزه آن‌ها تا چند روز زیر زبان شما باقی می‌ماند.

 

شهر کوتا کینابالو

 

شهر کوتا کینابالو - کشور مالزی

شهر کوتا کینابالو

 

شهر کوتا كینابالو یک منطقه با فرهنگ و رسوم کاملا متفاوت با دیگر شهر‌ها و مناطق کشور مالزی است. به طوری که احساس می‌کنید به یک کشور دیگر سفر کرده‌اید. در این شهر حدود 30 قبیله بومی زندگی می‌کنند که بیش از 80 زبان و گویش متفاوت در بین آن‌ها رواج دارد. در کینابالو جزایر کم عمقی وجود دارد که می‌توانید در سواحل آن‌ها  استراحت کنید. سواحلی که  با دیدن شن‌های سفید و جذاب آن خیره خواهید مانید. در این شهر هم امکان کوهنوردی برای گردشگران فراهم است.

 

بهترین زمان سفر به مالزی چه فصلی ست؟

 

بهترین زمان سفر به مالزی چه فصلی ست؟

 

حالا بیایید درباره بهترین فصل سفر به مالزی صحبت کنیم. همانطور که گفتیم، کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. موقعیت هر منطقه تاثیر بسیار زیادی بر روی آب و هوای آن  دارد. مالزی به دلیل نزدیکی به خط استوا، تابش نور مستقیمی را از خورشید دریافت می‌کند. همین موضوع باعث گرما و رطوبت ثابت در این کشور شده‌است. آب و هوای مالزی در  تابستان گرم و مرطوب است. در حالی که در فصول سرد هوا معتدل می‌شود. اما بارش باران در این فصول بسیار زیاد است. به همین دلیل ما سفر به مالزی در تابستان را به شما توصیه می‌کنیم. البته به خاطر ثبات اقلیمی در این کشور شما حتی می‌توانید در فصل بهار نیز به کشور مالزی بروید.

 

سوغاتی های مالزی

 

سوغاتی های مالزی

 

خوب نوبتی هم که باشد نوبت به  معرفی سوغاتی‌های کشور مالزی می‌رسد. با توجه به تنوع فرهنگی که در مالزی وجود دارد، می‌توان حدس زد سوغاتی‌های متعدد و متنوعی نیز در این کشور یافت می‌شود. مالزی سوغاتی‌های ارزشمندی  دارد که خریدن آن‌ها خالی از لطف نیست. میوه‌های بومی مالزی که آب از لب و لوچه شما آویزان می‌کند، جزو سوغاتی‌های محبوب آن هستند. صبر کنید! طبیعتا با این تعریفاتی که از زیبایی و تنوع در مالزی کردیم، نباید انتظار داشت که سوغاتی‌های این کشور تنها میوه‌های خوشمزه باشند. لباس‌های سنتی، ساز سپه، قهوه سفید، نوعی شیرینی لذیذ به نام دادال، دمپایی‌هایی با طرح‌های زیبا و خاص، ظروف، لوازم آرایشی، پارچه باتیک، و جواهرات، جزو مهم‌ترین سوغاتی‌هایی هستند که می‌توانید از مالزی با خود بیاورید. البته این در صورتی است که بتوانید از این کشور با تمام زیبایی‌هایش دل بکنید.

 

هزینه سفر به کشور مالزی

اگر با خواندن مطالبی که تا اینجا برای‌تان بیان کردیم، به سرتان زده که به مالزی سفر کنید، بهتر است کمی درباره هزینه‌های سفر به این کشور بدانید. در واقع بحث سر این است که در کشور مالزی شما بابت چه چیز‌هایی باید هزینه کنید؟ در زیر مهم‌ترین و رایج‌ترین اموری که در مالزی دارای هزینه بوده باید برای آن‌ها سر کیسه را شل کنید را بیان می‌کنیم.

 

  • هزینه‌های مربوط به غذا و خورد و خوراک
  • هزینه تفریحات مختلف
  • هزینه ورود و بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی
  • هزینه‌های مورد نیاز برای اقامت در هتل
  • خریدن بلیط هواپیما و بعد از آن هزینه تاکسی و اتوبوس برای جا به جایی بین شهر‌ها و بازدید از آن‌ها
  • هزینه تهیه ویزای مالزی مثل ویزای توریستی سنگاپور، کمتر از 10 میلیون تومان است. هزینه بلیط هواپیما در ایرلاین‌های مختلف تقاوت دارد.
  • هزینه حمل و نقل شما به وسیله‌ای که انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

 

البته نمی‌توان درباره هزینه اقامت در کشور مالزی به طور دقیق صحبت کرد. چراکه این موضوع به میزان حمل و نقل، خورد و خوراک و هتل‌هایی که در آن‌ها اقامت می‌کنید بستگی دارد.

 

خوراکی های معروف در کشور مالزی

 

خوراکی های معروف در کشور مالزی

 

در کشور مالزی غذاهای بسیار لذیذی طبخ می شود که احتمال دارد در هنگام نوش جان کردن بعضی از آن‌ها، یک دفعه به خودتان بیایید و ببینید که انگشتان‌تان را هم با غذا نوش جان کرده‌اید. در ادامه چند مورد از این غذا‌های دهان پرکن را معرفی می‌کنیم.

اولین غذایی که درباره آن صحبت می‌کنیم، نانسی داگانگ است. برای پخت این غذا، برنج را در شیر نارگیل بخارپز می‌کنند. بعد از افزودن جو سرخ‌شده و زردچوبه، آن را در کنار تخم مرغ آب‌پز‌شده میل می‌کنند.

نام غذای لذیذ بعدی ساتای است. این غذا از ترکیب گوشت کبابی با نوعی سس مخصوص است.

در بین کلکسیون غذاهای کشور مالزی، نام غذایی به نام باکوته نیز به چشم می‌خورد که در حقیقت از کشور چین به این کشور وارد شده‌است. ترکیبات این غذا شامل گوشت، چای و استخوان می‌شود. آخرین غذا هم نوعی نودل است که به روش سرخ کردن پخته می‌شود. در این غذای تند، موادی مثل گوشت، پیاز، موسیر و فلفل وجود دارد.

 

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *