خانه
بلاگ
حساب کاربری

راحت‌ترین کشورها برای ویزای شینگن (اردیبهشت 1403)

راحت‌ترین کشورها برای ویزای شینگن
تاریخ انتشار: 1402/6/28

حتماً می‌دانید که یکی از اولین اقداماتی که برای سفر‌های برون مرزی باید انجام دهید، دریافت ویزا است. اگر قصد سفر به اروپا را دارید، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید درخواست ویزای شینگن است. دریافت ویزای شینگن کار ساده‌ای نیست. از آنجایی که کشورهای عضو حوزه شینگن سالانه میلیون‌ها درخواست از سراسر جهان دریافت می‌کنند، احتمال رد شدن ویزای شینگن شما زیاد است.

به‌همین دلیل اغلب افرادی که قصد دریافت ویزای شینگن را دارند، برای جلوگیری از رد درخواست ویزای شینگن خود، به دنبال راحت‌ترین کشور برای ویزای شینگن هستند. اگر قصد سفر به کشور‌های حوزه شینگن را دارید و به دنبال کشورهایی با بالا‌ترین شانس تایید هستید، در ادامه این مطلب از آژانس توریک همراه ما باشید.

۱. لوکزامبورگ

اولین کشوری که در لیست راحت‌ترین کشورها برای ویزای شینگن قرار می‌گیرد، کشور لوکزامبورگ است. لوکزامبورگ کشور کوچکی در غرب اروپا است که با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی با‌ثباتی که دارد، سالانه میزبان گردشگران و مهاجران زیادی از سراسر جهان می‌باشد.

لوکزامبورگ کمترین نرخ رد ویزای شینگن را در بین تمام کشورها دارد. به طوری که در سال ۲۰۲۱، تنها 1.2 درصد از درخواست‌های ویزای شینگن آن رد شده‌اند. این گواهی بر روند کارآمد و مؤثر درخواست روادید این کشور است. اگر قصد سفر به لوکزامبورگ یا کشورهای همسایه آن که آلمان، فرانسه و باژیک هستند را دارید، پروسه راحت و بدون ریجکتی دریافت ویزای این کشور می‌تواند یک گزینه عالی برای دریافت ویزای شینگن باشد.

۲. اسلواکی

اسلواکی یا در واقع همان کشور جمهوری اسلواک که کشوری در اروپای مرکزی است، راحت‌ترین کشور برای اخذ ویزای شینگن به شمار می‌آید. این کشور دارای میراث فرهنگی غنی و بسیاری از مقاصد و دیدنی‌های گردشگری زیبا مانند کوه‌های تاتراس بالا و شهر تاریخی باردیوف است که گردشگران زیادی علاقه دارند به آن سفر کنند. دریافت ویزای شینگن اسلواکی از این جهت راحت است که دارای نرخ رد ویزای شینگن بسیار پایین، یعنی 2.7 درصدی می‌باشد.

۳. لیتوانی

لیتوانی - راحت‌ترین کشورها برای ویزای شینگن

لیتوانی یکی از کشورهایی با راحت‌ترین ویزای شینگن برای دریافت است که در سال ۲۰۲۱، نرخ رد ویزای آن تنها 2.8 درصد از مجموع 24764 درخواست دریافت شده بوده است. این کشور با موزه‌ها، گالری‌های هنری و باستانی خود تجربه‌ای فرهنگی غنی را ارائه می‌دهد. قلعه‌های این شهر همچنین به‌دلیل زیبایی طبیعی خیره‌کننده‌ای که دارد شناخته شده و چندین پارک ملی را نیز در خود جای داده است.

پیشنهاد می‌شود: قوی‌ترین پاسپورت‌های جهان در سال ۲۰۲۳

۴. جمهوری چک

جمهوری چک کشوری در اروپای مرکزی است که دریافت ویزای شینگن آن نیز بسیار راحت است. چرا که این کشور، دارای نرخ رد ویزای شینگن 3.3 درصد است. به‌طوری که در سال گذشته، از مجموع 2,07,470 درخواست ویزای دریافتی، تنها 6,916 مورد ویزای رد شده و 2,00,456 مورد تایید شدند. کشور چک با جاذبه‌هایی مانند شهر تاریخی پراگ و حومه‌های زیبا، یک مقصد گردشگری محبوب برای گردشگران به شمار می‌آید.

۵. لتونی

لتونی یکی دیگر از کشورهای حوزه بالتیک است که در میان آسان‌ترین کشورهای ویزای شینگن، با نرخ ریجکت تنها 3.5 درصد قرار دارد. این کشور به خاطر مناظر زیبا، سواحل خیره‌کننده و میراث فرهنگی غنی که دارد شناخته شده است. ریگا، پایتخت لتونی، یکی از میراث جهانی یونسکو و یک مقصد محبوب برای گردشگران می‌باشد که سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان است.

نرخ ریجکتی ویزای شینگن کشور لیتونی تنها ۱٫۵۵% است. البته از سال ۲۰۱۴، این کشور کمی در قبال صدور ویزا قوانین سخت‌گیرانه‌تری را اعمال کرده است.

۶. فنلاند

فنلاند - راحت‌ترین کشورها برای ویزای شینگن

فنلاند دارای نرخ رد ویزای شینگن 4.7 درصد است که آن را به راحت‌ترین کشور برای دریافت ویزای شینگن تبدیل کرده است. این کشور به خاطر زیبایی‌های طبیعی خیره‌کننده‌ای که دارد، از جمله شفق شمالی و دریاچه‌ها و جنگل‌های متعدد، بسیار در میان گردشگران مشهور است.

فنلاند همچنین محل بسیاری از جاذبه‌های فرهنگی مانند موزه ملی فنلاند و کلیسای جامع هلسینکی است که هر ساله افراد زیادی را برای بازدید جذب می‌کنند. نرخ ریجکتی ویزا شینگن کشور فنلاند در سال ۲۰۱۷ تنها ۱٫۱۳% بوده است. به این معنا که از ۸۲۷,۵۲۰ فرد درخواست دهنده برای دریافت ویزای این کشور، تنها ۹,۳۳۷ مورد از آن‌ها ریجکت شده‌اند.

۷. مجارستان

مجارستان یکی دیگر از کشورهایی است که فرآیند درخواست ویزا بسیار ساده‌ای دارد و راحت‌ترین کشور برای ویزای شینگن توریستی به شمار می‌آید. برای اخذ ویزای شینگن مجارستان در صورتی که سابقه سفر خوبی داشته و کشورتان روابط دیپلماتیک قوی با کشور مجارستان داشته باشد، احتمال تایید درخواست ویزای شما بیشتر می‌شود.

مجارستان دارای نرخ رد ویزای شینگن 4.8 درصد است که دریافت ویزا از آن را بسیار آسان می‌کند. این کشور به خاطر تاریخ غنی، معماری زیبا و حمام‌های آب گرمی که دارد در جهان شناخته شده است. بوداپست، پایتخت مجارستان، مقصدی محبوب برای گردشگران و مهاجران است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری مانند قلعه بودا و ساختمان پارلمان مجارستان را در خود جای داده است.

۸. استونی

استونی یکی دیگر از کشورهای حوزه بالتیک است که با برخورداری از نرخ ریجکت تنها 5.4 درصد، در فهرست آسان‌ترین کشورهای ویزای شینگن قرار می‌گیرد. این کشور به خاطر زیبایی‌های طبیعی خیره‌کننده‌ای مانند جزایر متعدد و صخره‌های ساحلی که دارد، شناخته شده است. کشور استونی همچنین محل چندین مکان میراث جهانی ثبت شده در یونسکو، مانند شهر قدیمی تالین می‌باشد.

۹. لهستان

لهستان - راحت‌ترین کشورها برای ویزای شینگن

لهستان برخلاف کشور‌های مانند فرانسه و هلند، قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای اخذ ویزای شینگن ندارد. یعنی بر خلاف دریافت ویزای فرانسه، ویزای آلمان و‌ ویزای هلند که درصد ریجکتی آن‌ها بسیار بالا است، نرخ رد ویزای شینگن لهستان بسیارکم و تنها 5.6 درصد است که دریافت ویزا از آن را بسیار سهل و آسان می‌کند. کشور لهستان به خاطر تاریخ غنی و میراث فرهنگی از جمله جاذبه‌هایی مانند قلعه تاریخی واول و شهر قدیمی کراکوف که از آن‌ها برخوردار است، شناخته می‌شود.

۱۰. ایتالیا

اگر کماکان برایتان سوال است که ویزای شینگن کدام کشور راحت است، ایتالیا کشور بعدی است که در این لیست قرار می‌گیرد. کشور ایتالیا مقصدی محبوب برای ایرانیان است که سالانه ایرانیان زیادی برای دریافت ویزای شینگن آن جهت سفر و یا مهاجرت، اقدام می‌کنند. اخذ ویزای ایتالیا تنها به تمکن مالی و گردش حساب نیاز دارد.

در میان کشور‌های شینگن، قیمت ویزای ایتالیا بسیار کم بوده و کمترین نرخ ریجکتی را نیز دارد. اغلب موارد رد شده نیز به دلیل عدم اعتماد افسران ویزای این کشور به بازگشت متقاضیان اتفاق می‌افتد. ایتالیا کشوری زیبا با جاذبه‌های دیدنی بسیار زیاد است که پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آن‌ها را حتماً در برنامه تور ایتالیا خود قرار دهید.

۱۱. یونان

یونان یکی از آسان‌ترین کشورها برای دریافت ویزا به شمار می‌آید. یونان دارای نرخ رد ویزای شینگن 6.3 درصد است که آن را به مکانی عالی برای درخواست ویزای شینگن تبدیل می‌کند. این کشور به خاطر سواحل زیبا، آثار باستانی و میراث فرهنگی غنی که دارد شناخته شده است. آتن، پایتخت یونان، مقصد گردشگری محبوبی برای گردشگران است که جاذبه‌های زیبای زیادی مانند آکروپولیس و پارتنون را در خود جای داده و سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان می‌باشد به همین دلیل ویزای یونان طرفداران بسیاری دارد.

۱۲. ایسلند

ایسلند - راحت‌ترین کشورها برای ویزای شینگن

کشور ایسلند را می‌توان کشوری با بهترین سفارت برای ویزای شینگن معرفی کرد که برای ارائه ویزای شینگن سخت‌گیری‌ زیادی نشان نمی‌دهد. در سال 2018 تنها 1.7 درصد از درخواست‌های ویزا به ایسلند رد شده‌اند. در سال ۲۰۱۷ نیز نرخ ریجکت درخواست ویزا کشور ایسلند فقط ۰٫۹۶% بوده است. به این معنا که از ۷۶۱۰ فرم درخواست ویزای ارسال ‌شده به سفارت‌‌های ایسلند، تنها ۷۳ مورد از آن‌ها رد شده و باقی درخواست‌ها پذیرفته شده‌اند.

تنها مشکلی که در مورد درخواست ویزای شینگن از ایسلند وجود دارد این است که از آنجایی که این کشور عمدتاً توسط کشورهای دیگر نمایندگی می‌شود و کنسولگری‌های خود را ندارد، متقاضیان ابتدا باید محل درخواست را بررسی کنند. زیرا کنسولگری‌هایی که نمایندگی ایسلند را برعهده دارند، اغلب بسیار شلوغ هستند.

۱۳. سوئیس

علاوه بر این که کشور سوئیس به خاطر شکلات، پنیر و ساعت در جهان بسیار معروف است، برای داشتن پروسه راحت و آسان ارائه ویزا نیز شناخته می‌شود. سوئیس کشوری است که با کشور‌های ایتالیا، فرانسه و آلمان مرزهای مشترکی دارد و از مناظر دیدنی زیادی که آن را به یک جاذبه توریستی محبوب تبدیل کرده است، برخوردار می‌باشد. سويیس که از سال ۲۰۰۸ به عضویت حوزه شینگن در آمد، در ارائه ویزا چندان سختگیری نکرده و سالانه میزبان ۱۲ میلیون مهاجر و گردشگر از سراسر جهان می‌باشد. ویزای شینگن سوئیس تنها به ویزای توریستی محدود نشده و ویزا‌های دیگری مانند ویزای تحصیلی و ویزای کاری را نیز شامل می‌شود.

۱۴. دانمارک

دانمارک کشوری در اروپای شمالی است که یک مقصد رویایی و محبوب برای گردشگران از سراسر جهان به شمار می‌آید. نرخ رد ویزا شینگن دانمارک نیز بسیار پایین است. به طوری که تنها 8.1٪ از درخواست‌های ارسال شده مبنی بر دریافت ویزای این کشور رد می‌شوند. بنابراین می‌توان گفت گرفتن ویزای شینگن از سفارت دانمارک نیز نسبتا آسان است.

در کنار ویزای تمام کشور‌های اروپایی که در این لیست به آن‌ها اشاره شد، توریک به شما کمک می‌کند تا علاوه بر اخذ ویزای شینگن و سفر به کشور‌های اروپایی، به اخذ ویزای دیگر کشور‌های جهان نیز اقدام کرده و سفری خاطره‌انگیز داشته باشید.

۱۵. اتریش

اتریش - راحت‌ترین کشورها برای ویزای شینگن

اگرچه ممکن است اتریش به نسبت دیگر کشور‌های معرفی شده در این لیست سخت‌ترین کشور برای ویزای شینگن به شمار آید، اما در مقایسه با کشور‌هایی چون فرانسه و آلمان، جمهوری اتریش کشوری نسبتا آسان برای دریافت ویزای شینگن اتریش به‌حساب می‌آید. به طوری که افرادی که برای ویزای شینگن اتریش اقدام می‌کنند، 94.4 درصد شانس دریافت پاسخ مثبت دارند. در سال 2020، این کشور واقع در اروپای مرکزی، دارای نرخ رد ویزای 5.6٪ بود.

1 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *