خانه
بلاگ
حساب کاربری

 تراول هیستوری + چگونه تاریخچه سفر مناسبی داشته باشیم؟

 تراول هیستوری + چگونه تاریخچه سفر مناسبی داشته باشیم؟
تاریخ انتشار: 1402/9/29

تراول هیستوری یا سابقه سفر (Travel History) به بازدیدهای قبلی هر شخص از خارج کشور خود گفته می‌شود. داشتن سابقه سفر هنگام درخواست ویزا برای کشورهای توسعه‌یافته اهمیت زیادی دارد.

 

مهرهای ویزا روی پاسپورت گردشگر چه ارتباطی با تراول هیستوری دارد؟

به مهر ویزایی که روی پاسپورت شخص گردشگر ثبت می‌شود، سابقه سفر گفته می‌شود. این مهرها نشان می‌دهد، شخص چند بار و به چه کشورهایی سفرکرده است. همچنین هنگام ثبت این مهر اطلاعات کامل آن سفر مانند زمان سفر، کشور مقصد و مدت‌زمان آن ثبت می‌شود.

 

چرا داشتن تراول هیستوری یا سابقه سفر برای دریافت ویزا اهمیت دارد؟

تراول هیستوری گردشگر نشان‌دهنده کشورهایی است که به آن‌ها سفرکرده است. افسران تأیید ویزا هنگام بررسی مدارک شما به این موردتوجه ویژه‌ای می‌کنند. زیرا نشان‌دهنده این است که تجربه سفر و گردش در کشور دیگر ای را دارید و از اصول آن مطلع هستید. علاوه بر این موضوع اطمینان حاصل می‌کنند که قصد پناهندگی در کشور مقصد را ندارید. به همین دلیل داشتن یک سابقه سفر خوب شانس تأیید ویزا را افزایش می‌دهد.

 

از چه زمانی بررسی سابقه سفر برای تأیید ویزا اهمیت پیدا کرد؟

از چه زمانی بررسی سابقه سفر برای تأیید ویزا اهمیت پیدا کرد؟

در سال 1980 و زمانی که قوانین مشخصی برای تأیید و ریجکت ویزا وجود نداشت، بسیاری از افرادی که به کشورهای خارجی سفر می کردند دیگر به کشور خود برنمی گشتند.

با زیادشدن تعداد پناهندگان و مهاجران، مدیریت این افراد برای کشورها بسیار دشوار شد و مشکلاتی مانند شیوع بیماری را به وجود آورد.

به همین علت قوانین مشخص و خاص برای دریافت ویزا وضع شد تا سفارت هر کشور مطمئن شود شخص متقاضی ویزا قصد سفر دارد و در زمان مشخص شده به کشور خود برمی‌گردد.

داشتن سابقه سفر به افسر مسئول بررسی ویزا این اطمینان را می‌دهد که شما از قوانین سفر به کشور مقصد اطلاع دارید و در زمان مشخص شده به کشور خود برمی‌گردید.

 

آیا داشتن تراول هیستوری برای دریافت تمامی انواع ویزا الزامی است؟

خیر؛ وابسته به این که به چه کشوری و با چه هدفی می‌خواهید سفر کنید، ممکن است نیاز داشته باشید که تراول هیستوری خود را ارائه دهید. به‌عنوان‌مثال برای دریافت ویزای توریستی کشور کانادا، حتماً باید سابقه سفر خود را ارائه دهید. اما زمانی که می‌خواهید برای دریافت ویزای دائم این کشور اقدام کنید، نیازی به ارائه تراول هیستوری ندارید.

 

چگونه می‌توان یک تراول هیستوری مناسب ایجاد کرد؟

داشتن یک سابقه سفر خوب و غنی برای دریافت ویزا از اهمیت زیادی برخوردار است. از طرفی ساختن تراول هیستوری نیاز به زمان دارد. در ادامه مواردی که برای ایجاد سابقه سفر از اهمیت زیادی برخورد دار هستند بررسی شده‌اند.

شروع سفرها با سفر به کشورهایی ارزان و با شرایط دریافت ویزا راحت

در ابتدا و زمانی که هنوز هیچ مهر ویزایی در پاسپورت خود ندارید، بهتر است کشورهایی که نیاز به ویزا ندارند و یا شرایط دریافت راحتی برای تأیید ویزا دارند را انتخاب کنید.

همچنین کشورهایی که ارزش پولی کمتری نسبت به کشور شما دارند، می‌توانند مقصد خوبی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های شما باشند.

کشورهایی مانند ترکیه، تاجیکستان، یا کشورهای حاشیه دریای عمان و خلیج‌فارس می‌توانند مقاصد خوبی برای مسافران ایرانی باشند.

می‌توانید با تنظیم‌کردن برنامه سفر سه تا چهارروزه علاوه بر کسب تجربه، سابقه سفر خود را نیز تقویت کنید.

سفرکردن به مقصدهای قبلی بیش‌تر از یک‌بار

باتوجه‌به اینکه یکی از معیارهای مهم در بررسی سابقه سفر دفعات خارج‌شدن از کشور و بازدید از کشورهای خارجی است، می‌توانید با بازدید از کشورهایی که قبلاً به آن سفرکرده‌اید و ویزای آن هنوز معتبر است تراول هیستوری خود را تقویت کنید.

سفرکردن به کشورهایی که مهر حضور در کشور صادر نمی‌کنند را عقب بیندازید

باتوجه‌به اینکه در حال حاضر هدف شما از سفرکردن ساختن یک تراول هیستوری قوی است، باید توجه داشته باشید که کشور مقصد شما حتماً مهر کشور خود را صادر کند.

برخی کشورهای مانند استرالیا و کره جنوبی حضورتان را در کشور را بر روی پاسپورت ثبت نمی‌کنند. به همین علت سفر به این کشورها نمی‌تواند باعث تقویت تراول هیستوری شما شود.

البته توجه داشته باشید که بعضی کشورها به‌جای ثبت مهر، برگه‌ای جهت تأیید حضور شما در آن کشور ارائه می‌دهند.

 

آیا ارائه پاسپورت‌های قدیمی برای بررسی تراول هیستوری اهمیت دارد؟

آیا ارائه پاسپورت‌های قدیمی برای بررسی تراول هیستوری اهمیت دارد؟

بله؛ شما علاوه بر اطلاعات سفرهایی که در پاسپورت جدید خود وجود دارد، نیاز به ارائه اطلاعات سفرهای قبلی خود نیز دارید.

به‌طورکلی اطلاعات سفرهای شما به‌صورت آنلاین و سیستماتیک نیز ثبت می‌شود. اما طی‌کردن فرایند تطبیق اطلاعات ثبت شده آنلاین با اطلاعات حال حاضر شما کمی زمان بر است.

به همین علت داشتن پاسپورت‌های قدیمی و ارائه مهرهای ثبت شده بر روی آن می‌تواند سرعت صدور ویزای شما را افزایش دهد.

درصورتی‌که پاسپورت‌های قدیمی خود را دور انداخته‌اید، می‌توانید برای استعلام اطلاعات سفرهای گذشته خود به اداره مهاجرت و گذرنامه مراجعه کنید.

درصورتی‌که در سفرهای قبلی خود به کشورهای حوزه شینگن رفته‌اید، برای چک‌کردن سابقه سفر خود می‌توانید به سایت www.visa-calculator.com مراجعه کنید.

 

شرایط دریافت ویزای شینگن و تأثیر آن در تراول هیستوری چیست؟

ویزای شینگن یکی از معتبرترین ویزاهای جهان است. برای دریافت این ویزا نیاز به ارائه اطلاعات کامل تراول هیستوری است. اگر تابحال به کشورهای حوزه شینگن سفر نکرده‌اید، بهتر است سراغ راحت‌ترین کشورها برای ویزای شینگن بروید. در رابطه‌ با دریافت این ویزا باید به چند موردتوجه ویژه داشته باشید:

  • دریافت این ویزا برای بار اول کمی دشوار است. اما درصورتی‌که یک‌بار آن را دریافت کنید. برای سفرهای بعدی کشورهای حوزه شینگن و حتی کشورهای توسعه‌یافته دیگر به‌راحتی می‌توانید ویزای خود را دریافت کنید.
  • درصورتی‌که به‌عنوان اولین تجربه سفر قصد بازدید از کشورهای حوزه شینگن داشته باشید، ممکن است افسر بررسی ویزا برای جلوگیری از پناهندگی با ویزای شما مخالفت کند. به همین دلیل بهتر است سفرهای خود را با کشورهایی که نیاز به ویزا ندارند و یا شرایط راحت‌تری برای دریافت ویزا دارند شروع کنید.
  • درخواست گروهی برای ویزای شینگن شانس تأیید ویزا را افزایش می‌دهد.
  • درصورتی‌که قصد ندارید با تور مسافرت کنید، می‌توانید سفر خود را به کشورهای حوزه شینگن با ایتالیا و یا لیتوانی شروع کنید که شرایط راحت‌تری برای تأیید ویزا دارند.

 

باید توجه داشته باشید که داشتن ویزای شینگن در تراول هیستوری خود، تأثیر بسیار زیادی در دریافت ویزای کانادا نیز دارد. به همین دلیل بهتر است اقدام جهت اخذ ویزای کشورهایی مانند ایتالیا، ویزای فرانسه، لیتوانی، سوئیس و یونان را قبل از کشورهایی مانند آمریکا و کانادا انجام دهید.

 

شرایط دریافت ویزای کانادا و تأثیر آن در تراول هیستوری چیست؟

کانادا با داشتن شرایط رفاهی و ثبات اقتصادی بالا، یکی از مقاصد گردشگری مهم مسافران محسوب می‌شود. به همین دلیل افسران تأیید و رد مدارک ویزا نیز حساسیت زیادی به خرج می‌دهند.

بعد از سال 2000، قوانین مهاجرتی کانادا به گونه‌ای تنظیم شد که تمامی گردشگران متقاضی سفر به این کشور، باید تراول هیستوری خود را به‌صورت کامل و با جزئیات دقیق ارائه دهند.

  • درصورتی‌که سابقه سفر به کشورهای توسعه‌یافته یا ویزای آنها مانند آمریکا، ویزای انگلیس، استرالیا و کشورهای حوزه شینگن و ویزای ژاپن را در کارنامه خود داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی نسبت به دریافت ویزای گردشگری کانادا اقدام کنید.
  • از تاریخ 30 ژوئن 2013، آژانس خدمات مرزی کانادا یا CBSA اقدام به ثبت گزارش دقیقی از تمامی سفرهای صورت گرفته به این کشور کرد. به همین دلیل می‌توانید برای دریافت گزارش سفر دقیق خود، با این سازمان ارتباط بگیرید.

 

چه سفرهایی می‌تواند تأثیر منفی بر روی تراول هیستوری گردشگر داشته باشد؟

باتوجه‌به اینکه برخی کشورها در لیست تحریم کشورهای دیگر مانند آمریکا یا کانادا قرار دارند، سفر به کشورهای تحریم شده می‌تواند سابقه نامناسبی برای سفر به کشورهای حوزه شینگن به وجود آورد.

به همین علت درصورتی‌که گردشگری که متقاضی سفر به یکی از کشورهای حوزه شینگن هست، پیش از دریافت ویزای شینگن به کشورهای تحریم شده سفر کند، در دریافت ویزای خود دچار مشکل می‌شود.

به همین علت بسیار مهم است که پیش از چیدن برنامه سفرهای خود، به روابط دیپلماتیک بین کشورها توجه کنید. در مواردی دیده شده است که شخصی که به کشورهای سوریه یا عراق سفرکرده است نتوانسته ویزای کانادا را دریافت کند.

سؤالات متداول تراول هیستوری

خیر؛ باوجوداینکه داشتن یک سابقه سفر قوی نشان‌دهنده این است که شما شخص مورداعتمادی هستید و بعد از تمام‌شدن دوره ویزا به کشور خود بر می‌گردید، داشتن تراول هیستوری قوی نمی‌تواند تأییدشدن ویزای شما را تضمین کند. عواملی بسیار زیادی مانند شرایط مالی وجود دارند که می‌تواند باعث ردشدن ویزای شما شوند.
مالزی، کنیا، آذربایجان، امارات، گرجستان، چین، موریس، سیشل، کامبوج، فیلیپین و هنگ‌کنگ
باتوجه‌به اینکه سفر به کشورهای بدون نیاز به ویزا برای داشتن یک سابقه سفر خوب کافی نیست، می‌توان با بازدید از کشورهایی مانند ژاپن که مهر معتبری دارند تراول هیستوری را تقویت کرد.
به‌طورکلی داشتن اطلاعات سفر به پنج یا شش کشور می‌تواند باعث به‌وجودآمدن یک تراول هیستوری خوب برای شما شود.
البته باید توجه داشته باشید که شرایط زیادی بر اعتبار سابقه سفر شما تأثیر می‌گذارد. مدت اقامت شما در هر کشور، تعداد کشورهای بدون ویزا در سابقه سفر، تعداد کشورهای نیازمند ویزا همگی در میزان اعتبار تراول هیستوری شما مؤثر هستند.
0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *