خانه
بلاگ
حساب کاربری

دیدنی‌های پاریس؛ شهر عشق و عشاق

دیدنی‌های پاریس؛ شهر عشق و عشاق
تاریخ انتشار: 1403/1/7

پاریس، پایتخت فرانسه، یک مقصد گردشگری رؤیایی است. دیدنی‌های پاریس، شهری که بر روی سواحل رودخانه سن در شمال کشور فرانسه قرار گرفته است، آن‌قدر زیاد هستند که نمی‌توان در یک نوشته به معرفی همگی آنها پرداخت. پاریس، یکی از کلان‌شهرهای چشم‌نواز و دوست‌داشتنی در دنیا به‌حساب می‌آید که به معماری خیره‌کننده و نمادین در بناهای تاریخی، موزه‌های هنری بی‌شمار و کاخ‌های باستانی، کلیساهای بزرگ، مراکز خرید مدرن و باغ‌های وسیع و محوطه‌سازی شده مشهور است.

دیدنی‌های پاریس با زیبایی جاودانه و تجربه‌های رؤیایی، همان اندازه که برای اولین‌بار برای گردشگران شگفت‌انگیز هستند، برای کسانی که چندین و چند بار این مقصد گردشگری چشم‌نواز سفر می‌کنند هم جذاب و فراموش‌نشدنی خواهند بود. در این نوشته به بررسی مهم‌ترین دیدنی‌های پاریس خواهیم پرداخت. مکان‌هایی که پاریس را به یکی از قطب‌های گردشگری مهم در اروپا و در جهان تبدیل کرده‌اند. اگر تصمیم دارید برای دریافت ویزای فرانسه اقدام کنید تا سفری به شهر عشق داشته باشید، ما را در ادامهٔ این نوشته همراهی کنید.

برج ایفل؛ نماد پاریس

برج ایفل؛ نماد پاریس

پاریس بدون برج ایفل چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ وقتی از دیدنی‌های پاریس حرف می‌زنیم، اولین چیزی که به ذهن ما خطور می‌کند، برج ایفل است. برج ایفل، یکی از محبوب‌ترین و مهم‌ترین دیدنی‌های پاریس که به‌افتخار مهندس گوستاو ایفل نام‌گذاری شده است. یک برج مشبک، ساخته شده از آهن‌های فرفورژه که بی‌شک مهم‌ترین جاذبه گردشگری در پاریس و فرانسه محسوب می‌شود. این برج در سال ۱۸۸۹ به‌عنوان نماد و دروازه‌ی اصلی نمایشگاه جهانی در پاریس رونمایی شد و حالا نماد فرهنگ، هنر و تاریخ فرانسه محسوب می‌شود. این برج با ارتفاع ۳۳۰ متر، بلندترین سازه در پاریس است که سه سطح یا طبقه مختلف در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. در دوطبقه اول رستوران‌ها و مغازه‌ها به چشم می‌خورند و طبقه سوم مخصوص کسانی است که عاشق تماشای منظره خیره‌کننده شهر پاریس از بالاترین و باشکوه‌ترین نقطه‌ی این شهر هستند.

برج ایفل مکانی است که همیشه ارزش دیدن دارد. این جا نه‌تنها یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های پاریس است، بلکه یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در تمام دنیا محسوب می‌شود. سفر شما به اروپا، به فرانسه و به پاریس بدون بازدید از برج ایفل ناقص خواهد بود. برای بازدید از برج ایفل مطمئن شوید که زمان کافی خواهید داشت. زیبایی‌های مسحورکننده‌ی آن هیچ‌وقت به پایان نخواهند رسید.

 

موزه لوور

موزه لوور

یکی از دیدنی‌های شهر پاریس که در قلب این شهر بزرگ واقع شده است، موزه لوور است. محبوب‌ترین و پربازدیدترین موزه و گالری هنری در سراسر جهان که با وسعت بیست و یک هزار هکتار، در قلعه سلطنتی لوور قرار دارد. موزهٔ لوور بدون شک یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های پاریس محسوب می‌شود.

موزهٔ مجلل و منحصربه‌فرد لوور همان‌طور که گفته شد پربازدیدترین و یکی از معروف‌ترین موزه‌های جهان است، پس اصلاً جای تعجب ندارد که زمان بازدید از این مکان فرهنگی هنری با تجمع بیش از اندازه گردشگران مواجه شوید. موزه لوور به چندین بخش تقسیم می‌شود که از آثار باستانی مصر، آثار باستانی شرقی، هنر یونانی و رومی گرفته تا هنر اسلامی، گرافیک و مجسمه‌های قرون‌وسطی را می‌توانید در نقطه‌نقطه‌ی این مجموعه عظیم پیدا کنید. فراموش نکنید که بازدید از تمامی آثار موزه لوور در یک روز تقریباً غیرممکن است و باید زمان مفصلی برای لذت‌بردن از آثار فرهنگی هنری و تاریخی این مجموعه اختصاص دهید.

کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام

یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های پاریس بدون شک کلیسای جامع نوتردام است. این کلیسا در لیست بزرگ‌ترین کلیساهای جهان نیز جای دارد. نوتردام یک کلیسای جامع معروف و منحصربه‌فرد کاتولیک رومی است که با معماری سبک گوتیک و مجسمه‌های شگفت انجیر، هر بازدیدکننده‌ای را مسحور شگفتی‌ها و عظمت خود خواهد کرد. جذابیت نوتردام در خرابه‌ها و همین‌طور سقف‌های گنبدی‌شکل آن نهفته است. اگر به معماری و بازدید و اماکن تاریخی علاقه دارید، نوتردام بهترین جا برای شماست. شما به‌هیچ‌وجه نمی‌توانید حال و هوای عمیق و اتمسفر جادویی این مکان را نادیده بگیرید. بی‌دلیل نیست که نوتردام یکی از محبوب‌ترین و پربازدیدترین دیدنی‌های پاریس به شمار می‌رود.

راهنمایان محلی در نقاط مختلف نوتردام منتظر شما هستند تا داستان‌های شگفت‌انگیز و تاریخچه و خاطرات متنوع نقطه به نقطه‌ی این مکان جادویی را با شما به اشتراک بگذارند. کلیسای نوتردام باعث شده تا مغازه و رستوران‌های این منطقه همیشه با سیل توریست‌های زیاد از اقصی‌نقاط جهان مواجه شوند. اگر تصمیم دارید از مهم‌ترین دیدنی‌های پاریس بازدید کنید، حتماً جایی برای کلیسای نوتردام در برنامه خود اختصاص دهید.

دیزنی‌لند

دیزنی‌لند

یکی از مقاصد توریستی بسیار محبوب و پربازدید در پاریس، پارک تفریحی پر جنب‌وجوش و رنگارنگ دیزنی‌لند است. اگر فکر می‌کنید دیزنی‌لند مکانی برای تفریح بچه‌ها است و فقط بین کودکان محبوب است، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. دیزنی‌لند هر روز میزبان بزرگسالانی از سرتاسر جهان است که دست کودک درون خود را گرفته و حالا در کنار شخصیت‌های دیزنی که برای آنها حس نوستالژی خاصی دارند مشغول انجام تعداد بی‌شماری از سواری‌های هیجان‌انگیز و فوق‌العاده سرگرم‌کننده هستند.

دیزنی‌لند یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های پاریس است. نمایش‌های سرگرم‌کننده، سواری‌های متنوع، انیمیشن‌ها و فیلم‌های منحصربه‌فرد، رالی‌ها و تجربه لحظات هیجان‌انگیز ملاقات با شخصیت‌های دوست‌داشتنی دیزنی، همه‌وهمه باعث می‌شوند تا این پارک تفریحی بزرگ همیشه شلوغ و پر جنب‌وجوش به نظر برسد.

اگر تصمیم دارید یک روز مفرح و فراموش‌نشدنی با فرزندان خود در پاریس داشته باشید حتماً سری به دیزنی‌لند بزنید. این، قطعاً تجربه‌ای خواهد بود که هیچ‌کدام شما هرگز فراموش نخواهید کرد. به دیدن شاهزاده‌های دیزنی بروید. میکی و پو منتظر شما هستند. به مهمانی کلاه‌دوز دیوانه سری بزنید. به دامبو فیل پرنده سلام کنید و مسحور آتش‌بازی‌های پارک دیزنی‌لند در پاریس شوید.

 

کاخ ورسای

کاخ ورسای نماد عظمت فرانسه، یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های پاریس به شمار می‌رود. یک میراث جهانی باارزش و مکانی منحصربه‌فرد برای بازدید در شهر پاریس. این سازه عظیم‌الجثه، با باغ‌های محوطه‌سازی شده، تراس‌های شگفت‌انگیز و دکوراسیون استثنایی خود چشم هر بازدیدکننده‌ای را مسحور زیبایی خود خواهد کرد. آثار هنری مربوط به دوره رنسانس در گوشه‌گوشه‌ی این کاخ مجلل به چشم می‌خورند. این سازه که محصول هنر قرن هفدهم فرانسه به شمار می‌رود سی سالی است که به‌عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده و یکی از افتخارات مردم فرانسه محسوب می‌شود.

ورسای بیش از ۲۳۰۰ اتاق دارد که هر کدام به شیوه‌ای خاص و اعیانی طراحی شده‌اند. شما نمی‌توانید به این مکان قدم بگذارید و از عظمت و ظرافت معماری و طراحی آن اظهار شگفتی نکنید. ورسای برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ کشورهای اروپایی به‌خصوص در دوره رنسانس یک بهشت بی‌بدیل محسوب می‌شود. حتماً بازدید از این سازه‌ی منحصربه‌فرد را در برنامه سفر خود به شهر پاریس قرار دهید، چرا که اصلاً دوست ندارید چنین شانسی را از دست بدهید.

نتیجه‌گیری

پاریس، شهر چراغ‌ها و عشق، مقصدی بی‌نظیر برای هر گردشگری است. از بناهای تاریخی و موزه‌های مشهور گرفته تا خیابان‌های رمانتیک و کافه‌های دنج، پاریس برای هر سلیقه‌ای جذابیت دارد.

در این مقاله سعی شد تا به تعدادی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری پاریس اشاره شود. اما این شهر پر از شگفتی است و هر گوشه‌ای از آن می‌تواند داستانی برای روایت کردن داشته باشد.

سفر به پاریس تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود که تا ابد در خاطرتان باقی خواهدماند. پس اگر به دنبال سفری خاطره‌انگیز و پر از کشف و شگفتی هستید، پاریس را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کنید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *