خانه
بلاگ
حساب کاربری

جاذبه‌های ماجراجویانه جنوب شرقی آسیا

دیدنی‌های جنوب شرقی آسیا: مرزی بین زیبایی‌ها و ماجراجویی
تاریخ انتشار: 1402/4/19

کشورهایی که در جنوب شرقی آسیا واقع شده‌اند، به قدری جاذبه‌های دیدنی متنوعی دارند که تقریباً غیرممکن است در لیست سفر کسانی که به دنبال طبیع و فرهنگی متنوع هستند، وجود نداشته باشد! از سواحل سفید و شهرهای بزرگ گرفته تا تاریخ غنی، آشنایی با فرهنگ و غذاهایی لذیذ، دیدنی‌های جنوب شرقی آسیا تجربه بی‌نظیری برای شما خواهد بود. اگر شما نیز قصد سفر به این منطقه و بازدید از دیدنی‌های تاریخی و طبیعی آن را دارید، در این راهنما از توریک با معرفی دیدنی‌های جنوب شرقی آسیا همراه ما باشید!

۱. سنگاپور؛ جزیره مدرن آسیایی

سنگاپور یکی از شهرهای منحصر به فرد در جنوب شرقی آسیا است. این ایالت یا شهر، جزیره‌ای مدرن و جهانی است، جایی که مراکز خرید چند طبقه با جاذبه‌های طبیعی خیره کننده و غیرمنتظره ترکیب شده و به شهرت هرچه بیشتر آن افزوده است. مارینا بی سندز، یک تفرجگاه مشهور در سنگاپور، نمونه خوبی از جاذبه‌های این شهر است که نه تنها هتل، بلکه یک موزه است و نمایشگاه‌های هنر و علوم و بهترین مناظر پلکانی از شهر و خلیج را ارائه می‌کند.

جزیره سنتوزا نمونه دیگری از جاهای دیدنی سنگاپور است که شامل مجموعه تفریحی جذاب و منحصر به فرد، یک قلعه ساحلی بازسازی شده، تئاتر 4 بعدی جنوب شرقی آسیا، پارک پروانه‌ها و حشرات و حتی یک پارک موضوعی یونیورسال استودیو سنگاپور است. اگر شما نیز قصد سفر به این شهر مدرن و جذاب را دارید، با دریافت ویزای سنگاپور از توریک، می‌توانید لحظات لذت بخش و منحصر به فردی از سفر به این شهر برای خود رقم بزنید!

۲. انگکور وات، کامبوج

انگکور وات، کامبوج - دیدنی‌های جنوب شرقی آسیا

این شهر که در شمال غربی کامبوج واقع شده است و یکی از مکان‌های توریستی جنوب شرق آسیا است، بیشتر به دلیل دروازه ورود به منطقه آنگکور شناخته شده، اما در عین حال جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد که برای گردشگران بسیار جذاب خواهد بود. این شهر ترکیبی از معماری چینی و سنتی است که به شهر حال و هوای منحصربه‌فردی بخشیده است.

شهر سیم ریپ دو موزه مهم را در خود جای داده است: موزه مین زمینی و مرکز امداد کامبوج، که فرصتی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مین‌های زمینی و تأثیر مداوم آنها بر کامبوج و سایر کشورهای آسیایی ارائه می‌دهد، و موزه جنگ، که مشارکت کامبوج در چندین جنگ را پوشش می‌دهد. همچنین تعدادی بازار بزرگ در این شهر، از جمله Psah Chas، وجود دارد که با انواع سوغاتی، غذاهای تازه و .. از گردشگران پذیرایی می‌کند.

انگکور وات، بزرگترین بنای تاریخی مذهبی و یکی از برترین سایت‌های میراث جهانی، کمتر از شش کیلومتری شمال سیم ریپ قرار دارد. ویرانه‌های این بنای قرن دوازدهمی، در فضایی به وسعت بیش از 162 هکتار واقع شده و شامل صدها سازه با استفاده از بلوک‌های ماسه سنگی است. تعدادی معبد دیگر نیز در این منطقه وجود دارد که به سبک خمره‌ای ساخته شده‌اند که از جمله آن‌‌ها می‌توان به آنگکور تام، تا پروهم و پری روپ اشاره کرد.

۳. خلیج هالونگ، ویتنام

خلیج ها لانگ شامل مجموعه‌ای از جزایر و کارست‌های آهکی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و جزو دیدنی‌های جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود. بسیاری از جزایر در این منطقه در واقع صخره‌های یکپارچه بلندی هستند که نمی‌توان روی آنها راه رفت و پوشیده از جنگل سرسبز هستند. برخی از این صخره‌ها توخالی بوده و غارهای زیبایی را در خود جای داده اند. غار داو گو (غار چوبی)، غاری عظیم با سه اتاق اصلی، استالاگمیت‌های رنگارنگ و نقاشی‌های صخره‌ای، نمونه خوبی از این جاذبه‌های منحصربه‌فرد است.

از میان 2000 جزیره در خلیج ها لانگ، کمتر از 40 جزیره ساکنان دائمی دارند که اغلب به شکل جوامع کوچکی هستند که در خانه‌های شناور و دهکده‌های ماهیگیری زندگی می‌کنند. بزرگ‌ترین جزیره خلیج ها لانگ، Cat Ba است که اصلی‌ترین توقفگاه گردشگرانی است که برای سفرهای دریایی و تور به خلیج Ha Long می‌آیند. کایاک سواری در آب‌های فیروزه‌ای خلیج ها لانگ یک فعالیت محبوب در اینجا است که تجربه بی‌نظیر از سفر به کشورهای آسیای جنوب شرقی برای شما به ارمغان می‌آورد.

این جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی در ویتنام باعث بالارفتن درخواست ویزای ویتنام برای ایرانیان در سالهای اخیر شده است تا بک سفر به صرفه با جاذبه‌های دیده نشده هیجان انگیر به ویتنام را تجربه نمایند.

۴. یانگون، میانمار

یانگون، میانمار - دیدنی‌های جنوب شرقی آسیا

تا سال 2011، میانمار به دلیل دیکتاتوری نظامی پنج دهه‌ای که بر این کشور فرمانروایی می کرد، فقط دسترسی محدودی به گردشگران ارائه می‌داد، اما امروزه امکان بازدید از جاذبه‌های بی‌نظیر آن برای گردشگران سراسر جهان وجود دارد. یانگون تا سال 2006 پایتخت میانمار (یا برمه) بود و از آنجایی که این کشور برای مدت طولانی تحت دیکتاتوری نظامی بود، این شهر دچار مشکلات زیادی شد و هنوز هم ساختمان‌های زیادی در حال پوسیدگی هستند و زیرساخت‌های ناکافی دارد.

با این حال، یانگون مملو از معماری‌های زیبا به شکل ساختمان‌های دوران استعمار است که در اطراف بتکده 2600 ساله متمرکز شده‌اند. این بتکده شوداگون طلاکاری شده (که همچنین به عنوان بتکده طلایی شناخته می‌شود) است که مقدس‌ترین بتکده بودایی در کشور است که آثار چهار بودا آخر را در خود جای داده است. یانگون یکی از بهترین مقاصد جنوب شرق آسیا محسوب می‌شود که علاوه بر معابد متعدد و معماری‌های منحصر به فرد، دارای طبیعی بکر و زیبا است که توجه بسیاری از گردشگران جهانی را به خود جلب کرده است.

۵. کو سامویی، تایلند

در حالی که کوه سامویی همیشه مقصدی محبوب برای گردشگران بوده است، جمعیتی که جزیره جذب می‌کند در طول سال‌ها تغییر کرده است. کوه سامویی که زمانی مورد علاقه کوله گردها بود، دستخوش تحولات قابل توجه شده است. این شهر اکنون دارای استراحتگاه‌های بسیار لوکس، اسپاهای شیک و برخی از سواحل بکر جنوب شرقی آسیا با درختان نخل است. سواحل Chaweng و Lamai بیشتر مسافران را به خود جذب می‌کنند و به خوبی توسعه یافته‌اند و برای قایقرانی، غواصی و شنا گزینه مناسبی هستند.

در حالی که بیشتر بازدیدکنندگان برای ساحل کوه سامویی به این منطقه می‌آیند، اما فعالیت‌های بیشتری در این منطقه وجود دارد. کاوش در جنگل‌های حرا و دریاچه‌های پنهان پارک ملی دریایی آنگ تانگ، بودای طلایی 12 متری در بالای تپه معبد بودای بزرگ و  آبشارهای دیدنی Na Muang، از جمله محبوب‌ترین جاذبه‌های این منطقه هستند که با دریافت ویزای تایلند می‌توانید همه آن‌ها را از نزدیک ببینید.

۶. بوراکای، فیلیپین

بوراکای، فیلیپین - دیدنی‌های جنوب شرقی آسیا

جزیره کوچک بوراکای در آن سوی آب جزیره پانای، قرار دارد و یکی از مشهورترین دیدنی‌های جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود. بوراکای علیرغم اینکه تنها 10 کیلومتر مربع وسعت دارد، سالانه هزاران گردشگر از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند، که برای ساحل جذاب آنو قایق‌های بادبانی که روی امواج فیروزه‌ای رنگ قرار گرفته‌اند، به اینجا می‌آیند.

بوراکای علاوه بر شنا و غواصی، به خاطر پاراسلینگ، کایت برد و  غواصی در میان صخره‌ها شهرت دارد. تخته‌های غواصی با ارتفاع سه تا 15 متر بر فراز آب در قسمت‌های خاصی از جزیره قرار داده شده است که تجربه بی‌نظیری از سفر به این جزیره و فعالیت‌های آبی را به شما ارائه می‌دهد.

۷. باگان، میانمار

شهر باستانی باگان که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده، زمانی پایتخت اولین پادشاهی میانمار بوده است. بین قرن 11 و 13، بیش از 10000 بتکده و معابد بودایی در اینجا ساخته شد و امروزه به عنوان یکی از مکان‌های توریستی جنوب شرق آسیا شناخته می‌شود. یکی از معروف‌ترین معابد در باگان، معبد آناندا است، یک معبد بودایی که در تلفیقی منحصر به فرد از سبک‌های Mon و هندی ساخته شده است.

معبد Dhammayangyi، بزرگ‌ترین بنای مذهبی در باگان، از گوشه و کنار شهر قابل مشاهده است و با معماری و فضای داخلی آجری اسرارآمیزش مشهور است. موزه باستان شناسی باگان، واقع در منطقه باستان شناسی، خانه نگهداری از اشیا باارزشی است که از این منطقه به دست آمده است. برخی از این اشیاء گران‌بها شامل آثار گچ‌بری، بسیاری از مصنوعات لاکی و فلزی و مجسمه‌های سنگی، از جمله سنگ روزتا با قدمت 1000 سال است.

در خارج از منطقه باستان شناسی باگان، دهکده  Myinkaba قرار دارد که به خاطر هنر باستانی ظروف لاکی معروف است. بازدیدکنندگان می‌توانند برای دیدن آثاری که با دست نقاشی می‌شوند، از کارگاه‌ها بازدید کرده و از مغازه‌های اطراف، سوغاتی‌های این منطقه را خریداری کنند. اگر به این مکان توریستی سفر کردید، برای دیدن مشهورترین نقطه شهر برای تماشای غروب خورشید، به بتکده سفید Shwesandaw Paya بروید. در اینجا، می‌توانید از بخشی از ساختمان بالا بروید تا مناظری از تپه‌ها و معابد دیگر اطراف را تماشا کنید.

۸. کوالالامپور، مالزی

کوالالامپور، مالزی - دیدنی‌های جنوب شرقی آسیا

پایتخت مالزی، شهر تضادها و یکی از مشهورترین دیدنی‌های جنوب شرقی آسیا است: قلب فرهنگی  کشور، با آسمان‌خراش‌های باشکوه و سه تا از بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان با نمونه‌ای عالی از معماری باشکوه، جزئیات اسلامی مالایی، و مغازه‌های قدیمی چینی است. قدم زدن در شهر راهی عالی برای قدردانی از ظاهر جذاب این پایتخت نسبتاً جدید آسیایی و دیدن فرهنگ‌ها و سبک‌های مختلف در هم آمیخته شده است.

این شهر که یکی از زیباترین نقاط جنوب شرقی آسیا می‌باشد، بلندترین ساختمان‌های دوقلوی جهان، برج‌های پتروناس را با شگفتی‌های معماری از فولاد و شیشه با ارتفاع 452 متر در خود جای داده است. این برج‌ها توسط یک پارک شهری بزرگ احاطه شده‌اند و یک مرکز خرید عظیم با بیش از 350 فروشگاه، تئاتری که ارکستر فیلارمونیک مالزی را در خود جای داده و حتی یک آکواریوم زیر آب را در خود جای داده است.

کوالالامپور یک شهر بسیار سرسبز با پارک‌ها، باغ‌ها و فضاهای باز است که به زیبایی هر چه بیشتر این شهر توریستی افزوده است. باغ دریاچه 92 هکتاری یک پارک شهری بزرگ است که شامل پارک پروانه‌ها، بزرگترین پارک پرندگان جهان و باغ ارکیده است. همچنین سه منطقه جنگلی در داخل شهر وجود دارند  که برای پیاده روی و تماشای گونه‌های کمیاب جانوری گزینه عالی محسوب می‌شوند.

اگر شما نیز قصد سفر به این شهر جذاب و توریستی را دارید، برای دریافت ویزای مالزی می‌توانید به وب سایت گردشگری توریک مراجعه کرده و با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

۹. لوانگ پرابانگ، لائوس

این شهر شمالی در لائوس توسط تعدادی روستا احاطه شده است که مجموعاً شهر لوانگ پرابانگ را در فهرست میراث جهانی یونسکو تشکیل می‌دهند. این شهر که به دلیل ترکیبی از معماری و میراث مذهبی روستایی، استعماری فرانسوی و مذهبی شناخته شده است، یکی از پربازدیدترین و مطمئناً زیباترین شهر لائوس است و به عنوان یکی از بهترین مقاصد جنوب شرق آسیا شناخته می‌شود. لوانگ پرابانگ در محل تلاقی رودخانه‌های مکونگ و نام خان قرار دارد و معابد زیادی از جمله معبد Wat Chom Si را در خود جای داده است.

در خارج از شهر، مرکز نجات خرس‌ها (که در کمک به خرس‌های خورشیدی نجات یافته از دست شکارچیان غیرقانونی تخصص دارد) و آبشار چند طبقه کوانگ سی را خواهید دید که هر دو ارزش بازدید را دارند. اگر قصد کوهنوردی را دارید، می‌توانید به غارهای پاک او که با مجسمه‌های مینیاتوری بودا معروف هستند، بروید.

۱۰. جزیره کومودو، اندونزی

جزیره کومودو، اندونزی - دیدنی‌های جنوب شرقی آسیا

جزیره کومودو تنها یکی از 17000 جزیره‌ای است که اندونزی را تشکیل می‌دهند. این جزیره ناهموار با مساحتی کمتر از 400 کیلومتر مربع، یکی از جذاب‌ترین مکان‌های توریستی جنوب شرق آسیا محسوب می‌شود. جزیره کومودو همچنین طیف گسترده‌ای از اکوسیستم‌های مرطوب، از جمله جنگل‌های حرا و صخره‌های مرجانی را در خود جای داده است، که هر دوی آنها گردشگران زیادی را برای کاوش، غواصی یا کایاک سواری در اطراف جزیره جذب می‌کنند. با این حال، جاذبه اصلی دیدنی در این جزیره، پانتای مراه است؛ که یکی از تنها هفت سواحل ماسه‌ای صورتی جهان می‌باشد.

ماسه‌های پنبه‌ای نتیجه یک پدیده طبیعی جالب هستند. هنگامی که میکروارگانیسم‌هایی به نام روزن داران که در مرجان زندگی می‌کنند می‌میرند، پوسته‌های قرمز روشن آنها در ساحل شسته شده و با ماسه‌های سفید مخلوط می شوند و رنگ زیبایی ایجاد می‌کنند که همین جاذبه طبیعی نیز، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

اگر شما نیز قصد سفر به این جزایر زیبا را دارید، برای دریافت ویزای اندونزی و مدارک مورد نیاز برای صدور آن، می‌توانید با کارشناسان مجرب آژانس توریک تماس بگیرید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *