خانه
بلاگ
حساب کاربری

اولین سفر خارجی کجا بریم؟

اولین سفر خارجی کجا بریم؟
تاریخ انتشار: 1403/1/8

تصمیم‌گیری برای اولین سفر خارجی برای کسانی که تا‌به‌حال تجربه انجام این کار را نداشته باشند، کار بسیار دشواری است. از برنامه‌ریزی برای سفر گرفته تا تهیه بلیط و رزرو هتل همه‌وهمه می‌تواند برای شما استرس‌زا باشند. اما شاید مهم‌ترین قسمت ماجرا پاسخ به همین سؤال ساده و پیش‌پاافتاده باشد که برای اولین تجربه سفر خارج از کشور کدام مقصد بهتر است؟ در ادامه با مجله گردشگری توریک همراه باشید.

بهترین مقصدهای گردشگری برای اولین سفر خارجی

اولین تجربه سفر خارجی یعنی اولین مواجهه بافرهنگ و اندیشه‌های جدید و قرارگرفتن در یک جغرافیای بیگانه که شاید برای هر کسی باسلیقه منحصربه‌فرد معنای خاصی داشته باشد؛ بنابراین سلیقه اولین و مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب یک مقصد گردشگری خارجی است. باید در نظر داشته باشید که چه چیزهایی شما را خوشحال می‌کنند و از سفر به یک کشور خارجی به دنبال چه تجربه‌هایی هستید. اگر از آب‌وهوای سرد و یخ‌بندان لذت نمی‌برید سوئد و یا فنلاند انتخاب مناسبی برای شما نیستند. شاید شما هم دوست داشته باشید کنار ساحل کتاب بخوانید و آفتاب بگیرید. تور مالزی چطور است؟

بودجه مدنظر شما برای اولین سفر خارجی چقدر است؟ بدون شک یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده در انتخاب مقصد یک سفر، بودجه‌ای است که شما می‌توانید برای این سفر در نظر داشته باشید. پس اگر به دنبال پیداکردن یک مقصد خارجی ارزان‌قیمت هستید برای اولین تجربه سفر خارجی نمی‌توانید به قدم‌زدن در شانزلیزه پاریس یا عکاسی از گولدن گیت فکر کنید. شاید تور گرجستان و یا کشور همسایه و دوست ترکیه برای شما مناسب‌تر باشد.

در این نوشته به معرفی پنج مقصد گردشگری برای اولین سفر خارجی پرداخته‌ایم. در انتخاب این مقاصد گردشگری بودجه‌ها و سلایق مختلف را در نظر گرفته‌ایم طوری که با هر بودجه و سلیقه‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا در تصمیم‌گیری بهتر عمل کنید.

ترکیه؛ اولین انتخاب هر ایرانی

ترکیه؛ اولین انتخاب هر ایرانی

تقریباً انتخاب همه ما برای تجربه اولین سفر خارجی تور ترکیه است و این انتخاب سه دلیل اصلی دارد. اول اینکه ایرانی‌ها برای سفر به ترکیه نیاز به ویزا ندارند و این موضوع فرایند سفر به این کشور را بسیار راحت کرده و باعث می‌شود تا دردسرهای اولین سفر خارجی برای شما که شاید تجربه زیادی در این مورد ندارید بسیار کمتر باشد.

دلیل دوم که باعث شده ترکیه به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای اولین سفر خارجی بین ایرانی‌ها شناخته شود نزدیک بودن این کشور به ایران است و دلیل سوم هم تشابه فرهنگی بسیار زیاد بین دو ملت است که باعث می‌شود خیلی احساس غربت به شما دست ندهد.

ترکیه اما مقصد گردشگری بسیار چشم نوازی است. اگر به تاریخ و گشت‌وگذار در دل جاذبه‌های گردشگری تاریخی علاقه دارید تور استانبول می‌تواند انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما باشد. اگر هم دوست دارید یک سفر تفریحی داشته باشید، بدون شک تور آنتالیا انتخابی هوشمندانه و البته مقرون‌به‌صرفه برای شما خواهد بود.

امارات؛ قطب گردشگری آسیا

امارات؛ قطب گردشگری آسیا

یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای تجربه اولین سفر خارجی بدون شک دبی خواهد بود. دبی با اختلاف لاکچری‌ترین و مدرن‌ترین شهر خاورمیانه است. از بزرگ‌ترین مراکز خرید دبی با برندهای معروف تا تفریحات منحصربه‌فرد مانند اسکای‌دایوینگ گرفته تا جزایر نخل جمیرا، تور دبی برای هر سلیقه‌ای مناسب به نظر می‌رسد.

سفر به امارات بر خلاف ترکیه به ویزا احتیاج دارد، اما گرفتن ویزای آنلاین دبی بسیار ساده است و شما حتی چند روز قبل از سفر هم می‌توانید برای دریافت این ویزا اقدام کنید و خیلی سریع فرایند سفر را آغاز کنید، البته به شرطی که حداقل ۶ ماه از اعتبار پاسپورت شما باقی‌مانده باشد.

یکی از ویژگی‌های شگفت‌انگیز دبی برای انتخاب به‌عنوان اولین سفر خارجی این است که شما راه‌های متنوعی برای سفر به آنجا خواهید داشت. هم می‌توانید با تور دبی با سفر هوایی به این مقصد گردشگری جذاب سفر کنید تا در وقت صرفه‌جویی کرده و بیشترین لذت را از گشت‌وگذار در این شهر داشته باشد و هم می‌توانید سفر دریایی را انتخاب کنید تا سفری اقتصادی‌تر را تجربه کنید.

تایلند؛ طبیعتی بکر و لذتی بی‌نهایت

تایلند؛ طبیعتی بکر و لذتی بی‌نهایت

تایلند یک انتخاب محبوب و هوشمندانه برای تجربه اولین سفر خارجی بین ایرانیان به شمار می‌رود. کشوری با طبیعت منحصربه‌فرد استوایی که سالانه گردشگران بی‌شماری را از ایران و سرتاسر جهان میزبانی می‌کند. این کشور توریستی علاوه بر جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تفریحات بسیار متنوعی هم در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. فراموش نکنید که سفر به این کشور نیاز به اخذ ویزای تایلند دارد.

اگر به فیل‌سواری علاقه دارید و یا دوست دارید بازدید از معابد قدیمی را تجربه کنید و درعین‌حال گشت و گذاری بین ساختمان‌های سر به فلک کشیده داشته باشید و از امکانات شهری مدرن و مراکز خرید پرجمعیت دیدن کنید، تایلند می‌تواند همه این تجربه‌ها را یک جا برای شما فراهم کند.

سواحل شنی و مجسمه طلایی بودا در پاتایا، آب‌های زلال پوکت و آسمان‌خراش‌های شیشه‌ای بانکوک، همه نوید از یک تجربه تکرارنشدنی برای اولین سفر خارجی شما می‌دهند. تایلند کشوری امن با مردمانی مهمان‌نواز است و گزینه‌ای اقتصادی برای اولین سفر خارجی به شمار می‌رود. فراموش نکنید که سفر با تور تایلند از لحاظ بودجه‌بندی برای شما صرفه بیشتری خواهد داشت.

پیشنهاد ما این است اگر برای تجربه اولین سفر خارجی خود کشور تایلند را انتخاب می‌کنید، حتماً از تور تایلند استفاده کنید چرا که هزینه‌های شما در مقایسه با سفر شخصی به این کشور بسیار کاهش پیدا می‌کند. به‌طورکلی هزینه‌ی اقامتگاه‌ها و هتل‌ها در این کشور خیلی زیاد نیست و با بودجه‌ای متوسط می‌توانید اقامتی بسیار دلچسب در این مقصد گردشگری دوست‌داشتنی داشته باشید.

ایتالیا؛ سفری به تاریخ اروپا

ایتالیا؛ سفری به تاریخ اروپا

چرا ایتالیا بهترین انتخاب برای اولین سفر خارجی به یک کشور اروپایی محسوب می‌شود؟ ساده است. اگر دوست دارید به کشوری با تاریخ غنی و فرهنگ چندهزارساله سفر کنید و به تماشای معماری خیره‌کننده‌ی اروپایی در دوره رنسانس بنشینید، ایتالیا مقصدی چشم‌نواز می‌باشد. اگر دوست دارید خوشمزه‌ترین غذای زندگی خود را میل کنید، حتماً می‌دانید که غذاهای ایتالیایی بخشی از فرهنگ این کشور هستند و شما در هیچ جای دیگری نمی‌توانید پیتزا و پاستاهای ایتالیایی را با همان طعم و مزه‌ای که در خیابان‌های رم سرو می‌شوند، پیدا کنید.

اگر به طبیعت‌گردی و گشت‌وگذار در جنگل‌های سبزرنگ و سواحل بی‌پایان علاقه دارید، ایتالیا ارزشمندترین آنها را به شما هدیه می‌دهد. ایتالیا بزرگ‌ترین خط ساحلی در اروپا را دارد و قدم‌زدن زیر آفتاب و پیاده‌روی در سواحل مدیترانه‌ای تجربه‌ای است که شاید با هیچ‌چیز دیگری قابل‌قیاس نباشد.

و در آخر اگر اهل هنر و شگفتی‌های فرهنگ و تاریخ یک کشور غنی هستید، سری به موزه‌های ایتالیا بزنید. واتیکان برای شما دری خواهد بود به گذشته ای پر افتخار و شگفت انگیز و مملو از نبوغ بی نهایت هنرمندان اروپایی.

فرانسه؛ سفر به شهر عشق

فرانسه؛ سفر به شهر عشق

بدون شک جذاب‌ترین و پرهیاهوترین مقصد گردشگری برای اولین سفر خارجی فرانسه است. پایتخت فرانسه پاریس، شهری است که اگر برای اولین بار به آن سفر کنید شما را شیفته خود خواهد کرد. پاریس، شهر عشاق است. شهری که به زندگی شبانه، پیاده روهایی رویایی، برج ایفل و مهد هنر در اروپا شناخته می‌شود.

فرانسه کشوری است که برای هر نوع سفری مناسب است. اگر تازه ازدواج کرده‌اید و می‌خواهید برای ماه عسل یک خاطره جادویی و فراموش نشدنی داشته باشید، پاریس انتخاب شماست. اگر قصد دارید با دوستانتان سفری پرهیجان را تجربه کنید شمال غرب فرانسه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. روستاها و شهرهای رنگارنگ با فرهنگ مدیترانه ای که تجربه ای نو و منحصربفرد در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

پاریس اما شاید بهترین مقصد گردشگری برای سفری انفرادی باشد. موزه‌ها، خیابان‌های شلوغ و پیاده روهایی که هیچوقت خاموش نمی‌شوند. کوچه پس کوچه‌های این شهر پر هستند از ساختمان‌ها و نماهای خیره‌کننده که جان می‌دهند برای الهام گرفتن و خلق آثار هنری! هنرمندان جوان و جویای نام همیشه در آرزوی سفر به این شهر پر زرق و برق هستند.

اولین سفر خارجی شما به پاریس اما اصلاً ارزان نخواهد بود و برای سفر به آن باید ویزای شنگن فرانسه بگیرید. پاریس یکی از گران‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا به شمار می‌رود و شما برای تجربه‌ی یک ماجراجویی پر هیجان در پایتخت فرانسه باید حسابی حواستان به بودجه‌تان باشد. فراموش نکنید که پاریس یکی از گران‌ترین شهرهای جهان است.

اگر تصمیم گرفتید پاریس را برای اولین سفر خارجی خود انتخاب کنید، یادتان باشد که پاریس معروف‌ترین آشپزهای دنیا را دارد. پس در گذر از خیابان شانزلیزه برای صبحانه یک کروسان داغ با قهوه نوش جان کنید و اگر دوستدار پنیرهای فرانسوی هستید، حتماً برای ناهار یک فوندو سویارد خوشمزه سفارش دهید.

درنهایت برای اولین سفر خارجی به کجا بریم؟

انتخاب بهترین کشور برای اولین سفر خارجی به عوامل متعددی مانند سلیقه شخصی، بودجه، زمان سفر و علایق شما بستگی دارد. با این حال، کشورهایی مانند ترکیه، تایلند، امارات و … به دلیل سهولت سفر، هزینه مناسب، تنوع جاذبه‌ها و برخورداری از امکانات رفاهی مناسب، می‌توانند گزینه‌های ایده‌آلی برای اولین سفر خارجی شما باشند.

در نهایت، قبل از انتخاب مقصد نهایی، به طور کامل درباره کشور مورد نظرتان تحقیق کنید، اطلاعات لازم راجع به ویزا، شرایط آب و هوایی، جاذبه‌های گردشگری، هزینه‌های سفر و اقامت و… را به دست آورید و با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم، سفری خاطره‌انگیز و لذت‌بخش را برای خود رقم بزنید.

شما کدام کشور را به عنوان اولین سفر خارجی انتخاب می‌کنید؟

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *